- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
2023 güncellemesi!
Bu konuda lafı geçen modelin 2012 Ekimindeki erken kaybına çok üzülmüştüm, tabiri caizze birşeyler eksik kalmıştı. O zamanlarda acı da taze olduğu için hemen yenisine girişmek de istemedim ve hep “2023’te Cumhuriyetimizin 100. yılında yeniden yaparım, hatta belki de Brian Taylor planından büyüterek yaparım diyordum. Tabi sonrasında 2015 te Umman’a taşınma ordan buraya taşınma derken bir türlü bu planı canlandıramadım. Geçenlerde artık tamam ufak ufak hazırlıklara başlayayım diyerekten Laser Engines’te Jon’a bir mail atıp yeni FT160 ve FT200 (FT flat twin oluyor ) motorlarının ölçülerini speclerini falan istedim. O da her zaman olduğu gibi doğru tavsiye verebilmek için hangi model için düşündüğümü sordu. Ben de kısaca hikayeyi anlatınca “Bende bir tane ESM Fw-190 var kutusunda, sadece motor montaj için firewalla delikleri deldim, ama kenara bıraktım satmak istiyorum düşünür müsün?” demez mi! Velhasıl düşünmedim, evet istiyorum dedim hemen Dün de aslında bu modeli teslim almaya gitmiştim.
Gitmişken hem FT160 hem de FT200 takıp kaputu oturtup modelde nasıl durduklarına da baktık. İkisi de tamamen kaput içinde kalıyor, montaj delikleri zaten aynı yerlerde, kısacası ikisini de seçebilirim, ama yüksek ihtimalle FT200’ü seçeceğim, zira FW190 buruna ağırlık isteyecek her durumda, üstelik 200 lük motorla daha büyük pervane çevirmek mümkün olacak, ve aralarındaki fiyat farkı yok denecek kadar az. Planım Nisan sonu gibi motoru almak
Konunun başlığını güncelledim, ilk mesaja ufak bir bilgi notu ekledim, buradan itibaren de yeni modelle ilgili mesajları paylaşıyor olacağim
Geçen sefer 2 sene süren ve Sümer abinin diline düşmeme neden olan ARF toplama süreci sayesinde bu modelde neler yapmam gerektiğini, karşıma çıkacak problemleri vs şimdiden biliyorum Bu sayede direk modifikasyonlara girişme şansım olacak. Temelde önceki modelle aynı değişiklikleri yapmak niyetindeyim. Ama motor farklı olacak, iniş takımlarında da elektrikli retractlar kullanacağım.
Açıkışı ilk modelimin yapımı sırasında başka bir platformda paylaştığım notlardan alıntılarla yapalım
Bu konu boyunca 2011/2012 ile 2023 arasında ileri geri gidiyor olacağız, o yüzden eskilerden yaptığım alıntılara tarih koyup italik karakterle paylaşıyor olacağım
Tarih: 02/01/2011
RV-4 maidenini yaptığına göre yeni kuş artık kutudan çıkabilir
Uzun zamandır aklımda bir Türk Hava Kuvvetleri, FW 190'ı yapma isteği vardı. Bu kuşu zaten çok severim (pek çok diğer alaman tayyaresi gibi) bir de Türk Hava kuvvetleri forslarıyla yapılabilecek olması daha bir cezbedici olmuştur hep. Planım Hurricane'den sonra Brian Taylor planından büyütülmüş 1/5 ölçekli bir model yapıp 5 silindir 4 zamanlı radyal motorla şenlendirmekti... Hatta sırf almayı düşündüğüm Magnum/ASP radyal motorun öncüsü olsun, kaliteyi performansı bir görüp değerlendireyim diye çift silindirli ASP 1.60 4 zamanlı boxer motoru almıştım. Bu motoru RV-4 ile kullanmayı planlarken yerli bir model mağazasının ESM modelleri getirttiği haberi ile tüm planlar alt üst oldu...
ESM model Çin'de üretim yapan, ama sadece ve sadece ölçekli modeller, ağırlıklı olarak da ikinci dünya savaşı warbirdleri üreten bir firma. Ürünleri A.B.D. de KMP, İngilterede Y.T. markaları altında yıllardır satılmaktaydı. Ama son bir iki senedir artık kendi markaları ile satılmaya başladılar. Zamanında Ahmet abi bunların modellerini görüp getirtmek için yazışmalar yapmıştı ama sipariş üzerine model üreten bu firma 3-5 tane model satmaya pek yanaşmamıştı. Hatta ben Çin'den sürekli ithalat yapan arkadaşlarım aracılığı ile bu adamlardan model getirtmeye niyetleniyordum ki Türkiyede de satışa çıkacağı haberi geldi.
ESM nin küçük serisindeki uçakları 1.20 4 zamanlı motorlara göre tasarlanmış modeller. Benim elimdeki çift silindirli de 1.2-1.4 4 zamanlı eşdeğerinde olduğu için bu modele güç oalrak yeter diye tahmin ettim. Ayrıca FW190 gerçekte radyal motor kullandığı için geniş ve yuvarlak bir kaputa sahip. Elimdeki motorun tamamen bu kaputun altına gizleyebilirim diye düşündüm. İlk fırsatta motoru da alıp mağazanın yolunu tuttum. (Ürünler stoğa girer girmez gidemediğim için de telefonla arayıp bir tane modeli ne olur ne olmaz diye ayırtmıştım )
Mağazada motorun modelin kaputunun içine sığıp sığamayacağını kontrol edip, rahatlıkla sığacağını görünce de modeli ve ESM'nin kendi üretimi olan pnömatik retract setini alıp atolyeye tıkıştırdım...
Modelin kutusu aslında boyutuna göre biraz büyük ama herşey çok iyi ve düzgün paketlenmiş, sorunsuz bir şekilde elimize kadar ulaştı.:
Model hakkında manuel kapağında verilmiş olan bilgileri de hemen araya sıkıştırıvereyim...
Boy :1449mm
Kanat Açıklığı :1800mm
Kanat alanı :56,1 dm2
Kanat yüklemesi :103,4g/dm2
Uçuş ağırlığı :5,8kg
Radyo :6 kanal 8 servo
Motor :1.08 2 zamanlı 1.20 4 zamanlı
Özellikle ağırlık bana biraz iyimser tarafta gibi geldi, bakalım ne çıkacak...
Modelin ne kadar ölçekli olduğunu değerlendirmek için ilk ve en basit nokta kanat açıklığı ile gövde boyu oranını gerçek uçağın oranı ile karşılaştırmak...
Modelde bu oran 1800mm/1449mm=1,24
gerçek uçakta ise : 10,51m/9m = 1,17
Rakamların söylediği modelde muhtemelen birazcık olsun kanat alanı kazanmak adına kanat açıklığının biraz arttırılmış olabileceği. Bu ölçülerin yanısıra modelin ne kadar ölçekli olduğunu değerlendirmek amacıyla gövde profilini ve kanat ve kuyrukların planformunu (üst görünümleri) gerçek uçağın çizimleri ile karşılaştıracağım... Bu kısımlar sonra...
Kutudan çıkanları salonda yemek masasına yaydım...
Modelin gövdesi fiberglass olarak imal edilmiş. Fiber işçiliği daha önce incelediğim CMPro marka modellerden daha iyi.
Kanatlar ilginç bir şekilde üst taraf tamamen balsa levha ile kaplanmış alt ise pencereli yapıda inşa edilmiş. Modelde gövde dışında tüm parçalar solartex olarak algıladığım bir kaplama ile kaplanıp boyanmış. Boya işçiliği güzel sayılabilir. Hatta modele çıkartmaları da yapıştırıp hepsini mat vernikle korumaya almışlar. Bu aslında güzel bişey olmasına rağmen, ben kendi durumu için keşke çıkartmalar yapıştırılmamış olsaydı diyorum... Benim Alman Forslarını sökmem gerekecek bir şekilde. Boyaya zarar vermeden sökebilirsem (çok zayıf ihtimal) işler biraz daha kolaylaşır ama boyayı yenilemek durumunda kalacakmışım gibi plan yapıyorum...
Hazır tüm parçalar kutudan çıkmışken ana parçaları bir araya getirip şöyle bir kucakladım kuşu
Bu konuda lafı geçen modelin 2012 Ekimindeki erken kaybına çok üzülmüştüm, tabiri caizze birşeyler eksik kalmıştı. O zamanlarda acı da taze olduğu için hemen yenisine girişmek de istemedim ve hep “2023’te Cumhuriyetimizin 100. yılında yeniden yaparım, hatta belki de Brian Taylor planından büyüterek yaparım diyordum. Tabi sonrasında 2015 te Umman’a taşınma ordan buraya taşınma derken bir türlü bu planı canlandıramadım. Geçenlerde artık tamam ufak ufak hazırlıklara başlayayım diyerekten Laser Engines’te Jon’a bir mail atıp yeni FT160 ve FT200 (FT flat twin oluyor ) motorlarının ölçülerini speclerini falan istedim. O da her zaman olduğu gibi doğru tavsiye verebilmek için hangi model için düşündüğümü sordu. Ben de kısaca hikayeyi anlatınca “Bende bir tane ESM Fw-190 var kutusunda, sadece motor montaj için firewalla delikleri deldim, ama kenara bıraktım satmak istiyorum düşünür müsün?” demez mi! Velhasıl düşünmedim, evet istiyorum dedim hemen Dün de aslında bu modeli teslim almaya gitmiştim.
Gitmişken hem FT160 hem de FT200 takıp kaputu oturtup modelde nasıl durduklarına da baktık. İkisi de tamamen kaput içinde kalıyor, montaj delikleri zaten aynı yerlerde, kısacası ikisini de seçebilirim, ama yüksek ihtimalle FT200’ü seçeceğim, zira FW190 buruna ağırlık isteyecek her durumda, üstelik 200 lük motorla daha büyük pervane çevirmek mümkün olacak, ve aralarındaki fiyat farkı yok denecek kadar az. Planım Nisan sonu gibi motoru almak
Konunun başlığını güncelledim, ilk mesaja ufak bir bilgi notu ekledim, buradan itibaren de yeni modelle ilgili mesajları paylaşıyor olacağim
Geçen sefer 2 sene süren ve Sümer abinin diline düşmeme neden olan ARF toplama süreci sayesinde bu modelde neler yapmam gerektiğini, karşıma çıkacak problemleri vs şimdiden biliyorum Bu sayede direk modifikasyonlara girişme şansım olacak. Temelde önceki modelle aynı değişiklikleri yapmak niyetindeyim. Ama motor farklı olacak, iniş takımlarında da elektrikli retractlar kullanacağım.
Açıkışı ilk modelimin yapımı sırasında başka bir platformda paylaştığım notlardan alıntılarla yapalım
Bu konu boyunca 2011/2012 ile 2023 arasında ileri geri gidiyor olacağız, o yüzden eskilerden yaptığım alıntılara tarih koyup italik karakterle paylaşıyor olacağım
Tarih: 02/01/2011
RV-4 maidenini yaptığına göre yeni kuş artık kutudan çıkabilir
Uzun zamandır aklımda bir Türk Hava Kuvvetleri, FW 190'ı yapma isteği vardı. Bu kuşu zaten çok severim (pek çok diğer alaman tayyaresi gibi) bir de Türk Hava kuvvetleri forslarıyla yapılabilecek olması daha bir cezbedici olmuştur hep. Planım Hurricane'den sonra Brian Taylor planından büyütülmüş 1/5 ölçekli bir model yapıp 5 silindir 4 zamanlı radyal motorla şenlendirmekti... Hatta sırf almayı düşündüğüm Magnum/ASP radyal motorun öncüsü olsun, kaliteyi performansı bir görüp değerlendireyim diye çift silindirli ASP 1.60 4 zamanlı boxer motoru almıştım. Bu motoru RV-4 ile kullanmayı planlarken yerli bir model mağazasının ESM modelleri getirttiği haberi ile tüm planlar alt üst oldu...
ESM model Çin'de üretim yapan, ama sadece ve sadece ölçekli modeller, ağırlıklı olarak da ikinci dünya savaşı warbirdleri üreten bir firma. Ürünleri A.B.D. de KMP, İngilterede Y.T. markaları altında yıllardır satılmaktaydı. Ama son bir iki senedir artık kendi markaları ile satılmaya başladılar. Zamanında Ahmet abi bunların modellerini görüp getirtmek için yazışmalar yapmıştı ama sipariş üzerine model üreten bu firma 3-5 tane model satmaya pek yanaşmamıştı. Hatta ben Çin'den sürekli ithalat yapan arkadaşlarım aracılığı ile bu adamlardan model getirtmeye niyetleniyordum ki Türkiyede de satışa çıkacağı haberi geldi.
ESM nin küçük serisindeki uçakları 1.20 4 zamanlı motorlara göre tasarlanmış modeller. Benim elimdeki çift silindirli de 1.2-1.4 4 zamanlı eşdeğerinde olduğu için bu modele güç oalrak yeter diye tahmin ettim. Ayrıca FW190 gerçekte radyal motor kullandığı için geniş ve yuvarlak bir kaputa sahip. Elimdeki motorun tamamen bu kaputun altına gizleyebilirim diye düşündüm. İlk fırsatta motoru da alıp mağazanın yolunu tuttum. (Ürünler stoğa girer girmez gidemediğim için de telefonla arayıp bir tane modeli ne olur ne olmaz diye ayırtmıştım )
Mağazada motorun modelin kaputunun içine sığıp sığamayacağını kontrol edip, rahatlıkla sığacağını görünce de modeli ve ESM'nin kendi üretimi olan pnömatik retract setini alıp atolyeye tıkıştırdım...
Modelin kutusu aslında boyutuna göre biraz büyük ama herşey çok iyi ve düzgün paketlenmiş, sorunsuz bir şekilde elimize kadar ulaştı.:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Model hakkında manuel kapağında verilmiş olan bilgileri de hemen araya sıkıştırıvereyim...
Boy :1449mm
Kanat Açıklığı :1800mm
Kanat alanı :56,1 dm2
Kanat yüklemesi :103,4g/dm2
Uçuş ağırlığı :5,8kg
Radyo :6 kanal 8 servo
Motor :1.08 2 zamanlı 1.20 4 zamanlı
Özellikle ağırlık bana biraz iyimser tarafta gibi geldi, bakalım ne çıkacak...
Modelin ne kadar ölçekli olduğunu değerlendirmek için ilk ve en basit nokta kanat açıklığı ile gövde boyu oranını gerçek uçağın oranı ile karşılaştırmak...
Modelde bu oran 1800mm/1449mm=1,24
gerçek uçakta ise : 10,51m/9m = 1,17
Rakamların söylediği modelde muhtemelen birazcık olsun kanat alanı kazanmak adına kanat açıklığının biraz arttırılmış olabileceği. Bu ölçülerin yanısıra modelin ne kadar ölçekli olduğunu değerlendirmek amacıyla gövde profilini ve kanat ve kuyrukların planformunu (üst görünümleri) gerçek uçağın çizimleri ile karşılaştıracağım... Bu kısımlar sonra...
Kutudan çıkanları salonda yemek masasına yaydım...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin gövdesi fiberglass olarak imal edilmiş. Fiber işçiliği daha önce incelediğim CMPro marka modellerden daha iyi.
Kanatlar ilginç bir şekilde üst taraf tamamen balsa levha ile kaplanmış alt ise pencereli yapıda inşa edilmiş. Modelde gövde dışında tüm parçalar solartex olarak algıladığım bir kaplama ile kaplanıp boyanmış. Boya işçiliği güzel sayılabilir. Hatta modele çıkartmaları da yapıştırıp hepsini mat vernikle korumaya almışlar. Bu aslında güzel bişey olmasına rağmen, ben kendi durumu için keşke çıkartmalar yapıştırılmamış olsaydı diyorum... Benim Alman Forslarını sökmem gerekecek bir şekilde. Boyaya zarar vermeden sökebilirsem (çok zayıf ihtimal) işler biraz daha kolaylaşır ama boyayı yenilemek durumunda kalacakmışım gibi plan yapıyorum...
Hazır tüm parçalar kutudan çıkmışken ana parçaları bir araya getirip şöyle bir kucakladım kuşu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol