FT Explorer İlk Uçuş Denemesi ve Kaçınılmaz Son

Haklısınız deneyimi az olan biri itme gücünün yeterli olup olmadığını kestiremeyebilir.Bir de demek istediğim sağ aileron komutu verdiğinizde, sağ aileron yukarı hareket etmeli sol aileron ise aşağı yönde hareket etmeli.Sol aileron verdiğinizde, sol aileron yukarı hareket etmeli sağ aileron da aşağı hareket etmeli.Elevatör stiğini aşağı çektiğinizde de elevatör yukarı hareket etmeli(yükseliş), elevatör stiğini ileri ittiğinizde(burun aşağı alçalış) elevatör aşağı inecek şekilde hareket etmeli.Motor açısı aşağı yönde çok fazlaysa biraz açıyı azaltmayı deneyin.Bir video ile uçağın durumunu görebilsek daha iyi olurdu.En azından kontrol yüzeylerinin ne yönde çalıştığını ve motor açısını.Bu arada ağırlık merkezini nasıl ayarladınız?
vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. aileron yok, dihedral yaptım. trainer model kanat, flitetest in paylaştığı gibi. elevator ve rudder doğru yönlerde hareket ediyorlardı ama hareketleri biraz sıkıntılı gibiydi, yekeyi fotobloktan idare etmelik birşey yapmıştım ve teli sadece içinden geçirmiştim. bu çakılmada elevatorün fotobloktan yekesi de iş görmez hale geldi, ben de 5mm kalınlıkta mdf den yeke yapıp taktım ve açıları da biraz düzeldi gibi. aşağıda fotoğraflarını ekledim.

ağırlık merkezi, kanadın hücum kenarından yaklaşık 3cm geride, planda da işaretlenen noktadan tuttuğumda dengede duruyor.

kanat kırılmıştı ortadan ufak bir şekilde, onu tamir ettim ve yekeleri düzenledim. bir de iniş takımı yapmayı düşünüyorum, yerden uçurmayı deneyeceğim pist var. yine uçmazsa, motoru 1000kv ve pervaneyi de 1045 yapmayı düşünüyorum. şuan üzerinde ki motoru silikon ile yapıştırdığım için motor açısını düzeltmem çok zor. yeni motora geçersem motor açısına daha fazla dikkat ederek montaj yapacağım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhaba, bu uçaktan bende yaptım ilk denmede aynı bu şekilde çakıldı. Çok yavaş attınca yeterli hıza erişemiyor aynı zamanda uçağın biraz ağır sanırım. burundaki ağırlığı çıkar bence birde motorun açısını kontrol etmelisin orjinal planda motor açısı aşağı doğru bakıyordu bende o açıyı düzeltip azcık yukarı bakacak şekilde ayarladım şu an çok güzel uçuyor, aşağıda ilk uçuş denemelerim var izleyebilirsin

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
çok güzel olmuş elinize sağlık, video da benim için motivasyon oldu. tavsiyelerinizi dikkate alacağım. teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. aileron yok, dihedral yaptım. trainer model kanat, flitetest in paylaştığı gibi. elevator ve rudder doğru yönlerde hareket ediyorlardı ama hareketleri biraz sıkıntılı gibiydi, yekeyi fotobloktan idare etmelik birşey yapmıştım ve teli sadece içinden geçirmiştim. bu çakılmada elevatorün fotobloktan yekesi de iş görmez hale geldi, ben de 5mm kalınlıkta mdf den yeke yapıp taktım ve açıları da biraz düzeldi gibi. aşağıda fotoğraflarını ekledim.

ağırlık merkezi, kanadın hücum kenarından yaklaşık 3cm geride, planda da işaretlenen noktadan tuttuğumda dengede duruyor.

kanat kırılmıştı ortadan ufak bir şekilde, onu tamir ettim ve yekeleri düzenledim. bir de iniş takımı yapmayı düşünüyorum, yerden uçurmayı deneyeceğim pist var. yine uçmazsa, motoru 1000kv ve pervaneyi de 1045 yapmayı düşünüyorum. şuan üzerinde ki motoru silikon ile yapıştırdığım için motor açısını düzeltmem çok zor. yeni motora geçersem motor açısına daha fazla dikkat ederek montaj yapacağım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelde Aileron olsaydı iyi olurdu imkanınız varsa eklemenizi öneririm.Kanadın Chord'u ne kadar? Kontrol yüzeylerinin(Aileron,Elevator,Rudder,...vs) kasılmadan sorunsuz çalışması önem verilmesi gereken bir konu.En iyi ekipmanları da kullansanız uygulama yanlış olursa kırıma daha da kötüsü sizin ve çevrenizdekilerin can ve mal güvenliğini tehlikeye atabilir.Örneğin kullandığınız bir Pushrod yerde sorun çıkarmıyor gibi görünebilir ancak yeteri kadar mukavemetli değilse havada esneyip Uçağın kontrolden çıkmasına neden olabilir.Bu işe yeni başladığımda ben de bu hatayı yapmıştım oradan biliyorum kör kendinden bilirmiş hesabı.😅 Ancak hatalardan ders çıkarmak, aynı hataları tekrarlamamak lazım.

Sanıyorum uçuş ağırlığınız 1 Kg civarı eğer motor seçimi yapılacaksa sadece KV(Rpm/Volt) değerine göre motor seçimi YA-PI-LA-MAZ! Bu doğru bir yaklaşım değildir.KV değeri ihtiyaç duyulan Tork açısından elbette önemli ancak tek başına yeterli değil.İhtiyaç duyulan Motor gücü(W:Watt ile ifade edilir) de mutlaka ve mutlaka hesaba katılmalıdır motor seçimi yapılırken.Bu boyuttaki ve tipteki bir Uçak için şahsen ben 3S LiPo ile 250 - 350 W aralığında güç üreten 1000 - 1400 KV aralığında bir motor tercih ederdim.Eğer aradığınız özellikte bir motor bulduğunuzu düşünüyorsanız mutlaka Teknik Özelliklerine bakmalı, ancak Youtube gibi sitelerde motor thrust test videolarına bakmak gerek.Çünkü teknik özelliklerinde belki Max Power 330 W yazıyordur ancak 2-4S destekliyor diye bir ibare görürseniz ordaki yazılı gücü 4S ile veriyor demektir.Siz 3S batarya kullandığınızda ordaki gücün altında bir güç elde edersiniz.En iyi sonucu da testler yaparak çeşitli pervaneleri deneyerek elde edersiniz.
 
Modelde Aileron olsaydı iyi olurdu imkanınız varsa eklemenizi öneririm.Kanadın Chord'u ne kadar? Kontrol yüzeylerinin(Aileron,Elevator,Rudder,...vs) kasılmadan sorunsuz çalışması önem verilmesi gereken bir konu.En iyi ekipmanları da kullansanız uygulama yanlış olursa kırıma daha da kötüsü sizin ve çevrenizdekilerin can ve mal güvenliğini tehlikeye atabilir.Örneğin kullandığınız bir Pushrod yerde sorun çıkarmıyor gibi görünebilir ancak yeteri kadar mukavemetli değilse havada esneyip Uçağın kontrolden çıkmasına neden olabilir.Bu işe yeni başladığımda ben de bu hatayı yapmıştım oradan biliyorum kör kendinden bilirmiş hesabı.😅 Ancak hatalardan ders çıkarmak, aynı hataları tekrarlamamak lazım.

Sanıyorum uçuş ağırlığınız 1 Kg civarı eğer motor seçimi yapılacaksa sadece KV(Rpm/Volt) değerine göre motor seçimi YA-PI-LA-MAZ! Bu doğru bir yaklaşım değildir.KV değeri ihtiyaç duyulan Tork açısından elbette önemli ancak tek başına yeterli değil.İhtiyaç duyulan Motor gücü(W:Watt ile ifade edilir) de mutlaka ve mutlaka hesaba katılmalıdır motor seçimi yapılırken.Bu boyuttaki ve tipteki bir Uçak için şahsen ben 3S LiPo ile 250 - 350 W aralığında güç üreten 1000 - 1400 KV aralığında bir motor tercih ederdim.Eğer aradığınız özellikte bir motor bulduğunuzu düşünüyorsanız mutlaka Teknik Özelliklerine bakmalı, ancak Youtube gibi sitelerde motor thrust test videolarına bakmak gerek.Çünkü teknik özelliklerinde belki Max Power 330 W yazıyordur ancak 2-4S destekliyor diye bir ibare görürseniz ordaki yazılı gücü 4S ile veriyor demektir.Siz 3S batarya kullandığınızda ordaki gücün altında bir güç elde edersiniz.En iyi sonucu da testler yaparak çeşitli pervaneleri deneyerek elde edersiniz.
hocam chordu bilmiyorum. yekeyi bu sekilde denemek istiyorum, sonucu merak ediyorum. Motor konusuna gelince, yeni motor almadan bu motorun açısını düzelterek uçurmayı deneyeceğim. Bu arada motor açısını nasıl doğru ayarlayacağımı bilmiyorum, bu konuda yardımınıza ihtiyacım var.
 
hocam chordu bilmiyorum. yekeyi bu sekilde denemek istiyorum, sonucu merak ediyorum. Motor konusuna gelince, yeni motor almadan bu motorun açısını düzelterek uçurmayı deneyeceğim. Bu arada motor açısını nasıl doğru ayarlayacağımı bilmiyorum, bu konuda yardımınıza ihtiyacım var.
Motor açısı şuan ne durumda? Görme şansımız var mı? Kontrol yüzeyleri konusunda bahsetmek istediğim sadece yeke değil.Kontrol mekaniğinin tamamını kastetmiştim örneğin servo,pushrod,clevis,linkage stopper gibi.Özetle Elevatör komutu verdiğinizde bağlantıdaki gerilmeden ve sıkışmadan dolayı servonuz rahatça çalışabilmeli.Pushrod'unuz eğilip bükülmemeli.Modelinizin düşüp paramparça olması kötünün iyisi olabilir de, çevrenizdeki insanların yaralanıp ölümüne bile sebep olabilir düştüğü yerde anlatmak istediğim bu.Hobimizi yaparken emniyetli davranarak olası riskleri en aza indirirsek çok daha iyi olacaktır.;) Modelin genel durumunu ve motor açısını gösteren bir video yüklesen yardımcı olurduk.