Locktite lı vidanın açılması hk

Kadir Kocaman

Tecrübeli Uye
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
1,094
Tepkime puanı
570
Yaş
42
İlgi Alanı
Heli
Herkese selamlar, dün İzmir ekibi olarak ufak bir buluşma yaptık, rüzgar çok fazlaydı sadece Tamer ve ben uçabildim. Tevfik abi ve Berkay sadece temel ayarları hallettiler. Ufak bir de kırımım oldu gözüm gibi baktığım helim havada bir den devir kaybetti ana dişliyi komple yedi, bereket bir anlık el alışkanlığı olacak şans eseri ufak bir hasarla heliyi indirdim... Ana dişli ve iniş takımı gitti sadece,, hasar nedeni olarak motoru mountu dıştan tutan align yazılı ters L şeklinde ki plakalardan sağında ve solundakinden birer vida gitmiş,, motor ana dişliden ayrılıp boşa dönmüş... Lock tite konusunda bu kadar hassas davrandığım halde bu vidalar nasıl çıktı anlayamadım,, mavi renkli aşağıda ki lock u kullandım,, şimdi o kısımları yeşil renkte olan lock ile tekrar sıkıcam... Kafama takılan Allah saklasın feathering in içindeki çıksaydı sonuçlar ne olurdu,, şu an çıkarmı onuda bilmiyorum açıkçası biraz soğudum da,,risklerin farkındayım ama bu kadar özen gösterip bir vidanın açılmasını aklım ervermiyor, acaba başka vidalara da aynı şey olur mu diye düşünüyorum,, tüm vidaları da kontrol edicem tekrar, başka bir önerisi olan varmı ? İdle up modda 3-4 uçuşum oldu açılsaydı bu zamana kadar feathering gitmişti değil mi?
cevaplar için şimdiden teşekkürler...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Geçmiş olsun, bununla atlatmissiniz neyseki.
bu nedenle bende tum vidalari bir gozden gecirsem iyi olur %p
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Selamlar. Benim de daha önce kuyruk rotorunu şaftına sabitleyen tek bir vidanın gevşemesinden dolayı 700'ün tatlı sert bir inişi olmuştu. Skidi falan geçtim, paller ve 5000'lik bir pilin delinmesine mal olmuştu bana :D Ben de loktite kullanmıştım güya. Bendeki sorunun nedeni loktite'ın tam kurumasına fırsat vermeden (1-1.5 saat) kuyruk şaftını yağlamış olmamdı. Yağ loktite'ın kurumasını engelliyor. Sizdeki durum ise yağdan ziyade, ısı ile alakalı olabilir. Motorunuzun sıcaklığı ne durumda oluyordu uçuş sırasında? Eğer fazla ısınıyorsa, ısı loktite'ın yapısını bozuyor, sebep bu olabilir. Yeşil loktite ise tam bir baş ağrısı, vidayı yeniden sökmek istediğinizde çok uğraştırmasın? Önce havya ile ısıtmadan vidanın sıyırmadan çıkması mucize olur. Feathering şafta gelince, özellikle yağ ile çok içli dışlı olan o kısımda ve özellikle 700'de başıma gelenden sonra featheringin içini alkolle ve yağsızlaştırıcı spreyle iyice temizlemeden kesinlikle toplamıyorum kafayı. Arada bir o vidaları kontrol etmekte fayda var.
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Kadir, düşen vidaları gösteren fotoğraf koysana iki yönden. Başka trex500L dominatör lerde olmuşmu araştıralım kronik bir sorunmu diye. Çok enteresan bir durum her iki taraftan birer vida çıkmış ve motor parmakla dokununca oynuyor ve haliylede dişliyi sıyırdı .Allahtan modeli doğrultmuştu ve model skid üzerine düştüğünden sadece skid kırıldı. Dişli zaten havadayken hasarlanmıştı ve ucuz atlatıldı.
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Öncelikle geçmiş olsun Kadir, gerçekten ucuz atlatılmış bir kaza olmuş. Resim paylaşırsan çok daha anlaşılır olacaktır.

Bunun harici Emre arkadaşımıza aynen katılıyorum bende.
 
Locktite lı vidanın açılması hk

H.ibrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Geçmiş olsun, bununla atlatmissiniz neyseki.
bu nedenle bende tum vidalari bir gozden gecirsem iyi olur %p

Teşekkürler,,
kesinlikle yapın,, gerçek den hayati önem taşıyor.
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Emre Kaman' Alıntı:
Selamlar. Benim de daha önce kuyruk rotorunu şaftına sabitleyen tek bir vidanın gevşemesinden dolayı 700'ün tatlı sert bir inişi olmuştu. Skidi falan geçtim, paller ve 5000'lik bir pilin delinmesine mal olmuştu bana :D Ben de loktite kullanmıştım güya. Bendeki sorunun nedeni loktite'ın tam kurumasına fırsat vermeden (1-1.5 saat) kuyruk şaftını yağlamış olmamdı. Yağ loktite'ın kurumasını engelliyor. Sizdeki durum ise yağdan ziyade, ısı ile alakalı olabilir. Motorunuzun sıcaklığı ne durumda oluyordu uçuş sırasında? Eğer fazla ısınıyorsa, ısı loktite'ın yapısını bozuyor, sebep bu olabilir. Yeşil loktite ise tam bir baş ağrısı, vidayı yeniden sökmek istediğinizde çok uğraştırmasın? Önce havya ile ısıtmadan vidanın sıyırmadan çıkması mucize olur. Feathering şafta gelince, özellikle yağ ile çok içli dışlı olan o kısımda ve özellikle 700'de başıma gelenden sonra featheringin içini alkolle ve yağsızlaştırıcı spreyle iyice temizlemeden kesinlikle toplamıyorum kafayı. Arada bir o vidaları kontrol etmekte fayda var.


Teşekkürler Emre Bey,
Feathering şaft, ana şaftı alkole temizleyip öyle lockladım vidaları,, hatta oradaki lock a acımadım baya sürdüm ki çıkmasındansa açmaya uğraşmak daha iyi diye. Motorum geçen haftaki uçuşta sıcaklığına bakmıştım bu haftada aynıydı ılıktı,, pillerim ve esc de öyle ama dün ısı olayını bende düşündüm bir arkadaşımla da paylaştım helikopter klimalı odada duruyor, tv ünitesi üzerinde, klima direk üzerine üflemiyor ama bir etkisi olabilirmi?
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Tevfik Sıkılı' Alıntı:
Kadir, düşen vidaları gösteren fotoğraf koysana iki yönden. Başka trex500L dominatör lerde olmuşmu araştıralım kronik bir sorunmu diye. Çok enteresan bir durum her iki taraftan birer vida çıkmış ve motor parmakla dokununca oynuyor ve haliylede dişliyi sıyırdı .Allahtan modeli doğrultmuştu ve model skid üzerine düştüğünden sadece skid kırıldı. Dişli zaten havadayken hasarlanmıştı ve ucuz atlatıldı.

Evet Tevfik Abi akşama çekip atayım,, sanki komplo yapılmış gibi değil mi? her iki taraf dan birer vida düşmesi :)
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle geçmiş olsun Kadir, gerçekten ucuz atlatılmış bir kaza olmuş. Resim paylaşırsan çok daha anlaşılır olacaktır.

Bunun harici Emre arkadaşımıza aynen katılıyorum bende.

Teşekkür Mehmet Abi,,
akşama foto çekerim,,gerçek den çok ucuz atlatılmış bir kaza oldu
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Kadir ucuz atlattık şükür bunada.

Bu hafta uçuş bakımından pek verimli olmasa da, kişi bakımından baya iyidik. Katılım %100 arttı :)

Arada aksilikler olur moral bozmaya gerek yok. :)

Bende Tevfik abi sağolsun programlama kartını verdi bi ayar çekip Pazara havalandırmak istiyorum. İşallah güzel güzel uçarız tekrar :)
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Evet beyler, şekilde gördüğünüz gibi heli bu durumda motor mountu tutan iki plakanın da birer vidaları meydan da yok :) şimdi gelde buraya yeşil lock basma ne dersiniz?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Geçmiş olsun bence yeşil locktite basma ama maviyi fazla kullan çünkü benim 450L de pembeyi fazla kullanıp sökemediğim sıyırdığım yerler oldu
tekrar geçmiş olsun
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Ben olsam Biraz Bol mavi loctite ile 5-10 ucus daha yapar ve her ucus oncesi gevseme var mi kontrol ederdim. Zira 500 ESP de benzer yapida ve bu kisimda Ben hep mavi loctite kullandim ve su ana kadar bir sorun yasamadim. Sayet az da olsa bir gevseme tespit edersem o Zaman yesil loctite kullanirdim.
 
Locktite lı vidanın açılması hk

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ben olsam Biraz Bol mavi loctite ile 5-10 ucus daha yapar ve her ucus oncesi gevseme var mi kontrol ederdim. Zira 500 ESP de benzer yapida ve bu kisimda Ben hep mavi loctite kullandim ve su ana kadar bir sorun yasamadim. Sayet az da olsa bir gevseme tespit edersem o Zaman yesil loctite kullanirdim.

Sizin gibi bir üstad böyle öneriyorsa bizim gibi çıraklara da uygulamak kalır tabi,, dediğiniz gibi yapıcam Mehmet Abi... önemli olan feathering oraya baya bol sürmüştüm, açılsa şimdiye kadar açılırdı değil mi? Locktite a paranoyak olan tek hobici olmaya başladım sanırım :)
 
Locktite lı vidanın açılması hk

kadir kocaman' Alıntı:
Sizin gibi bir üstad böyle öneriyorsa bizim gibi çıraklara da uygulamak kalır tabi,, dediğiniz gibi yapıcam Mehmet Abi... önemli olan feathering oraya baya bol sürmüştüm, açılsa şimdiye kadar açılırdı değil mi? Locktite a paranoyak olan tek hobici olmaya başladım sanırım :)
Feathering konusunda bende en az senin kadar tedirgin birisiyim Kadir :D onemli olan feathering yuvasindaki yagin oncelikle guzelce temizlenmis olmasi ki en kritik noktayi sen zaten yapmissin.

Bence bir sey olmaz rahat ol. Fakat Ben hemen hemen her 10-15 ucusta Mutlaka feathering dahil tum vidalari tek tek kontrol ediyorum. Ilk ucuslarda bu konrrol sikligi 5 ucusta bir olurken zamanla 10-15 ucusa cikiyor. Ara ara tum vidalari kontrol etmekte buyuk fayda var ;)