Klasik Kanat ve Kübik Kanat Yüklemesi Nedir ? Farkları Nelerdir ?

Ben hesapladım, binde 6 oranında bir fark oluşuyor...

İşin şakası bir yana (hesap şaka değil gerçekten hesapladım) arkadaşımızın bahsettiği konu gerçeklik payı olan ve özellikle biz model uçakçılar açısından hayli önemli bir konu. Aynı kanat profilleri farklı reynold sayılarında farklı karakteristikler gösterirler. Bu farklar özellikle gerçek uçakla model uçak arasındaki gibi en azından 6-7 kat olduğu zaman etkileri de daha belirgin olur. Modelin ölçeği büyüdükçe bu farklar da azalır.

Öte yandan, bu konunun amacı kübik kanat yüklemesinin anlaşılması amacıyla açılmış bir konu (malesef tecrübeli modelciler arasında bile az bilinen ama hayli öneme sahip bir konudur), hızla ilgili ilave (ama bağlantılı) bilgi de yine basit bir karşılaştırma yapmak amacıyla eklenmiştir diye tahmin ediyorum. Yani reynold sayısı değişimini irdelemeye gerek görmemiştir diye tahmin ediyorum. Dahası, reynold sayısının iki kat büyümesi kulağa çok birşeymiş gibi gelse de etkileri yukarda da yazdığım gibi "binde bilmemkaçlar" mertebesindedir be bu farklar da çoğunlukla kritik hücum açısına yaklaşıldığı durumlarda belirgin olur, yani stall olmanın eşiğinde. Normal seyir hızlarındaki hücum açılarında fark neredeyse yok kadar az olur. TAbi bu profile bağlı olarak çok değişecektir, burda modellerimizdeki tipik kalınlığa sahip ve tipik kamburluktaki profilller için yorum yapıyorum. Kaldı ki, burada karşılaştırdığımız iki modelin kanatlarındaki kaplamanın ve varsa boyamanın pürüzlülük farkları bile yeri geldiğinde bu boyuta bağlı reynold sayısından daha fazla etki yapar...
 
Son düzenleme:
İşin şakası bir yana (hesap şaka değil gerçekten hesapladım) arkadaşımızın bahsettiği konu gerçeklik payı olan ve özellikle biz model uçakçılar açısından hayli önemli bir konu
Peki biz buna şaşırdık mı :laugh::laugh:
Öte yandan, bu konunun amacı kübik kanat yüklemesinin anlaşılması amacıyla açılmış bir konu (malesef tecrübeli modelciler arasında bile az bilinen ama hayli öneme sahip bir konudur), hızla ilgili ilave (ama bağlantılı) bilgi de yine basit bir karşılaştırma yapmak amacıyla eklenmiştir diye tahmin ediyorum.
Valla ben bile bir HELICI olarak "kübik kanat yüklemesini" biliyorsam, kimse kusura bakmasın bilmeyen uçakcı modelcisini kınarım ;D:lollol:
 
Valla ben bile bir HELICI olarak "kübik kanat yüklemesini" biliyorsam, kimse kusura bakmasın bilmeyen uçakcı modelcisini kınarım ;D:lollol:

Mehmet abi senin bir kusurun yok, şanssızlığın var, adı da Türker :) o olmasa sen çok kral bir uçakçı olurdun! O kendi beceremediği için seni de uzak tutmaya çalışıyor sanırım :D