Rasim Öztürk
RcFanatik
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI
Arda, tail boom'un holder'a girdiği yerde standart oluklar var ve holder içinde bunların karşılığı kamalar. Tabii tek kama yerine bunda iki tarafında da kama var. Ben esktra vida ile sabitleme göremedim bunda. (henüz kuyruğu yerine takmadım ama kuyruğu inceledim. manuale de bakıyorum şu anda) Gövdeye girdiği yerde eskiden dönmeyi engellemek için boruya ve plastik yuvasına matkapla delik açılıp sabitlenirdi. Bunda gövde tarafında ufak bir delik var boru üzerinde, ama bu gövdeye kadar girmiyor, bana kılavuz delik gibi göründü. Manualin p.17 sayfasında kuyruğa alttan bakarkenki konumu görülüyor.
Kuyruğun uç tarafında (tail pulley case tarafı) vida ile sabitleme var. Eğer onu kastettiysen...
Yedek konusunda ise daha önce dediğim gibi, boom, gear, shaft, belt, skid vs... gibi kalemler diğer markalarla aynı seviyelerde. Shaftlar align'a göre daha kalın, eğilmeleri için daha sağlam bir kırım gerekli. Kanopi pahalı, ama trex 450 kanopilerine göre daha şık, daha koruyucu (elektroniğin üzerini örtmesi bakımından. Frame pahalı ama hangi modelde çok ucuz ki, trex450 ile arasında 5 dolar oynuyor. Bir de bu fiyatlar fastlad gibi bize 5 gün uzaklıkta olan bir yerin fiyatları, helipross gibi 20-30 günlük bir mesafede olan bir uzakdoğu tedarikçisi olsa muhtemelen daha uygun olabilirdi, ama bence gerek yok. Haftasonu kırdın diyelim, bir sonraki haftasonu uçuşuna yedekleri yetiştirecek bir tedarikçi kesinlikle daha fazla tercihim, fiyatları arasında çok aşırı fark yoksa... (ki yok)
Arda Erkan' Alıntı:Tail casein boom üzerine ekstra bir vida ile sabitlenmesi, casein boom üzerinde dönmesini engellemek amaçlı düşünülmüş. Zamanında bir çok 450-500 sınıfı helide bu olmadığı için çokça problem yaşanmıştı.
Helikopteri alırken yedek parçaların pahalı oluşu beni endişelendirmişti fakat, kaliteyi gördükten sonra hak verdim diyebilirim.
Arda, tail boom'un holder'a girdiği yerde standart oluklar var ve holder içinde bunların karşılığı kamalar. Tabii tek kama yerine bunda iki tarafında da kama var. Ben esktra vida ile sabitleme göremedim bunda. (henüz kuyruğu yerine takmadım ama kuyruğu inceledim. manuale de bakıyorum şu anda) Gövdeye girdiği yerde eskiden dönmeyi engellemek için boruya ve plastik yuvasına matkapla delik açılıp sabitlenirdi. Bunda gövde tarafında ufak bir delik var boru üzerinde, ama bu gövdeye kadar girmiyor, bana kılavuz delik gibi göründü. Manualin p.17 sayfasında kuyruğa alttan bakarkenki konumu görülüyor.
Kuyruğun uç tarafında (tail pulley case tarafı) vida ile sabitleme var. Eğer onu kastettiysen...
Yedek konusunda ise daha önce dediğim gibi, boom, gear, shaft, belt, skid vs... gibi kalemler diğer markalarla aynı seviyelerde. Shaftlar align'a göre daha kalın, eğilmeleri için daha sağlam bir kırım gerekli. Kanopi pahalı, ama trex 450 kanopilerine göre daha şık, daha koruyucu (elektroniğin üzerini örtmesi bakımından. Frame pahalı ama hangi modelde çok ucuz ki, trex450 ile arasında 5 dolar oynuyor. Bir de bu fiyatlar fastlad gibi bize 5 gün uzaklıkta olan bir yerin fiyatları, helipross gibi 20-30 günlük bir mesafede olan bir uzakdoğu tedarikçisi olsa muhtemelen daha uygun olabilirdi, ama bence gerek yok. Haftasonu kırdın diyelim, bir sonraki haftasonu uçuşuna yedekleri yetiştirecek bir tedarikçi kesinlikle daha fazla tercihim, fiyatları arasında çok aşırı fark yoksa... (ki yok)