Herkese Tekrar merhabalar ve geçmiş bayramınız mübarek olsun.
Evet uzun süre sonra bayramıda fırsat bilerek Hexa mı güzelce baştan toparladım ve sizlere Merhaba videosu paylaşmak için 1 yıl aradan sonra her zamanki uçtuğum bölgede tekrar uçuşa çıktım. Lakin başıma talihsiz bir olay geldi
Hover denemeleri kontrolcü denemelerimden sonra uzak uçuş için yaklaşık 1 km kadar hexa yı batı yönüne doğru ilerlettim ve anlık olarak fpv den aldığım görüntüler muhteşemdi. herşey çok normaldi. ayçiçek tarlaları güneşin batışı falan derken yönümü tam arka cephem olan doğuya doğru çevirdim ve tepe noktama kadar geldim, irtifam yaklaşık 900mt idi. sinyal gücünü ve voltaj durumunu anlık olarak kumandamdan telemetry ekranımdan da kontrol ediyorum tabi. doğu yönüne doğru ortlama 200 mt gittimki bazı şeylerin yolunda gitmediğini sezdim. cihaz kontrolsüz bir şekilde yükselirken aynı zamanda doğu istikametine gözümden kaybolacak kadar uzaklaştı ve manuel olarak geri döndüremedim. ne yaptımsa tekrar görüş açıma alamadım bildiğiniz görüş alanımdan çıktı. elimde sadece 30 lu değerlere düşen RSSI sinyali ve sürekli menzil uyarısı veren Verici modül aynı zamanda da karıncalı gidip gelen sonunda da no signal veren FPV ekranım kaldı Failsafe e çektim baktım yapacak bir durum yok birşeyler ters gidiyor ve beklemeye koyuldum. ama aradan 3 dakika geçti ne gelen var ne giden. Ekrana görüntüde gelmiyor sinyal sıfır kumanda irtibatı yok. dedim tamamdır bu iş bitmiştir. Allah verede yerleşim yerlerine kadar uçup düşmese. Çünkü failsafe ÇALIŞMADI !. Ama failsafe switchini çektiğimde ekranda failsafe yazısınıda görmüştüm son anda ekran gitmeden. Neyse vah tüh nasıl olur böyle şey derken, benim birader abi arabaya atlayalım ekranı kumandayı alıp ana yoldan çıkalım dedi. tabi tüm bunlar uçuş sürem ve hexanın havada benim kontrolüm dışında uçmasınıda sayarsak 12 dk kadar falan süre olmuş. Yani yaklaşık 8 dakikalık güvenli uçuş süresi kalmış. Arabayla anayola indik ve başladık ilerlemeye. bir anda ekrana görüntü geldi. kumanda da sinyal almaya başladı. görüntü uzaktan geliyordu belli ki. ekranda benim dronenun iniş yaptığını ve pervanelerin hala dönmekte olduğunu gördük. Ama ses seda yoktu etrafta. Bir süre sevindikten sonra şimdi karar verme çıkmazında kaldım. Evet hexa güvenli bir şekilde Allahtan düz bir tarlaya inmiş. Ama hangi tarlaya!!! Etrafta çıt ses yok. ya arayacaktık. kumanda dan sinyal yükselme değerlerine bakarak arayacaktık. Yada risk alıp saatlerce sürmektense havalandırıp yukarıda çevreye bakıp bulunduğumuz en yakın yere indirip gidip alacaktık. Biraz aradık taradık ama nafile. Bulamıyoruz. Voltaj deperi pervaneler en düşük Lower seviyede döner halde 3,89du cell başına hatırladığım. Baktık bulamıyoruz dedim kalkış yapacağım. Sinyal seviyesi RSSI değeri 43 civarlarındaydı ki güvenli sınırın altında. görüntü ise karıncalı. içsel olarak hexayı yavaş yavaş kalkışa aldım. Ama failsafe e asla çekmedim sadece yönünü belirledim. Kaldırıp yönümüzü belirledik ki bizim hexa çok ama çok uzaklarda. Ben o sırada OSD değerlerine bakmıyorum tabi telaştan çünkü artık havalandım ve nerden havalandığımı bilmiyorum lipo bitiyor. yanıma o sırada bir adam geldi ve merakla naptığımızı sordu. bende can havliyle kabalık etmeden abi buralımısın dedim. evet dedi. güneş arkamızdaydı ve dronu güneşi görecek şekilde çevirdim. ve abimize ekrana bakmasını söyledim. şuan bulunduğumuz tarla hangisi seçebilecekmisin dedim. düşünün dronun ne kadar yüksekte olduğunu asla seçilmiyor birşey. Allah ondan razı olsun şu dikdörtgen tarla bizim buraya yakın dedi. çevirdim yönümü oraya ama artık lipo ölüyor tabi. manevralar körleşti ve asla atti gps mod falan değil. bildiğiniz kontrolsüz düz uçuyorum. olayın şanssız bir diğer yanı da rüzgara karşı yani kuzey cepheye karşı ilerliyorum. 2 dakika sonra ses duymaya başladık. baktık bizim oğlan çok yükseklerde ve geliyor ama irtifa kaybederek. motor gücü dip seviyelerde. asla ama asla aşağı doğru kırsamda burnu istediğim gibi yönlenmiyor. en sonunda bulunduğumuz yere doğru tepeme kadar getirdim ama yaklaşık 4kg olan alet tabi motorunda artık devir alamamasından tepemde mermi gibi gidiyordu ve ben hızı olabildiğince yavaşlatmak için ters hareketlerle 20 mt reye kadar indirip tarlanın orta noktasında motor gücünü kese kese ön taraftan gimbal kolları istikametine burundan çakılmasını sağladım. tarlanın ortasından çarpmayla kalkan toprak toz falan derken. kardeşime ve kuzenime siz gidin bakın alın gelin ben bakamıycam emeğim heba oldu dedim.lipoyu sökün gerisini sağlam olanı alın gelin dedim. geldiler ellerinde, kırılan 2 adet iniş ayakları ( açılır kapanır olanından) gimbal komple yamuk yumuk. kamera cam kırık açılmıyor. yerinden çıkan 2 adet esc. geri kalan sağlam. Lakin nazanın GPS EXP LED gibi geniş soketli kabloları tamamen çıkmıştı. Şimdi kafamda belirsiz olan bir kaç soru var...
- Kablolar düşüşün etkisiylemi çıktı ?
- Yoksa GPS kablosu uçuşun etkisiyle zaten çıkmıştı da düşüşten sonra diğerleridemi çıktı?
- GPS kablosunun önceden çıkma ihtimalini kafamda kuvvetlendiren ana etken ise şu" Cihazın kontrolü tamamen kaybolduğunda failsafe e geçmiş ve uygun olan olduğu yere inmiş yani geri gelmemiş. Bu şu manaya geliyor. Naza asistan ayarlarına sonradan baktığımda failsade RTL olarak belirliydi. Ama cihaz olduğu yere inmişti. Demekki gps iş görmemiş. KAlibrasyonlar herşey yapılıydı. Acemi de değilim bu konuda. Kısacası mevcut duruma göre en az hasarla cihazı sapasağlam yerleşim yerlerine düşürmeden aldım.
-Çözüm olarak herşeyi baştan yapılandıracağım ama ilk hedefim. Kumanda menzilini arttırmak. sanırım bazı şeyler yetersiz. uzun menzil için 2.4 e ne yapmam gerekli fikirleriniz gerek ya da başka mhz frekanlarında ne önerirsiniz tavsiye almak isterim.
Aynı şey 5.8ghz FPV alıcı vericisi içinde geçerli. onunda menzilini arttırmak istiyorum ki 5.8 araya birşey girdiğinde yer şekli dahi verimsiz oluyor. Bununda alternatifi ne olabilir?
Hikayemi paylaşıp fikirlerinizi önerilerinizi rica ederim.
Herkese kazasız kırımsız belasız uçuşlar.
Evet uzun süre sonra bayramıda fırsat bilerek Hexa mı güzelce baştan toparladım ve sizlere Merhaba videosu paylaşmak için 1 yıl aradan sonra her zamanki uçtuğum bölgede tekrar uçuşa çıktım. Lakin başıma talihsiz bir olay geldi
Hover denemeleri kontrolcü denemelerimden sonra uzak uçuş için yaklaşık 1 km kadar hexa yı batı yönüne doğru ilerlettim ve anlık olarak fpv den aldığım görüntüler muhteşemdi. herşey çok normaldi. ayçiçek tarlaları güneşin batışı falan derken yönümü tam arka cephem olan doğuya doğru çevirdim ve tepe noktama kadar geldim, irtifam yaklaşık 900mt idi. sinyal gücünü ve voltaj durumunu anlık olarak kumandamdan telemetry ekranımdan da kontrol ediyorum tabi. doğu yönüne doğru ortlama 200 mt gittimki bazı şeylerin yolunda gitmediğini sezdim. cihaz kontrolsüz bir şekilde yükselirken aynı zamanda doğu istikametine gözümden kaybolacak kadar uzaklaştı ve manuel olarak geri döndüremedim. ne yaptımsa tekrar görüş açıma alamadım bildiğiniz görüş alanımdan çıktı. elimde sadece 30 lu değerlere düşen RSSI sinyali ve sürekli menzil uyarısı veren Verici modül aynı zamanda da karıncalı gidip gelen sonunda da no signal veren FPV ekranım kaldı Failsafe e çektim baktım yapacak bir durum yok birşeyler ters gidiyor ve beklemeye koyuldum. ama aradan 3 dakika geçti ne gelen var ne giden. Ekrana görüntüde gelmiyor sinyal sıfır kumanda irtibatı yok. dedim tamamdır bu iş bitmiştir. Allah verede yerleşim yerlerine kadar uçup düşmese. Çünkü failsafe ÇALIŞMADI !. Ama failsafe switchini çektiğimde ekranda failsafe yazısınıda görmüştüm son anda ekran gitmeden. Neyse vah tüh nasıl olur böyle şey derken, benim birader abi arabaya atlayalım ekranı kumandayı alıp ana yoldan çıkalım dedi. tabi tüm bunlar uçuş sürem ve hexanın havada benim kontrolüm dışında uçmasınıda sayarsak 12 dk kadar falan süre olmuş. Yani yaklaşık 8 dakikalık güvenli uçuş süresi kalmış. Arabayla anayola indik ve başladık ilerlemeye. bir anda ekrana görüntü geldi. kumanda da sinyal almaya başladı. görüntü uzaktan geliyordu belli ki. ekranda benim dronenun iniş yaptığını ve pervanelerin hala dönmekte olduğunu gördük. Ama ses seda yoktu etrafta. Bir süre sevindikten sonra şimdi karar verme çıkmazında kaldım. Evet hexa güvenli bir şekilde Allahtan düz bir tarlaya inmiş. Ama hangi tarlaya!!! Etrafta çıt ses yok. ya arayacaktık. kumanda dan sinyal yükselme değerlerine bakarak arayacaktık. Yada risk alıp saatlerce sürmektense havalandırıp yukarıda çevreye bakıp bulunduğumuz en yakın yere indirip gidip alacaktık. Biraz aradık taradık ama nafile. Bulamıyoruz. Voltaj deperi pervaneler en düşük Lower seviyede döner halde 3,89du cell başına hatırladığım. Baktık bulamıyoruz dedim kalkış yapacağım. Sinyal seviyesi RSSI değeri 43 civarlarındaydı ki güvenli sınırın altında. görüntü ise karıncalı. içsel olarak hexayı yavaş yavaş kalkışa aldım. Ama failsafe e asla çekmedim sadece yönünü belirledim. Kaldırıp yönümüzü belirledik ki bizim hexa çok ama çok uzaklarda. Ben o sırada OSD değerlerine bakmıyorum tabi telaştan çünkü artık havalandım ve nerden havalandığımı bilmiyorum lipo bitiyor. yanıma o sırada bir adam geldi ve merakla naptığımızı sordu. bende can havliyle kabalık etmeden abi buralımısın dedim. evet dedi. güneş arkamızdaydı ve dronu güneşi görecek şekilde çevirdim. ve abimize ekrana bakmasını söyledim. şuan bulunduğumuz tarla hangisi seçebilecekmisin dedim. düşünün dronun ne kadar yüksekte olduğunu asla seçilmiyor birşey. Allah ondan razı olsun şu dikdörtgen tarla bizim buraya yakın dedi. çevirdim yönümü oraya ama artık lipo ölüyor tabi. manevralar körleşti ve asla atti gps mod falan değil. bildiğiniz kontrolsüz düz uçuyorum. olayın şanssız bir diğer yanı da rüzgara karşı yani kuzey cepheye karşı ilerliyorum. 2 dakika sonra ses duymaya başladık. baktık bizim oğlan çok yükseklerde ve geliyor ama irtifa kaybederek. motor gücü dip seviyelerde. asla ama asla aşağı doğru kırsamda burnu istediğim gibi yönlenmiyor. en sonunda bulunduğumuz yere doğru tepeme kadar getirdim ama yaklaşık 4kg olan alet tabi motorunda artık devir alamamasından tepemde mermi gibi gidiyordu ve ben hızı olabildiğince yavaşlatmak için ters hareketlerle 20 mt reye kadar indirip tarlanın orta noktasında motor gücünü kese kese ön taraftan gimbal kolları istikametine burundan çakılmasını sağladım. tarlanın ortasından çarpmayla kalkan toprak toz falan derken. kardeşime ve kuzenime siz gidin bakın alın gelin ben bakamıycam emeğim heba oldu dedim.lipoyu sökün gerisini sağlam olanı alın gelin dedim. geldiler ellerinde, kırılan 2 adet iniş ayakları ( açılır kapanır olanından) gimbal komple yamuk yumuk. kamera cam kırık açılmıyor. yerinden çıkan 2 adet esc. geri kalan sağlam. Lakin nazanın GPS EXP LED gibi geniş soketli kabloları tamamen çıkmıştı. Şimdi kafamda belirsiz olan bir kaç soru var...
- Kablolar düşüşün etkisiylemi çıktı ?
- Yoksa GPS kablosu uçuşun etkisiyle zaten çıkmıştı da düşüşten sonra diğerleridemi çıktı?
- GPS kablosunun önceden çıkma ihtimalini kafamda kuvvetlendiren ana etken ise şu" Cihazın kontrolü tamamen kaybolduğunda failsafe e geçmiş ve uygun olan olduğu yere inmiş yani geri gelmemiş. Bu şu manaya geliyor. Naza asistan ayarlarına sonradan baktığımda failsade RTL olarak belirliydi. Ama cihaz olduğu yere inmişti. Demekki gps iş görmemiş. KAlibrasyonlar herşey yapılıydı. Acemi de değilim bu konuda. Kısacası mevcut duruma göre en az hasarla cihazı sapasağlam yerleşim yerlerine düşürmeden aldım.
-Çözüm olarak herşeyi baştan yapılandıracağım ama ilk hedefim. Kumanda menzilini arttırmak. sanırım bazı şeyler yetersiz. uzun menzil için 2.4 e ne yapmam gerekli fikirleriniz gerek ya da başka mhz frekanlarında ne önerirsiniz tavsiye almak isterim.
Aynı şey 5.8ghz FPV alıcı vericisi içinde geçerli. onunda menzilini arttırmak istiyorum ki 5.8 araya birşey girdiğinde yer şekli dahi verimsiz oluyor. Bununda alternatifi ne olabilir?
Hikayemi paylaşıp fikirlerinizi önerilerinizi rica ederim.
Herkese kazasız kırımsız belasız uçuşlar.