Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Ali Bülent MESGUTLU' Alıntı:
Gerçekten tek solukta okunan sürekleyici, sürükleyici olduğu kadar da korkutucu bir durum.

Allah'tan insanlara zarar gelmemiş, size veya bir başkasına. Drone kullandığım için benim de başıma benzer bir durum hazır CX-20'de geldi. Ama return to home sayesinde kurtardım. O da son aşamada.

Tekrar büyük geçmiş olsun.

Allah razı olsun. Mal canın yongasıdır üzüldüm o an tabi şuan nerede napıyor nasıl uçuyor. nereye düşecek acaba falan elinizde kumandayla kalıyosunuz. bi yandanda kısmen rahattı içim çünkü yerleşim yerine uzaktım. Failsafe çok önemli ben asla test etmeden çıkmam ama nasıl olduysa kendi başına inmiş bir yere. Bu durumda Gps demekki çalışmıyormuş ben bunu anlıyorum.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Ahmet SAĞIR' Alıntı:
Merhaba Selçuk

Yazını sonuna kadar okuyunca benimde yaşadığım bir kırım aklıma geldi. Yuvacık buluşmasının birinde tarot ironman 650 quad'ı uçuruyordum. Üzerinde ki kontrolcü naza v2. Uçuş da her şey normalken önce benden uzaklaştı daha sonra sola yatarak kontrolden çıktı. Manuel moda almama ve failsafe çekmeme rağmen kontrol edemedim ve düştü. O zaman neden düştüğüne pek anlam verememiştim. Kuzenime kırım videosunu izlettim gps'den dolayı dedi. Şimdi senin yazını da okuyunca benzer şeyleri yaşadığımızı anladım. Muhtemelen senin kırımında gps ile alakalı diye düşünüyorum. Çok geçmiş olsun. Benim kırımın videosunu şuradan izleyebilirsin.

Ahmet abi sizede geçmiş olsun. Bende olayı GPS e bağlıyorum çünkü eğer GPS görevini yapsaydı bulunduğu noktada güvenli bir şekilde inmezdi. Yani bana dönmeye çalışırdı. Burada bir anormallik var. Çünkü denemedim ama benim bildiğim eğer Naza da GPS modül devre dışıysa ya da kullanılmıyorsa Failsade barometre ve gyro sayesinde bulunduğu yere iniş yapabiliyor. Bende de durum bu. Lakin sizin kırımdan farkı benim Drone böyle yan yatma aniden hızlanma vs yapmadı resmen başkası kullanıyor gibi usul usul aldı başını gitti tepemden ve sanki ben değilde başkası kullanıyor bende izliyorum gibi hissettim. Müdahale de edemedim.

-1 gün öncesinde Frsky Modül ve Alıcıya son yazılımlarını atarak upgrade yapmıştım buna bağlımıdır acaba diye düşünüyorum ama failsafe denemesini yapmıştım ve başarılıydı bilgisayarda.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Başından sonuna kitap okur gibi okudum. Okudukça da okuyasım geldi :D
Çok geçmiş olsun :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Şafak ALTINTAŞ' Alıntı:
Başından sonuna kitap okur gibi okudum. Okudukça da okuyasım geldi :D
Çok geçmiş olsun :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Böyle giderse yakında yeni bir hikaye daha okuycaz gibi geliyoor ama bu kez sonunda elimde bi kumanda kalmış olabilir :D
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Selçuk bey hala heyacanınız geçmemiş
apm den bahsetmiyorum


Turkcell kurumsal da da var
bir telefon kartı ile aktif oluyor
halkımızın bildiği (araç takip sistemi)
bir araştırsan çok iyi olur

Benimde
Apm ekf1 ve ekf2 hatalarından
Elimde kumanda kaldı ama 1 km civarlarında ve düz arazide
Kumanda tepki vermiyor failsafe olumsuz
dediğiniz gibi
Dronu sanki başkası uçuruyor alıp başını gidiyor

ve hexa dron 19" Prop ve 40 dakikalık pil ile
allahtan 700 mt civarlarına bir yere çakıldı 40 dakikada nerelere gider kimbilir
bu duyguyu çok ama çok iyi bilirim

hexa yı zaten hiç düşünemiyorsun
keşke düşse diye Sadece umut ediyorsun
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Semih abi alternatif çözümler arıycam elbet evet mutlaka şart ama benim kafama takılan bu problem niçin oldu onu çözmek istiyorum ve hiç içime sinmiyo şuan. Benim başarılı bi uçuş yapmam lazım güvenimi tekrar kazanmak için. Başarılı olacağını sanmıyorum ama 2w booster kullanacağım xjt modülde ve patch antenin içini açıp tavsiye edilen pozisyona alıp gelişmeyi gözlemeyeceğim. Baktım iyileşme var x8r alıcımı dinlenmeye çekip L9R uzun menzil alıcı alacağım. Ama öncesinde neden böyle oldu onu çözmem lazım. Bence GPS kablosu havadayken çıkmış. Yoksa olduğu yere inmezdi kalktığı yere gelirdi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

selçuk bey
Yazını bir daha okuyunca farkettim ve hatırladım
bizim canavar ömer bey var onun apm kontrolcülü quad ında
aynısı oldu
Birgün biz uçuştayken
Abi gidiyor ya dedi
nasıl yani demeye kalmadı
kendi kendine gidiyor dedi
ve yavaş yavaş gözden kayboldu
her şey normal giderken akşamüstü
aldı başını gitti gözden kayboldu
saatlerce aradık bulamadık
ışıklandırmaları vardı havanın kararmasını bekledik
uzun uğraşlar sonucunda ışıklarından dolayı bulduk
(allahtan pil bitmemiş ve pil devre dışı kalmamış)
dediğin gibi
Failsafe RTL or Land olduğundan tam çalıların yanına düzgün iniş yapmış gündüz göremedik
Kontrol ettiğimizde
GPS sinyal kabloları kontrol kartından çıkmış
Gps olmayınca alıp başını gitti ve failsafe ye girmiş ama Yine gps olmadığından geride gelememiş
düzgün bir şekilde iniş yapmış hiçbir hasar yoktu
Loiter ile kalktığımız için
Gps Dron kalkmadan ve kalkışta Normaldi Yoksa zaten arm edemezdik
ve
beş yada altı dakikaya kadar herşey normaldi ve düzgün bir şekilde uçuyordu
sonrasında
elinizde kör bir kumanda ile Drona arkasından baka kalıyorsunuz
alıp başını gidiyor ( O korku asla anlatılamaz Yaşanır)
Sorunun % 90 Gps kablosu veya Gps ten kaynaklanıyor
2. problemin ise
sanırım Failsafe yi Arazide de denememiş olmanız
-------------------
2 öneri
Ağırlık kaldırma testi gibi düşünebilirsiniz

1-hiçbir ayara dokunmadan kumanda da dahil donanımsız (yumuşak bir tarlada) drona 10 veya 20 mt bir ip bağlayıp ipin ucunada multinin kaldıramayacağı
bir agırlık 1 yada 2 pil hover da uçuş yapmanız

2-Herşeyi sıfırlayıp Yine ip ile ağırlık kaldırma testi yapmanız (ama ağırlığı kaldırmaya çalışmadan)
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

semih Balkar' Alıntı:
.....
Sorunun % 90 Gps kablosu veya Gps ten kaynaklanıyor
2. problemin ise
sanırım Failsafe yi Arazide de denememiş olmanız
-------------------
2 öneri
Ağırlık kaldırma testi gibi düşünebilirsiniz

1-hiçbir ayara dokunmadan kumanda da dahil donanımsız (yumuşak bir tarlada) drona 10 veya 20 mt bir ip bağlayıp ipin ucunada multinin kaldıramayacağı
bir agırlık 1 yada 2 pil hover da uçuş yapmanız

2-Herşeyi sıfırlayıp Yine ip ile ağırlık kaldırma testi yapmanız (ama ağırlığı kaldırmaya çalışmadan)

Abi Failsafe i arazide de denedim Naza öyle çok komplike birşey değil. Ayarlarda ne görüyorsan onu uygulayan kararlı bir kontrolcü. Yani bilmediğim bir kontrolcüyle o kadar uzaklaşmam zaten.
Evet bencede Gps kablosu yerinden çıkmıştı. Yoksa olduğu yere değil kalktığı yere gelirdi. Cihazı onarırken o kabloları yapışkan silikon bantlarla kuvvetlendireceğim arkadan. birde öyle deneyeceğim.
Bakalım durum ne olacak. Fpv için 5.8 bence uygun bir seçim değil ayrıca buradan da belirteyim. uzun menzil uçmak isteyenler için başka alternatiflere yönelmek gerek.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Acaba naza da uçuş log u tutma gibi bir durum var mı?

Dragonfly...
 
Ercan ÇINAR' Alıntı:
Acaba naza da uçuş log u tutma gibi bir durum var mı?

Dragonfly...

ben hatırlamıyorum log kayıtlarının alındığını, yani internettede şöyle bir bakındım somut bir şey elde edemedim.

Bu arada fpv sistemini biraz daha kuvvetlendirmek için aşağıdaki ürünü aldım. şimdilik 5.8 i değişmiycem. ama en azından 2-3 km arası kuvvetli olsa yeter. En azından indiği düştüğü yeri görürüz de noluyo biliriz kontrol giderse.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol