ESM P47 Thunderbolt Montaj

ESM P47 Thunderbolt Montaj


Ben moki için bireysel emeklilik başlattım arkadaşlar, %20'de devlet veriyor.
Pistonun birine sponsor bulduk hiç olmazsa. :lollol: :lol:
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Bir de görüntüsü için model alınmaz diyorsunuz. Ben bunu görüntüsü için alırım.

Gerçekten harika görünüyor.
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Cahit Kaş' Alıntı:
Bir de görüntüsü için model alınmaz diyorsunuz. Ben bunu görüntüsü için alırım.

Gerçekten harika görünüyor.
Biz onu pilotaj öğrenilmesi açısından söylemişizdir Cahit Bey. ;) Yoksa kim istemez böyle bir güzelliğe sahip olmayı.

Ama ben zaten uçurmayacaktım sadece salona koyacaktım diyorsanız haklısınız siteminizde. :laugh:
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Türker Akgün' Alıntı:
Biz onu pilotaj öğrenilmesi açısından söylemişizdir Cahit Bey. ;) Yoksa kim istemez böyle bir güzelliğe sahip olmayı.

Ama ben zaten uçurmayacaktım sadece salona koyacaktım diyorsanız haklısınız siteminizde. :laugh:

Zaten alsam da bu halimle uçurmaya kıyamam.
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Tüm gün toplantıydı, koşturmaydı derken ancak fırsat bulup konuya bakabildim :embarras:

Üstad öncelikle yine harika bir konu açmışsın, amiyane tabirle döktürmüşsün yine :bravo:
Gelelim modelimize : Allah nazardan saklasın gerçekten güzel bir model. Kırımsız güzel bir maiden uçuşu da olmuş %p

Ama gövdenin Fiber olduğunu öğrenince şaşırmadım dersem yalan olur :eek: Zira şahsen ilk gördüğüm fiber gövdeli uçak, Ömer abimizin Yak54. Onunda burun tarafında 500 gr kurşun var. Uçağın rengi sarı ve güzel olmasına rağmen, gerek YAK54 olması gerekse fiber gövde ve buna bağlı ağır bir model olmasından dolayı "Fiber Gövde"li modellere karşı çokta sempatim yok. Fakat bu benim şahsi düşüncem. Senin uçuş zevkin zaten hızlı modellerden yana, dolayısıyla bu model tam sana göre ve fiber olmasının sana çokta büyük bir dezavantajı olmaz diye düşünüyorum ;)

Maiden videosunda özellikle alçak geçişler çok sık olmuş :thumbup: Ama maiden olması nedeniyle iniş takımları açık uçmuşsun gözden açmadı bunu da belirtmiş olayım :laugh:

Neyse çok uzattım. Bol keyifli ve kırımsız uçuşlar üstad, tekrar hayırlı uğurlu olsun inşallah :saygilar:
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Allah kanatlarına zeval vermesin.Mesut ustam , senin gibi bir usta 10 gün uğraşırsa biz herhalde 1 yıl da geçse , ancak vitrinde bakarız bu modele.
Allah nazardan saklasın inşallah , güzel uçuşları ve bol keyfi olur ....
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Mesut, öncelikle uçağın hayırlı uğurlu olsun, kırımsız nice uçuşlara. (Mehmet, gülen yüzler yetersiz, nefesi kuvvetli bir hoca bulmalısın!... :lol:)

Ama kardeşim, bir konu başlatılıp ta bir günde bu kadar ilerlermi? Benim gibi günde ancak 1-2 saat bilgisayar başına oturabilen birisi için doz aşımı oluyor! :lol:

Neyse, latife bir yana, elimdeki Yak 54'den dolayı fiber modellere karşı bir bende bir soğukluk oluştu. Uçar hale getirebilmek için çok uğraştım. Ağırlıktan dolayı, üst sınır 46 olmasına rağmen 50'lik motorla bile ancak uçuyor. Senin modelde toplam ağırlık ne kadar oldu hiç tarttınmı? Bir de motor DLE 32 galiba, yeterli geldimi?

Modelin uçuşu videoda çok güzel görünüyor. Montaj konusundaki düşüncelerinin yanında uçuş karakteristiği hakkında neler söyleyebilirsin?

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Hayırlı olsun güle güle uçur . :)

İnşallah bu model geçmişte canını sıkan modelleri sana unutturur ve bir gün palazlanırsan moki 250 ile yardıra yardıra uçurursun inşallah. :thumbup:

şimdilik şununla avunalım

Celalettin bey, videoyu izlerken içim gitti doğrusu. Görünüş ve ses o kadar gerçekçi ki, masanın altına tam siper yaptım!... :lol:
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Cahit Kaş' Alıntı:
Bir de görüntüsü için model alınmaz diyorsunuz. Ben bunu görüntüsü için alırım.

Gerçekten harika görünüyor.

Cahit bey teşekkür ederim :) bende görüntüsü için aldım sayılır :D gerçi warbird lere ayrı bir ilgim var hastasıyız desek yeridir :D


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Tüm gün toplantıydı, koşturmaydı derken ancak fırsat bulup konuya bakabildim :embarras:

Üstad öncelikle yine harika bir konu açmışsın, amiyane tabirle döktürmüşsün yine :bravo:
Gelelim modelimize : Allah nazardan saklasın gerçekten güzel bir model. Kırımsız güzel bir maiden uçuşu da olmuş %p

Ama gövdenin Fiber olduğunu öğrenince şaşırmadım dersem yalan olur :eek: Zira şahsen ilk gördüğüm fiber gövdeli uçak, Ömer abimizin Yak54. Onunda burun tarafında 500 gr kurşun var. Uçağın rengi sarı ve güzel olmasına rağmen, gerek YAK54 olması gerekse fiber gövde ve buna bağlı ağır bir model olmasından dolayı "Fiber Gövde"li modellere karşı çokta sempatim yok. Fakat bu benim şahsi düşüncem. Senin uçuş zevkin zaten hızlı modellerden yana, dolayısıyla bu model tam sana göre ve fiber olmasının sana çokta büyük bir dezavantajı olmaz diye düşünüyorum ;)

Maiden videosunda özellikle alçak geçişler çok sık olmuş :thumbup: Ama maiden olması nedeniyle iniş takımları açık uçmuşsun gözden açmadı bunu da belirtmiş olayım :laugh:

Neyse çok uzattım. Bol keyifli ve kırımsız uçuşlar üstad, tekrar hayırlı uğurlu olsun inşallah :saygilar:

Teşekkür ederim mehmet abi, Fiber gövdeli uçakların tamamında kuyruk ağır basıyormuş bunu daha önce duymuştum :) toplama konusuda biraz sıkıntılı oluyor :D görüntü şahane ama :D

iniş takımlarının açık olmasının sebebi Gökhan abi pinomatik valfe CNC de bir işlem yapacaktı yavaş kapanıp açılması için ama bu hafta işleri nedeni ile ilgilenemedi bende ilk maiden uçuşunu retraklar açık gerçekleştirdim :)



Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Allah kanatlarına zeval vermesin.Mesut ustam , senin gibi bir usta 10 gün uğraşırsa biz herhalde 1 yıl da geçse , ancak vitrinde bakarız bu modele.
Allah nazardan saklasın inşallah , güzel uçuşları ve bol keyfi olur ....

Hakan abi çok teşekkür ederim :) fiber olması nedeni ile ince işler çoktu o nedenle gerçekten uzadı montajı :) model vitrinlik bir güzelliğe sahip ama vitrinde durursada uçuramadım diye içim içimi yer benim :D


Omer Erkan' Alıntı:
Mesut, öncelikle uçağın hayırlı uğurlu olsun, kırımsız nice uçuşlara. (Mehmet, gülen yüzler yetersiz, nefesi kuvvetli bir hoca bulmalısın!... :lol:)

Ama kardeşim, bir konu başlatılıp ta bir günde bu kadar ilerlermi? Benim gibi günde ancak 1-2 saat bilgisayar başına oturabilen birisi için doz aşımı oluyor! :lol:

Neyse, latife bir yana, elimdeki Yak 54'den dolayı fiber modellere karşı bir bende bir soğukluk oluştu. Uçar hale getirebilmek için çok uğraştım. Ağırlıktan dolayı, üst sınır 46 olmasına rağmen 50'lik motorla bile ancak uçuyor. Senin modelde toplam ağırlık ne kadar oldu hiç tarttınmı? Bir de motor DLE 32 galiba, yeterli geldimi?

Modelin uçuşu videoda çok güzel görünüyor. Montaj konusundaki düşüncelerinin yanında uçuş karakteristiği hakkında neler söyleyebilirsin?

Celalettin bey, videoyu izlerken içim gitti doğrusu. Görünüş ve ses o kadar gerçekçi ki, masanın altına tam siper yaptım!... :lol:

Ömer abi öncelikle teşekkürler :D

aslında şimdi farkettimki konuda eksikler var , donanım listesini yazmamışım :D onuda ekliyorum birazdan :)

Fiber gövde olması toplama aşamasında banada sıkıntı yaratti abi :) ama görsellik çok farklı balsaya göre çok daha gerçekçi :) motor olarak 25cc diyor ama ben 32cc taktım ve 25cc ile bu uçağın uçacağına inanmıyorum keza uçuş ağırlığı 6.8 kilo verilmiş , ki bende çok daha fazladır diye tahmin ediyorum nerdeyse hep full gaz uçuyorum yada %75 gazla ki motor sınırlarına yakın demek bu, motorun maximum çekeri 20x8 pervane ile 8.8kg bende bu uçuşta 20x8 pervane kullandım,


modelin uçuşu zor başta belirteyim, tam bir scale gibi uçuyoır , dönüşleri aileron ve elevatörle dönmek zor çok fazla yatması gerekiyor ve yatışta burunu aşşağı bırakıyor bu nedenle rudder takviyesi istiyor ben bunu mixlemedim el ile yapıyorum ama mixlemeyide düşünmüyor değilim :D
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Mesut AKIN' Alıntı:
aslında şimdi farkettim ki konuda eksikler var , donanım listesini yazmamışım :D onuda ekliyorum birazdan :)

modelin uçuşu zor başta belirteyim, tam bir scale gibi uçuyoır , dönüşleri aileron ve elevatörle dönmek zor çok fazla yatması gerekiyor ve yatışta burunu aşşağı bırakıyor bu nedenle rudder takviyesi istiyor ben bunu mixlemedim el ile yapıyorum ama mixlemeyide düşünmüyor değilim :D
Gerçekten hepimizin gözünden kaçmış donanım listesi :embarras: Ama baktım hemen ilave edilmiş %p

Bu arada Rudder mixlemek sana yakışmaz üstad, bence full manual uçuş olmalı :D
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Mehmet abi bugüne kadar hiçbir uçakta 3D scale Sport farketmez hiçbirzaman mix kullanmadım herzaman el ile yaptım hepsini :D mixlerin el hareketlerini ve hassasiyeti kaybettirdiğine inanıyorum
 
Ynt: ESM P47 Thunderbolt Montaj

Rudder mikslerini sevmem. Elle kontrolü tercih ederim. Ama flap elevatör mikslerine karşı değilim bu tür uçaklarda.
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Mesut AKIN' Alıntı:
Mehmet abi bugüne kadar hiçbir uçakta 3D scale Sport farketmez hiçbirzaman mix kullanmadım herzaman el ile yaptım hepsini :D mixlerin el hareketlerini ve hassasiyeti kaybettirdiğine inanıyorum
Bende hiç kullanmadım, ama kullanılmasına karşı değilim. Özellike Scale ve gösteri uçuşu karakterli durumlarda görselliği arttırmak için bence iyi bir imkan.

Manual vites araba kullanmakla otomatik vites araba kullanmak gibi. Zevk için bir Ferrari'ye binerken ne kadar otomatik vitesli olmasını istersin. :laugh:
 
Ynt: ESM P47 Thunderbolt Montaj

Sümer Yamaner' Alıntı:
Rudder mikslerini sevmem. Elle kontrolü tercih ederim. Ama flap elevatör mikslerine karşı değilim bu tür uçaklarda.
Sümer abi özellikle flap kullanarak scale iniş yapacaksan bence de çok işe yarar. Mustang P-51'im vardı, düşmeyeydi denemek istiyordum bende. Kısmet olmadı. :'(
 
Ynt: ESM P47 Thunderbolt Montaj

Sümer Yamaner' Alıntı:
Rudder mikslerini sevmem. Elle kontrolü tercih ederim. Ama flap elevatör mikslerine karşı değilim bu tür uçaklarda.

Sümer abi Flap açınca model kafa kaldırıyor bu nedenle elevatöre mix yaptım :) ama Rudder mixini düşünüyordum sadece :D

Türker Akgün' Alıntı:
Bende hiç kullanmadım, ama kullanılmasına karşı değilim. Özellike Scale ve gösteri uçuşu karakterli durumlarda görselliği arttırmak için bence iyi bir imkan.

Manual vites araba kullanmakla otomatik vites araba kullanmak gibi. Zevk için bir Ferrari'ye binerken ne kadar otomatik vitesli olmasını istersin. :laugh:


Güzel benzetme :D
 
ESM P47 Thunderbolt Montaj

Mesut AKIN' Alıntı:
motor olarak 25cc diyor ama ben 32cc taktım ve 25cc ile bu uçağın uçacağına inanmıyorum keza uçuş ağırlığı 6.8 kilo verilmiş , ki bende çok daha fazladır diye tahmin ediyorum nerdeyse hep full gaz uçuyorum yada %75 gazla ki motor sınırlarına yakın demek bu, motorun maximum çekeri 20x8 pervane ile 8.8kg bende bu uçuşta 20x8 pervane kullandım,

Mesut, varil gibi gövde ve o kanatlarla 6,8 Kg'lık bir uçağın 25cc ile uçması bence de imkansız. Gerçi ilk çıkan benzinlilerden ama, benim 4,6 Kg'lık Extra 260 26cc motorla havada ancak sürünüyor. Şimdi ben de bu uçak için senin kullandığın DLA-32 aldım, sanırım yeterli olacaktır.