Abi öncelikle eline emeğine sağlık gerçekten harika bir çalışma olmuş
600 sınıfı nitro motorların o ince tiz sesine karşın 90'lık motorun tok nitro sesi ve 600'lük model çok güzel bir araya gelmiş.
Abi ben bayılmaları şuna bağlıyorum;
Motor performans olarak gayet tok devir veriyor hatta ben daha fazlasını da yapabilirim diyor gibi
Benim gördüğüm takla atarken devir kayıpları oluyor, onları da kullandığın yüksek pitch açılarından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Malum hepimiz biliyoruz ki nitro elektrikliye oranla biraz daha hassas kumanda kullanımı istiyor.
Ben X7' de 14 - 14,5 arası pitch açıları kullanıyorum, ilk başlarda zorlanmıştım, taklalar atarken bayılmalar ya da orantısız gezinerek takla atmalar falan oluyordu. Çünkü en ufak pitch açısı vermek modeli başka yerlere sürükleyip devir kayıplarına sebebiyet veriyordu. Zamanla alıştım, eğer bir tık daha seri uçuşlar istiyorsan sende en azından 14 olmasada 13 ve üzeri açı derecelerine alışmanı tavsiye ederim abi..
Diğer yandan eğer sıcaklık bu tarz uçuşta 80-84 arası değişiyorsa 1 tık bilemedin 2 tık daha kısılabilir. Buradan da avantaj sağlanıp performansa çevirilebilir. Bu konuda eğer Emre izlerse daha iyi yorum yapar
Bir de merak ettiğim, standart 600lük nitro motor ile kafa devri kaç tavsiye ediliyor? Sen ne değişiklik yaptın tam olarak, pinyonmu küçülttün yoksa standart 600'lük pinyon/dişli oranlarını mı kullanıyorsun? Yanlış anlamadıysam 2050 devir kullanıyorsun video da... Siz de biliyorsunuz ki şöyle bir denklem var, eğer nitro motor sevdiği devir aralığında çalışmazsa da ısınmaya başlar, motor kapasitesinin altında devirde çalışmıyor değil mi şuan? Eğer pinyon değişikliği yapılabiliyorsa bu modelin 2200 gibi devirlerde çalışmasını isterim, çok acayip performans alınabilir.
Yakıt konusunda da Emre abi ve Türker abiye katılıyorum, standart nitro ile arasında ne fark olacak acaba? El yapımı nitronun tek kötü yanı hint yağının egzoz ve diğer ekipmanları tamamen karartması