Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

selcuktuncer

Tecrübeli Uye
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
764
Tepkime puanı
562
Yaş
39
Herkese Tekrar merhabalar ve geçmiş bayramınız mübarek olsun.

Evet uzun süre sonra bayramıda fırsat bilerek Hexa mı güzelce baştan toparladım ve sizlere Merhaba videosu paylaşmak için 1 yıl aradan sonra her zamanki uçtuğum bölgede tekrar uçuşa çıktım. Lakin başıma talihsiz bir olay geldi :(

Hover denemeleri kontrolcü denemelerimden sonra uzak uçuş için yaklaşık 1 km kadar hexa yı batı yönüne doğru ilerlettim ve anlık olarak fpv den aldığım görüntüler muhteşemdi. herşey çok normaldi. ayçiçek tarlaları güneşin batışı falan derken yönümü tam arka cephem olan doğuya doğru çevirdim ve tepe noktama kadar geldim, irtifam yaklaşık 900mt idi. sinyal gücünü ve voltaj durumunu anlık olarak kumandamdan telemetry ekranımdan da kontrol ediyorum tabi. doğu yönüne doğru ortlama 200 mt gittimki bazı şeylerin yolunda gitmediğini sezdim. cihaz kontrolsüz bir şekilde yükselirken aynı zamanda doğu istikametine gözümden kaybolacak kadar uzaklaştı ve manuel olarak geri döndüremedim. ne yaptımsa tekrar görüş açıma alamadım bildiğiniz görüş alanımdan çıktı. elimde sadece 30 lu değerlere düşen RSSI sinyali ve sürekli menzil uyarısı veren Verici modül aynı zamanda da karıncalı gidip gelen sonunda da no signal veren FPV ekranım kaldı :( Failsafe e çektim baktım yapacak bir durum yok birşeyler ters gidiyor ve beklemeye koyuldum. ama aradan 3 dakika geçti ne gelen var ne giden. Ekrana görüntüde gelmiyor :( sinyal sıfır kumanda irtibatı yok. dedim tamamdır bu iş bitmiştir. Allah verede yerleşim yerlerine kadar uçup düşmese. Çünkü failsafe ÇALIŞMADI !. Ama failsafe switchini çektiğimde ekranda failsafe yazısınıda görmüştüm son anda ekran gitmeden. Neyse vah tüh nasıl olur böyle şey derken, benim birader abi arabaya atlayalım ekranı kumandayı alıp ana yoldan çıkalım dedi. tabi tüm bunlar uçuş sürem ve hexanın havada benim kontrolüm dışında uçmasınıda sayarsak 12 dk kadar falan süre olmuş. Yani yaklaşık 8 dakikalık güvenli uçuş süresi kalmış. Arabayla anayola indik ve başladık ilerlemeye. bir anda ekrana görüntü geldi. kumanda da sinyal almaya başladı. görüntü uzaktan geliyordu belli ki. ekranda benim dronenun iniş yaptığını ve pervanelerin hala dönmekte olduğunu gördük. Ama ses seda yoktu etrafta. Bir süre sevindikten sonra şimdi karar verme çıkmazında kaldım. Evet hexa güvenli bir şekilde Allahtan düz bir tarlaya inmiş. Ama hangi tarlaya!!! Etrafta çıt ses yok. ya arayacaktık. kumanda dan sinyal yükselme değerlerine bakarak arayacaktık. Yada risk alıp saatlerce sürmektense havalandırıp yukarıda çevreye bakıp bulunduğumuz en yakın yere indirip gidip alacaktık. Biraz aradık taradık ama nafile. Bulamıyoruz. Voltaj deperi pervaneler en düşük Lower seviyede döner halde 3,89du cell başına hatırladığım. Baktık bulamıyoruz dedim kalkış yapacağım. Sinyal seviyesi RSSI değeri 43 civarlarındaydı ki güvenli sınırın altında. görüntü ise karıncalı. içsel olarak hexayı yavaş yavaş kalkışa aldım. Ama failsafe e asla çekmedim sadece yönünü belirledim. Kaldırıp yönümüzü belirledik ki bizim hexa çok ama çok uzaklarda. Ben o sırada OSD değerlerine bakmıyorum tabi telaştan çünkü artık havalandım ve nerden havalandığımı bilmiyorum lipo bitiyor. yanıma o sırada bir adam geldi ve merakla naptığımızı sordu. bende can havliyle kabalık etmeden abi buralımısın dedim. evet dedi. güneş arkamızdaydı ve dronu güneşi görecek şekilde çevirdim. ve abimize ekrana bakmasını söyledim. şuan bulunduğumuz tarla hangisi seçebilecekmisin dedim. düşünün dronun ne kadar yüksekte olduğunu asla seçilmiyor birşey. Allah ondan razı olsun şu dikdörtgen tarla bizim buraya yakın dedi. çevirdim yönümü oraya ama artık lipo ölüyor tabi. manevralar körleşti ve asla atti gps mod falan değil. bildiğiniz kontrolsüz düz uçuyorum. olayın şanssız bir diğer yanı da rüzgara karşı yani kuzey cepheye karşı ilerliyorum. 2 dakika sonra ses duymaya başladık. baktık bizim oğlan çok yükseklerde ve geliyor ama irtifa kaybederek. motor gücü dip seviyelerde. asla ama asla aşağı doğru kırsamda burnu istediğim gibi yönlenmiyor. en sonunda bulunduğumuz yere doğru tepeme kadar getirdim ama yaklaşık 4kg olan alet tabi motorunda artık devir alamamasından tepemde mermi gibi gidiyordu ve ben hızı olabildiğince yavaşlatmak için ters hareketlerle 20 mt reye kadar indirip tarlanın orta noktasında motor gücünü kese kese ön taraftan gimbal kolları istikametine burundan çakılmasını sağladım. tarlanın ortasından çarpmayla kalkan toprak toz falan derken. kardeşime ve kuzenime siz gidin bakın alın gelin ben bakamıycam emeğim heba oldu dedim.lipoyu sökün gerisini sağlam olanı alın gelin dedim. geldiler ellerinde, kırılan 2 adet iniş ayakları ( açılır kapanır olanından) gimbal komple yamuk yumuk. kamera cam kırık açılmıyor. yerinden çıkan 2 adet esc. geri kalan sağlam. Lakin nazanın GPS EXP LED gibi geniş soketli kabloları tamamen çıkmıştı. Şimdi kafamda belirsiz olan bir kaç soru var...

- Kablolar düşüşün etkisiylemi çıktı ?
- Yoksa GPS kablosu uçuşun etkisiyle zaten çıkmıştı da düşüşten sonra diğerleridemi çıktı?
- GPS kablosunun önceden çıkma ihtimalini kafamda kuvvetlendiren ana etken ise şu" Cihazın kontrolü tamamen kaybolduğunda failsafe e geçmiş ve uygun olan olduğu yere inmiş yani geri gelmemiş. Bu şu manaya geliyor. Naza asistan ayarlarına sonradan baktığımda failsade RTL olarak belirliydi. Ama cihaz olduğu yere inmişti. Demekki gps iş görmemiş. KAlibrasyonlar herşey yapılıydı. Acemi de değilim bu konuda. Kısacası mevcut duruma göre en az hasarla cihazı sapasağlam yerleşim yerlerine düşürmeden aldım.

-Çözüm olarak herşeyi baştan yapılandıracağım ama ilk hedefim. Kumanda menzilini arttırmak. sanırım bazı şeyler yetersiz. uzun menzil için 2.4 e ne yapmam gerekli fikirleriniz gerek ya da başka mhz frekanlarında ne önerirsiniz tavsiye almak isterim.

Aynı şey 5.8ghz FPV alıcı vericisi içinde geçerli. onunda menzilini arttırmak istiyorum ki 5.8 araya birşey girdiğinde yer şekli dahi verimsiz oluyor. Bununda alternatifi ne olabilir?

Hikayemi paylaşıp fikirlerinizi önerilerinizi rica ederim.

Herkese kazasız kırımsız belasız uçuşlar.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Öncelikle Hosgeldin Selçuk :) epey oldu görüşmeyeli özlettin kendini.

Basından geçenleri soluksuz okudum. Yanı derler ya Allah düşmanımın basına vermesin, bu durumda böyle olmus.

Teknik sorularda eminim ki yorumlar gelecektir. Ama cihazının bulunması ve olayın kazasiz bir sekilde atlatilmis olması tek teselli kaynağı. Tekrar buyuk gecmis olsun...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Hoş geldin
Selçuk bey
büyük geçmiş olsun Tam romanlık hikaye
menzil için araştırma yaptım ama sonradan vaz geçtim
benim önerim şu
zaten yanınızda yer istasyonu ve internet olacağı için
Gps Takip sisteminide devreye almanız

tekrar geçmiş olsun
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle Hosgeldin Selçuk :) epey oldu görüşmeyeli özlettin kendini.

Basından geçenleri soluksuz okudum. Yanı derler ya Allah düşmanımın basına vermesin, bu durumda böyle olmus.

Teknik sorularda eminim ki yorumlar gelecektir. Ama cihazının bulunması ve olayın kazasiz bir sekilde atlatilmis olması tek teselli kaynağı. Tekrar buyuk gecmis olsun...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Abim hoşbuldum, bende sizleri çok özledim. sizlere bir merhaba videosu ile gelmek isterdim ama action dolu bir macerayla geldim.

Evet kafamdaki soruları cevaplayacak yorumlayacak arkadaşlar konuya dahil olursa çok sevineceğim.

Saygılar
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

semih Balkar' Alıntı:
Hoş geldin
Selçuk bey
büyük geçmiş olsun Tam romanlık hikaye
menzil için araştırma yaptım ama sonradan vaz geçtim
benim önerim şu
zaten yanınızda yer istasyonu ve internet olacağı için
Gps Takip sisteminide devreye almanız

tekrar geçmiş olsun

semih abim öncelikle saygılarımı iletiyorum. Apm konularındaki tecrübelerini zevkle okumaya devam ediyorum. İlk zamanlardaki çabalarını uğraşlarını hatırladıkça bravo diyorum çok başarılı ilerledin abi.

Benim olaya gelince Kafama yatmayan en önemli şey NAZA Asistan programında bilgisayarda baktığımda Failsafe RTH seçiliydi. Ama cihaz sinyal gidince bulunduğu noktada olduğu yere güvenli iniş yapmış. Bu gayet iyi ama düşüş sonrası nazanın tüm kablolarının çıkmasından dolayı acaba GPS kablosu havada zaten çıktığı içinmi geri gelmedide olduğu yere indi emin olamıyorum. GPS trackerı aktif etmekten kastın nedir abi ? Sanırım sen Apm den bahsediyorsun abi ben Naza ya geçeli 1 yıl oldu. APM i hobi olarak diğer küçük cihazımda kullanıyorum.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Geçmiş olsun.

Kontrol kartınız LOG tutuyor mu? Eğer tutuyorsa bir göz atın. Merak ettim doğrusu :eek:
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Hoşgeldin Selçuk, epey özlettin kendini. :)

Epey maceralı bir süreç yaşamışsın. Şahsen benim önerim o kadar uzaklaşmaman yönünde :laugh:

900 metre, 1 kilometre falan çok büyük mesafeler değil mi . :eek:

Böyle giderse birgün Türksat uydusuna çarptım diye konu açabilirsin sanki. :lollol:
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Selçuk hoş geldin, geçmiş olsun. :saygilar:
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Seçkin Albamya' Alıntı:
Geçmiş olsun.

Kontrol kartınız LOG tutuyor mu? Eğer tutuyorsa bir göz atın. Merak ettim doğrusu :eek:

Naza sanırım log kaydı almıyor ama ground station sistemi alınırsa alıyor diye biliyorum. o da oldukça tuzlu bence. iosd modülüm var o alıyormu bilmiyorum ama sanmam.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Türker Akgün' Alıntı:
Hoşgeldin Selçuk, epey özlettin kendini. :)

Epey maceralı bir süreç yaşamışsın. Şahsen benim önerim o kadar uzaklaşmaman yönünde :laugh:

900 metre, 1 kilometre falan çok büyük mesafeler değil mi . :eek:

Böyle giderse birgün Türksat uydusuna çarptım diye konu açabilirsin sanki. :lollol:

Hoşbuldum Türker abi :halay:

Ya abi Türksat falan hedefimizde yok aman diyim :lollol:

Ama 900mt 1 km falan fpv yapmıycaksak ne anladıkki bu işten :laugh: zaten bi anormallik olmasa o kadar yükselmezdim ben. yenilen pehlivan güreşe doymaz misali gerekli malzemeleri tdarik edip tekrar denemelere çıkıcam bakalım ne olacak...
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Levent Uygun' Alıntı:
Selçuk hoş geldin, geçmiş olsun. :saygilar:

Hoşbuldum Levent abi saygılar selamlar. Allah razı olsun :saygilar:
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Tek solukta okudum, korku filmi gibi tanımlaması oldukça doğru, kalibiniz küt küt atmıştır. hele ki gözden kaybolup gidince? Acaba nereye gitti? Ya birinin kafasına inerse düşerse diyerekten?

Olabilecek en ucuz şekilde atlatılmış.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Gerçekten tek solukta okunan sürekleyici, sürükleyici olduğu kadar da korkutucu bir durum.

Allah'tan insanlara zarar gelmemiş, size veya bir başkasına. Drone kullandığım için benim de başıma benzer bir durum hazır CX-20'de geldi. Ama return to home sayesinde kurtardım. O da son aşamada.

Tekrar büyük geçmiş olsun.
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Merhaba Selçuk

Yazını sonuna kadar okuyunca benimde yaşadığım bir kırım aklıma geldi. Yuvacık buluşmasının birinde tarot ironman 650 quad'ı uçuruyordum. Üzerinde ki kontrolcü naza v2. Uçuş da her şey normalken önce benden uzaklaştı daha sonra sola yatarak kontrolden çıktı. Manuel moda almama ve failsafe çekmeme rağmen kontrol edemedim ve düştü. O zaman neden düştüğüne pek anlam verememiştim. Kuzenime kırım videosunu izlettim gps'den dolayı dedi. Şimdi senin yazını da okuyunca benzer şeyleri yaşadığımızı anladım. Muhtemelen senin kırımında gps ile alakalı diye düşünüyorum. Çok geçmiş olsun. Benim kırımın videosunu şuradan izleyebilirsin.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Korku Filmi Gibi Geçen Mutlu Sonlu Bir Uçuş Macerası

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Tek solukta okudum, korku filmi gibi tanımlaması oldukça doğru, kalibiniz küt küt atmıştır. hele ki gözden kaybolup gidince? Acaba nereye gitti? Ya birinin kafasına inerse düşerse diyerekten?

Olabilecek en ucuz şekilde atlatılmış.

Abi rengim sapsarı oldu :laugh:

Daha önce göz önümde olan modeli çok kez kırımdan kurtardım pilotajla ama bu kez aldı başını gitti. düşünün yani yerini tespit ettiğimde bulunduğumuz tarlaya yaklaştırmak 7-8 dakika sürdü. Allah kurtardı. aynen canlılara brşey olmaması açısından şehir dışına yakın tarlalarda uçarım hep.