Gasb One - V7 3D Basılabilir Uçan Kanat

Küçük kaçamak dönüşü bir yandan modellerin bakımlarını yaparken, bir yandan da uçuç'umuzun basımına devam ediyorum. Aslında programa göre şu anda son parçayı (9.5 saaat) basıyor olmam gerekiyordu. Ancak beklenmedik bir hata ile karşılaştım. Şöyle ki;

Modelin dosyalarını inceleyenleriniz görmüştür, birbirinin simetriğideki parçalar için, yani iç ve dış kanat parçaları ve aileronlar için ikişer adet dosya var. Biri normal, biri ise _dx uzantılı. Hiçbir yerde bu _dx uzantısıyla ilgili bir bilgi yok. Ben de bunları birbirinin mirror'u zannederek bir taraf için normal dosyaları, bir taraf için de _dx uzantılı olanları basıyordum. (normal olanlar sol, _dx olanlar sağ tarafa denk geliyor) Dün bastığım sağ (_dx) dış kanat ile daha önce basmış olduğum sol iç kanadı birbiriyle kıyasladığımda sol parçanın diğerinden yaklaşık 2mm daha kısa olduğunu gördüm (Şokk!!)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunun üzerine hemen aileronları karşılaştırdım ve orada da _dx uzantılı olanın aynı şekilde yaklaşık 2mm daha büyük olduğunu gördüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu durum oldukça sinirimi bozdu, zira bu parçalar öyle kolayca basılmıyor, çok uzun süreler söz konusu. Neyse, doğal olarak ilk aklıma gelen _dx uzantılı parçaların biraz daha büyük olduğuydu. Bütün _dx'ler sağda olduğundan, varsın sağ taraf sol taraftan 4mm daha büyük olsun dedim. Sonuçta gayet basit bir uçak söz konusu :) Gece için sol iç kanadı basıma bıraktım (_dx olmayan) ve sabah bir şok daha!..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gördüğünüz gibi sol dış kanat yine küçük... Sinirden gözüm seyirdi :D Uçağın gövdesiyle, diğer dış kanatla ve aileronlarla birlikte denemeler yaptım. Şu anda sol dış kanadı _dx uzantılı dosyadan ayna simetriği (mirror) olacak şekilde yeniden basıyorum, boşa giden bir 6.5 saat... Bu duruma göre aileronlardan birini de yeniden basmam gerekecek (2.5 saat) ve son olarak bir 9.5 saat daha sağ iç kanat için.

Parçaların basımı tamamlanıp herşey yerli yerine oturduğunda hangi dosyaların birbirine uyduğunu sizlere de bildireceğim. Eğer uçağı basmayı düşünenler var ise bir-iki gün bekleyin derim :)
 
Emre abi konuyla alakasız olacak ama bu printer ile, bizim modellere canopy basılabilirmi?
 
Emre abi konuyla alakasız olacak ama bu printer ile, bizim modellere canopy basılabilirmi?

Aslinda dunden beri ayni seyi dusunuyorum Ali. 180cfx ve oxy2 icin. 700 kanopileri bu printerin basabilecegi boyuttan buyuk ne yazik ki. Eski tip 450 kanopilerine kadar basar sanirim. Buyukler icin 2-3 parca basip sonradan yapistirilabilir belki.

Ama asil mevzu oncelikle kanopinin dijital ortamda modeli olmasi lazim. Evren abinin fotograftan model ureten yazilimini bir deneyebiliriz bunun icin.

İkinci mevzu, kullanilacak malzeme, kanopinin yeterince esnek, ama yeterince rijit, ve bir o kadar da dis ortam kosullarina dayanikli olmasi lazim. Mesela, sicak, direkt gunes isigi gibi. Bir de tabi agirlik ne olur onu kestiremiyorum.

Ucuncu mevzu ise estetik. Printerdan cikan parcalar pek bir seye benzemiyor acikcasi :D en azindan kanopi olacak kadar guzel olmuyorlar.

En guzeli modellenecek bir kanopi icin printerdan kalip basip, yine fiberglastan imal etmek olacaktir bence buyuk kanopiler icin. Ama dedigim gibi mikro model kanopileri eger duzgun modellenebilirse basilir, gayet de guzel olur diye dusunuyorum.
 
Konumuza donelim :) Dun gece son parcayi da basip (sag ic kanat) bugun ucagi toparlama asamasina geldim. Simdilik soyle kabaca bi tipini gostereyim :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2m mesafeden bakilinca baya guzel gorunuyor acikcasi :D

Su anda sadece parcalarin birbiriyle uyumunu gormek ve ucagin boyutunu gorebilmek icin oylesine birlestirdim. Biraz daha detayli ve fotografli birlestirme isini ve paylasimi ilerleyen gunlerde yapacagim.

Dun paylastigim soruna gelirsek, parcalar arasinda degisik kombinasyonlar denedim. Bazi parcalarin sadece alt ve ust kisimlarindan birkac katman basarak birbiriyle karsilastirdim, dijital ortamda karsilastirdim, sonuc olarak dosyalarda bir sorun bulamadim. Yani dijital ortamda hersey yolunda. Ama gercek dunyada parcalar arasinda 1-2mm’lik farklar soz konusu.

Bunun sebebine gelirsek, bulabildigim en mantikli aciklama buzusme. Parcalar oldukca buyuk, hatta dimdiye kadar bastigim en buyuk boyutlu parcalar. Aslinda hepsi ayni malzemeden basiliyor ve pla’nin buzusmesi de cok fazla degil bildigim kadariyla. Ama iste boyut buyuk olunca, parcanin tabani ve tavani arasinda buyuk fark olunca, biri gece biri gunduz basilinca vs vs gibi etmenler sanirim bu sekilde bir sonuc doguruyor. Ya da benim yazicima veya kullandigim filamente ozel bir durum. Bilemiyorum...

Sonuc olarak, parcalarin aasindaki kucuk boyut farkliliklari ucagin toplanmasinda bir sorun olusturmuyor arkadaslar. :) Bunu goze alarak, gonul rahatligiyla istediginiz dosyayi istediginiz gibi basabilirsiniz.
 
Süper görünüyor, emre abi sipariş verilebiliyorsa, Kocaeli 'de ki buluşmada bir tane teslim almak isterim, zira elimde bunu toplamaya yetecek kadar elektronik var
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Kaman
Geçmiş olsun Emre abi :(
Hızlı bir uçuş olmuş, elektroniklerin hasar almaması kirimin iyi tarafı :thumbup:
Gerçekten sağlam cakilmis :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Kaman
Emrem geçmiş olsun.Hakikaten sağlam çakılmış model.:embarras:
Baya bir emek vermiştin , elektronikler ve pilin sağlam kalması teselli verici yanı olmuş kırımın.
Neyse abi , biz helilerimizi uçurmaya devam edelim demi :):saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Kaman
Teşekkürler ediyorum :) :saygilar:

Uçuş hakkaten keyifliydi. Aslında siz son 1dk'lık kısmına şahit olabildiniz, ancak daha öncesinde 3dk'dır falan uçuyordu.

En iyisi kısaca bir anlatayım :D

İlk atımda uçağı kaldırmayı başaramadım, zira ben iyi kötü kendi kendine süzüleceğini zannediyordum ve Ahmet abi uçağı bırakınca bir miktar gaz kestim. Ama baktım ki arkadaş taş gibi düşüyor :D

İkinci atımda sol stiği en yukarı kaldırdım ve bıraktım :D Uçağı topladım ve yükselttim. Uçağın stabil bir uçuş için beklediğimden çok daha hızlı ilerlemesi gerekiyordu. Bunu ağırlığına ve kontrol yüzeylerinin küçüklüğüne bağlayabiliriz sanıyorum. Akabinde keyifle birkaç tur döndüm. Bir ara biraz fazla uzaklaştığım bir kısımda güneş açtı ve arkadaşı bir süre gözden kaybettik. :D O sıra mesela istemeden inverte geçmişiz. :D Elevatör çekince alçalınca kavradım durumu, ben de elevatör iterek devam ettim :D Sonra düzledim, siz videoda tam bu noktada yakalıyorsunuz bizi. Tam bu sırada uçağı indirip bir takım ayarlamalar yapmak istedim. Yola değil de tarlaya çakmak daha akılcı bir çözüm olabilirdi aslında. Ancak o sırada aklımdan geçen gazı kestikten sonra uçak alçalırken tam zamanında elevatör çekerek burnunu kaldırmak ve yolda sürüklenmesine izin vermekti. Hayaller ve gerçekler diyoruz artık :D
 
Sonu Kırımla bitmiş olsa da gayet keyifli bir uçuş denemesi olmuş :D

Muhtemelen senin de dediğin gibi toplam uçuş ağırlığında sıkıntı olduğu için düşük hızlarda uçak stall olma eğilimine girdi.

Neyse sonraki model çok daha güzel olacaktır diye düşünüyorum :thumbup:
 
Emre öncelikle geçmiş olsun.:(
Bugün gasb one'ın ilk ve son uçuşu idi .Aceba bu model uçar mı uçmaz mı derken ilk fırlatma denemesi başarısız oldu.
Ama pes etmedik hemen genel bir kontrolden sonra tekrar fırlattık bu sefer sert rüzgara rağmen Emre modeli gökyüzü ile buluşturdu.:thumbup:
Tabi ben bir yandan modeli izleyip bir yandan da telefonun kamerasını açmaya çalışırken uçuşun son kısımlarını çekebildim.
Bu arada Emre'nin ellerine sağlık model hakikaten çok hoşuma gitti.:thumbup:
Ama uçuş olarak belki rüzgarın ve de modelin çok süratli olmasının etkisiyle ikimizde pek keyif alamadık.Ama yine de en azından uçmuş olması tek tesellimizdi.Darısı inşallah yeni modellerin başına.:thumbup: