Turkiye hakkını satın alınca son kullanıcıya ne gibi bir hizmet sağlamış oluyorsunuz ? Mahsuru yoksa koşulları nedir bu satın almanın, bir para mı ödediniz ?
FUTABA
Futaba için yazacaklarim kendi subjektif değerlendirmemdir, ben katılmıyorum diyebilirsiniz kabul, teorik olarak öyledir değildir, tamam hepsine kabul, ama fikrimi değiştirmeyeceğini söyleyeyim en baştan...
Futaba malesef ürün gamı bakımından noksan. Dolayısıyla üçüncü şahıslara makhum oluyorsunuz ki sinir oluyorum, çünkü sorun yaşanınca yok ondandı yok bundandı at topu tut topu oluyor. Kimse üzerine alınmıyor konuyu. Buna karşın ucuz mu derseniz, hayır....
-Powersafe alıcısı yok
-Powersafe olarak geçmişte piyasaya sürdüğü alıcıyı toplatmak zorunda kaldı. Rezil oldu işin Türkçesi
-900 mhz ile haberleşmiyor, planında programında da yok
Yakınen takip ettiğim birkaç konuyu aktarayım Futaba etrafında dönen:
1)Powerhub olarak piyasaya sürdüğü ürün beş para etmez. Sorunlu olduğu, bazılarının çalışmadığı rapor ediliyordu, kulak asma sen Futaba köklü markadır dedim bir dostuma aldırdım, geldi ve çalışmadı... Biz tamirci değiliz, son kullanıcıyız... Ciddi bütçeler ayrılan modeller için artık bunlar deneysel ya da kumar oynanacak komponentler değiller... Düzgün çalışacak arkadaş... Bana ne osundan busundan...
2)Özellikle avrupada tonla uçak kırıldı Futabalı sponsorlu yarışmacılar tarafından. Efendim hep soketti bataryaydı diye gerekçeler anlatıldı... Geçen ismini vermeyeyim bir tanesiyle konuştum aynı konuyu off the record... Soketlerimin hepsi sağlıklıydılar, bataryalarım keza öyleydi diyor... Ama işte ortada ticari ilişkiler var... Detayını öğrenemiyoruz... Öylece kalıyor... Loglar zaten paylaşılmıyor, hak getire.... Daha dün Paysant Le Roux (Güncel olarak dünya şampiyonu) nun oğlu Avusturalya'da dünya şampiyonasında uçağını kırdı... Futaba ile uçuyordu... Sebep mi... Şeyyyy, batarya, yok yok şey, soket falan filan... Peki... Fotosunu da bırakayım, başka yerde muhtemelen bulamazsınız...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3)Burada birlikte uçuş yaptığım bir arkadaşım Futabasıyla kontrol kaybı yaşadı... Kumandadandır değildir falan filan dur bakalım sağına soluna... Baktım, tesisatı düzgün... Tabi ki üzerinde Powerbox var... Dedi ki evde yedek sifir var, değiştireyim değiştik, yine aynı... Alıcılarda sorun vardır dedik, iki tane kutusundan çıkarıp denedik, sonuç aynı, sonra dedik ulan artık verici de mi sorun var acaba ? Başka bir arkadaşın sıfır kumandasıyla denedik... Sonuç mu, aynı ! Anten konumunu değiştik aynı, en sonunda iş iyice inada bindi kabloları servoları değişip denedik.... Sonuç aynı... Durup dururken kontrolden çıkıyor, şansa geri dönüyor... Aynı uçağa bunca yorgunluktan sonra taktık Jetiyi, açtık live RSSI ı... Ne bir kopma ne bir düşük alarmı...
Efendim Einsteindan girip Newtondan çıkalım falan filan... Ben anlamam orasını... Benim için çoktan bitmiştir Futaba konusu (Dip not olarak paylaşayım, çok uzun yıllar tonla farklı model kumandasını kullanmış bir modelciyim Futabanın, hava ve kara dahil) Kendini yenilemiyor ve artık suyu çıktı... Biz bu işten para kazanan değil para harcayan modelcileriz, bahaneleri dinlemek isteyen varsa dinlesin, ben yokum...
FRSKY
Frsky için uzun vadeli birşey söylemem için erken lakin bazı QC kaynaklı problemleri gözlemledim hemen ilk başlarda... Biz 3 modelci dost olarak aldık mesela X20S lerimizi, gimballerden birinde ölü bölge çıktı... Tamam hızlı hareket ettiler, hemen düzeltmek için parça gönderdiler falan filan ama sonuçta ciddi bir QC problemi bu, niye bununla ben uğraşıyorum ?
Bir başka konu ise malzeme/komponent kalitesi.... Mesela bir Jetinin tuşlarına basın ya da rollerını çevirin, bir de Frskyın, ya da trim tuşunu deneyin, ne dediğimi anlayacaksınız...Bir tane switchim kumanda üzerinde gevşek idi geldiğinde X20S deki.... Aman ya bunlar da çok mu önemli diyebilirsiniz... Evet önemli... O anahtarı sıkmayan aylak çalışan ya benim gimbal soketini de düzgün oturtmadıysa diye derde düşüyorsunuz....
Konudaki paylaştıklarım kendi tecrübe ettiğim şeylerden ibaret... Şu ana kadar keyifli devam ediyoruz Frsky ile, yarın öbür gün ne olur bilemiyorum. Beni cezbeden yanı Powersafe alıcısı oluşu, 900mhz i simültane çalıştırıyor oluşu (Jeti back up olarak yapabiliyor bu işi yani 2,4ghz bir sebepten koparsa). ETHOS un özellikle uçakçılar ekseninde ciddi manada geliştirilmesi için çalışan bir ekibinin olması
JETI
Jetiye gelirsek
, Jeti ile kabaca 3,5 yıldır içli dışlıyım yurtdışında uçuş yaptığım klüpte... Hemen herkesin elinde var... Her türlü eziyeti ediyor bu canına yandığımın adamları kumandalara, yere atan mi görmedim, tozun toprağın içinde muhafaza eden mi, güneş altında unutan mı... Arkadaş olmuyor birşey, yok artık demeyin ol mu yor...Gövde kütük aluminyumdan, gimballer kütük aluminyumdan... Tabiri caizse kaya gibi alet... Benim gözümde yeri farklı... 45 sorti kadar uçabildim kendi uçağımla malesef çok uzun vakit geçiremedim ama tadı damağımda kaldı desem yeridir. Klasik Jeti...
Bir firma itibarını yüksek tutmak için ne yapabiliyorsa onu yapıyor...
Kalite kontrol bakımından ne farkı ver diyenler için şu videoyu izlemelerini tavsiye ediyorum... Kumandayı -20/+80 santigrad derece aralığında döngüsel olarak test ediyorlar....
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim açımdan Jeti=Güven....
Prowings'teki uçan egzotik 20.000+ euroluk uçaklara bakın birkaç istisna hariç Jetiyi görürsünüz, tesadüf derseniz, peki...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol