İlk kar ilk uçuş..

İlk kar ilk uçuş..

Anlaşıldı , havalar soğuyunca evde canlar sıkılmış , millet yine birbirine giydiriyor... :lollol:
Tesbitlerin hepsi de doğru , ama bence en doğru olanı , çocukluktan bu işle haşır neşir olmak..Abicim maddiyat elbette yıkıcı , haa bazı arkadaşlarımız için belki problem değil ama , maddi durumu iyi olan bir insanın bile , bu hobinin çok para isteyen bir hobi olduğunu öğrendiğinde , verdiği tepkiyi bizzat görmüşlüğüm var... :D , adam sahaya gezmek için son model bir Alman arabasıyla geliyor , marka vermeyeyim , bana soruyor model ne kadar bu işe nasıl başlanır diye , ben de elimdeki techizatla yaklaşık 1500-2000 liraya başlarsın diyorum , ardına bakmadan hemen kaçıyor ve bana sanki akıl hastanesinden kaçmışım gibi bakışlarla bakıyor karşıdan... ;D..Yani temelde yerleşmiş bir hobi kültürü yok , para gani olsa ne yazar...Ben ne yapıyorum , 41 yaşından sonra asgari ücret olan gelirimin , evimin nafakasından aylık 100 lira artırarak para biriktirip , pil almaya çalışıyorum..Böyle bir ironi de bu hobi tabii ki istenilen seviyede olmaz...
Hadi bizden geçti , kırktan sonra Dunkan olacak halimiz yok , ama ülkemizde maddiyat bahane olmakla beraber , bu işleri bilen , yapmak isteyen de pek yok...Foruma bakın , kafama taş vursanız bu hobiyi aktif olarak yapmaya çalışan en fazla 50 kişi...Şimdi bu 50 kişi içinde Doğukan gibi , Arda gibi pilotajı düzgün arkadaşlar çıkabiliyorsa , o kadar da karamsar olmamak lazım diye düşünüyorum...Kültürü yaygın olursa, iyi pilotların yetişmesi , Dunkan'ı bile devirecek canavarların çıkma ihtimalinin olduğunu ben her zaman kabul ediyorum..Dunkan dediğimiz çocuk , daha yürümeden babasının modelleri oynamaya başlamış bir çocuk , Tareq 7 yaşından beri bu işleri öğrenmiş bir pilot, şimdi bu mantıktan hareketle..
1- En önemli faktör , bu işi öğrenmek için gereken istek ve azim...Yani sevmek gerek , millet sahilde tatilini yaparken , senin disiplinli bir şekilde çalışmanı sağlayacak kadar sevgi.....
2- En erken ne kadar başlanabilirse o kadar iyi
3- Gerek uçuş saati gerek simülasyon ile yapılmış sıkı disiplinli bir çalışma programı
4- Eh , azcık da olsa bu işlerin altından kalkabilecek seviyede ekonomik durum
5- Yetenek ....Bu kısmı en sona sakladım çünkü yeteneğin bu işte belli bir yüzdesi var biliyorum ama , direkt olarak sonuca bağlamıyorum , çünkü yetenek denilen şey , sürekli bilenen bir kılıç gibidir , bir konuya ne kadar ilgi gösterirseniz , ve ne kadar çaba sarfederseniz , o konuda o kadar iyi olursunuz....Haa gerçekten doğuştan bir hediyeniz vardır , bu o konuda iyi olmanız için sadece zamanı kısaltır...Birisi 1 yılda usta olur , öbürü 5 yılda...gibi...

Ekonomik durum aslında engel değilmiş gibi görünse de ,olay şöyle oluyor , yetenekli adamın bile önünü keser , kırarsam nasıl toplarım korkusu , ister istemez , çekingen bir uçuş yapmaya sebep olur , buda süreci uzatır , aslında ekonomik durumun kendisi bir engel değildir ,engel olan korkusudur...Şu aklımla , artık kurtarmalı ünitelerin çıktığı bir çağ da varken , yaşım biraz daha genç olsa , ekonomik durumuma bakmam , yüklenirdim...Pilotaj kasardım , şu da önemli bir realitedir , genç bir biyolojik beden , yaşlı olan biyolojik bedenden her anlamda performanslıdır...Ama kullanmasını bilirsen.... :saygilar:
 
İlk kar ilk uçuş..

kadir. minilerden pek hoşlanmazdın. heleki yakıtlılardan 700 lerden sonra, 450 mcpx gibi geliyordur sana.
yavaş yavaş size küçültüyorsun hayırdır. :)
550 nerede?
 
İlk kar ilk uçuş..

Cok haklisin hakan abi,

Bu hobbi gercekten insanin maddi durumuna baski yapabiliyor. En ufak baslasan bile bazi insanlar icin ucuz degil.
Disiplin de sana katiliyorum. Bir yerlere varmak istiyorsan baya bi calismak gerekiyor. Burda bazi arkadaslar f3c icin hazirlik yapiyorlar.
Adamlar sabahtan aksama kadar ugrasiyorlar. Ama bence hobbi insani sıkmamasi lazim. Beni stresse sokunca zevk alamiyorsam, bi anlami kalmaz.
Bazi insan yeteneklidir cabuk ögrenir, bazi insanda yavas ögrenir ( mesala ben ;D ) dedigim gibi ilk basta zevkli olmasi önemlidir. Ilk baslayanlar ne kadar zor oldugunu cabuk anliyorlar. Ve bu insani cok cabuk biktira biliyor. Sabir lazim bu hobbi icin. Ve dedigin gibide disiplin.


Uçuş süper kadir abi. Ellerine saglik. Biz bikmisiz almanyanin soguk havasindan :)
Kirimsiz ucuslar dilerim.

Slmlar kadir
 
İlk kar ilk uçuş..

tacettin sahin' Alıntı:
kadir. minilerden pek hoşlanmazdın. heleki yakıtlılardan 700 lerden sonra, 450 mcpx gibi geliyordur sana.
yavaş yavaş size küçültüyorsun hayırdır. :)
550 nerede?
550 tuncelide kaldı bu sefer. Gelirken arabayla geldik. Yer olmadığı için onu almadım. 450'de dominatör yani dikkatini çekerim :p. Ama düz 450 ile uçmak bence daha keyifli. 2 sefer ünite değiştirdim bunda, dün dişlisi mili palleri falan akla ne gelirse değiştirdim bi balans var hala gitmedi. Değişmeyen tek şey Rotor hub. Onda da hiç bir sıkıntı yok. Kbar ile Vbar denedim ikisinde de acaip vibrasyon oldu. Uçmasına uçuyor ama sık sık sol öne yatırıyor modeli. Az yada biraz yavaş yatsa fazla sorun değilde birden yatırıyor. Üniteden başka bir çözüm yolu gelmiyor aklıma. Yarın üniteyi de değişip test edicem. 3gx bağladığımda vibrasyon sorunu ortadan kalkarsa direk ikona geçerim :D.
 
İlk kar ilk uçuş..

Eski arayüzde karşılığı var mı hatırlamıyorum. Vstabi versiyon 6 için; mainrotor expert parametrelerde elevator precompensation var. Hızlı ileri uçuşta heli burun havaya kaldırmasın diye var ama çok yüksek ayarlıysa burun fazlaca bastırabilir de belki. Öne yatırıyor deyince o aklıma geldi. Tabii titreşim kaynaklıysa, mekanik bir sıkıntı varsa o değeri değiştirmek de çözüm olmaz.
 
İlk kar ilk uçuş..

Vstabi V5.3 Pro versiyonunda var bu parametre Rasim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
İlk kar ilk uçuş..

Paylaşım için teşekkürler Kadir Abi.
Güzel manzara ve uçuş %p
 
İlk kar ilk uçuş..

Paylaşım için ellerine sağlık . Bu soğukta zor valla . İnsan uçmak istiyor ama sonra vaz geçiyor.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İlk kar ilk uçuş..

Kadir eline sağlık, süper bir uçuş olmuş. :bravo:

Sen resmen heliyi kar oynamaya çıkarmışsın. :lollol: :lol: :lol: