Helikopter elektroniği ile uçak yapmak?

2s sistemde tek motor yarım gazda 200 gram çeker sanırım. Yani 500-700g arası bir modeli uçurabiliriz iki motorla.
4inç üçlü pervanedede çok değişen birşey olmayacak diye düşünüyorum. Zaten şöyle bir durum bence yanlış. 3sde ben hiçbir zaman yarım gazdan fazla gaz açmayacam belki yarım gaza bile ihtiyacım olmayacak çoğu zaman. Bunun yerine söylediğin gibi 2sde daha makul bir şekilde uçulabilir. En azından escler rahat olur. Bi tanesi motora ara gaz veriyordu. İnşallah bozuk değildir.


Özgür abi teşekkür ediyorum. Bu model hız modeli gibi sanırım. Ben biraz daha sakin bir model yapmak istiyorum. Motorların elverdiği ölçüde.
Bu tür fpv ler de mevcut . Hatta 3D printer ile baskı alabileceğin modeller bile var . Genç bi pilotun yaptığı var 25dk uçuş yapabilen . Airfoil bilgileri falan da var . Ben biraz biraz kafama oturttum . Elektronik kısmında neredeyse hiçbir cidde donanıma ihtiyaç duymuyor .
 
Ben mümkün olan en ucuz şekilde ni uçak yapayım dedim ve 300 liraya mal olacak gibi duruyor :D yani fpv yada 3d printer bana çok uzak şuan için. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Fpv derken racing sınıfında olmayan sakin ve uzun süre uçuş yapan bir hava aracı olduğuna vurgu yapmaktı . Maliyetide sanırım senin yazdığın civarda . Eğer yoğunluğu ve kalınlıpı aradığım gibi bir strafor bulabilirsem önümüzdeki hafta ben deneme yaparım ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Bugün komedi bir şekilde aydınlanma yaşadım.
Motorları denerken her şeyi doğru yapıyorum fakat her şeyi doğru yaparken motorun yükü aşağı vermesini istiyorum. Sonuç olarakda 300 gramlık bir basınç elde ediyorum.2 motor 600 gram bassa anca elektronikleri taşır. Nasıl olacak bu uçak diye kara kara düşünürken birden aydınlandım. Pervaneyi ters bir şekilde taktım ve tek motor tam gazda 1.3 kg basmaya başladı. Sonrasında pili 2s'e çevirdim. Şuan 2s'de tek motor 600-700 gram basıyor tam gazda. Artık başlayabilirim yavaş yavaş uçağı yapmaya :D
Uçak köpüktür, yapması kolaydır falan diye düşünerek bu işe giriştim. Fakat gerçekten gayet zor bişey olduğunu öğrendim. Gerek pili 2se çevirirken gerek bu pervaneyi olması gerektiği şekilde takma konusunda yada farklı konularda baya tecrübe edindim. Bakalım bide uçağı yapıp havalandırabilecek miyim merak ediyorum:D
 
Son düzenleme:
Bugün komedi bir şekilde aydınlanma yaşadım.
Motorları denerken her şeyi doğru yapıyorum fakat her şeyi doğru yaparken motorun yükü aşağı vermesini istiyorum. Sonuç olarakda 300 gramlık bir basınç elde ediyorum.2 motor 600 gram bassa anca elektronikleri taşır. Nasıl olacak bu uçak diye kara kara düşünürken birden aydınlandım. Pervaneyi ters bir şekilde taktım ve tek motor tam gazda 1.3 kg basmaya başladı. Sonrasında pili 2s'e çevirdim. Şuan 2s'de tek motor 600-700 gram basıyor tam gazda. Artık başlayabilirim yavaş yavaş uçağı yapmaya :D
Uçak köpüktür, yapması kolaydır falan diye düşünerek bu işe giriştim. Fakat gerçekten gayet zor bişey olduğunu öğrendim. Gerek pili 2se çevirirken gerek bu pervaneyi olması gerektiği şekilde takma konusunda yada farklı konularda baya tecrübe edindim. Bakalım bide uçağı yapıp havalandırabilecek miyim merak ediyorum:D
o motorların o kadar az thrust üretmesi çok garip gelmişti bana. demek pervane yönü tersmiş:lollol: sorunun çözüldüğüne çok sevindim. Model olarak ne düşünüyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
o motorların o kadar az thrust üretmesi çok garip gelmişti bana. demek pervane yönü tersmiş:lollol: sorunun çözüldüğüne çok sevindim. Model olarak ne düşünüyorsunuz?
Model olarak şu modelin 1 buçuk katını yapmayı düşünüyorum. Bu modelin kanat açıklığı 80 cm. Ben 120 cm kanat açıklığına sahip bu modelden yapacam. Ağırlığı 700 gram bu uçağın. Benim yapacağım da 1kg falan olur diye düşünüyorum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Model olarak şu modelin 1 buçuk katını yapmayı düşünüyorum. Bu modelin kanat açıklığı 80 cm. Ben 120 cm kanat açıklığına sahip bu modelden yapacam. Ağırlığı 700 gram bu uçağın. Benim yapacağım da 1kg falan olur diye düşünüyorum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Güzel görünüyor:) Eğer büyütmek yerine direkt daha büyük ölçülerde alternatif olsun derseniz şu modeli de deneyebilirsiniz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunun kesimlerini yaptım parçalar hazır halde bekliyorlar ben de başlamayı düşünüyordum başka birkaç şey girdi araya. 2 tane 2212 2200 kv motor kullanmayı düşünüyordum. Bakalım şimdilik bekliyor parçalar. Fırsat olursa aradan çıkaracağım.
 
Güzel görünüyor:) Eğer büyütmek yerine direkt daha büyük ölçülerde alternatif olsun derseniz şu modeli de deneyebilirsiniz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunun kesimlerini yaptım parçalar hazır halde bekliyorlar ben de başlamayı düşünüyordum başka birkaç şey girdi araya. 2 tane 2212 2200 kv motor kullanmayı düşünüyordum. Bakalım şimdilik bekliyor parçalar. Fırsat olursa aradan çıkaracağım.
Bu modelde gayet güzel duruyor fakat onu araştıracak sabrım kalmadı açıkçası :D
Bunu yapmaya başlamak istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
benim gözümde bunda . @Ali Haydar GÖK'e gösterdiğim ilk modelden buna evrildim . Elektroniğin hepsi var , pervaneyi buldukmu sıkıntı yok . Sorunum , fotoblok kaç mm kalınlınğında olcak ( modelin şamesında kalınlık görmedin ) birde fotoblok üzerine lazer kesim yapan bir yer buldukmu sorun çözüldü demektir . Pist bulmak sıkıntı ama elden atmak mantıklı . En kötü ilk denemede uçağı kırar yeniden toplarım :)
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
benim gözümde bunda . @Ali Haydar GÖK'e gösterdiğim ilk modelden buna evrildim . Elektroniğin hepsi var , pervaneyi buldukmu sıkıntı yok . Sorunum , fotoblok kaç mm kalınlınğında olcak ( modelin şamesında kalınlık görmedin ) birde fotoblok üzerine lazer kesim yapan bir yer buldukmu sorun çözüldü demektir . Pist bulmak sıkıntı ama elden atmak mantıklı . En kötü ilk denemede uçağı kırar yeniden toplarım :)
Flite test modellerinde şimdiye kadar hep 5mm fotoblok kullandık, toplam diğer arkadaşlarla beraber 6-7 farklı model yaptık herhalde.

Lazer kesim için de bizim denemeler sonucu elde ettiğimiz en verimli yol çok düşük güçte birkaç sefer geçerek kesim yapmak oldu. Tek seferde kesmek için yüksek güç vermek gerekiyor kağıdı kesmek için gereken sıcaklık köpüğü erittigi için de kesilen yerler "C" şeklinde bir form alıyor. Ama örneğin makinenin ayarlarına göre 3 seferde kesecek güç uygulanırsa minik minik 3 adet oyuk oluyor ve yapım sırasında etkilemiyor:saygilar:
Bu modelde gayet güzel duruyor fakat onu araştıracak sabrım kalmadı açıkçası :D
Bunu yapmaya başlamak istiyorum.
Eminim o da gayet güzel uçacaktır:thumbup: merakla bekliyorum yapım ve uçuş aşamalarını da:saygilar:
 
Niye lazer kesim için ısrar ediyorsunuz? Hobici pıçağı yani 11 nolu bıçak takılmış neşterimsi veya falçata neyinize yetmiyor?
Deniz Abi aslında dediğin gibi kesim gayet kolay yapılıyor ben de birkaç sefer elle keserek yaptım. Ama planı köpüğe aktarma işini hiç sevmiyorum ben. yani lazer sadece üstünden en düşük ayarda çizgi çizse gerisini yine güle oynaya yapmaya razıyım:lol: ama makine hazır çalışmışken kesiversin dimi :lol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Niye lazer kesim için ısrar ediyorsunuz? Hobici pıçağı yani 11 nolu bıçak takılmış neşterimsi veya falçata neyinize yetmiyor?

Israr etmek değilde kolaya kaçmak diyebiliriz . Planın çıktısını alıp fotoblok üstüne yapıştırmaktansa daha düzgün kesim olsun diye direk plandan lazer kesim yaptırmak daha doğru geldi .
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi