Helikopter elektroniği ile uçak yapmak?

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,124
Tepkime puanı
3,982
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Üstadlar selamün aleyküm

Bugün evde sıkıntıdan aklıma geldi. Elimde bol bol helikopter motoru (hl2215 3800kv) esc ve servolar var. 3s 1800, 2200 pillerimde var. Dedim ki kendi kendime; ne duruyorsun uçak yapsana :D
Acaba 450lik heli elektroniği ile hangi uçakları yapabilirim? Nelere ihtiyacım olur?Simulatörde uçakla hover yapabiliyorum. Baya uçuyorum simde uçakla.
Sanki motor biraz problem gibi anladığım kadarıyla


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Elinizde uygun dişli varsa (1/4 yada 1/5 oranında) eldeki imkanlarla devir düşürebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Elimde bunlar ve ekstra 3 servo escler, dişliler ve motorlar var. Baya bir araştırma yaptım kendimce ama aşırı cahilim bu konuda. Motorun dişlisi 14t. Mavi dişlilerse büyüğü 150 küçüğü 100 civarı. Arkadan itişli bir uçak yapılarak motoru biraz sağa yada sola hatta yukarı yada aşağı koyarak bu dişliye pervaneyi bağlayarak deviri düşürebiliriz sanırım?
Yada devir aynı kalıp biraz daha küçük pervane kullanmak daha mı iyi olur?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
3000 kv motoru 5 inç pervane ile 2S pil kaydıyla senelerdir kullanıyorum. Sorun olmuyor.
3800 kv Motorun da 2S pil ve 4 inç pervane ile sorun çıkarmayacağını sanıyorum. (Dişli karmaşası olmadan):rolleyes:
Uzun lafın kısası, bana kalırsa şirin bir " twin engine " bir model yapabilirsin.:saygilar:
Kolay gelsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Teşekkür ederim @Mehmet Sarıkaya abi Elimde 2s pilim yok fakat 3s pillerim var. Yani 3s olmak zorunda. Çünkü durumlar bu şekildeyken mümkün olan en az masrafı yapmak istiyorum. Motor zorlansada çok sorun değil. Kullanmıyorum zaten ve fazlaca var.
F22 raptor yapılabilir mi? konuda 2000 kv motor ve 2200mah pil kullanılmış. Pil konusu uyuyor. Motor uymuyor. Pervane 7040 denilmiş. Bu 7ye 4 anlamına mı geliyor henüz anlayabilmiş değilim. Biraz daha küçük bir pervane ile bu plan yapılabilir mi?
Yada twin engine dediğiniz modeli biraz daha büyük ve 3s şekilde yapılsa nasıl olur?
Yani bu motor ile 3s setupla herhangi bir uçak yapılabilir mi? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Teşekkür ederim @Mehmet Sarıkaya abi Elimde 2s pilim yok fakat 3s pillerim var. Yani 3s olmak zorunda. Çünkü durumlar bu şekildeyken mümkün olan en az masrafı yapmak istiyorum. Motor zorlansada çok sorun değil. Kullanmıyorum zaten ve fazlaca var.
F22 raptor yapılabilir mi? konuda 2000 kv motor ve 2200mah pil kullanılmış. Pil konusu uyuyor. Motor uymuyor. Pervane 7040 denilmiş. Bu 7ye 4 anlamına mı geliyor henüz anlayabilmiş değilim. Biraz daha küçük bir pervane ile bu plan yapılabilir mi?
Yada twin engine dediğiniz modeli biraz daha büyük ve 3s şekilde yapılsa nasıl olur?
Yani bu motor ile 3s setupla herhangi bir uçak yapılabilir mi? :D
Hayli pili 4S den 2 veya 3s e çevirdim. Ancak biraz itina isteyen riskli bir iş. Eli yatkın olmayana tavsiye etmem.
3S olmak zorundaysa maalesef 5 inc dahil üstü pervane ile 3800 kv motor için kesin yanma riski taşır.
Evet 7040 pervane 7" boy ve 4" hatvedir. Twin engine (iki motorlu) bir model 500 gr. civarı full biterse iki tane 4 inc pervane ile olabilir.
Modelin videosu var, Arşivde fotoğraf bulursam eklerim.
F-22 leri de çift motorlu yapanlar var.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pilleri tamamen bozmadan hücrelerinden bir tanesinin lehimlerini ayırarak 2s şekilde kullanmam nasıl olur. Diğer hücresi stroge modda beklesin. Ağırlık problem olur mu?
Bir de elimdeki piller eski. 2 motoru tek pil besler diye düşünüyorum. Sonuçta pervaneler küçük. E haliyle tek escde yeterli olabilir diye düşünüyorum. Yada ağırlık fazlalığına göz yumarak 2 esc ve 2 pil kullanmam gerekecek mi?
 
Her helicinin donem donem boyle buhranlari olur, merak etme Ali, cok surmez. Bak, hevesini al, merakini gider. Tek bir ucus bile yeterli olacaktir. Zaten herhangi bir sekilde standart disi bir ucak ucuracaksan, yani ucus ekstradan ucak pilotaji istiyor olacaksa, ilk ve tek ucusu olacaktir ? Ornegin benim 3D baski ucagim ?

Tek pille iki esc beslenir tabi ki, ama tek esc ile iki motor surulemez. Kucuk piller daha kolay, ama 2000mah uzeri pillerin hucreleri ile oynamak oncelikle saglam bir lehim makinesi, iyi lehim becerisi ve saglam sinirler istiyor. Ben hallederim diye pili acip, sonra cope atan cok kisi tanidim ☺

Ha bir de motorun yapi farki var. Ucak ve multi motorlarinda pervanenin takildigi saft motorun rotor tarafindadir. Heli motorunda ise pinyon takilan uzanti stator tarafinda olur. Oraya pervane takmaya calistigin zaman motoru monte edemezsin. Saftin sekli izin verirse motoru sokup safti ters takabilirsin.
 
Son düzenleme:
@Emre Kaman abi ben umutluyum ya :D elde malzemelerde var. Deneyelim bakalım :D
Abi bir videoda 2 aynı motoru tek esc ile kontrol ediyordu. Edilmeme sebebi escnin yetersiz kalması mı?
 
@Emre Kaman abi ben umutluyum ya :D elde malzemelerde var. Deneyelim bakalım :D
Abi bir videoda 2 aynı motoru tek esc ile kontrol ediyordu. Edilmeme sebebi escnin yetersiz kalması mı?

Teknik olarak mukun, ama pratikte sorun cikarma ihtimali cok cok buyuk. İstedigi kadar ayni motor olsun, mutlaka aralarinda fark olacaktir. Uzerlerindeki pervane yuku farkli olacaktir, eninde sonunda senkronlari kayacaktir. Denemesi bedava ?
 
Abi 2 esc ile kontrol etsemde escler muhtemelen aynı miktarda gaz vermeyecek. Çünkü escler farklı. En azından motorlar aynı olduğu için bir miktar daha stabil olur diye düşünüyorum :) deneriz olmazsa diğer türlü de deneriz :D

Motor şaftım bu şekilde

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimdeki motorlar çok yüksek ihtimalle 3500kvlık

Burada bi üstad twin engine model yapıyor. Bana uygun gibi geldi. Ne dersin abi @Mehmet Sarıkaya
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ha bir de motorun yapi farki var. Ucak ve multi motorlarinda pervanenin takildigi saft motorun rotor tarafindadir. Heli motorunda ise pinyon takilan uzanti stator tarafinda olur. Oraya pervane takmaya calistigin zaman motoru monte edemezsin. Saftin sekli izin verirse motoru sokup safti ters takabilirsin.
Motorları bazan biz uçakcılarda millerini çıkarıp aksi yöne çıkacak şekilde monte ediyoruz. Tabi el becerisi gerekiyor. Bu motorların yakın fotoğrafı olmadığından kesin olur, yada olmaz diyemeyeceğim.
-------------------------------
Uçak yapmadan esc ve motorları test etmek lazım. Ki esc lerin çok farklı devirlere neden olacaklarını sanmıyorum.
Makul olan iki esc yi tek pil ile beslemek. Pillerin mAh değerleri buna yeter
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Motorları bazan biz uçakcılarda millerini çıkarıp aksi yöne çıkacak şekilde monte ediyoruz. Tabi el becerisi gerekiyor. Bu motorların yakın fotoğrafı olmadığından kesin olur, yada olmaz diyemeyeceğim.
-------------------------------
Uçak yapmadan esc ve motorları test etmek lazım. Ki esc lerin çok farklı devirlere neden olacaklarını sanmıyorum.
Makul olan iki esc yi tek pil ile beslemek. Pillerin mAh değerleri buna yeter

Motorlar bunlar. 2 adet esc kullanabilirim. Bir tane 20-30c eski bir 2200mah turnigy lipom var 3s. Full şarjda İç dirençleri 5,3,5 diğer lipom muhtemelen kumanda liposu. İç dirençleri 8,6,7 o işe yaramaz diye düşünüyorum. Motor ve escleri nasıl test edeyim tam olarak?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şaftı ters bir şekilde taktım. Fakat sıkıştırmak için şaftı biraz zıparalayıp yol açmam gerekiyor?


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682