LiPo iç direnci diye diye bi hal olmuştunuz! :)

Abi dayak kısmı hallolur yaa . Önce 2kilo Akçaabat köfte piyazla beraber ,sonra güzel bi çay ( semaverde ? ) sonra istediğin kadar döversin ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Öncelikle;
Merhaba arkadaşlar, ailevi sebeplerle ertelemek zorunda kaldığım konulardan bir tanesine daha dönmüş bulunuyorum, selamlar :)

Sonralıkla :) ;

Dün vtol üreten bir çinlinin internet sayfasında piller arası geçiş sağlayan bi elektronik cihaz görmüştüm . Ahanda hırhızzzz varrr diye düşündüm . @Sumer Yamaner abimizin ürünlerini burdan görüp çalan bir çinli mi var acaba ?

@Sumer Yamaner doğru mu anlıyorum? Bir batarya azalınca diğerine geçiş yapabilen bir yönteminiz mi var?
 
Öncelikle;
Merhaba arkadaşlar, ailevi sebeplerle ertelemek zorunda kaldığım konulardan bir tanesine daha dönmüş bulunuyorum, selamlar :)

Sonralıkla :) ;



@Sumer Yamaner doğru mu anlıyorum? Bir batarya azalınca diğerine geçiş yapabilen bir yönteminiz mi var?
Evet aynen öyle.
 
Evet aynen öyle.
Peki o halde, bir şey daha sorayım muhtemelen bu derdin ilacı da sizde çünkü :) Bir fikrim vardı ama herhalde beslemeye yetmez diye düşünerekten üzerinde durmamıştım. Ama daha sonra youtube da bir kaç kişinin yaptığını, hatta 81 saat uçuş yaptığını gördüm bu yolla. Şöyle ki;
Bir Vtol yapılsa, kanat yüzeyi biraz geniş tutulsa ve bu kanatların üzerine küçük güneş panellerinden yerleştirilse, uçuş süresine 15-20 dk katkı sağlayacak şekilde bataryayı beslemesi sağlanamaz mı bunun?

Şuradan mantık yürüttüm. Sonuçta bir octocopter 25 dk havada kalabilecek şekilde batarya ile beslenebiliyor. Kanat olmadığı için kaldırma kuvvetini pervaneler oluşturuyor, 8 motor sürekli çalışıyor. Peki aynı güç kaynağı, Vtol (ya da tiltrotor) için kullanılsa bu süre tatmin edici şekilde uzatılmış olamaz mı? Neticede kalkış için 3/4 motor çalışacak, daha sonra ileri itişi sağlayan 2 motor haricindekiler duracak, kaldırma kuvveti kanatlar vasıtasıyla elde edilecek. Dolayısıyla söz konusu güç kaynağı 8 yerine 2 motoru çalıştıracak ve daha uzun süre gidecek. Bir de bataryaları güneş panelleriyle beslemek mümkün olursa, süre çok daha uzun olacak, diye düşündüm. Tabi her hangi bir hesap kitap yapmadan söylüyorum bunu. Sonuçta hexa da kullanılan güç kaynağı kullanılacağı için ağırlık artmış olacak, o ağırlığı karşılamak için o 2 motor daha fazla akım çekecek belki, vs. vs. bu teknik kısma hiç girmedim. (girmedim değil giremedim, yeterli bilgim yok çünkü o konuda :) )

Ama her ne olursa olsun aynı güç kaynağı 8 motor çalıştırmak yerine 2-3 motor çalıştırdığında süre doğru orantılı olmasa da bir nebze uzayacaktır diye tahmin ediyorum.
1-Bu mümkün mü?
2-Mümkünse motorlar bataryadan güç çekerken aynı anda bataryayı güneş enerjisi ile şarj etme protokolü nasıl olabilir?
3-Mümkün değilse, 2 belki 3 bataryayı bağlamak için geliştirdiğiniz projenizden istifade etmemiz mümkün mü?

(bahsettiğim video;
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
çok uyduruk ve hafif olduğunun farkındayım, zaten benim hedefim de 81 saat falan değil, 2-2,5 saat gibi bir süreye ulaşmak)
 
Peki o halde, bir şey daha sorayım muhtemelen bu derdin ilacı da sizde çünkü :) Bir fikrim vardı ama herhalde beslemeye yetmez diye düşünerekten üzerinde durmamıştım. Ama daha sonra youtube da bir kaç kişinin yaptığını, hatta 81 saat uçuş yaptığını gördüm bu yolla. Şöyle ki;
Bir Vtol yapılsa, kanat yüzeyi biraz geniş tutulsa ve bu kanatların üzerine küçük güneş panellerinden yerleştirilse, uçuş süresine 15-20 dk katkı sağlayacak şekilde bataryayı beslemesi sağlanamaz mı bunun?

Şuradan mantık yürüttüm. Sonuçta bir octocopter 25 dk havada kalabilecek şekilde batarya ile beslenebiliyor. Kanat olmadığı için kaldırma kuvvetini pervaneler oluşturuyor, 8 motor sürekli çalışıyor. Peki aynı güç kaynağı, Vtol (ya da tiltrotor) için kullanılsa bu süre tatmin edici şekilde uzatılmış olamaz mı? Neticede kalkış için 3/4 motor çalışacak, daha sonra ileri itişi sağlayan 2 motor haricindekiler duracak, kaldırma kuvveti kanatlar vasıtasıyla elde edilecek. Dolayısıyla söz konusu güç kaynağı 8 yerine 2 motoru çalıştıracak ve daha uzun süre gidecek. Bir de bataryaları güneş panelleriyle beslemek mümkün olursa, süre çok daha uzun olacak, diye düşündüm. Tabi her hangi bir hesap kitap yapmadan söylüyorum bunu. Sonuçta hexa da kullanılan güç kaynağı kullanılacağı için ağırlık artmış olacak, o ağırlığı karşılamak için o 2 motor daha fazla akım çekecek belki, vs. vs. bu teknik kısma hiç girmedim. (girmedim değil giremedim, yeterli bilgim yok çünkü o konuda :) )

Ama her ne olursa olsun aynı güç kaynağı 8 motor çalıştırmak yerine 2-3 motor çalıştırdığında süre doğru orantılı olmasa da bir nebze uzayacaktır diye tahmin ediyorum.
1-Bu mümkün mü?
2-Mümkünse motorlar bataryadan güç çekerken aynı anda bataryayı güneş enerjisi ile şarj etme protokolü nasıl olabilir?
3-Mümkün değilse, 2 belki 3 bataryayı bağlamak için geliştirdiğiniz projenizden istifade etmemiz mümkün mü?

(bahsettiğim video;
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
çok uyduruk ve hafif olduğunun farkındayım, zaten benim hedefim de 81 saat falan değil, 2-2,5 saat gibi bir süreye ulaşmak)
Birincisi, benim ürettiğim çift pilli sistemin amacı farklı. O nedenle sizin söylediklerinizle bir paralellik kuramadım.
Kafanızda hayal ettiğiniz şeyler mümkün tabii. Ama hafif ve yüksek verimli güneş hücreleri bularak işe başlamanız gerekiyor. Sanırım proje daha bu adımda tökezlemiş olacak. :D
Hafif ve yüksek verimli hücreler bulursanız ortalıkta onların akımını regüle edip pilleri şarj eden sistemler bolca var.
Bir ufak bilgi vereyim. Konuyu elektrik akımı olarak düşünmelisiniz. Böyle düşününce, bir pilin aynı anda hem şarj hem de deşarj olamayacağını net olarak anlarsınız. Böyle bir protokol de yok cihaz da yok. Otomobili düşünün. Bir şarj alternatörü bir de eskilerin konjektör dediği regülatör/kotrol sistemi var. Otomobil çalışırken tüm tüketim şarj dinamosu tarafından sağlanır ve kalan kapasite olursa ve gerekiyorsa aküyü şarj eder. Otomobilde akü sadece starter basıldığında akım verir bir de motor çalışmıyorken elektrik tüketen aygıtları besler.
Uçakta da bunun benzeri bir sistem düşüneceksiniz. Uçuş esnasında akımı güneş hücreleri sağlayacak. Eksik kalırsa pilden de akım çekilecek. Haa eğer irtifada termal var ve gaz kesildiyse, yani elektrik tüketimi minimuma indise o zaman güneşten gelen elektrik pile aktarılacak.
Tüm bunlar profesyonel tasarım gerektiren şeyler. Çünkü verimlilik önemli. Amatör bir devre ve düşük verimle çalışılacak olursa bırakın uçuş süresini uzatmayı, artan ağırlık nedeniyle süre kısalacaktır.
Kısaca, ciddi ArGe gerektiren bir konu.
 
Otomobili düşünün. Bir şarj alternatörü bir de eskilerin konjektör dediği regülatör/kotrol sistemi var. Otomobil çalışırken tüm tüketim şarj dinamosu tarafından sağlanır ve kalan kapasite olursa ve gerekiyorsa aküyü şarj eder. Otomobilde akü sadece starter basıldığında akım verir bir de motor çalışmıyorken elektrik tüketen aygıtları besler.

Aynen zaten bahsettiğim öyle bir şeydi. Panelin ürettiği elektrik öncelikle motora gider,fazlası pile depolanır. Ya da eksik kalırsa eksiği batarya karşılar. İstediğim senaryo tam olarak bu zaten. Regülatör ağırlığı olayı çok büyük problem olur herhalde diye düşünüyordum ama videodaki arkadaş çok uyduruk bir gövdenin içine gerekli parçaları yerleştirebildiğine göre karşılanabilecek bir ağırlık herhalde. Dediğim gibi aman aman bir güç beklemiyorum güneşten. Uçuş süresini 15 dk bile uzatsa bir şeydir. Fotogrametri için uçuş düşünüyorum. O yüzden 15 dk bile bal kaymak olur.

Birincisi, benim ürettiğim çift pilli sistemin amacı farklı. O nedenle sizin söylediklerinizle bir paralellik kuramadım.

Hmmm :) Ben bataryanın biri azalınca diğerine geçişi sağlayan bir devre gibi algılamışım işime öyle geldiği için :) Birden fazla batarya paralel bağlamaya (paraleldi sanırım) alternatif bir şey sandım :)

Peki, mutabık olduğumuz şekilde bir şey ortaya koymak istersek, yani panel elektrik üretecek, motora verecek, eksik kalırsa motor eksiği bataryadan tamamlayacak, fazla olursa elektriğin fazlasını bataryaya yönlendirecek vs. Bu nasıl gerçekleştirilebilir? Eğer konu uzunsa size de zahmet vermek istemem, internetten hangi başlık altında araştırmam lazım, işin hangi ucundan başlamam lazım en azından onu söylerseniz kendim de araştırabilirim. Şu an için nereden başlayacağımı, ne diye aratacağımı bilemiyorum.
 
Solar panel controller, solar panel charger vs gibi anahtar sözcüklerle arayın. Ancak hiç kolay bir yolda olmadığınızı da bilin. Çünkü bu konularda daha ne arayacağınızı bilmeyecek kadar deneyimsiz iseniz (bunu yanlış anlamayın lütfen ama şimdiye kadar yazdıklarınız elektronik devreler konusunda pek ileri bir deneyim düzeyi göstermiyor) böyle karmaşık bir projenin altından kalkmanız zor görünüyor. Cesaret kırmak istemem ama yalancı cesaretlendirme de daima zarar verir. En azından keseye.
Ölçülebilir bir uçuş süresi uzaması için daha en başta yazdığım hafif ve yüksek verimli güneş hücrelerini bulun. Tabii bulabilirseniz. Onları bulmadan herhangi bir şey yapmayın çünkü işe yaramayacaktır. Ya da bunları benim çok bilmişliğime verin ve yapın. :) Orası sizin tercihiniz. Her zaman emeklemeden yürünemeyeceğini, yürünmeden koşulamayacağını savunurum ve bu tanımladığınız projenin tam bir maraton olacağını söylemem gerekir. :) Şimdiden kolay gelsin...
 
@Sumer Yamaner abi hazır aklıma gelmişken sorayım. Bu ürün nihai halde son kullanıcının erişimine gelmiş miydi ? Ürün fiyatımız nedir ?
 
Solar panel controller, solar panel charger vs gibi anahtar sözcüklerle arayın. Ancak hiç kolay bir yolda olmadığınızı da bilin. Çünkü bu konularda daha ne arayacağınızı bilmeyecek kadar deneyimsiz iseniz (bunu yanlış anlamayın lütfen ama şimdiye kadar yazdıklarınız elektronik devreler konusunda pek ileri bir deneyim düzeyi göstermiyor) böyle karmaşık bir projenin altından kalkmanız zor görünüyor. Cesaret kırmak istemem ama yalancı cesaretlendirme de daima zarar verir. En azından keseye.
Ölçülebilir bir uçuş süresi uzaması için daha en başta yazdığım hafif ve yüksek verimli güneş hücrelerini bulun. Tabii bulabilirseniz. Onları bulmadan herhangi bir şey yapmayın çünkü işe yaramayacaktır. Ya da bunları benim çok bilmişliğime verin ve yapın. :) Orası sizin tercihiniz. Her zaman emeklemeden yürünemeyeceğini, yürünmeden koşulamayacağını savunurum ve bu tanımladığınız projenin tam bir maraton olacağını söylemem gerekir. :) Şimdiden kolay gelsin...

Yok zaten benim yutabileceğim lokma değil, destek alacağım muhakkak. Benim şu an ki amacım, mümkün mü değil mi onu öğrenmek, şayet mümkünse ne istediğimi karşımdakine düzgün ifade edebilmek için altını doldurmaya çalışıyorum şu an için. Elektronik deneyimim yok evet. Mesleğim tamamen farklı bir alan, jeodezi fotogrametri mühendisiyim. Daha önce fotoğrafçılık ve kameramanlık okudum, bu yıl da elektroniğe başlıyorum (2 yıllık) :) İşin ehli arkadaşların kimisi maalesef girişimci ruhunu kaybetmiş (ya da hiç olmamış), kimi angarya gibi görüyor, kimi üşeniyor, kimi kafa yormak istemiyor vs. O yüzden kendim bir yerinden başlayıp tıkandığım yerde uzmanını devreye sokabileceğim kadar bir şeyler öğrenmek istedim. Ha yüzüme gözüme bulaştıracağım en sonunda biliyorum, ama hiç değilse survivor seyretmek yerine bir şeylerle uğraşmış olurum. Ya da en iyi ihtimalle düşündüğümü yapamasam da yarısı kadar bir şey elde etmiş olsam o da yeterli.

Nasıl olacağını çözemezsek, nasıl olmayacağını çözmüş oluruz :)
 
@Sumer Yamaner abi hazır aklıma gelmişken sorayım. Bu ürün nihai halde son kullanıcının erişimine gelmiş miydi ? Ürün fiyatımız nedir ?
Açıkçası kalibrasyonunu yapmadığım için öylece kaldı. Fiyat da belirleyemedim. Bir ara tekrar ele alırım diye düşünüyorum.
 
İşin ehli arkadaşların kimisi maalesef girişimci ruhunu kaybetmiş (ya da hiç olmamış), kimi angarya gibi görüyor, kimi üşeniyor, kimi kafa yormak istemiyor vs.
Bence hatalı bir yargı olmuş. Böylesine kapsamlı bir işe girişebilmenin olmazsa olmazı MOTİVASYON'dur. Motivasyon yoksa hareket olmaz. Herkesin sizinle aynı şeylerden motive olmasını beklemek kabul edilemez bir hata olur. Siz şimdi heyecanla bunları anlatıyorsunuz ama ben okurken hiç heyecanlanmıyorum örneğin. Beni hiç çekmeyince tabii ki elimi sürmek istemem. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
 
Bence hatalı bir yargı olmuş. Böylesine kapsamlı bir işe girişebilmenin olmazsa olmazı MOTİVASYON'dur. Motivasyon yoksa hareket olmaz. Herkesin sizinle aynı şeylerden motive olmasını beklemek kabul edilemez bir hata olur. Siz şimdi heyecanla bunları anlatıyorsunuz ama ben okurken hiç heyecanlanmıyorum örneğin. Beni hiç çekmeyince tabii ki elimi sürmek istemem. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

"Girişimci ruhunu kaybetmiş/hiç olmamış"tan kastım; "ya beceremeyiz abi zor o iş, bizi aşar" diyenler.
"Angarya gibi gören"ler "yapmışsın, ne işe yarayacak" diye bakanlar.
Üşenenler; "uğraşılsa yapılmayacak bir şey değil yapılır da onunla aylarca uğraşmak lazım, boşver" havasındakiler.

"Kafa yormak istemiyor" derken de bahsettiğiniz grubu kastettim zaten. İlgilenmediği ya da heyecan duymadığı bir şey için kafa yormak istemiyor. Suçlamak, yargılamak için söylemedim. Ben olsam ben de ilgilenmediğim, kafama yatmayan, ya da inanmadığım bir iş için ben de bu gruplardan birine dahil olurum.
 
"Girişimci ruhunu kaybetmiş/hiç olmamış"tan kastım; "ya beceremeyiz abi zor o iş, bizi aşar" diyenler.
"Angarya gibi gören"ler "yapmışsın, ne işe yarayacak" diye bakanlar.
Üşenenler; "uğraşılsa yapılmayacak bir şey değil yapılır da onunla aylarca uğraşmak lazım, boşver" havasındakiler.

"Kafa yormak istemiyor" derken de bahsettiğiniz grubu kastettim zaten. İlgilenmediği ya da heyecan duymadığı bir şey için kafa yormak istemiyor. Suçlamak, yargılamak için söylemedim. Ben olsam ben de ilgilenmediğim, kafama yatmayan, ya da inanmadığım bir iş için ben de bu gruplardan birine dahil olurum.
Lütfen kusuruma bakmayın, aslında fazla uzatmak istemiyorum ama konunun başka boyutları var.
Bilgi, deneyim ve bunların yokluğu...
Bir alanda bilgi ve deneyiminiz yoktur. Bir anda aklınıza bir şey geliverir. Dünyayı sarsacak bir buluş olduğunu sanırsınız. "Acaba bu alanda neler yapılmış" diye araştırma zahmetine girmeden heyecanla yola çıkarsınız. Yolda deneyim sahibi kişilerle karşılaştığınızda, size düşündüğünüz şeylerin derinlemesine temellerini anlatıp pek bir umut olmadığını söylerler. Ama sizin tarafınızdan bakıldığında onlar vizyonsuz, pörsümüş, içi geçmiş, girişimci ruhunu kaybetmiş kişilerdir.
Bu foruma sık sık genç ve "girişimci ruhunu yitirmemiş" arkadaşlar gelir. Sıfırdan uçak, motor ve kumanda falan yapmayı hedeflerler. Kendilerine "emeklemeden yürünmez, yürümeden koşulmaz, adım adım ilerle" dediğimizde ağızlarına geleni saydırıp, "görün bakın nasıl yapacağım" diye yanıt verirler. Bu gibi arkadaşlardan bir tane bile proje bitirenine rastlamadık bugüne kadar.
Size bir abi önerisinde bulunayım... Eğer gerçekten böyle büyük bir projeye girişecekseniz temelden elektronik, mikrokontrolörler, uçuş dinamiği vs gibi alanlarda kendinizi geliştirecek çalışmalara başlayın, sabırla, sindire sindire öğrenin, basit projeler üretip gerçekleştirin ve beş sene sonrası için hedefinizi koyun. Yok, "ben fikri ürettim, birileri de çalışıp gerçekleştirsin" derseniz... Bir şey diyemem...
 
Amerika'yı yeniden keşfetmeye çalışmıyorum. Yapılmamış bir şey yapmaya da çalışmıyorum çünkü bu alan benim alanım değil, dolayısıyla öyle bir şeye kalkışmak haddim değil. "Var olan, yapılmış, somut olarak ortaya konmuş bir şeyi ben de kendi imkanlarımla yapabilir miyim?"i kovalıyorum. "İlla yapacağım, edeceğim, bakın görün nasıl kelebek gibi uçup, arı gibi sokacağım" falan gibi bir iddiam yok. Zaten o iddiada bulunabilecek bir yetkinliğe de haiz değilim. Tecrübem, birikimim olsaydı bunu bir hobi forumunda değil, akademik platformlarda kovalıyor olurdum. Yanlış anlaşılmasın, burayı küçümsediğim için söylemiyorum, bahsettiğim konunun büyüklüğünden dolayı bunu söylemek durumunda kalıyorum. Takdir edersiniz ki valizde taşınması gereken bir şeyi cebe sığdırmaya çalışmanın manası olmaz. Solar panel diye yola çıkarım ha bakarsınız sadece sıradan bir drone noktasında kalırım, 1 saat değil de 15 dk kalır havada vs. vs. Hatta hiç bir şey ortaya da çıkmayabilir, o da çok problem değil.

Burası bir profesyonel bir AR-GE platformu değil neticede, bir hobi forumu. Denemek, yanılmak, buradaki yaşanmış tecrübelerden faydalanarak daha az yanılmak, sonunda bir şey elde edilebilirse ondan keyif almak, edilemezse de ortaya konan bir fikir üzerine vakit harcamış, çalışmış, bir şeyler deneyimlemiş olmak hobinin edinmenin olağan süreci zaten.

Kıymetli bilgileriniz için teşekkür ederim.