Lİ-PO PİLLERİMİZİN GERÇEK DEĞERLERİNİ ÖĞRENELİM

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Arkadaşlar burada bir yanlışlık var pili doldururken basılan mah ile boşaltırken çekilen mah aynı değil. Arkadaş bunu belirtmek için böyle bir proje yapmış. Powerlab serisi şarj cihazları için şöyle yapılıyor bu pili full doldurup discharge modunda 3.6 volta discharge yaptığımızda kaç mah çektiğini yazıyor.
Bunda bir yanlışlık olmasın Mustafa.

Brain-2 Telemetride ise kullanılan mAh değerini kalibre etmek için bir opsiyon koymuşlar ve kalibrasyonda referans olarak şarj cihazının doldurduğu mAh değerini dikkate alıyorsun ??

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Lİ-PO PİLLERİMİZİN GERÇEK DEĞERLERİNİ ÖĞRENELİM

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Arkadaşlar burada bir yanlışlık var pili doldururken basılan mah ile boşaltırken çekilen mah aynı değil. Arkadaş bunu belirtmek için böyle bir proje yapmış. Powerlab serisi şarj cihazları için şöyle yapılıyor bu pili full doldurup discharge modunda 3.6 volta discharge yaptığımızda kaç mah çektiğini yazıyor.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Böyle bişey mümkün değil bi kaba 1lt su koyup 1.5 litre alamayız
 
Lİ-PO PİLLERİMİZİN GERÇEK DEĞERLERİNİ ÖĞRENELİM

Oncelikle pil ve kimya fizik bilgisi olarak arastirmak gerekli bu durumu tartisma veya hakli oldugumu ispatlama gibi bir düşüncem yok sadece birkac tecrube ve mantık yürüterek yazdım. mehmet abi o sağlıklı pilleri düşünülerek yapılmış olabilir.
Ali bu dediğini bir test etmek istiyorum ondan sonra bir cevap yazarım.

Doğukan ın pilleri şarj ederken ayrı ayrı şarj ve uzun zamanda şarj etmesi ve daha çok performans ve uçuş süresi almasını göz onunda bulundurursak iyi olur.

Birde pili şarj edip belli bir sure sonra 4.2 şarj edilen hücrelerin 4.15 e kadar düştüğünü gördüm. Bu yazdıklarım doldurulan ile alınan mah değerini açıklamaz ama orada bir düşündürdü beni.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Lİ-PO PİLLERİMİZİN GERÇEK DEĞERLERİNİ ÖĞRENELİM

Arkadaşlar, durum şöyle açıklanabilir; şarj cihazı ile basarken, bastığımız enerjinin bir kısmı ısı olarak kayboluyor. Ancak bu kısım ihmal edilebilir derecede küçük. Şarj cihazından boşaltırken de aynı şey söz konusu, ama daha da küçük. O yüzden brain telemetri için doldurma veya boşaltma kısmından hangisi belirtilmiş çok önemsememiş olabilirler.

Yukarıda anlatılan yöntem de de kullanılan sabit çarpanlar da belli yuvarlamalarla bulunmuştur. Onda da kesin doğru birşey belirlenemez.

Çok küçük farklar, yuvarlanabilir farklar, ihmal edilebilir farklar olarak görülebilir. Pilleri paralel veya tek tek bağladığımızda da iki pil arasında oluşan fark 0.03-0.05 volt civarında fark iki pilin arasındaki kondisyson farkıdır. 0.05v fark uçuş süresine belki de 10sn etki eder yada etmez bile. Ki o 10 saniyeyi de uçmak istiyorsak, 3.7 değil 3.65 olaracak şekilde inebiliriz. Çok kafaya takmamak lazım :)
 
Lİ-PO PİLLERİMİZİN GERÇEK DEĞERLERİNİ ÖĞRENELİM

Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar