Kaç cc motor almalıyım

doğru doğru haklısın hocam ama kitabımızda yok yavaş gitmek:p

hocam haklısınız ama şuanlık pek zamanım yok yani hobi olarak takılmalık değilde yarışma odaklı ilerlemek istiyoruz. Yaza doğru vaktim baya açılıcak o zamanlar kendim eğlenmek için herkesten bağımsız küçük keyifli bir şey almayı veya yapmayı düşünüyorum. Ama şuan yarışma odaklıyız biraz aztim kalıyor onuda bu projeye harcıyorum yani. Ve evet forumda açtığım her postta daha küçük modellerle ilerlememiz gerektiğini söylüyorsunuz. Abilerim çok haklısınız çok büyük yaşanmışlıklarınız var. Hepinizin profiline bakınıyorum yıllardır model uçak yapıyorsunuz forumda aktif olarak mesaj yazıyor insanlara destek oluyorsunuz. Görüşleriniz gerçektende çok değerli ama lütfen yani amacımız hobiden çok yarışma. Evet keyifli bi aktivite vs. ama vaktimiz çokta yok gidipte arkadaşlarıma durun beyler önce küçük uçak yapalım 3 4 ay bunu kullanalım tecrübe kasıp sonra büyüğü yapalım diyemem yani. Hani tekrardan söylüyorum çok haklısınız yerinizde olsam bende aynı şeyleri derdim. Ama son zamanlarda bir çok kişi bu tür yarışmalar için geliyor gördüğüm kadarıyla yani uyarınızı yapın karşıya uçağın kırılabileceğini hayallerinin yok olabileceğini önce küçükle başlaması gerektiğini söyleyin ama dahada ben yapıcam diyorsada bildiklerinizi lütfen paylaşın. Yani yok yapamazsınız edemezsiniz demeklede gitmiyorki. Yarışmaya katılan çoğu insan aileron ne bilmiyor bile. aşırı bi bilgiye ihtiyaç yok yani hatta önerim bir yenilik bulun siz veya çocuklarınızı teknofest gibi yarışmalara katın kesinlikle tecrübelerinizden dolayı bir başarı yakalarsınız. Çok uzattım aynı cümlelerle evet ama gelen giden her soru sorana küçük modele itiyorsunuz. Kaza yapıp hevesi kırılmasın ve bu camiaya birilerini kazanalım kafasındasınız muhtemelen ama küçük uçaklar keyif vermiyor. Dene yanıl insanlara daha cazip geliyor büyük para harcadıktan sonra kırılınca zaten ben bırakıyorum yapmam kafasında olmuyor insanlar hatta tam tersi daha çok araştırmaya nerede hata yaptıklarına bakmaya yöneliyorlar. İnsanlara kazalarında bu işin bir gerçeği olduğunu kafalarına sokun, ilk işlerin kötü olduğunu, küçük modellerle başlarlarsa daha başarılı ilerleyeceklerini söyleyin ama dahada yok diyenede yok yapamazsın edemezsin demeyin. taştım vallahi hocam ya asıl bu soğutuyor bu model uçak işinden. Sağolasın hocam yardım ettiniz ama ettiğiniz kadarda bezdirdiniz vallahi.
Gençlik güzel şey... Keşke yazdığınız kadar da okusanız...

Güzel kardeşim. Vaktiniz yok ama benzinli, karbüratör ayarı isteyen, sağlıklı çalışmak için adam akıllı rodajlanması gereken ve ciddi maliyeti olan bir motor tercih ediyorsunuz...

3 metrelik hem de scale bir uçak tercih ediyorsunuz... 24 yıllık modelciyim, çok vaktim olsa cesaret edermiyim, bilemiyorum... Siz vakitsizlikte ve tecrübesizlikte ederim diyorsunuz. Bravo

Deneme yanılma ile diyorsunuz... Yapmak istediğiniz uçağın denemesi yanılması yok... Ciddi bir pist ihtiyacınız var, uçak en ufak bir hatayı affetmez, bir anda tuzla buz olması çok ama çok muhtemel. Onu da geçtim, 55cc makine güvenlik riski taşır, insanlara zarar verebilr kontrolden çıkarsa. Hani deneyip yanılıyorsunuz ya... Elinizdeki alet bir nevi pimi çekik el bombası gibi olur...

Madem yarışacaksınız. Aklı başında sorular sormayı ve cevaplar almayi deneyin:

Biz deneme yanılma yapacağız. Nasıl bir platform bize fayda sağlar ile başlayın mesela ?

3 metrelik, inşaası uzunca vakit alan, oldukça kırılgan yapıda bir uçak mı ?
Yoksa imalatı ve tamiratı kolay, gerekirse yedekli imal edebileceğimiz, kaza kırım durumunda sahada tamiratı ya da parça değişimini kolaylıkla yapabileceğimiz bir uçak mı ? Cevap hangisi ?

Siz şimdi yarışmada belli görevler var yerine getirmemiz gereken, bir uçuş kontrolcüsüne falan da ihtiyacımız var dersiniz:rolleyes: İçime doğuyor :lol:
Peki, uçuş kontrolcüsü programladınız mı daha önce ? Cevabınız hayır ise, ne şekilde öğrenmeyi planlıyorsunuz ? Deneme yanılma ise bir önceki soruya dönün derim...

Bilmem anlatabildim mi bezgin kardeşlerim ?
 
Son düzenleme:
yani uyarınızı yapın karşıya uçağın kırılabileceğini hayallerinin yok olabileceğini önce küçükle başlaması gerektiğini söyleyin ama dahada ben yapıcam diyorsada bildiklerinizi lütfen paylaşın
DLE 55cc motor olarak iki versiyon uretmekte. Bir tanesi efsanevi versiyon, yandan egsoz portlu. Ayni silindir tasariminin cift silindir olarak DLE 111 olarak da uretildi. Cok keyifli, sorunsuz ve tutulan bir makinedir.

DLE 55 RA ise arkadan egsoz portlu, ozellikle egsoz yerlesimi bakimindan sorun yasiyorsaniz tavsiye olacak bir yeni jenerasyon motor. Guc bakimindan 55 ile 55RA arasinda pek fark yok...

23x8 pervane ile keyifli bir performans alirsiniz. 3 pal pervane kullanayim, hem ground clearance im artsin, hem de tip speed dussun motor sessizlessin derseniz de 22x8x3 ya da 22x10x3 oneririm.

DLE benzin ile yagi 30:1 oraninda karistirmanizi ister. Tam sentetik yag kullanmaniz icab eder. Stihl HP Ultra, Motul 710, Castrol 2T tavsiye edecegim yaglar olur.

20 litre kadar rodaj ucusu yapmaniz faydaniza olur... Motorun silindir sicakligini cok yukseltip, segmanlari sikmadan, ayni zamanda da karbon depozit olusturmadan isi dongusu yaparak...
 
Size bir agabey onerisi:

1-Basit ve kirdiginizda cok hizli tekrar ucar hale getirebileceginiz bir fotoblok vs platform yapin. ESC, Motor, Pervane ve 9 gram servoyla satilan tonla set var... En basit, ayar gerektirmeyen sorunsuz ucus platformuna bu sekilde ulasirsiniz...

2-Ucagi ucar hale getirdiniz, inis kalkis yapabildiniz. Simdi bir ucus kontrolcusu deneme vaktidir... Bu surecte, eger mumkunse gozle ucurabilecek mesafede ve kontrolcu sacmalar ise aninda kontrolu devralip para ve vakit sarfettiginiz ekipmani korumus olursunuz...

3-Yapabildiginiz kadar farkli ve fazla senaryoyu deneyin ucus kontrolcunuzle... Saglikli bir sonuca ulastiginizdan emin olun

4-Simdi eldeki platformunuz yarismada yapacaginiz gorevleri karsilamiyorsa, artik buyuk olcekli bir modele gecebilirsiniz... Elinizde temel programlamayi yaptiginiz bir ucus kontrolcusu mevcut artik, ne yapacaginizin farkindasiniz. Yeni ve buyuk bir ucaga gectiginizde ise, ufak tefek degisikler ile otonom hale getirmeniz mumkun... Tabi, ilk ucuslar manuel olacak, sonrasinda ucus kontrolcusu devreye girecek...

Ben bunlarla ugrasamam, direk ucus kontrolcusunu baglayip koca ucagi direk ucururum diyebilirsiniz... Size hayallerinizle birlikte kolayliklar dilemek duser bize...
 
Gençlik güzel şey... Keşke yazdığınız kadar da okusanız...

Güzel kardeşim. Vaktiniz yok ama benzinli, karbüratör ayarı isteyen, sağlıklı çalışmak için adam akıllı rodajlanması gereken ve ciddi maliyeti olan bir motor tercih ediyorsunuz...

3 metrelik hem de scale bir uçak tercih ediyorsunuz... 24 yıllık modelciyim, çok vaktim olsa cesaret edermiyim, bilemiyorum... Siz vakitsizlikte ve tecrübesizlikte ederim diyorsunuz. Bravo

Deneme yanılma ile diyorsunuz... Yapmak istediğiniz uçağın denemesi yanılması yok... Ciddi bir pist ihtiyacınız var, uçak en ufak bir hatayı affetmez, bir anda tuzla buz olması çok ama çok muhtemel. Onu da geçtim, 55cc makine güvenlik riski taşır, insanlara zarar verebilr kontrolden çıkarsa. Hani deneyip yanılıyorsunuz ya... Elinizdeki alet bir nevi pimi çekik el bombası gibi olur...

Madem yarışacaksınız. Aklı başında sorular sormayı ve cevaplar almayi deneyin:

Biz deneme yanılma yapacağız. Nasıl bir platform bize fayda sağlar ile başlayın mesela ?

3 metrelik, inşaası uzunca vakit alan, oldukça kırılgan yapıda bir uçak mı ?
Yoksa imalatı ve tamiratı kolay, gerekirse yedekli imal edebileceğimiz, kaza kırım durumunda sahada tamiratı ya da parça değişimini kolaylıkla yapabileceğimiz bir uçak mı ? Cevap hangisi ?

Siz şimdi yarışmada belli görevler var yerine getirmemiz gereken, bir uçuş kontrolcüsüne falan da ihtiyacımız var dersiniz:rolleyes: İçime doğuyor :lol:
Peki, uçuş kontrolcüsü programladınız mı daha önce ? Cevabınız hayır ise, ne şekilde öğrenmeyi planlıyorsunuz ? Deneme yanılma ise bir önceki soruya dönün derim...

Bilmem anlatabildim mi bezgin kardeşlerim ?
Yazımı daha doğru okusanız at gözlüğü ile bakmasanız ben haklıyım kafasında olamsanız yazdığımı daha iyi anlardınız. Eğer model uçağı Türkiyede yaymak istiyorsanız her gelene böyle düşüncelerle atlamamalısınız insanlar deneme yanılmayı sever diyorum. Ha tabi yok ben haklıyım kafasında olmaya devam edin. Uçuş kontrolcüsü konusunda daha öncesinde kendi uçuş kontrolcüsünü yapan ve ayrıca satın alıp kullanan arkadaşımız bulunmakta. Asıl yazılım kısmınada o bakıyor zaten. Daha basit kontroller amacı ile elimizde bulunan flight stickin içini açıp eksenleri algılayan kabloyu arduinomuza bağlayarak çok daha rahat bir kullanım sunmayıda planlıyoruz. Tabi sizler buna yenilik kolaylık gözünde bakmaktansa yine yapamazsınız edemezsiniz eksenlerde hata olur eder dersiniz. Ya da ben eskiden denedim kötü oluyor tarzı şeyler dersiniz... Foruma düşman etmeyin 10 15 kişi var genel kitleniz her gelene birisi yapamazsın edemezsin diyor kalanlarda o kişiyi destekliyor bu yazıyı yazan ne anlatmak istemiş biraz değişelim diyen yok. Saygım sonsuz abilerimsiniz, tecrübelisiniz ama bu saçma düşünce ve sisteminiz ile türkiyede model uçağı yayamazsınız. Geleni soğutuyorsunuz tabi dediklerim kimin umrundaki muhtemelen yıllar öncede bu konuda forumlar açıldı takmadan devam ettiniz... Zaman konusunda bu yaptığımız uçak dışında vaktimiz kalmıyor diyorum. Ayrıca yerde önemli okul atölyesinde kendi uçağımı tek başıma girip yapmam biraz saçma olamaz mı? Aynı zamanda zaman konusunda da dediklerinize baktığımda 1 2 yıllık tecrübe sonrası bu işe girilsin diyorsunuz ancak 1 2 sene sonra bu adam kaç yaşında olucak sınava mı çalışıcak yoksa uçakla mı uğraşıcak düşüneniniz yok. Bu tür yarışmalarıda takip ediyorsanız lise kısmında girmenin çok daha mantıklı olduğunu çok az araştırmayla anlarsınız üniversiteler çok büyük oynuyor üniversite seviyesinde projeler içinde size göre bi 10 15 yıl tecrübe lazımdır :::D
DLE 55cc motor olarak iki versiyon uretmekte. Bir tanesi efsanevi versiyon, yandan egsoz portlu. Ayni silindir tasariminin cift silindir olarak DLE 111 olarak da uretildi. Cok keyifli, sorunsuz ve tutulan bir makinedir.

DLE 55 RA ise arkadan egsoz portlu, ozellikle egsoz yerlesimi bakimindan sorun yasiyorsaniz tavsiye olacak bir yeni jenerasyon motor. Guc bakimindan 55 ile 55RA arasinda pek fark yok...

23x8 pervane ile keyifli bir performans alirsiniz. 3 pal pervane kullanayim, hem ground clearance im artsin, hem de tip speed dussun motor sessizlessin derseniz de 22x8x3 ya da 22x10x3 oneririm.

DLE benzin ile yagi 30:1 oraninda karistirmanizi ister. Tam sentetik yag kullanmaniz icab eder. Stihl HP Ultra, Motul 710, Castrol 2T tavsiye edecegim yaglar olur.

20 litre kadar rodaj ucusu yapmaniz faydaniza olur... Motorun silindir sicakligini cok yukseltip, segmanlari sikmadan, ayni zamanda da karbon depozit olusturmadan isi dongusu yaparak...
teşekkürler tekrardan verdiğin bilgiler için
Size bir agabey onerisi:

1-Basit ve kirdiginizda cok hizli tekrar ucar hale getirebileceginiz bir fotoblok vs platform yapin. ESC, Motor, Pervane ve 9 gram servoyla satilan tonla set var... En basit, ayar gerektirmeyen sorunsuz ucus platformuna bu sekilde ulasirsiniz...

2-Ucagi ucar hale getirdiniz, inis kalkis yapabildiniz. Simdi bir ucus kontrolcusu deneme vaktidir... Bu surecte, eger mumkunse gozle ucurabilecek mesafede ve kontrolcu sacmalar ise aninda kontrolu devralip para ve vakit sarfettiginiz ekipmani korumus olursunuz...

3-Yapabildiginiz kadar farkli ve fazla senaryoyu deneyin ucus kontrolcunuzle... Saglikli bir sonuca ulastiginizdan emin olun

4-Simdi eldeki platformunuz yarismada yapacaginiz gorevleri karsilamiyorsa, artik buyuk olcekli bir modele gecebilirsiniz... Elinizde temel programlamayi yaptiginiz bir ucus kontrolcusu mevcut artik, ne yapacaginizin farkindasiniz. Yeni ve buyuk bir ucaga gectiginizde ise, ufak tefek degisikler ile otonom hale getirmeniz mumkun... Tabi, ilk ucuslar manuel olacak, sonrasinda ucus kontrolcusu devreye girecek...

Ben bunlarla ugrasamam, direk ucus kontrolcusunu baglayip koca ucagi direk ucururum diyebilirsiniz... Size hayallerinizle birlikte kolayliklar dilemek duser bize...
tavsiyelerin içinde teşekkürler tekrardan. İyi akşamlar dilerim.
 
Yazımı daha doğru okusanız at gözlüğü ile bakmasanız ben haklıyım kafasında olamsanız yazdığımı daha iyi anlardınız.
Belki de sen haklısındır... Hodri meydan, forum herkese açık... Takdir edilmeyeceğinizi ya da destek görmeyeceğinizi düşünmeyin. Ben dahil tüm forum desteklemekten onur duyarız... Ben de tüm önyargılarımı çöpe atmaya hazırım...

Aşağıda da cevaplandırdım sorularını... Aksini iddaa edemezsin sanırım...

Şimdi gürültü yapması kolay. Paylaşımlarınızı devam ettirin yalnız... Vur kaç taktiği binlerce yarışma öncesi mesajlar görüyoruz forumda... Bunlardan biri olmadığınızı görelim...

1 2 sene sonra bu adam kaç yaşında olucak sınava mı çalışıcak yoksa uçakla mı uğraşıcak düşüneniniz yok.

Bizi leylekler getirip bu yaşımıza attı düşüncen varsa demek :rolleyes:
 
Foruma düşman etmeyin 10 15 kişi var genel kitleniz her gelene birisi yapamazsın edemezsin diyor kalanlarda o kişiyi destekliyor bu yazıyı yazan ne anlatmak istemiş biraz değişelim diyen yok. Saygım sonsuz abilerimsiniz, tecrübelisiniz ama bu saçma düşünce ve sisteminiz ile türkiyede model uçağı yayamazsınız. Geleni soğutuyorsunuz tabi dediklerim kimin umrundaki muhtemelen yıllar öncede bu konuda forumlar açıldı takmadan devam ettiniz..
Üye olalı 3 ay olmuş ama maşallah hepimizi iyi gözlemlemişsiniz ve süper tespitlerde bulunmuşsunuz. Sizi tebrik ediyodum.

Normal şartlarda bu tür durumlarda benim de ne yaptığımı biliyorsunuz diye düşünüyorum. ;) Ama ben de @3dholicpilot kardeşim gibi sizi ve gelişmeleri merak ediyorum ve takipte kalıyorum. Bakalım bu işin sonunda kim haklı çıkacak. Kolay gelsin. :saygilar:
 
At gözlüğünün kimde takılı olduğunu fark edebilir mi

@Sumer Yamaner abim, arada sirada 20 yil onceki yerli-yabanci forumlardaki yazdiklarima denk geliyorum. Bazilarini okuyunca koca bir gulumseme beliriyor suratimda, ben de gencmisim, su ettigim sozlere bak diyorum :coolxf:

Simdi bu arkadasa sert cikismanin bir manasi yok. Birakalim azicik itham da etsin, ne kaybederiz. Evrendeki bir cok sey enteresan sekilde cyclic / dongusel. Muhtemelen ilerde fikirler oolgunlasip bir de havacilikla ilgili tecrube kazandiginda kendi de ayni fikre gelecek.

Bunlar da burada agabeylerinden guzel bir mesaj olarak kalsin...
 
@Sumer Yamaner abim, arada sirada 20 yil onceki yerli-yabanci forumlardaki yazdiklarima denk geliyorum. Bazilarini okuyunca koca bir gulumseme beliriyor suratimda, ben de gencmisim, su ettigim sozlere bak diyorum :coolxf:

Simdi bu arkadasa sert cikismanin bir manasi yok. Birakalim azicik itham da etsin, ne kaybederiz. Evrendeki bir cok sey enteresan sekilde cyclic / dongusel. Muhtemelen ilerde fikirler oolgunlasip bir de havacilikla ilgili tecrube kazandiginda kendi de ayni fikre gelecek.

Bunlar da burada agabeylerinden guzel bir mesaj olarak kalsin...
Doğru. Başka bir forumda 15 sene önce bir abime kumanda tepsisi ve kumanda tutuşu hakkında yaptığım ukalalık hiç aklımdan çıkmaz örneğin. :lol:
 
Konu neydi abi, ben de bir tepsici olarak merak ettim simdi :)
Sevgili Ahmet Abim tepsi ve pinch yöntemini önerirken ben tıptan girip davranış bilimlerinden çıkarak müthiş bir ukalalık sergilemiş sonra da tüm tükürdüklerimi yalamıştım. 🤣
 
Bu çocuk aslında kimseyi soğutmadığımızı, tam tersine soğumalarını önlemeye çalıştığımızı anlayabilir mi acaba? At gözlüğünün kimde takılı olduğunu fark edebilir mi ya da? Neyse...
Kaç gündür yazıyorum her yazdığımdada belirtiyorum. Amacınız soğutmak değil kendi tecrübenizi aktarmak evet anlıyorumda sizi ama bi yerden sonra oluşuna bırakmak lazım giden para projeyi yapan kişiden gidicek.
 
Kaç gündür yazıyorum her yazdığımdada belirtiyorum. Amacınız soğutmak değil kendi tecrübenizi aktarmak evet anlıyorumda sizi ama bi yerden sonra oluşuna bırakmak lazım giden para projeyi yapan kişiden gidicek.
Doğru ama yazılanlar da doğru. 55 cc motorla tecrübe gerekli, yoksa bu güçte motor yanlış yere bir düşerse ortalığı dağıtır. Siz de yazılanlara hak verip bir yerden sonra dikkat edin. Yoksa sizin cebinizdeki para üyeleri ilgilendirmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari