Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bugün Ankarada 2 saatlik uygun vaktim olmasiyla birlikte ziyaret etmek istedigim Lazer Sanat Evi sahibi Selcuk kardesime uğradım. Hobimizi bir adım ileriye taşımamıza yönelik degerli calışmlarını inceledim. Helici olmama rağmen bi Lazer Cub koltuk altıma sıkıştırmayı çok istedim Buyrum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bugün Ankarada 2 saatlik uygun vaktim olmasiyla birlikte ziyaret etmek istedigim Lazer Sanat Evi sahibi Selcuk kardesime uğradım. Hobimizi bir adım ileriye taşımamıza yönelik degerli calışmlarını inceledim. Helici olmama rağmen bi Lazer Cub koltuk altıma sıkıştırmayı çok istedim Buyrum
Ne güzel günlerdi. O günü çok iyi hatırlıyorum. Tam döneceğimiz pazar günü ateş yakmak aklımıza gelmişti. Sonra dedik ki bir sonraki buluşmada cumartesi akşamı yakalım. Ama ne yazık ki araya korona… falan girdi. Nasip olmadı.
Ne güzel günlerdi. O günü çok iyi hatırlıyorum. Tam döneceğimiz pazar günü ateş yakmak aklımıza gelmişti. Sonra dedik ki bir sonraki buluşmada cumartesi akşamı yakalım. Ama ne yazık ki araya korona… falan girdi. Nasip olmadı.
Bu olay gerçekleşmeden öncesinde pallerin yerle teması olmuş mu, şaft bir darbe almış mı acaba diye merak ettim.
Bazen ufak tefek yan yatışlarda ve hatta bazı kırımlarda paller kırılarak enerjiyi absorbe ediyor ve şaft eğilip bükülmeden, kırılmadan olayı atlatabiliyor. Sonrasında genellikle yapılan kontrollerde bir anormallik görülmezse tamirat esnasında aynı şaft kullanılmaya devam ediliyor. Belkide bu olay gösteriyor ki bu boyuttaki şaftların metalurjisi gevrek, eğilip bükülmektense çatlamaya kırılmaya daha müsait. Hasar almamış gibi görünse de eğer darbe aldıysa çok dikkat etmek lazım.
Öncesinde herhangi bir darbe almamış ve böyle bir şey yaşanmışsa gerçekten büyük şanssızlık.
Abi benim tahminim de bir şekilde bu kazadan önce olmuş veya "birikmiş" bir geçmiş olduğu yönünde.
Ana şaftın tam koptuğu yerde nispeten düzgün bir V şeklinde deformasyon var. Bu deformasyonun başlangıç hattı sanki tornada kesilmişçesine düzgün. Çok da emin olamamakla birlikte burası tam ana şaftın aşağı doğru kaymasını engelleyen yüksüğün monte edildiği yer sanki. Öyle ise, acaba o yüksüğün montajından veya genel olarak bakım, uçuş öncesi/sonrası kontrollerin eksikliğinden kaynaklı bir etken de katkıda bulunmuş olabilir mi diye düşündürüyor.