İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Eyvallah hakan abi.. Yine de desturu beklemek lazım :)
Kötü haber tez yayılır misali.. Evet çakmıştım uçağı.. şaftta yamulma vardı.. Onu düzelttim amasürten değen bişey yok gibi. zaten çalışmasında sıkıntı yok. şaftta tam milimetrik düzeltme yapmaadım haliyle ama motor kısmında dönmesine engel bi durum görünmüyor.
Lehimleri kontrol etmedim zira kaplanmış şekilde duruyor esc girişlerine baktım soketlerde bi gevşeme var mı diye amaonda da sorun görünmüyor. gayet sıkı duruyor. ama lehimle ilgili olsa o temassızlığı normalde de almam gerekmez mi ?
yani mekanik değil de daha çok elektronik bir sorunmuş gibi geliyor bana. pil, motor ve esc amper değerleri uyuşuyor değil mi ? ekipmanda bi gariplik yok.?
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

serdar topraktan' Alıntı:
Eyvallah hakan abi.. Yine de desturu beklemek lazım :)
Kötü haber tez yayılır misali.. Evet çakmıştım uçağı.. şaftta yamulma vardı.. Onu düzelttim amasürten değen bişey yok gibi. zaten çalışmasında sıkıntı yok. şaftta tam milimetrik düzeltme yapmaadım haliyle ama motor kısmında dönmesine engel bi durum görünmüyor.
Lehimleri kontrol etmedim zira kaplanmış şekilde duruyor esc girişlerine baktım soketlerde bi gevşeme var mı diye amaonda da sorun görünmüyor. gayet sıkı duruyor. ama lehimle ilgili olsa o temassızlığı normalde de almam gerekmez mi ?
yani mekanik değil de daha çok elektronik bir sorunmuş gibi geliyor bana. pil, motor ve esc amper değerleri uyuşuyor değil mi ? ekipmanda bi gariplik yok.?


Uçağın pervanesini çıkartıp tam gazda bağlantıları kurcalayabilirmisiniz? Tam olarak anlasılır bu sekilde bağlantı sorunu olup olmadığı. Bağlantı sorunu yoksa pervaneyi taktıp uçağı biryere sabitleyin ve güvenli bir mesafeden gaz vererek sorunu anlamaya çalışın. Esc gücü keserse motor yavas yavas duracaktır(fren kapalıysa) motorda şaftdan dolayı sıkıntı varsa birden bire motor tekelyecektir. Pervane takılı testi yaparken çok dikkatli olun plastikde olsa çok büyük yaralanmalara yol açabilir.

En yakın zamanda li-po alarmı bulmanızı öneririm esc yi kumandadan programlamanız mümkünse esc nin düşük voltaj alarmını kapatıp li-po alarmına göre hareket edersiniz.

İyi akşamlar
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Donanımın uyumlu , bana kalırsa eğer elektroniğin durduk yere arızalanması gibi bir hata olmadıysa (literatüre yeni bir kavram girdi , durduk yere elektronik arızası :lol: ) motor esc yeterli görünüyor.Ben demiyorum , combo satan site söylüyor... :laugh:



Harun'un dediği gibi dene , boşta rahatca dönüyordur da , yüke binince şaft biraz pervane tarafından çekilir , o zaman belli olur kitleyip kitlemediği...
 
Ynt: İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

kullanilan pervane kaclik ? motorun cevirebileceginden buyuk ise motor fazla akim ceker ve esc nin isinmasina yol acip kesmesine neden olabilir

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Harun Küçükler' Alıntı:
Uçağın pervanesini çıkartıp tam gazda bağlantıları kurcalayabilirmisiniz? Tam olarak anlasılır bu sekilde bağlantı sorunu olup olmadığı. Bağlantı sorunu yoksa pervaneyi taktıp uçağı biryere sabitleyin ve güvenli bir mesafeden gaz vererek sorunu anlamaya çalışın. Esc gücü keserse motor yavas yavas duracaktır(fren kapalıysa) motorda şaftdan dolayı sıkıntı varsa birden bire motor tekelyecektir. Pervane takılı testi yaparken çok dikkatli olun plastikde olsa çok büyük yaralanmalara yol açabilir.

En yakın zamanda li-po alarmı bulmanızı öneririm esc yi kumandadan programlamanız mümkünse esc nin düşük voltaj alarmını kapatıp li-po alarmına göre hareket edersiniz.

İyi akşamlar
aslında bu testi daha önce yapmıştım fakat bugün ve uçuş öncesi yapmadım. dediklerinizi yarın ilk iş test edicem. (fren kapalıysa) terimini anlamadım. 4 kanal bir kumanda kullanıyorum programlama sanırım yok bunda. ama dediklerinizi teker teker uygulayıp kontrolü sağlarım. Aslında yedek bir motorum mevcut. aynısından 1 adet daha var. ama bu motor hasar almadan onu kullanmayı pek düşünmemiştim.

Hakan abi bence de sistem yeterli gibi ama.. ''durduk yere elektronik arızası'' nı tespit etmek gerek.. bence bir uçumluk hakkı daha var gibi.. :)


Mesut bey bu arada kullandığım pervane 3 bıçaklı 9x6.. motor 1100 KV. Forumun İlgili konularından pervane seçimi ve hesaplanması konusunu detaylı okuyup incelemiştim ama..Sizin fikriniz nedir ? ayrıca yakın bir zamanda 2 bıçaklı pervaneye geçmeyi ve 11x4.7 pervaneyi alıp takmayı düşünüyorum..
 
Ynt: İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Mesut AKIN' Alıntı:
kullanilan pervane kaclik ? motorun cevirebileceginden buyuk ise motor fazla akim ceker ve esc nin isinmasina yol acip kesmesine neden olabilir

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Üstad esc kendini korumaya alırsa birden tekrar güç verir mi ? , arkadaşın sorunu havada motor bir durup bir çalışıyormuş , pervane ile de mutlaka ilişkisi olabilir ama bana sanki motorun mekanik bir sıkıntısı olduğunu hissettiriyor.
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Valla abi bana da sanki aliciyla ilgili bi sorunmus gibi geliyor.. cunku mekanik olsa da hani bi sikisma gibi bir durum olsa kitlenir kalir.. yavaslama drgil de aniden durur..
Eski rc araba deneyimlerimde kumanda uzak kaldiginda bu gibi bi durum oluyordu. Kapsama alani ne kadardir.. yani 30-50 metre arasi bu tip bi durum olmamasi gerekir degil mi ?
 
Ynt: İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Üstad esc kendini korumaya alırsa birden tekrar güç verir mi ? , arkadaşın sorunu havada motor bir durup bir çalışıyormuş , pervane ile de mutlaka ilişkisi olabilir ama bana sanki motorun mekanik bir sıkıntısı olduğunu hissettiriyor.

hakan abi bağzı esc lerde akım koruması bağzılarında ısı koruması var esc nin yanmamsı için , esc korumaya geçtiğinde akım kesip tekrar akım verebilir yada ısı fazlalaşınca ısı düşene kadar akım vermeyi kesebilir
 
Ynt: İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Mesut AKIN' Alıntı:
hakan abi bağzı esc lerde akım koruması bağzılarında ısı koruması var esc nin yanmamsı için , esc korumaya geçtiğinde akım kesip tekrar akım verebilir yada ısı fazlalaşınca ısı düşene kadar akım vermeyi kesebilir
Peki bunu anlamanin yollari nelerdir..?
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Anlamanın bir yolu var , esc ve motor değişip tekrar uçuş yapılacak... :D
Motora kıyamıyorsan esc'yi değiştirip deneyeceksin ,daha yüksek amperli 40-45A bir esc ile deneyeceksin.Baktın motor aynı sorunu yaptı , motoru değiştireceksin, baktın yine olmuyor alıcıyı değiştireceksin , o da olmadı kumandayı değiştireceksin :D , bunlar da olmadı uçağı değiştiriyoruz ;D böyle böyle sağlam bir modelci olmaya başlıyorsun.... :lollol: :lollol:
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Bu inis takimlarina kadar gider gibi :)
Ben dediginiz gibi yerdeyken bir pil bitireyim test ederek... tam gaz acip bakayim isinma var mi ksesinti vardi.. eger yapmazsa ayni ekipman tekrar ucayim bakayim.. bu sekilde belli olacak sanirim..
Yuksek irtifa hayat kurtarir dusuncesindeyim su anda. :)
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

Takipteyim sorunu merak ettim
 
İkinci uçuş deneyimi.. Başarılı !

fırsat bulabildiğim anda yukardaki önermelerin tamamını uygulayıp durumu hemen paylaşacam.. Hepinize çok teşekkür ederim..