Özgür Öztürk
Tecrübeli Uye
Abi dayak kısmı hallolur yaa . Önce 2kilo Akçaabat köfte piyazla beraber ,sonra güzel bi çay ( semaverde ? ) sonra istediğin kadar döversin ...
Tamam karantina sonrası malzemeyi toplayıp gelAbi dayak kısmı hallolur yaa . Önce 2kilo Akçaabat köfte piyazla beraber ,sonra güzel bi çay ( semaverde ? ) sonra istediğin kadar döversin ...
Dün vtol üreten bir çinlinin internet sayfasında piller arası geçiş sağlayan bi elektronik cihaz görmüştüm . Ahanda hırhızzzz varrr diye düşündüm . @Sumer Yamaner abimizin ürünlerini burdan görüp çalan bir çinli mi var acaba ?
Evet aynen öyle.Öncelikle;
Merhaba arkadaşlar, ailevi sebeplerle ertelemek zorunda kaldığım konulardan bir tanesine daha dönmüş bulunuyorum, selamlar
Sonralıkla ;
@Sumer Yamaner doğru mu anlıyorum? Bir batarya azalınca diğerine geçiş yapabilen bir yönteminiz mi var?
Peki o halde, bir şey daha sorayım muhtemelen bu derdin ilacı da sizde çünkü Bir fikrim vardı ama herhalde beslemeye yetmez diye düşünerekten üzerinde durmamıştım. Ama daha sonra youtube da bir kaç kişinin yaptığını, hatta 81 saat uçuş yaptığını gördüm bu yolla. Şöyle ki;Evet aynen öyle.
Birincisi, benim ürettiğim çift pilli sistemin amacı farklı. O nedenle sizin söylediklerinizle bir paralellik kuramadım.Peki o halde, bir şey daha sorayım muhtemelen bu derdin ilacı da sizde çünkü Bir fikrim vardı ama herhalde beslemeye yetmez diye düşünerekten üzerinde durmamıştım. Ama daha sonra youtube da bir kaç kişinin yaptığını, hatta 81 saat uçuş yaptığını gördüm bu yolla. Şöyle ki;
Bir Vtol yapılsa, kanat yüzeyi biraz geniş tutulsa ve bu kanatların üzerine küçük güneş panellerinden yerleştirilse, uçuş süresine 15-20 dk katkı sağlayacak şekilde bataryayı beslemesi sağlanamaz mı bunun?
Şuradan mantık yürüttüm. Sonuçta bir octocopter 25 dk havada kalabilecek şekilde batarya ile beslenebiliyor. Kanat olmadığı için kaldırma kuvvetini pervaneler oluşturuyor, 8 motor sürekli çalışıyor. Peki aynı güç kaynağı, Vtol (ya da tiltrotor) için kullanılsa bu süre tatmin edici şekilde uzatılmış olamaz mı? Neticede kalkış için 3/4 motor çalışacak, daha sonra ileri itişi sağlayan 2 motor haricindekiler duracak, kaldırma kuvveti kanatlar vasıtasıyla elde edilecek. Dolayısıyla söz konusu güç kaynağı 8 yerine 2 motoru çalıştıracak ve daha uzun süre gidecek. Bir de bataryaları güneş panelleriyle beslemek mümkün olursa, süre çok daha uzun olacak, diye düşündüm. Tabi her hangi bir hesap kitap yapmadan söylüyorum bunu. Sonuçta hexa da kullanılan güç kaynağı kullanılacağı için ağırlık artmış olacak, o ağırlığı karşılamak için o 2 motor daha fazla akım çekecek belki, vs. vs. bu teknik kısma hiç girmedim. (girmedim değil giremedim, yeterli bilgim yok çünkü o konuda )
Ama her ne olursa olsun aynı güç kaynağı 8 motor çalıştırmak yerine 2-3 motor çalıştırdığında süre doğru orantılı olmasa da bir nebze uzayacaktır diye tahmin ediyorum.
1-Bu mümkün mü?
2-Mümkünse motorlar bataryadan güç çekerken aynı anda bataryayı güneş enerjisi ile şarj etme protokolü nasıl olabilir?
3-Mümkün değilse, 2 belki 3 bataryayı bağlamak için geliştirdiğiniz projenizden istifade etmemiz mümkün mü?
(bahsettiğim video;Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye olçok uyduruk ve hafif olduğunun farkındayım, zaten benim hedefim de 81 saat falan değil, 2-2,5 saat gibi bir süreye ulaşmak)
Otomobili düşünün. Bir şarj alternatörü bir de eskilerin konjektör dediği regülatör/kotrol sistemi var. Otomobil çalışırken tüm tüketim şarj dinamosu tarafından sağlanır ve kalan kapasite olursa ve gerekiyorsa aküyü şarj eder. Otomobilde akü sadece starter basıldığında akım verir bir de motor çalışmıyorken elektrik tüketen aygıtları besler.
Birincisi, benim ürettiğim çift pilli sistemin amacı farklı. O nedenle sizin söylediklerinizle bir paralellik kuramadım.
Solar panel controller, solar panel charger vs gibi anahtar sözcüklerle arayın. Ancak hiç kolay bir yolda olmadığınızı da bilin. Çünkü bu konularda daha ne arayacağınızı bilmeyecek kadar deneyimsiz iseniz (bunu yanlış anlamayın lütfen ama şimdiye kadar yazdıklarınız elektronik devreler konusunda pek ileri bir deneyim düzeyi göstermiyor) böyle karmaşık bir projenin altından kalkmanız zor görünüyor. Cesaret kırmak istemem ama yalancı cesaretlendirme de daima zarar verir. En azından keseye.
Ölçülebilir bir uçuş süresi uzaması için daha en başta yazdığım hafif ve yüksek verimli güneş hücrelerini bulun. Tabii bulabilirseniz. Onları bulmadan herhangi bir şey yapmayın çünkü işe yaramayacaktır. Ya da bunları benim çok bilmişliğime verin ve yapın. Orası sizin tercihiniz. Her zaman emeklemeden yürünemeyeceğini, yürünmeden koşulamayacağını savunurum ve bu tanımladığınız projenin tam bir maraton olacağını söylemem gerekir. Şimdiden kolay gelsin...
Açıkçası kalibrasyonunu yapmadığım için öylece kaldı. Fiyat da belirleyemedim. Bir ara tekrar ele alırım diye düşünüyorum.@Sumer Yamaner abi hazır aklıma gelmişken sorayım. Bu ürün nihai halde son kullanıcının erişimine gelmiş miydi ? Ürün fiyatımız nedir ?
Bence hatalı bir yargı olmuş. Böylesine kapsamlı bir işe girişebilmenin olmazsa olmazı MOTİVASYON'dur. Motivasyon yoksa hareket olmaz. Herkesin sizinle aynı şeylerden motive olmasını beklemek kabul edilemez bir hata olur. Siz şimdi heyecanla bunları anlatıyorsunuz ama ben okurken hiç heyecanlanmıyorum örneğin. Beni hiç çekmeyince tabii ki elimi sürmek istemem. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.İşin ehli arkadaşların kimisi maalesef girişimci ruhunu kaybetmiş (ya da hiç olmamış), kimi angarya gibi görüyor, kimi üşeniyor, kimi kafa yormak istemiyor vs.
Bence hatalı bir yargı olmuş. Böylesine kapsamlı bir işe girişebilmenin olmazsa olmazı MOTİVASYON'dur. Motivasyon yoksa hareket olmaz. Herkesin sizinle aynı şeylerden motive olmasını beklemek kabul edilemez bir hata olur. Siz şimdi heyecanla bunları anlatıyorsunuz ama ben okurken hiç heyecanlanmıyorum örneğin. Beni hiç çekmeyince tabii ki elimi sürmek istemem. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
Lütfen kusuruma bakmayın, aslında fazla uzatmak istemiyorum ama konunun başka boyutları var."Girişimci ruhunu kaybetmiş/hiç olmamış"tan kastım; "ya beceremeyiz abi zor o iş, bizi aşar" diyenler.
"Angarya gibi gören"ler "yapmışsın, ne işe yarayacak" diye bakanlar.
Üşenenler; "uğraşılsa yapılmayacak bir şey değil yapılır da onunla aylarca uğraşmak lazım, boşver" havasındakiler.
"Kafa yormak istemiyor" derken de bahsettiğiniz grubu kastettim zaten. İlgilenmediği ya da heyecan duymadığı bir şey için kafa yormak istemiyor. Suçlamak, yargılamak için söylemedim. Ben olsam ben de ilgilenmediğim, kafama yatmayan, ya da inanmadığım bir iş için ben de bu gruplardan birine dahil olurum.