Fugly Jet EDF

Valla sebebi hakkında hiçbir fikrim yok ama baya komedi olmuş :D
Uçak normal şekilde süzülerek gidecek gibi ama gaz verince işler sapıtıyor.
Abi valla ağırlık merkezine defalarca baktım aslında ama ben de anlamadım. Neyse zaten pek de güzel olmamıştı daha özenli bir model yaparım:):)
 
EDF bir modelin elden atılarak uçurulması çok kolay değil. Pervane düşük vitesteki otomobil gibidir, fan ise yüksek viteste. O nedenle EDF modellerin yerde uzunca koşturulup hızlandırılmaları gerekir uçabilmeleri için. Bu uçakta ileri itiş yok. Elden atış tekniği de hatalı. Uçak elden yukarıya doğru atılmaz. İleriye doğru atılır ki hız kazanabilsin.
 
EDF bir modelin elden atılarak uçurulması çok kolay değil. Pervane düşük vitesteki otomobil gibidir, fan ise yüksek viteste. O nedenle EDF modellerin yerde uzunca koşturulup hızlandırılmaları gerekir uçabilmeleri için. Bu uçakta ileri itiş yok. Elden atış tekniği de hatalı. Uçak elden yukarıya doğru atılmaz. İleriye doğru atılır ki hız kazanabilsin.
Abi uçuş ağırlığı 850gr, motorun statik itkisi maksimum 1200gr'dı. O yüzden elden atsam da kolaylıkla uçacağını düşündüm çünkü motor uçuş ağırlığını rahatça kaldırabilecek bir güce sahipti. İnternette bazı arkadaşların elden atarak da uçurabildiğini gördüğüm için sorun olmayacağını düşünmüştüm.
 
Abi uçuş ağırlığı 850gr, motorun statik itkisi maksimum 1200gr'dı. O yüzden elden atsam da kolaylıkla uçacağını düşündüm çünkü motor uçuş ağırlığını rahatça kaldırabilecek bir güce sahipti. İnternette bazı arkadaşların elden atarak da uçurabildiğini gördüğüm için sorun olmayacağını düşünmüştüm.
EDF'lerde hava girişi ve özellikle de hava çıkışını doğru yapamazsan itki elde edemezsin.
 
EDF'lerde hava girişi ve özellikle de hava çıkışını doğru yapamazsan itki elde edemezsin.
İtkiyi uçağın üstündeyken denedim abi zaten. Kağıtta 1800gr'a kadar itki verdiği yazıyor. Ben uçağa taktım uçağı hassas teraziye koyup baktım. Zaten gazı fullediğinde uçak dik şekilde havalacak kadar itki veriyor motor.
 
Kameradaki arkadas kosarak atabilirse iyi olur, sen de ucaga ve pilotajina yogunlasirsin.... Tam gaz yap, yarim gaz vs ile kalkisla ugrasma...

Herseyden once yonler dogru mu ? Kumandadan elevator kolunu cekince yukselis verdiginden eminmisin ? Cevabin evet ise, bir de videoya cekip teyid ettirsen iyi olur...

Videodan gordugum kadariyla kuyrugu ciddi agir ucagin. Bununla birlikte, sanki elevatorun de kanada referans alinca baya yukselis pozisyonunda gibi duruyor...

Cok kararsiz sekilde kuyrugun dusmesini agirlik merkezine bagliyorum ancak, elevatorunun pozisyonunu da teyid et derim...

Burna agirlik, hizli kosan ve ucagi dikmeden mumkunse yere paralel atacak bir atici, elevator yon ve konumunun teyidi ile bir sekilde ucabilir modelin...
 
Kameradaki arkadas kosarak atabilirse iyi olur, sen de ucaga ve pilotajina yogunlasirsin.... Tam gaz yap, yarim gaz vs ile kalkisla ugrasma...

Herseyden once yonler dogru mu ? Kumandadan elevator kolunu cekince yukselis verdiginden eminmisin ? Cevabin evet ise, bir de videoya cekip teyid ettirsen iyi olur...

Videodan gordugum kadariyla kuyrugu ciddi agir ucagin. Bununla birlikte, sanki elevatorun de kanada referans alinca baya yukselis pozisyonunda gibi duruyor...

Cok kararsiz sekilde kuyrugun dusmesini agirlik merkezine bagliyorum ancak, elevatorunun pozisyonunu da teyid et derim...

Burna agirlik, hizli kosan ve ucagi dikmeden mumkunse yere paralel atacak bir atici, elevator yon ve konumunun teyidi ile bir sekilde ucabilir modelin...
Hocam tam gaz da kalkmayı denedim yine sonuç aynı. Kontrol yüzeyleri doğru çalışıyor onları kontrol ediyorum daima uçuş öncesi.

Bana da ağırlık merkeziyle alakalı olabileceği geldi. Aslında defalarca baktım ağırlık merkezine uçak tam dengedeydi. Belki burun biraz ağır olsa uçardı. Ucuna ağırlık koyacaktım ki son deneyişimde gövde kırıldı. Hazır kırılmışken buna uğraşacağıma daha güzel ve planı olan bir model yapayım diye düşündüm. Bu uçağı biraz kafadan yapmıştım çünkü. Motordan çıkan havanın çıkış yeri direkt açıkta. Belki bunun da etkisi vardır bilemedim.

Bakalım biraz kervan yolda düzülür misali oldu benim iş.
 
Herkese merhabalar, daha öncesinde yapmış olduğum F22 uçağını başından planlayarak yapmadığım için motorun konumu dolayısıyla istediğim itkiyi üretemedim. Sonrasından motora giden hava kanalları açsam da fayda etmedi. Havanın çıkış yolu çok dağınıktı sanırım onun da etkisi vardı. Ve tabiki ağrılık merkezi büyük ihtimalle doğru ayarlanmamıştı. Velhasıl farklı bir uçak yapmak istedim.

İnternette Fugly Jet adında bir arkadaşın kendi uydurduğu bir model buldum. Oradan esinlenerek kendi uçağımı yaptım.

Yaptığım ölçümlerde uçuş ağırlığı 850gr ve maksimum itki 1100gr olarak çıktı.

Uçağın burun kısmını bu şekilde açık bırakmayı düşünüyorum çünkü yanlardaki hava alıklarından motor yeterli havayı çekemiyor. Yakın zamanda uçuşa çıkacağım inşallah. Uçak hakkındaki yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bahsettigim aci bu... Kanadin goz karari neredeyse 5 derece pozitif incidence'a sahip... Stabine bakinca aman yarabbi sanirim bi 25 derecesi var (Stab incidence olarak ortalama bir cizgi cekelim 12,5 derece olsun) Toplamda aralarinda 17,5 derece fark var, normal mi ?

Hicbir veri yoksa elinde, aralarindaki farki 2-3 dereceyi gecmeyecek sekle getirebilirsin. Ayrica o elevator ne oyle kurek gibi ? Yarisini kes at bence... Ne servon cevirir o parcayi dgoru duzgun, ne de baglantilarin saglikli o boyutta bir parcayi calistirmak icin...
 
Saclarimi bir anda tel tel yapan bir soz bu... Ben 50 sortide anca oturtuyorum, 100 lerce sorti sonrasinda yeri geliyor degisiklik yapiyorum... Ama masallah bu CG konusunda herkes tam dengede buluyor ucagi... Ben birseyleri atliyorum demek...

Belki bunun da etkisi vardır
Vardir da, agirlik merkezi sorununu cozmez bu durum... Fuze olarak firlatmayacagini varsayarsak...
 
Saclarimi bir anda tel tel yapan bir soz bu... Ben 50 sortide anca oturtuyorum, 100 lerce sorti sonrasinda yeri geliyor degisiklik yapiyorum... Ama masallah bu CG konusunda herkes tam dengede buluyor ucagi... Ben birseyleri atliyorum demek...
Tam dengede derken iyi ayarladım manasında değil de yatayda düz duruyordu. Yani uçak öne ya da arkaya doğru eğilmiyordu. Kanadın önden 1/3 gerisine parmaklarımı koyup denemiştim. Yoksa tabiki de ağırlık merkezini iyi ayarlamama rağmen uçmadı demiyorum. :):)