Ft Explorer XL

Katılım
8 Şub 2015
Mesajlar
116
Tepkime puanı
50
Yaş
38
Konum
Tekirdağ / Çorlu
İlgi Alanı
Uçak
Değerli forum üyeleri merhaba, hatalar ve eksiklerle devam ediyorum :) önden motorlu modellerde pervane kırmaktan bıkıp ft explorer yaptım, ancak bendeki pervaneler orjinal plana sığmadığı için uçağı biraz büyüttüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat ları 3cm xps (2+1) geri kalanı 1cm xps malzemeden keserek yaptım. Ortaya çok çirkin ayakabı kutusu gibi bişey çıkınca falçatayı alıp üstten ve alttan kısaltabildiğim kadar gövdeyi kısalttım.
İlk modelim foam cup un kanat genişliği 24 cm di onun uçuşu sakinliği gzeldi bu modelide kanatı aynı ölçülerde yapayım dedim chord 24 cm açıklık 140 cm yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ancak ağırlık dengesi çok arkada oldu bu sabah ilk uçuşu yaparken yerden kalktığı gibi burnu çok havaya dikti panikleyip çakıldım, neyseki önde motor olmayınca tamir daha kolay burnu değiştirdim kuyruk gövdeden koptu onuda yapıştırdım. Onarım sırasında burnu 3cm daha uzatıp bataryayı en uca koydum ancak yinede kurtarmıyor ağırlık arkada kalıyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat ölçlerinin hesaplamasında cg 6cm çıkıyor ancak kanadı 10cm den felan tutunca dengeye geliyor. Uçağım kırım sonrası yapıştırmalar dahil en son uçuş ağırlığı 1100 gr civarı oldu.

Yeni başlayacak arkadaşlar için özellikle paylaşmak istedim, ft explorer kırım tamir açısından daha kolay ve masrafsız. Şahsen en son bushwacker modelimde 2 gnde 6 tane pervane kırdım birde 2212 motor mili yamulttum. Küçük uçakla başlamayın kanat açıklığı 140 cm ve üzeri olsun ve plana sadık kalın :)
 
Bu sabah tekrar denemeye gittim, çift batarya bağlamak için paralel kablo yaptım önde iki batarya ağırlığı dengelesin diye.
İlk denemeyi tek bataryalı uçtum yine burnu çok havaya verdi biraz cebelleştikten sonra çok şükür kırmadan indirdim.
Çift batarya takıp cg yi 6 cm den ayarladım ancak bu sefer havada çok aşşağı verdi burnu, indirmeye uğraşırken arkadan geçen motor kabloları pervaneye takıldı koptu neyseki büyük kanadın güzel yanı süzülerek inebiliyorsunuz yine kırmadan indim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu sabah tekrar denemeye gittim, çift batarya bağlamak için paralel kablo yaptım önde iki batarya ağırlığı dengelesin diye.
İlk denemeyi tek bataryalı uçtum yine burnu çok havaya verdi biraz cebelleştikten sonra çok şükür kırmadan indirdim.
Çift batarya takıp cg yi 6 cm den ayarladım ancak bu sefer havada çok aşşağı verdi burnu, indirmeye uğraşırken arkadan geçen motor kabloları pervaneye takıldı koptu neyseki büyük kanadın güzel yanı süzülerek inebiliyorsunuz yine kırmadan indim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geçmiş olsun hocam yine de iyi kurtarmışsınız. Ağırlık olarak batarya yerine metal parçalardan kullanabilirsiniz terim adını tam bilmiyorum ama.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Hocam ben de buna benzer bir model yaptım. Elden atar atmaz direkt burun aşağı çakıldı kaç kere denesem de. Ağırlık merkezini de düzgün ayarlamaya çalıştım fakat olmadı. Sonrasında eve gelip motorun açısını biraz daha yukarı bakacak şekilde değiştirdim. Bir de kanadın hücum açısını arttırdım. Kanadı koyduğum kısmın ön tarafına 1cm'i yüksekliğinde plaka koydum yani. Bu şekilde yapınca çok daha stabil bir uçuş elde ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer elden attığınızda burun aşağı yere dalıyorsa bu şekilde düzeltme yapıp deneyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Hocam ben de buna benzer bir model yaptım. Elden atar atmaz direkt burun aşağı çakıldı kaç kere denesem de. Ağırlık merkezini de düzgün ayarlamaya çalıştım fakat olmadı. Sonrasında eve gelip motorun açısını biraz daha yukarı bakacak şekilde değiştirdim. Bir de kanadın hücum açısını arttırdım. Kanadı koyduğum kısmın ön tarafına 1cm'i yüksekliğinde plaka koydum yani. Bu şekilde yapınca çok daha stabil bir uçuş elde ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer elden attığınızda burun aşağı yere dalıyorsa bu şekilde düzeltme yapıp deneyebilirsiniz.
Değerli paylaşımın için çok teşekkrler, ben ft nin plana göre yapmıştım unun planda çizili olan motor açısını aynı şekilde uyguladım olmassa onuda değiştiririm.
Hücum açısını değiştirmek nekadar doğru olur bilemedim birnevi flap açmış gibi oluyor, yani önceki modellerimde flap kullanmıştım flap açınca uçak daha stabil uçuyor ancak yavaşlatıyor uçağı ve flap açısı fazlaysa burnu yukarı veriyor gaz verince.
Uçağın kaç gram oldu acaba ? 2212 motorla rahat uçabiliyormu?
 
Son düzenleme:
Şimdi ağırlık merkezini nasıl ayarlasam diye incelerken şunu farkettim cg hesaplamasında kanat ölçlerine göre 6cm çıkıyor (benim kanat chord 24 cm)ancak klasik uçaklarda motor önde dolayısıyla ön tarafta fazla ağırlık zaten var.

FT EXPLORER ÖZELLİKLERİ.

PİL OLMADAN AĞIRLIK: 1,08 lbs (493 g)
AĞIRLIK MERKEZİ: Kanadın ön kenarından 2,25” (57 mm)
KONTROL YÜZEYİ ATIMLAR: 12˚ sapma - Expo %30 KANAT
GENİŞLİĞİ: 57 inç (1447 mm)
ÖNERİLEN MOTOR: Park 370 – 425, minimum 1000 kv
ÖNERİLEN PERVANE: 8 x 4,5 yavaş uçuş veya 9 x 6 APC pervane
ÖNERİLEN ESC: 20 – 30 amper
ÖNERİLEN PİL: 2200 mAH minimum 3s
ÖNERİLEN SERVOLAR: (2 – 4) 9 gram servo

Ft sitesinde uçağın özelliklerine bakarken cg 57 mm tavsiye edilmiş ancak bu uçağın orjinal halinde 20 cm kanat var ve klasik hesaplama yapınca cg 4cm çıkıyor, demekki ft explorer de cg yi daha geriden hesaplamak gerek, sabahki denmede öne 2 batarya koyduğumda bile 6 cm den uçağı kaldırınca burnu pek aşağı vermiyordu fakat uçarken çakılırcasını burnu aşağı verdi.

Önde 2 batarya ile elde kaldırınca burnu aşağı verdiği kanat noktası 9-10 cm civarına denk geliyor. Bu cg noktasını baz alıp burna biraz civata felan koymayı deneyeceğim.
 
Değerli paylaşımın için çok teşekkrler, ben ft nin plana göre yapmıştım unun planda çizili olan motor açısını aynı şekilde uyguladım olmassa onuda değiştiririm.
Hücum açısını değiştirmek nekadar doğru olur bilemedim birnevi flap açmış gibi oluyor, yani önceki modellerimde flap kullanmıştım flap açınca uçak daha stabil uçuyor ancak yavaşlatıyor uçağı ve flap açısı fazlaysa burnu yukarı veriyor gaz verince.
Uçağın kaç gram oldu acaba ? 2212 motorla rahat uçabiliyormu?
Hocam uçak yaklaşık 850gr oldu. 2212 1400kv motor ve 9x5 pervane ile uçurdum. yaklaşık 650-700gr itki verdi motor.
Hücum açısı yerinde gerekli olabiliyor. Kanadı gövdeye sabitlerken ön tarafına 1cm yüksekliğinde bir uzun bir köpük koyun deneyin. Belki işe yarar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Hocam uçak yaklaşık 850gr oldu. 2212 1400kv motor ve 9x5 pervane ile uçurdum. yaklaşık 650-700gr itki verdi motor.
Hücum açısı yerinde gerekli olabiliyor. Kanadı gövdeye sabitlerken ön tarafına 1cm yüksekliğinde bir uzun bir köpük koyun deneyin. Belki işe yarar.
O açı hücum açısı değil. Ona insidens deniyor. Hücum açısını çok iyi kavramaya çalışmanızı öneririm.
 
Bu sabah dayanamadım rzgar olmasına ramen denemeye gittim cg noktasını 9cm civarında dengeledim batarya altına 50gr kadar ağırlık koydum.
Elden atarak uçurdum dnkü haile göre bayağı iyi oldu ancak bu kadar dengesiz uçan bi uçak uçurmamıştım gaz verince burnu yukarı dikiyor normalde aşşağı veriyor hava koşullarıda zordu gerçi, rzgar haritası 21kms / ani rüzgarlar 40kms gösteriyordu ve kaçınılmaz sonla 5dk kadar bi uçuş sonunda yere yaklaşmış vaziyette toparlamaya çalışırken çakıldı, güzel parçalandı tekrar topalamay uğraşmayacağım çok dengesiz bi model oldu zaten.

Bu modellede farklı bi tecrbe kazanmış oldum, hiç pervane kırmadı bu açıdan masrafsız bi model oldu ancak harcadığım zamana yazık oldu gece 2-3 lere kadar uğraştım onunla şu gzel havalar geçmeden uçurabilmek için.
 
Sırttan pervaneli uçaklarda, motor ekseni ya tam ağırlık merkezinden geçmeli ya da tam ters pozisyonda olup yatay staba üflemelidir. Bunu tutturamazsanız burun aşağı gitmesi kaçınılmaz olur.
Hocam bu mesajı ilk okuduğumda pek anlamamıştım, yatay deyince kanadın üstü felan sandım şimdi tembellek etmeyip google bi bakayım dedim ;

''Yatay stabilizatör, uçakların uçuş ekseninin paralel olduğu yatay (ufkî) düzlemde dengeli bir uçuş gerçekleştirmesini sağlayan yüzeylerdir. Geleneksel uçaklarda, yatay stabilizatör kuyrukta bulunur ve küçük bir çift kanada benzer. İrtifa dümeni ve irtifa fletneri yatay stabilizatör ucunda bulunur.''

Neyse ben bu sabah modeli kırdım, rüzgarlı olmasa belki kurtarabilirdim merak ettiğim konu şu rzgarlı havada sizin gibi ustalarda zorlanıyormu yoksa biz acemliktenmi çok sıkıntı yaşıyoruz ?
 
Hocam bu mesajı ilk okuduğumda pek anlamamıştım, yatay deyince kanadın üstü felan sandım şimdi tembellek etmeyip google bi bakayım dedim ;

''Yatay stabilizatör, uçakların uçuş ekseninin paralel olduğu yatay (ufkî) düzlemde dengeli bir uçuş gerçekleştirmesini sağlayan yüzeylerdir. Geleneksel uçaklarda, yatay stabilizatör kuyrukta bulunur ve küçük bir çift kanada benzer. İrtifa dümeni ve irtifa fletneri yatay stabilizatör ucunda bulunur.''

Neyse ben bu sabah modeli kırdım, rüzgarlı olmasa belki kurtarabilirdim merak ettiğim konu şu rzgarlı havada sizin gibi ustalarda zorlanıyormu yoksa biz acemliktenmi çok sıkıntı yaşıyoruz ?
Geçmiş olsun hocam ben de uçuş yapmadım ama forumdan bildiğim kadarıyla uçağı sarsacak kadar bir rüzgar varsa herkesi zorlar:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Sümer hocamın bahsettiği konuyu daha iyi anlayabilmek için internette güzel bir görsel buldum.

Sırttan pervaneli modellerde motor montajında 2 seçeneğimiz var.

1) Motor ekseni ağırlık merkezinden geçmeli.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu senaryoda eğer motorun konumu dolayısı ile ağırlık merkezinden geçsin diye motora çok açı verirsek bu sefer de motorun verimini çok düşürmüş oluruz. Çünkü üretilen itki kuvvetinin birçoğu uçağın yatay stabilizesini dengelemek için harcanmış olacaktır.

2) Pervane yatak stabilizöre üflemelidir. (Elevator yüzeyinin olduğu kısım.)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu şekilde de kısmen çözüm bulabiliyoruz. Fakat en iyi çözüm benim anladığım kadarıyla motoru tam ağırlık merkezi hizasına monte etmek. Bu şekilde motorun itki kuvveti uçağı yukarı ya da aşağı döndürme kuvveti yapması en aza indirgenecektir.


(Araştırdığım kadarıyla sizlerle paylaşmak istedim, umarım bir yanlışım olmamıştır:))
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Sümer hocamın bahsettiği konuyu daha iyi anlayabilmek için internette güzel bir görsel buldum.

Sırttan pervaneli modellerde motor montajında 2 seçeneğimiz var.

1) Motor ekseni ağırlık merkezinden geçmeli.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu senaryoda eğer motorun konumu dolayısı ile ağırlık merkezinden geçsin diye motora çok açı verirsek bu sefer de motorun verimini çok düşürmüş oluruz. Çünkü üretilen itki kuvvetinin birçoğu uçağın yatay stabilizesini dengelemek için harcanmış olacaktır.

2) Pervane yatak stabilizöre üflemelidir. (Elevator yüzeyinin olduğu kısım.)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu şekilde de kısmen çözüm bulabiliyoruz. Fakat en iyi çözüm benim anladığım kadarıyla motoru tam ağırlık merkezi hizasına monte etmek. Bu şekilde motorun itki kuvveti uçağı yukarı ya da aşağı döndürme kuvveti yapması en aza indirgenecektir.


(Araştırdığım kadarıyla sizlerle paylaşmak istedim, umarım bir yanlışım olmamıştır:))
Çok sağolun hocam çok faydalı bir bilgi oldu:saygilar: