İlk uçak deneyimi

İniş takımı güçlendirildi, bant pratik geldi şimdilik.

Hafif olduğundan zayıf yapıştırma vs. sorun olmaz gibi düşünülüyor ilk başta fakat hiç de öyle değil. Motora tam gaz verdiğimde anladım ki hafif de olsa herşey çok sağlam olmalı. (Kanatları lastik bağlantıya çeviririm gibi duruyor, öncelikle bu yaptığım bağlantıyı hayırlısıyla kırayım :) )

Basit bir yerden kesme havalandırma denemem oldu, uçup gidecek inandım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İniş takımları tel ekleme bölgelerine makara ipligini sıkı sararak sonradan üzerine bildigimiz japon yapıştırıcı uyulandıgında hayli sağlam oluyor bilginize.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk
Kullandığım malzemeleri de yazayım şöyle;

Emax 2212 820kV fırçasız motor
10 45 pervane
1300mah Lipo 3S
30A Emax ESC 2S-4S
Flysky 10 Kanal kumanda ve alıcı
4 mini servo motor
 
İniş takımları tel ekleme bölgelerine makara ipligini sıkı sararak sonradan üzerine bildigimiz japon yapıştırıcı uyulandıgında hayli sağlam oluyor bilginize.:)
Aslında önceki mesajınızda da var öyle yapacaktım ama arkadaşla biraz sabırsız davrandık, o aklımda tekrar yaptığımda öyle yapacağım.
 
Benim Çaylağın halen bir iniş takımı yok. Çime inip kalktığımdan el ile atıp gövdesi üzerine indiriyorum. İlk uçuş esnasında tecrübeli birisinin uçurmasını tavsiye ederim. Benim uçağımı Ömer abi uçurmuştu. Kendiniz uçuracaksanız ağırlık merkezine çok dikkat edin, uçuş esnasında bir sorun algılarsanız ısrar etmeyin inin gerekli ayarları yaptıktan sonra tekrar deneyin.
 
İniş takımı güçlendirildi, bant pratik geldi şimdilik.

Hafif olduğundan zayıf yapıştırma vs. sorun olmaz gibi düşünülüyor ilk başta fakat hiç de öyle değil. Motora tam gaz verdiğimde anladım ki hafif de olsa herşey çok sağlam olmalı. (Kanatları lastik bağlantıya çeviririm gibi duruyor, öncelikle bu yaptığım bağlantıyı hayırlısıyla kırayım :) )

Basit bir yerden kesme havalandırma denemem oldu, uçup gidecek inandım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gayet güzel gözüküyor:thumbup: işçilik temiz:)
 
Merhaba biraz ara uzadı ama ancak geçen hafta uçuş denemesini yapabildim.
Aşağıdaki videoların ikisi aynı uçuşa ait. Uçuşumuz gibi çekimimizde acemi işi oldu biraz.

Tekerleklerin küçük olmasına bağlı olarak yerden kalkış yapamadık elle fırlatarak uçuşa başladık. İlk uçuş ve iniş beklediğimden çok daha iyi oldu.
Uçakta denge sorunları ve sanırım pervane açısında da sorunlara bağlı olarak yoğun çabayı uçağı dengede tutmaya çalışarak geçirdim.

2. ve 3. denemelerimde oldu onların videosu yok.

2. denemede uçağımız ağacın tepesinde kaldı, uzun bir sopa ile biraz uğraş sonrası alabildik, hasar yoktu.
3. denemede uçağımız kafa aşağı çakmayı becerdim :) ve şuan tamir için beni bekliyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhaba biraz ara uzadı ama ancak geçen hafta uçuş denemesini yapabildim.
Aşağıdaki videoların ikisi aynı uçuşa ait. Uçuşumuz gibi çekimimizde acemi işi oldu biraz.

Tekerleklerin küçük olmasına bağlı olarak yerden kalkış yapamadık elle fırlatarak uçuşa başladık. İlk uçuş ve iniş beklediğimden çok daha iyi oldu.
Uçakta denge sorunları ve sanırım pervane açısında da sorunlara bağlı olarak yoğun çabayı uçağı dengede tutmaya çalışarak geçirdim.

2. ve 3. denemelerimde oldu onların videosu yok.

2. denemede uçağımız ağacın tepesinde kaldı, uzun bir sopa ile biraz uğraş sonrası alabildik, hasar yoktu.
3. denemede uçağımız kafa aşağı çakmayı becerdim :) ve şuan tamir için beni bekliyor.
Elinize sağlık, Süreç içinde herşey daha iyi olur.?
Başlarda modeli havada tutacak kadar gaz miktarını tesbit edip, fazla gaz vermez ve yönlediricileri minik hareketlerle kontol ederseniz daha SAKİN uçuşlar yapabilirsiniz.:)