Vay be, aradan 2,5 yil gecmis Fotolardan 1-2 tanesi ucmus, korkarim yakinda kalanlar da ucacak, tinypic kapaniyor cunku. Bir bakayim, arsivden bulabilirsem eski fotolari yukleyim kendi server’imiza ?
Neyse konuya donus sebebimiz, 2.5 yil sonra motorumun durumunu sizlerle paylasmak. Bu gecen zaman icerisinde motorun yogun kullanildigi donemler de oldu, hic ucmadan yattigi donemler de. Tahminen 10 bidon rapicon yakti simdiye kadar. Her nitrocunun hayatinda gormesi gereken en az 1 (bir) motor haslamasini bu motorla yasadim, hatirlayan olursa, hava tahliyesini acik unutup kalkmis, cahillikten durumu da anlamamis ve motor fakirlikten susana kadar havada kalip, sonra acil inis yapmistim. Ikinci set piston, gomlek ve sekmanla (ve diger motorumla, os91 hz-r) baska haslama vukaatim olmadi. Motor simdiye kadar once NX7, daha sonra da Goblin Nitro olmak uzere iki heliye can verdi. Halen Gobi uzerinde. Yani teknik olarak su anda uzerinde degil, ama ait oldugu heli Gobi.
Yine hatirlayan olursa, gecenlerde (yine cahillikten) ikinci vukaatimi yasadim. Ucus alanimizin son derece verimli ve yumusacik topragi o kadar yumus ve sevimli ki, inis-kalkis sirasinda helilerimizin her yerine giriyor. Elektrikli heliler icin cok da buyuk bir sorun olusturmayan bu durumun, nitro motor icin olum fermani oldugunu ise, ne yazik ki yasayarak tecrube etmem gerekti. Son sahaya cikisinda uc kere havada stop eden motoru bugun masaya yatirdim.
Beklentim cizik icinde bir gomlek ve sekmandi, ancak durumun oyle olmadigini gordum. Sekman ve gomlek tertemiz cikti (sekmanin zaten degisim zamani geliyordu), ancak iceri giren minicik taslarin kafa contasini mahvettigini gordum. Motordaki kompresyon kaybi bu contanin is yapamamasindan kaynakli. Anladigim kadariyla, hava girisinden giren toz (minik taslar) yakitla birlikte yanma haznesine kadar sorunsuz ulasip, pistonun en sona dayandigi noktada gidecek bir yer bulamayip, pistonla conta arasina sıkısarak daha kolaylarina gelen contaya zarar vermisler. Piston ve kafa uzerinde de etkileri var, ancak bunlar (benim gorusume gore) kozmetik kusurlar. Asagidaki fotolarla ilk mesajdaki fotolari karsilastirabilirsiniz.
Bunun haricinde, motorda gozlemleyebildigim hicbir sorun yok. İlk heves olarak durup dururken soktugum zaman bir, ilk piston-gomlek degisiminde bir kere daha, bu da ucuncu sokumu diyebilirim. Rulmanlarda bir sorun goremedim, hissedemedim, ancak elimde yedek bir takim var, acmisken degistirsem mi diye de dusunuyorum. Piston ve kafadaki (kozmetik olarak niteledigim) durumu da fotograflamaya calistim, sizlerin de yorumunu almak istiyorum. Buyrun fotolar;
Neyse konuya donus sebebimiz, 2.5 yil sonra motorumun durumunu sizlerle paylasmak. Bu gecen zaman icerisinde motorun yogun kullanildigi donemler de oldu, hic ucmadan yattigi donemler de. Tahminen 10 bidon rapicon yakti simdiye kadar. Her nitrocunun hayatinda gormesi gereken en az 1 (bir) motor haslamasini bu motorla yasadim, hatirlayan olursa, hava tahliyesini acik unutup kalkmis, cahillikten durumu da anlamamis ve motor fakirlikten susana kadar havada kalip, sonra acil inis yapmistim. Ikinci set piston, gomlek ve sekmanla (ve diger motorumla, os91 hz-r) baska haslama vukaatim olmadi. Motor simdiye kadar once NX7, daha sonra da Goblin Nitro olmak uzere iki heliye can verdi. Halen Gobi uzerinde. Yani teknik olarak su anda uzerinde degil, ama ait oldugu heli Gobi.
Yine hatirlayan olursa, gecenlerde (yine cahillikten) ikinci vukaatimi yasadim. Ucus alanimizin son derece verimli ve yumusacik topragi o kadar yumus ve sevimli ki, inis-kalkis sirasinda helilerimizin her yerine giriyor. Elektrikli heliler icin cok da buyuk bir sorun olusturmayan bu durumun, nitro motor icin olum fermani oldugunu ise, ne yazik ki yasayarak tecrube etmem gerekti. Son sahaya cikisinda uc kere havada stop eden motoru bugun masaya yatirdim.
Beklentim cizik icinde bir gomlek ve sekmandi, ancak durumun oyle olmadigini gordum. Sekman ve gomlek tertemiz cikti (sekmanin zaten degisim zamani geliyordu), ancak iceri giren minicik taslarin kafa contasini mahvettigini gordum. Motordaki kompresyon kaybi bu contanin is yapamamasindan kaynakli. Anladigim kadariyla, hava girisinden giren toz (minik taslar) yakitla birlikte yanma haznesine kadar sorunsuz ulasip, pistonun en sona dayandigi noktada gidecek bir yer bulamayip, pistonla conta arasina sıkısarak daha kolaylarina gelen contaya zarar vermisler. Piston ve kafa uzerinde de etkileri var, ancak bunlar (benim gorusume gore) kozmetik kusurlar. Asagidaki fotolarla ilk mesajdaki fotolari karsilastirabilirsiniz.
Bunun haricinde, motorda gozlemleyebildigim hicbir sorun yok. İlk heves olarak durup dururken soktugum zaman bir, ilk piston-gomlek degisiminde bir kere daha, bu da ucuncu sokumu diyebilirim. Rulmanlarda bir sorun goremedim, hissedemedim, ancak elimde yedek bir takim var, acmisken degistirsem mi diye de dusunuyorum. Piston ve kafadaki (kozmetik olarak niteledigim) durumu da fotograflamaya calistim, sizlerin de yorumunu almak istiyorum. Buyrun fotolar;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol