[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Akan bey, kolay gelsin. Tamir sonrası mutlaka ağırlık merkezi kontrollü yapın derim ;)

 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Akan bey, kolay gelsin. Tamir sonrası mutlaka ağırlık merkezi kontrollü yapın derim ;)

Teşekkürler mehmet bey iyiki hatırlattınız ağırlık merkezinide kontrol etmek lazım.Öncelikle şu kaplama işini bir halledebilirsem sonra ufak tefek ayarları kalıyor.
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Akan Bey, kanattaki kırılan yere koyacağınız balsa levhanın altına, kenarlara gelecek şekilde yapıştırma yüzeyleri oluşturun. Kırımdan önce o kısımdaki balsa levha devamlı olduğu için sinirlere olan tutunma yeterli direnci sağlıyordu. Ancak, şimdi kestiğiniz levhanın sadece kenarları yeterli tutunmayı sağlamaz. Bir de mandallı parça neresi için?

Yırtılan yerleri, eğer varsa polyester kaplama ile yama yapabilirsiniz. Yoksa, tabelacıların kullandığı, kendinden yapışkanlı kaplama da olabilir. Ama, geniş yüzeylerde ağırlığı artırır ve kullanması biraz zordur.
 
Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Omer Erkan' Alıntı:
Akan Bey, kanattaki kırılan yere koyacağınız balsa levhanın altına, kenarlara gelecek şekilde yapıştırma yüzeyleri oluşturun. Kırımdan önce o kısımdaki balsa levha devamlı olduğu için sinirlere olan tutunma yeterli direnci sağlıyordu. Ancak, şimdi kestiğiniz levhanın sadece kenarları yeterli tutunmayı sağlamaz. Bir de mandallı parça neresi için?

Yırtılan yerleri, eğer varsa polyester kaplama ile yama yapabilirsiniz. Yoksa, tabelacıların kullandığı, kendinden yapışkanlı kaplama da olabilir. Ama, geniş yüzeylerde ağırlığı artırır ve kullanması biraz zordur.
Ömer abi kanattaki balsa levhanın altına resim de de görüldüğü gibi kırılan bazı sinirlerin yerine çıtalar kesip yapıştırdım. Mandallı parçada iki kanadın ortasında bir çıkıntı var kanat ikiye ayrılınca kırılmış o çıkıntı için balsa dan kesip yapıştırdım. O çıkıntı kanadın gövde ile bağlantısını sagliyor. Birde kaplama işini becerebilirsem güzel olacak.
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

akan tekin' Alıntı:
...
Mandallı parçada iki kanadın ortasında bir çıkıntı var kanat ikiye ayrılınca kırılmış o çıkıntı için balsa dan kesip yapıştırdım. O çıkıntı kanadın gövde ile bağlantısını sagliyor. Birde kaplama işini becerebilirsem güzel olacak.

Hımm, anladım! O parça kanat ortasında bir çıkıntı şeklinde ve kanat takılırken gövdeye takılıyordu, değilmi? Ama balsadan değil, sert kotraplak olmalıydı. Çünkü balsanın direnci çok az gelir.
 
Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Omer Erkan' Alıntı:
Hımm, anladım! O parça kanat ortasında bir çıkıntı şeklinde ve kanat takılırken gövdeye takılıyordu, değilmi? Ama balsadan değil, sert kotraplak olmalıydı. Çünkü balsanın direnci çok az gelir.
Evet abi gövdeye takılıyor. Abi ben sağlam olsun düşüncesiyle iki balsa parça kesip ortadan epoksi ile yapıştırdım ayrıca çıkıntı ucada ek parça yapıştırdım epoksi ile daha güçlü olur diye düşündüm.
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

geçmiş olsun abi. formula uzak olmasa gelirdim izlemeye :)
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

akan tekin' Alıntı:
Evet abi gövdeye takılıyor. Abi ben sağlam olsun düşüncesiyle iki balsa parça kesip ortadan epoksi ile yapıştırdım ayrıca çıkıntı ucada ek parça yapıştırdım epoksi ile daha güçlü olur diye düşündüm.

Eski parçanın malzemesi de balsamıydı? Çünkü kullanılan yeri doğru anladıysam, orada kontraplak cinsi dirençli bir malzeme olması gerekir. Epoksi kullanılmış olsa da balsa yine de yeterli dirence ulaşmaz.
 
Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Omer Erkan' Alıntı:
Eski parçanın malzemesi de balsamıydı? Çünkü kullanılan yeri doğru anladıysam, orada kontraplak cinsi dirençli bir malzeme olması gerekir. Epoksi kullanılmış olsa da balsa yine de yeterli dirence ulaşmaz.
Ömer abi orda bi malzeme vardı ama neydi tam bilmiyorum ozaman pek sağlıklı olmadı keşke yapıştırma dan önce danışsaydım :(