herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

  • Konbuyu başlatan captainsmith
  • Başlangıç tarihi
  • 2,848
C

captainsmith

Guest
herkese merhaba;
ismim Doğu, istanbulda yaşıyorum 26 yaşındayım ve
şuan thk'nda pilotaj eğitimimi sürdürüyorum ve aynı zamanda 4 5 senedir rc araçlarla ilgileniyorum. Bundan önce offroad kara araçlarıyla ilgilenirdim. hava araçlarına merakım oldu evet ama çok fazla maliyetten dolayı başlayamadım bir türlü. Ebayden aldığım Cox 0.49 luk nitro motorumu bir uçağa takıp uçurmak istiyorum ve onun için uygun bir uçak bulamadım ve kendim yapmaya karar verdim önerilerinizi bekliyorum. Ben kanadı balsadan inşa edip gövdeyi deprondan cessna modeli olacak şekilde yapıp sonra motor ve elektroniği yerleştirdikten sonra CG ayarlaması yapıp uçmayı planlıyorum fakat motoru bir iki kere çalıştırdım ve motorun titreşimi çok fazla, bunun içinde uygun bir motor yatağı ve firewall yapmam lazım ve fikrim yok henüz ama tabikide daha tecrübeli arkadaşlardan ve ağabeylerimden tecrübelerini paylaşmalarını isterim...
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Öncelikle TC-CBM'yi görürsen selamımı söyle, yatay stabını okşa. :)
Nitro yakıtı köpük türü malzemeyi eritir. Gövde köpük ya da depron olmamalı. Kanat ise styropor kesim olabilir.
Bence elindeki motoru bir kolleksiyon parçası olarak tutup planladığın uçağı elektrikli yap. Çok daha iyi olur.
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Hosgeldin Dogu.

Genelde yapilan hatayi yapmak uzeresin. O da henuz ucmayi bilmeden ilk modelini yapma hatasi. Yerinde olsam once simulator kumandasi alip, sim calisir sonra da bilinen bir egitim Trainer model alip pilotajimi gelistirmeye bakardim ;)

Tum bu asamalari gectikten sonra da ilk modeli yapmayi dusunurdum. Tum detaylar ekte.



Ya da illa ben ilk modelimi kendim yapacagim diyorsan o zaman da yapilmasi kolay elektrikli bir model secerdim.

 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Hoşgeldin Doğu,

Keyifli forumlar. :saygilar:
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Türker bey, Mehmet bey ve Sümer bey ağabeylerim öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Simulator kumandamla bilgisayarda RC olarak ve normal flight simulatorde de hatrı sayılır derecede uçtum yani aslında çokta yeni değilim çok yabancı değilim bu işe, geçtiğimiz zamanlarda bir arkadaşımın trainer modelini kendim bir elden geçirip beraber uçurduk bir sıkıntı yaşamadım kontrolde kalkışta ve inişte o yüzden birazda istiyorum. yani depronu kanat için kullanabilirim gövdeyide aluminyum profil yapabilirim yada nitronun eritmeyeceği bir şekilde yapabilirim o yüzden öncelikle ölçülerini en azından tutturayım diye bir plan arıyorum açıkçası. Endüstriyel tasarım okuduğumdan el becerimde çok kötü değildir =) o motoruda bir kaç kere çalıştırıp videolarını izledim ve throttle kontrol karbüratörünüde alıp taktım o yüzden o motorla uçmak istiyorum özellikle. TC-CBM ankarada olabilir şuan ama orada olursa yarın çorluda uçuşum var ilk iş yatay stabını okşamak olacak :D Verdiğiniz linkler için teşekkür eder saygılarımı sunarım tekrardan =)
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Benim COX kullanmama önerimin temelinde karbüratörü vardı. Neyse ki o sorunu halletmişsin. Bu durumda kullanabilirsin ama köpük, depron ya da aluminyum profil gövde ile değil de balsa gövde ile. :)
Valla Ankara'da olur Efes'te olur CBM görüldüğü yerde saygı ile selamlanmak zorundadır. :D
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Yok sümer bey ağabeyciğim hallettim onu hatta şuan, silindir kafası buji dönüştürücü parçayıda aldım ( klasik glow plugları kullanabilmek için) =) testinide yaptım motoru çalıştırınca yarım cm lik gaz kelebeği ile gaz verip rölantiye alabiliyorum. Tamam balsalarım hazır evde o zaman gövdeyi balsadan yapacağım kanadıda deprondan yapıp ince 2 tane balsa çıta ile güçlendireceğim. Peki benim bunlaro bir plana göre yapmam lazım en azından kanat gövde ve kuyruk ölçülerini tutturursam ağırlık merkezini ayarlarım. Bunun için önerebileceğiniz 70 cm maksimum kanat açıklığı plan bi plan varmı? Plana uyup malzemeleri değiştireceğim sadece.
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Şuanda yoldayım çorluya gidiyoruz, tc-cbm yi gördüğüm yerde selamlayacağım :D bizim eğitim cessna 172 lerinden değil sanırım o uçak?
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Sumer abi "TC-CBM" diye bir sey yazmisti yukarida. Merak edip Google amcaya sorunca bakin ne cikti :halay:



TC-CBM çağrı kodlu T 67 M 200 uçağı ile bir uçuş

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Abi senin TC-CBM yoktu onun yerine kendi TC-CBS mın lövyesini okşadım bugün =))) 230 dan 9 knot rüzgar vardı ondan kalkışı 23 pistinden yaptık malum ama kalkarken o rüzgar uçağın burnunu bi anda dikti lövyeyi zor bastırdım valla =) neyse ağabeylerim yokmu bana bir kanat gövde planı ölçüsü veren :(
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Mehmet'ciğim Google Amca'dan hiçbişii kaçmıyo! :)
Doğu kardeşim hatırlat da karşılaşırsak sıkı bi fırça çekeyim sana. Tam karşından gelen 9 knot rüzgarda uçağın burun dikiyorsa kalkış trimini hatalı vermişsin demektir! :p Kalkış öncesi hayati kontroller sırasında bunu görmüş olman gerekirdi! :p :lol:
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

İlk göz ağrım...

[attachimg=2]
 

Ekli dosyalar

  • TC-CBM.jpg
    TC-CBM.jpg
    111.4 KB · Görülme: 8
  • pic0001.jpg
    pic0001.jpg
    140.9 KB · Görülme: 98
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Sümer abi aslında herşeyi kontrol ettim trimide özellikle tam takeoffta tutmuyorum burnu çok fazla kaldırmasın diye, takeoff pozisyonunun yarım ila 1 cm üstünde tuttum ama çok garip oldu uçağı hızlandırdım, tekeri tam kestim normal şekilde bi tırmanırken 150 feet civarı sonra bi anda burnu dikti hocama sordum oda aynısını dedi dediğiniz doğru bir dahakine headwind le kalkarken sizin ve hocamın dediğini yapıp normalden biraz daha yukarıda tutacağım trim tekerimi =) abi plan nolursunuz bana bi plan lazım :laugh:) tipi önemli değil mümkünse üstten kanatlı olabilir gövde profil gövde olabilir kanat açıklığı 70 80 i geçmesin yeterli :) ya yada 80 cm kanat açıklığına koymam gereken gövde uzunluğu kanat kuyruk mesafesi kuyruk alanıda yeterli olur deneyeceğim nasılsa :)
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Yahu belki gust yemişsinizdir. :)
Bende plan yok. Olsa şimdiye kadar laf kalabalığı yapacağıma iletirdim sana. Ama mutlaka yardımcı olabilecek arkadaşlar çıkacaktır.
 
herkese merhabalar, tanışır tanışmaz ilk sorumu soruyorum =)

Büyük ihtimalle gust yedik zaten, ground effect ten çıkınca dikse burnunu üstten kanatlı uçakta ne ground u ayrıca bi anda oldu ve 150 feet sonra oldu :) abi estağfurullah ne laf kalabalığı olurmu öyle şey muhabbet ediyoruz =) ben yeniyim belki tanıdığınız biri yardımcı olur diye ısrar ettim