Merhabalar

Ekrem DELİCAN

Yeni Uye
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
Yaş
30
Konum
Tokat
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar;
Adım Ekrem DELİCAN, 24 Yaşındayım, havacılıkla ilgili merakım istanbul'a öğrencilikle başladı, bundan 4-5 yıl öncesi. İlk tanıştığım Uçak Boeing 737-800 olmuştu. Uçağın ilk havalanması beni çok etkilemişti, zaman geçtikte artık sürekli uçağa binmek istiyordum neredeyse her ay 2 defa biniyorum :) ve bu halen de devam ediyor. Son bir kaç aydır Model uçaklarla ilgilenmeye başladım çeşitli araştırmalar yaparken bu foruma denk geldim ve gerçekten çok faydalı bir site. Şunu belirtmek isterim ki havacılıkla ilgili hiç bir tecrübem yok.

Şimdi forumun değerli üyeleri bana bazı konularda yardımcı olacağını umuyorum.
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Bir Boeing tarzı uçak yapmak kolay olmadığını çok iyi biliyorum, ama ben bu işe gönül verdim. her ne pahasına olursa olsun yapacağım.

1. En çok arayıpta bulamadığım şey, bir plan
2. Plandan sonra gerekli materyalleri nereden temin edebileceğim

bu konularda yardımınızı bekliyorum

Saygılarla...
 
Adınız / Soyadınız
Ekrem Delican
Nereden Katılıyorsunuz
Tokat
İlgilendiğiniz Model
Uçak
Var ise Modelcilik Tecrübeniz
Tecrübesiz
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Aramıza hoşgeldiniz. Keyifli ve güzel bir forum dileriz.

Öncelikle hayalinizi ve hedefinizi bir kenara koyup, model uçurmanın ve yapmanın temel kurallarını öğrenmenizi tavsiye ederim. Bolca simülasyon Çalışması ve uygun bir kaç başlangıç modeli sonrası hayalinizi yapmaya çalışmanızı öneririm. Unutmayın bir çocuk bile yürümeden önce belli bir apalar.

Bu nedenle o zaman fırsat buldukça şu konuya bakmanı tavsiye ederiz.

 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem DELİCAN
foruma hoş geldiniz genç arkadaşım :)
ben de çocukluğumda, tavana gözümü dikip havada dönen kara sinekleri izlerdim. sonra hayallere daldığımı hatırlarım... o zamanlar öyle bir teknolojiden (nano-teknolojiden) bahseden yoktu ama ben, beni ve pervaneli bir savaş uçağını küçülten bir makineye girdiğimi ve sinek boyutunda küçültüldüğümü düşünürdüm. sonra sineklerin peşine düşüp, havada onları avlardım :D
kağıttan uçak yapmayı ne zaman öğrendim bilmiyorum ama halen elime geçen her boş kağıdı uçağa çevirme alışkanlığım var. hastalık düzeyinde :)
ve uçağa binmek en büyük hayalim oldu uzun bir zaman. ancak 30 yaşımda uçağa binebildim ve senin bahsettiğin gibi büyülendim! halen her uçuşumda yüzümde salakça bir sırıtma ile insanların dikkatini çekmekteyim..:evil:
uçma ve bir şeyleri uçurma eylemi, insanın güdülerinin diplerinde saklı bir tutku..forumda bu tutkunun peşinde koşan bir sürü modelci olduğunu zamanla fark edeceksiniz zaten :)
şimdi tavsiyeler:
forumu ve benzer platformları didikleyin. ustaların da dediği gibi: uçuşun temel prensiplerini öğrenin, "bir uçak nasıl uçar" sorusunun yanıtlarını öğrenin. nasıl bir uçak uçuracağınıza karar verin ve simülasyonda uçuş tecrübesi yapın. plan konusunda hiç acele etmeyin, o sonra.. ekonominize uygun, hazır bir trainer model satın alın ve uçuş tecrübenizi onunla geliştirin. ve.. -ki bu en önemlisi- çevrenizde size yardımcı olacak tecrübeli, ciddi, disiplinli modelci insanları bulun. hayatın her alanında olduğu gibi modelcilikte de tecrübe her şey..
bu iş çocuk oyunu değil. mesela şuradan başlayalım: "büyüklere oyuncaklar" başlıklı bir internet sitesi var. orada elektrikli modeller satarlar. o sitenin adının saçma sapan olduğunu ve modelcilikle uzak-yakın bir alakası olmadığını fark edin.
1) bu iş çocuk işi değildir
2) modeller büyüklerin oyuncakları değildir..
(ohhh... yıllardır içimde kalmış. büyüklere oyuncakmış! söyledim rahatladım)
 
Hoş geldiniz Ekrem bey.
Benimde ilk seyahat ettiğim uçak c160 transall idi ve 8+8 saat yolculuk yaptığım. İçimde uhde kalmasın dıye C-160 ın modelini yapmıştım ilk scale model olarak.
Plan bulamamıştım netten. Ve gerçek ölçülerinden yola çıkarak RC model olarak belli ölçeklerden kanat ve gövde boyunu belirleyip internetten bulduğum resimlerden de esinlenip kendim bir C160 yapmıştım. Başarılı da oldu.
Siz eğer gerçekten istiyorsanız plan bulamazsanız bile aynı yoldan ilerleyip istediğiniz boyutlarda bir boing 737-800 yapabilirsiniz.
Kararınızı verirseniz elektronik anlamında elden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.
 
Ozan ağabeyimin yazdıklarının altına tereddütsüz imzamı atarım.Model uçaklar oyuncak değildir.Bence en önemlisi gözlediğim kadarıyla söylüyorum ne yazık ki bazı modelciler Havacılık kültüründen, işin ciddiyetinden ve disiplininden çok uzaklar.Örneğin uçuş emniyeti en önemli kuraldır Havacılıkta fakat bazı modelciler işin ciddiyetinde değil ve belli başlı kurallara uymuyorlar.Bu aşamayı da hallettikten sonra bir uçak nasıl uçar, meydan turu,stall,stall recovery(kurtarma),taxi,iniş-kalkış gibi temel şeyler öğrenilebilir.Bu benim düşüncemdir Havacılık kültüründen öğrendiğim kadarıyla ve altını çizerek söylüyorum bazı modelci arkadaşlarımız felakete davetiye çıkarıyorlar gözlerimle kaç defa şahit oldum.Önce Emniyet diyip yazımı sonlandırayım.Ekrem kardeşimizin konusunu da meşgul ettim, kusura bakmayın.Yeri geldiği için böyle bir önemli konuya diğer arkadaşların da dikkatini çekmek istedim.Selamlar.
 
Ozan bey tavsiyeleriniz, görüş ve fikirlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Uçakla ilgili pek çok belgesel pek çok akademik Bilgi ve bir çok fiziksel, matematiksel araştırmalar yaptım. Yani bugün bir yolcu uçağına bindiğim de pilotun neler yaptığını, uçağın kalkış için yaptığı kontroller, hazırlık aşamaları birer birer öğrendim, takip ettim, çokça gözlem yaptım. Bir model uçak yapmak benim için çok ciddi bir konu, yani bu benim için bir hayalin ötesinde de birşey. Şimdi bizim bazı sıkıntılarımız da var, ikamet ettiğimiz şehir bu konuda bize çok fazla eksiklik sağlıyor, yani burda imkanlar kısıtlı havacılıkla uğraşan hemen hemen kimse yok desem yeridir. Tabi ben bugün burda bu işin temelini atacağım, yarın zamanı geldiğinde bir havacılık klubü, hangar pist gibi imkanlar sağlamak için geleceğe bunları bırakmak için elimden geleni yapacağım. Tabi bunları yapmam için öncelikle bir eğitim lazım, işin maddi konusunda zamanla aşılacağını düşünüyorum. Tabi burda şimdi tutup birden 30.000 - 50.000 gibi miktarlar harcama yapamayız ama daha küçük 3-5 bin gibi rakamlarla adım adım hedefimize ulaşacağımıza inanıyorum.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Hoş geldiniz Ekrem bey.
Benimde ilk seyahat ettiğim uçak c160 transall idi ve 8+8 saat yolculuk yaptığım. İçimde uhde kalmasın dıye C-160 ın modelini yapmıştım ilk scale model olarak.
Plan bulamamıştım netten. Ve gerçek ölçülerinden yola çıkarak RC model olarak belli ölçeklerden kanat ve gövde boyunu belirleyip internetten bulduğum resimlerden de esinlenip kendim bir C160 yapmıştım. Başarılı da oldu.
Siz eğer gerçekten istiyorsanız plan bulamazsanız bile aynı yoldan ilerleyip istediğiniz boyutlarda bir boing 737-800 yapabilirsiniz.
Kararınızı verirseniz elektronik anlamında elden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.
Hocam öncelikle bu anınızı bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim, şimdi biz bu konuda daha bilinçli yaklaşmak istiyoruz, yani bu işe başladığımız da yapılabilecek uçağın en iyisini yapma gayretindeyiz. Bugün imkanlar çok fazla, model uçağın yapımı için gerekli malzemelere ulaşmakta sıkıntı yok fakat bu malzemeleri birleştirme de yeterli tecrübesi olan tanıdığımız yok, yani buralardan bu işleri görerek takip ederek, araştırarak, yaparak yıkarak bu işi öğreneceğiz inşallah :)
 
3-5 bin gibi rakamlara bile gerek yok bence. Sadece ilerde sizin diğer olası farklı modelleri de kabullenecek bir kumanda edinmenizde fayda var.
Kumandanın seçimi sizin bileceğiniz bir konu...:)
Eğer zaten elektrikli modellerle başlayacak olursanız, ki olası öyle olacak. Sadece bir kumandanın haricinde bir kaç basit 3-5 dolarlık bir kaç servo, 15-20 dolarlık bir iki esc ve yine 15-20 dolarlık bir iki tane brushless motor yanında biraz inşa malzemesi ile daha düşük bütcelerle tatmin edici sonuçlara ulaşabilirsiniz.,
Siz ne yapacacağınıza veya yapmaya karar verdiğinizde elimizden geldiğince uyumlu malzemeler konusunda yardımcı olmaya çalışırız.
Kolay gelsin şimdiden. :p
 
3-5 bin gibi rakamlara bile gerek yok bence. Sadece ilerde sizin diğer olası farklı modelleri de kabullenecek bir kumanda edinmenizde fayda var.
Kumandanın seçimi sizin bileceğiniz bir konu...:)
Eğer zaten elektrikli modellerle başlayacak olursanız, ki olası öyle olacak. Sadece bir kumandanın haricinde bir kaç basit 3-5 dolarlık bir kaç servo, 15-20 dolarlık bir iki esc ve yine 15-20 dolarlık bir iki tane brushless motor yanında biraz inşa malzemesi ile daha düşük bütcelerle tatmin edici sonuçlara ulaşabilirsiniz.,
Kolay gelsin şimdiden. :p
Yani şu söyledikleriniz bizim için heyecan verici Hocam peki bu plan konusunda yardımcı olabilirmisiniz Hocam?
 
Elbette. Siz ne yapmak istediğinize karar verin.
Malzeme ve inşa konusunda forumda tüm arkadaşlar yardımcı olmaya çalışır.
Ancak eğer ilk tecrübeleriniz olacaksa öncelikle aksilik ve olası kırımları gözardı etmeden uygun model seçmenizde fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem DELİCAN
Ekrem hoşgeldin. Ben de bu hobiye senin gibi ta çocukluğumdan beri hevesliyim. Çocukluğumdan beri statik modeller yaparım, genellikle II Dünya Savaşı Uçakları. . Benim de yakın (ve uzak) çevremde modelcilik (RC hava modelciliği) konusunda yardımcı olabilecek hiç kimse yoktu. Forumu geçtim, internet de bu kadar yaygın değil ve Google amca ise hiç yoktu. "Büyüklere oyuncaklar" satan dükkanlar ve RC model satan dükkanlara girer teşhir için konmuş olan gösterişli modellerin fiyatını sorup öğrendikten sonra suratımın ifadesini görüp beni ciddiye almayanlar yüzünden tamamen ümitsizliğe kapılmıştım. Sadece uzaktan kumanda araba ve tekneler ile (biraz kaliteli oyuncaklar düzeyinde) kendimi avuttum. Taa ki Mehmet abimle (M.Sarıkaya) tanışana kadar. Gözümün önünde 2-3 saat içerisinde bir F-22'yi yapıp kapının önünde uçurana kadar. Bu işin ne kadar kolay ulaşılabilir olduğunu ve neyi araştırmam gerektiğini ondan öğrendim. Yerli forumlarda aradığımı bulamadım zira ağzı olan konuşuyor ama bir şey öğreten yoktu (RC Kolik şimdiki düzeyinde değildi daha). Yabancı forumları hatmettim, ve kısa süre içerisinde bir kaç tane köpük uçak ve multikopter yaptım ve uçurdum da. Bana uçmayı da kimse öğretmedi. Kendi başıma Halkalı'da Kanarya mezarlığının arka tarafından kalan geniş ve çoğunlukla rüzgarlı olan çayırda simülatörde ve Youtube'da öğrendiklerimi deneme yanılma yoluyla kendi başıma öğrendim (ilk uçağım yaklaşık olarak 13 saniye havada kalabildi). İngilzce ve Almanca olan milyona yakın üyesi olan forumları inceledim ve hala daha incelemekteyim. Youtube derya-deniz. Kısa sayılabilecek bir zamanda RC Kolik te bu düzeye ulaştı ve gelişmeye de devam ediyor.
(Off, amma da uzattım yahu...)
İşin özü hayallerine sıkı sıkı sarıl ama bol bol oku, "ara" ve "search" butonlarını çok kullan. Senden tecrübeli herkes her şeyi bilemez. Sen ihtiyacın olanı kendin belirleyecek ve bulacaksın. Bulamadığında da biz yardımcı olacağız. Ama yukarıdaki hobidaşlarımın yazdıkları da çok ama çok önemli: Önce kendi emniyetin, sonra çevre emniyeti, sonra "cüzdanının" emniyeti...
Bunun başlangıcı da disiplin.

EDİT:
Disiplin derken yanlış anlaşılma olmasın. Her şeyde olduğu gibi özellikle bu hobide izlenmesi gereken bir sıra var.
 
tecrübe sahibi arkadaşlarımız gayet güzel yönlendirmeler yapmış. buradan yürüyün. bu arada ha Sivas ha Tokat.. burada da durum aynı ve benim modelciliğe ara vermemin en temel sebebi bu: çevre ve insan koşullarının müsait olmaması. ben bu şartlar altında (GP/EP) ARF birçok model topladım ve uçurdum. kendim yapamadım henüz, ama ulaşmak istediğim hedeflerden birisi de o. ve yapacağım. o sebepten koşulları fazla kafanıza takmayın, iyimser olun :)
belirtildiği gibi, bu hevesinizi geliştirmek için imkanlarınız dahilinde "yatırım" yapacaksınız. (uygun bir simülasyon kumandası edindikten sonra) ilk ayak kumanda, ilerisini düşünerek hareket etmeniz uzun dönemde daha avantajlı. sonra elektronik donanım, ve son olarak uçağı uçuracak olan motor..
gövde son aşama ve en değişken olan. gövdeler gelir- geçer.. kırılır ya da sıkılırsınız. elinizde esas yatırımlarınız kalır. ve yeniden başlarsınız. bu hep böyledir..
hayırlısı.. işiniz çok :) kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem DELİCAN