Kayış Aktarmanın (Belt Drive) Popülerleşmesi

Bakın şimdi aklıma bişey geldi, bu işi ancak kontrollü bir deney çözer :)

Şimdi, iki helici biraraya geleceksiniz, aynı boyutta helileri alacaksınız ama biri TT diğeri kayış, aynı palleri takacaksınız, kafa hızlarınızı aynı devire sabitleyeceksiniz.
Sonra ikiniz birden havalanacaksınız, aynı yükseklikte aynı anda motor kapatıp otorotasyon yapacaksınız. Ama otorotasyonu 0 pitch açısıyla yapacaksınız, negatif pitch kullanmak yok :evil: ikiniz de sağ salim inebildiniz mi, o zaman motor kapatma yüksekliğini 10 metre arttırıp tekrar deneyeceksiniz, böyle böyle taa ki helilerden biri kırılana kadar devam edeceksiniz, sağlam kalan daha iyi demektir. Nasıl?:evil:

Neyse, benim haftasonum başladı, yapacak uçak projelerim beni bekler, size iyi forumlar :coolxf::RCKolik:
 
Hem tork tüp, hem kayışlı aynı klasmana ait modelleri kullandım. Sert 3d kullanan biri değilim bu yüzden fark hissetmemiş olabilirim ancak normal uçuşta hissedilmeyen fark için sensör vs lazım ise zaten ekonomik olan daha iyidir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker
Hem tork tüp, hem kayışlı aynı klasmana ait modelleri kullandım. Sert 3d kullanan biri değilim bu yüzden fark hissetmemiş olabilirim ancak normal uçuşta hissedilmeyen fark için sensör vs lazım ise zaten ekonomik olan daha iyidir ?
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. :):saygilar: