Hobbyking P-51D Gunfighter 1600mm
Uzun bir süredir zaman sorunu yaşamaktan dolayı bu güne dek sallana sallana yapmaya çalıştıgım upgrade işlemlerimi paylaşmak istedim.
Modelin girdiği ilk savaş benimle yaşadığı mücadele oldu xd
Bunca zamandır hala uçuş yapamamış olmak bir yana modelin upgrade işleri hala tam bitmemiş olmasının sebepleri arasında birazda yeni parçaların geliş süresi
modelde stok sistemin bazı yerlerinin upgrade yaparken sorun cıkartmasından ve benim modele ayırabildiğim zamanla ilgili oldu.
Aheste aheste gidiyorum xd
Resim yükleyebilmek için rcgroups.com a öncelikle üye olmak ve orada model konusuna resimlerimi yüklemek zorunda kaldım.Oradan linkleri verebiliyorum..
Elevator ve rudder ucus sırasında yada arabayla taşıma sırasında bagaja koyup çıkarırken darbe alabiliyor yada zamanla menteseler yoksa veya yetersiz ise
illaki köpük modelde narin noktasından çatlama yamulma kopma vb yaşatabiliyor ve tamir gerektiriyor bunu baştan sağlam yapmak,modelin uçuşta elevator ve
rudderden yana risk yaşamaması veya kırıma neden olmaması için benim için olmazsa olmazlardandı.Elevatorde balsa alüminyum parcalar kullandım.
Ayrıca elevator ve rudderı menteseler ilave ederek güçlendirip montajladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Stok motor yaptığım upgrade ile oluşan yeni uçuş ağırlığında tork olarak modeli hantallaştıracağı için sistem dışında kaldı.Onun yerine Ntm 50-50 580kv motor
montajlandım.Burada motoru eski montaj yerine oranla hafif yükselttim buda motorun hafif açısı ile birlikte spiner ve uçak burnu arasındaki hizada uyum sagladı.
ntm 5050 580kv motor şaftına 4 kanat pervane olmadıgı için ben bu motorla hem 2 hemde 4 ü kolayca kullanabilmek için ayrıca aldıgım 4inc spinnerda biraz mod yaparak
bunun olmasını sağladım.wattmeter ile ampere göre gerekli gaz ayarını kumandadan yaparak bu mümkün oluyor.Amper dikkate alınmazsa sonuç mangal keyfi olur xd
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Stok kanat birleşim noktasında gövde içindeki plastik kalıba gömülü olan ve kanat montaj vidalarının girdiği somunlardan birinin daha ikinci takmada
plastik içinde boşa dönmesi kanat civatasını sökerken bana baya bir kelime saydırdı.Bu sebeple oraya operasyon yaparak somunları plastik içinden çıkarttım
ve U şeklinde uzerıne uygun noktalardan somun kaynaklı yeni bir metal parcayı kullanarak hem gövde tabanına hemde gövde yan duvarlarına da monte edilmesini
sağladım.
Modelin agırlıgı 4.3kg civarında olusacak olmasıda modelin ucus karakterine benim pilotluğuma olumsuzluk yapabilecek sınıra yaklaşma yolunda olduğunu gösteriyor gibi
.
Ancak fms 1700mm p-51 lerde 5-5.5kg uçuş ağırlığında uçanlarda var ancak dönüşlerde tuğla diye adlandırdıkları karakteri modele veriyor
.
Bu güne dek bu köpük modelde ses sistemi montajlanmış halde 4.5kg uçuş agırlı ile uçan videosu olan bi kişi gordum.
Bakalım benim model video da nasıl görülecek xd umarım kırımsız gerçekleşir yani
Çünkü genelde 6s yapılan modlarda bendeki gibi govde içi yan duvarlarına balsa,esc ilave sogutma ayrıca fan,govde ve kanat birleşim noktasına
ilave U şeklinde üzerine somun kaynaklı parça,retractlarda kanat içine ek alüminyum spar ve motor arkasına ilave lamine parca kullanan olmamış.
Ayrıca esc olarak yep120a opto bec olarak ise retractlar için ayrı sistem için ayrı becler kullandım.Fanı hiç sormayın tamamen hava olsun diye..
Tüm bunlar benim için bu modelde olmazsa olmazlardandı..
Arka iniş takımı kapattıgımızda arka teker ve govde ortasında bulunan servosu arasındaki kontrol tellerinin gövde içinde manasız salına kalması, tekrar arka
teker açılışında tellerin bazen kasıntıda kalarak arka retract servosunda kasmalara sebep olduğundan bu tellere gövde içinde yumusak düz ve yeterince uzunlukta
bir plastik şeridi yan duran bir U harfi şeklinde bükerek şeridin uzun kenarlarına telleri montajladım.Böylece arka teker kapanışta telleri gövde içinde
gevsek hale getirirken plastik yan U yani C şerit de gövde içinde kendisini açmak istiyor ve tellerinde gamını almaya yeterli oluyordu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bütün bu faktorler modeli ağırlaştırmasının yanında bu tip kanat uzunluğunda modelin uçuş karakterinde avantajda saglamıyor değil.
Nitekim kanat kaldırma taşıma gücüne oranla uçuş ağırlığı fazla hafif olan model inişlerde hafif rüzgarda saçmalayabiliyor.
Bu güne dek yaptıgım mikro modellerde her zaman modelin uçuş agırlıgını azami limitine yakın seviyeye getirerek daha istikrarlı uçuş stili kazanmak
ilkem olmuştu.Bu modelde hover mover olmayacagına göre aynı ilkeyi uygulamaya çalışıyorum.Fakat tek dezavantajım stok kurulum ile ilk uçuş yapmamış olmam.Bu avantaj sağlayabilirdi.
Tabi burada agırlık arttıkca motorun tork gucunun modelin agırlıgına olan orantısına göre motor montajı yapmak önem kazanmakta.
Bu sebeple bu modelde motor açısını 1-2 derece arası bir montajla tamamladım.İlk uçuş sonrası yeni bir değerlendirme gerekebilir..
BURAYA DİKKAT RETRACTLARIN PİL BİTİRMESİNE SON NOKTAYI KOYDUM BENDEN SÖYLEMESİ...
BEĞENİLİR BEĞENİLMEZ BİLEMEM AMA RETRACTLARDA YAPTIĞIM MOD DÜNYADA İLK OLMUŞ OLABİLİR.
İniş takımlarına gelince onlarda sağlamlaştırıldı.Hk-514 stoklarda olmadıgı için ben şunlardan 4 adet getirdim ve mod yaptım.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
HERHANGİ BİR iniş takımının içlerindeki akım kesme devresi üzerinde bulunan stop stikler ya çok narin dandiktendir yada belli bir sayı sonunda tukemmez kalemin yay mekanizması gibi ömrünü tamamladığında da bozulur ve bu bozulma yere inmeden önce gerçekleşirse inişte uçak gövde,karın üstüne olmak zorundadır ve risk almak zorunda olursunuz.Kısaca sözüm ona dandik stop stickler Bence güvenilmez şeyler.
Bu güvenilmez küçük şeyler kırılma yada bozulma yaptıklarında retract ta sıkışma durumundaki gibi zorlanma ve yüksek amper çekme isteği oluşturuyor
ve sadece otomatik akım kesmeye tabii kalıyoruz.
Otomatik akım kesme işlemi ise hemen gerçekleşmediği için arada geçen sürede tek bir retract için çekilen 3.7a yük esc-bec,ayrı kullanılan pil yada ubec e
biniyor..(bendeki o dandik stok retractlar adet başına 3.7a)
Retractların içindeki motorunda bu kısa zaman içinde aşırı bir ısınma yaşıyor olmalarıysa ayrı bir risk oluşturuyor.
Otomatik akım kesme özelliği olmayan retracklarda ise durum daha vahim oluyor.(modelin orjinallerindeki retractlarda akım kesme yoktu)
Hemen bozulmaz demeyin neden derseniz benim arka teker aç kapa yaparken 5-6.seferde bozuldu.
Nasıl anladım tamamen tesadüf o sıra ampermetre baglıydı ve baktım sistemde servo hareketi yapmıyor olsamda amper düşmedi yükseklik var
diğer servoları çıkarınca arka teker tek kaldı ama ekran 3.7a gösteriyor evet akım kesmiyordu.Yuh (pardon xd) dedim içini açtığımda anladıgım tekşey
o stop stiklerinin çok dayanıksız şeyler olduklarını anlamam oldu.Bunun çaresini sonunda kendi yöntemimle buldum.
Bakır bir kablodan bir düzenek hazırladım.
Bir tarafta tek parça diğer yüzde ise iki parca olmak üzere ve bu parcalara birer kablo lehim yaptım.
Burada önemli olan faktörler sırayla:
1-) yerleşimlerinin retract iç mekaniğinin çalışmasını engellememesidir.
2-) retract açılma son noktası ve kapanma son noktasının parçaların geçici olarak yerleştirilerek elle mil çevrilerek son noktalarının tespitidir.
resimlerden birinde deneme aşaması var ancak son noktada değilken çekmiştim yani resim aldatmasın bunu yazmakta fayda var xd
3-) Bu tespitten sonra bakır parcalara her birine bir ince kablo lehimlenir lehim fazla kacmamalı kaçarsa kalaylama gibi lehimi bakır tel üzerine
yayabilirsiniz de yada bir kablo ile fazla lehim alınabilir seçim sizinxd...
4-) epoxy ile sabitleniyor.Epoxy retract iç mekanizmasının kanallarına gelmeyecek şekilde.
4-) Son olarak devrelerdeki lehimler yapılarak denenir.ve bitti.xd
5-) sanırım bu mod Dünya da ilk bana ait olmuş oldu xd
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol