- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,098
- Tepkime puanı
- 23,759
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
ESM Sea Fury
Çok teşekkür ederim. Gerçekten de kendiliğinden havalandı. Ben o sırada pistte hiza tutmaya çalışıyordum çünkü neredeyse tam yan rüzgar vardı ama Allah'tan hafifti. Havalanınca burun dikti ve panikledim biraz. Bolca down trim vererek toparladık. Açıkçası ilk uçuş heyecanı nedeniyle motor açısını tam değerlendiremedim. Sanırım azıcık daha aşağı bakması gerekecek.
Motor rodaj sırasında 23 * 8 pervaneyi 7100 devir civarında çeviriyordu ki bu 14 kg civarında bir statik itki demek. Çekişten çok hız gerekeceği öngörüsü ile 22 * 10 pervane ile uçtum. Açıkçası maksimum devri ölçmek o heyecanla hiç aklıma gelmedi. Ama her durumda thrust / weight oranı 1'in üstünde. Bu da uçuşta kolaylık sağlıyor. Ancak önceki Sea Fury'den de biliyorum, kanat profili oldukça yüksek kaldırma kuvveti üretebilen bir profil. Abuk bir stall karakteristiği de yok. Ben ağırlık ve yüksek kanat yükü nedeniyle dönüş yarıçapları büyüyecek, uçağı gözden kaybedeceğim endişesi taşıyordum. Uçak oldukça keskin dönüşlere izin verdi. Bu açıdan da güven verici...
Şimdi artık önümüzdeki uçuşlara bakıcaz!
Çok teşekkür ederim. Gerçekten de kendiliğinden havalandı. Ben o sırada pistte hiza tutmaya çalışıyordum çünkü neredeyse tam yan rüzgar vardı ama Allah'tan hafifti. Havalanınca burun dikti ve panikledim biraz. Bolca down trim vererek toparladık. Açıkçası ilk uçuş heyecanı nedeniyle motor açısını tam değerlendiremedim. Sanırım azıcık daha aşağı bakması gerekecek.
Motor rodaj sırasında 23 * 8 pervaneyi 7100 devir civarında çeviriyordu ki bu 14 kg civarında bir statik itki demek. Çekişten çok hız gerekeceği öngörüsü ile 22 * 10 pervane ile uçtum. Açıkçası maksimum devri ölçmek o heyecanla hiç aklıma gelmedi. Ama her durumda thrust / weight oranı 1'in üstünde. Bu da uçuşta kolaylık sağlıyor. Ancak önceki Sea Fury'den de biliyorum, kanat profili oldukça yüksek kaldırma kuvveti üretebilen bir profil. Abuk bir stall karakteristiği de yok. Ben ağırlık ve yüksek kanat yükü nedeniyle dönüş yarıçapları büyüyecek, uçağı gözden kaybedeceğim endişesi taşıyordum. Uçak oldukça keskin dönüşlere izin verdi. Bu açıdan da güven verici...
Şimdi artık önümüzdeki uçuşlara bakıcaz!