Bazılarınız duymuştur, birtakım modelciler, SERBEST UÇUŞ modellerinde, lastik motor yerine DC ELEKTRİK MOTORU kullanıyorlar.
Basitçe açıklamak gerekirse, 3.7V'luk küçük ve VERİMLİ bir elektrik motoru var, pil yerine 2.7-3.0V'luk SUPER KAPASİTÖR ile enerjileniyor, dolayısı ile kapasitörünüzün büyüklüğüne ve şarj kaynağına göre 0.5-1.5 dakika içinde şarj edip, motoru 30 saniye ile 1.5 dakika arasında çevirebiyorsunuz. Bu rakkamlar yuvarlak tahmini rakkamlar. Benim kapasitör değiğime, yaygın olarak KONDANSATÖR diyorlar.
Resimde bir motor ve pervane göreceksiniz. Bu motor 820 ÇEKİRDEKSİZ (coreless) MOTOR, pervanenin ne olduğunu bilmiyorum, resmi bir satış sitesinden buldum. 8, mm olarak çapını, 20 ise mm olarak boyunu tarif ediyor. Genelde serbest uçuş modellerinde 7 ile 10 mm arasındaki çaplar kullanılıyor. Redüktör yaparak daha büyük pervane çevirmeniz mümkün. Enerji kaynağı olarak 5F (farad) ve üzerindeki SUPER kapasitörleri kullanıyorlar.
Ben resimde gördüğünüz gibi direk motora böyle bir pervane takarak da yaptım, redüktör de yaparak, daha büyük pervane kullandım. Direk pervane takanlar BÜYÜK ÇOĞUNLUKTA ama motor çok hızlı döndüğünden, uçak çok hızlı uçuyor. Redüktürlü olarak hazır pervanesi ile satılanlar da gördüm. 5-6 sene önce biraz ilgilenmiştim, BİLDİĞİM bir konu değil ama ilginiz ve sorularınız olursa hatırladığım kadarı ile cevaplandırmaya çalışırım.
Basitçe açıklamak gerekirse, 3.7V'luk küçük ve VERİMLİ bir elektrik motoru var, pil yerine 2.7-3.0V'luk SUPER KAPASİTÖR ile enerjileniyor, dolayısı ile kapasitörünüzün büyüklüğüne ve şarj kaynağına göre 0.5-1.5 dakika içinde şarj edip, motoru 30 saniye ile 1.5 dakika arasında çevirebiyorsunuz. Bu rakkamlar yuvarlak tahmini rakkamlar. Benim kapasitör değiğime, yaygın olarak KONDANSATÖR diyorlar.
Resimde bir motor ve pervane göreceksiniz. Bu motor 820 ÇEKİRDEKSİZ (coreless) MOTOR, pervanenin ne olduğunu bilmiyorum, resmi bir satış sitesinden buldum. 8, mm olarak çapını, 20 ise mm olarak boyunu tarif ediyor. Genelde serbest uçuş modellerinde 7 ile 10 mm arasındaki çaplar kullanılıyor. Redüktör yaparak daha büyük pervane çevirmeniz mümkün. Enerji kaynağı olarak 5F (farad) ve üzerindeki SUPER kapasitörleri kullanıyorlar.
Ben resimde gördüğünüz gibi direk motora böyle bir pervane takarak da yaptım, redüktör de yaparak, daha büyük pervane kullandım. Direk pervane takanlar BÜYÜK ÇOĞUNLUKTA ama motor çok hızlı döndüğünden, uçak çok hızlı uçuyor. Redüktürlü olarak hazır pervanesi ile satılanlar da gördüm. 5-6 sene önce biraz ilgilenmiştim, BİLDİĞİM bir konu değil ama ilginiz ve sorularınız olursa hatırladığım kadarı ile cevaplandırmaya çalışırım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol