Görseller Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Bu arada gelelim X3 değerlendirmesine, değerlendirebildiğim kadar. Setup şu şekilde:

~ 2800 devir/dk kafa turu
360mm paller (Hemisphere marka, çok ucuz -6$ Hobbyking- çok iyi)
Alzrc 1700kv 6s motor (zayıf halka)
Yep 40A esc
Raiden 1300mAh 35c 6s pil
Savöx 255mg cyclic
Savöx 1357 tail
Ikon FBL

Helinin Trex 450 ile arasında ne kadar ağırlık farkı var bilmiyorum ama, elinize alınca hafifliğini hissediyorsunuz. Uçuşta ise ne 450 ile, ne de 480 ile hiç alakası yok, bi değişik, tam adını koyamayacağım :) 450'den daha iri, daha yüksek. Kurulumu basit ve zevkli, ince düşünülmüş ayrıntılar ve özellikle malzeme kalitesi 10 numara. Sadece fbl ünitesinin yeri biraz dar. Uzun, ama dar. Ikon'u yerleştirdiğimde iki taraftan 1,5-2 mm kadar boşluk kaldı, velcro bant ve pu jel biraz zor sığdılar. Kuyruğu yere sürttüğümde pallerin kırılıp, dişlilerin sağlam kalmasını ise Gaui'ye +100 puan olarak kaydettim, benzer şekilde 480 modelimi sürttüğümde paller sağlam kalmış, tt dişlileri dümdüz olmuştu.
 
Şu Eskişehir ekibini takdir etmemek mümkün değil. Hafta içi demeden ilk fırsatta sahaya kaçıkıyor :bravo:

Öncelikle görseller ve detaylı açıklamalar için ellerinize sağlık arkadaşlar :halay:

Maiden uçuşta hayırlı olsun. Kuyruk palinin gidip, dişliğinin sağlam kalması gerçekten ilginc :rolleyes:
Ben de Türker'in 6S Gaui X3 merakla bekliyorum. Bitince belki 1 turluğuna alırım ve şahsen denerim :D :laugh:

Ilk invert de hayırlı olsun Emre :thumbup: Artık gerisi gelir.Fakat aman dikkat bu aralar kırım ihtimalinin yine en yüksek olduğu bir dönem oluyor.

Fakat tek anlayamadım akşam ezanı okunurken o modelleri nasıl görüp uçurduğunuz, o kısmı henüz çözemedim :eek: :rolleyes: :)
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şu Eskişehir ekibini takdir etmemek mümkün değil. Hafta içi demeden ilk fırsatta sahaya çıkıyor :bravo:
.....
Fakat tek anlayamadım akşam ezanı okunurken o modelleri nasıl görüp uçurduğunuz, o kısmı henüz çözemedim :eek: :rolleyes: :)

Teşekkürler Mehmet abi ;) Kısalan gündüz saatleri zorlamaya başladı. Eskiden dokuzlara dokuz buçuklara varan kararma şimdilerde sekiz seviyelerine çekiliyor. Bir de saatler çekildi mi bayağı darbe vuracak, haftasonuna atacak büyük ihtimalle. İşim kamuda, zamana riayet esas, o bakımdan 17.30 lardan sonra ancak müsait olabiliyorum. Bir de ekip olarak herkesin bir araya gelmesi durumu olunca, akşam 7yi buldu.

Modelleri görüp uçurma bizim de sonradan düşündüğümüzde tam çözemediğimiz bir konu :laugh: Bende bu aralar yalnızca mikro kaldı, onunla pilleri bitirmek için iyice karanlığı zorladım. Hatta ilk kalkışta yandan eğilip rotor diskine bakıyorum, ışıktan dolayı yüksekten bakınca tam anlaşılmıyordu. Hava da oldukça rüzgarlıydı. Bir iki kez burnunu rüzgar yönüne vermeme ve öne doğru trim vermeme rağmen rüzgara kapıldı arka tarafta yerden topladım :) Ama model çok sağlam, ana dişli gevşiyor, swash rulmanı çıkıyor, iniş takımı esnek kırılmıyor ama pil içinde olduğundan ağırlığın etkisiyle bazen o çıkıyor çarpmada ama yine de hiçbir şey olmuyor.

Gaui x3 e gelirsek; hayranlıkla izlediğim bir model. İlk gördüğümde tip olarak hoşuma gitmişti, akşam sesini de beğendim. Tabii abisi x7 den tasarımsal esinlenmeler de var ve güzel bir şey bu. Diyebilirim ki satış ilanını görmezsiniz fotolarda görünen helinin ;D Öyle bir durum olursa alıcısı belli :laugh:

Günün sonunda videoları fotoları paylaşıp eve gittiğimde yatsı ezanını da bir saat geçmişti. Temiz serin bir havada, tercihen bir haftasonu sabah saatlerinde daha iyi bir kayıt cihazı ile daha tatmin edici videolar ortaya çıkacaktır.
 
Teşekkürler Mehmet abi, devamı da yavaş yavaş gelecek umarım, artık teoriyi ezberledik, iş zor kısma, pratiğe kaldı. Düşe kalka öğrenicez. Düz uçuşta bir problem kalmadı, tail-in ve side-in'ler tamam, nose-in %90, ancak iş alışkın olmadığım kısma gelince biraz ikona güveniyorum açıkçası. Videoda görülüyor, invertte pek duramadım heyecan yaptım :) ama mikroda invert nose-in ve side-in hoverda da sorunum yok. Yavaş yavaş ilerlemeye çalışıyorum. Akşam ezanıyla beraber güneş çoktan batmıştı dün, modeli görmekten çok "sol verdim, biraz da sağ vereyim" şeklinde uçurdum :D Bir ara rüzgarla fazla yükseldi, arkama doğru çok uzağa kaçırdım heliyi, biraz da şansla geri getirdim açıkçası. Gelmese bugün güneş doğarken çıkıp Muttalip ovasında heli arayacaktım büyük ihtimalle, o karanlıkta o ovada 450 model bulunmazdı kaybolsa :laugh:
 
Hayırlı uğurlu olsun , Gaui X3 her zaman trex 450'ye tercih edilecek bir model. Elektroniğide pek birşey tutmuyor. Dayanıklılığı zaten kıyaslanmaz bile. Frame içine elimizi sokmak gerekmemesi de küçük modellerin oluşturduğu montaj bakım vs kolaylaşıyor.

Genede imkan varsa ben önce X4II diyorum mikrodan sonra 500 size model daha kalıcı olacaktır. Diğer 500 lere olan avantajı alttan kaydırmalı pil tepsisi ile her türlü pili kullanabilmesi. Daha pahalı olmasına rağmen uzun vadede sadece pilden ettirdiği kar ile bile parasını çıkaracaktır. Daha sonra sadece kuyruk uzatılarak (x5 boom) 470 pal çevirebilir , + pal tutacakları değiştirilerek 520 pal çevirebilir. Transmisyon sistemi bu kadar genişlemeye müsait. Adım adım zaman içinde tamamlanabilir.
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Emre Kaman' Alıntı:
Düz uçuşta bir problem kalmadı, tail-in ve side-in'ler tamam, nose-in %90, ancak iş alışkın olmadığım kısma gelince biraz ikona güveniyorum açıkçası. Videoda görülüyor, invertte pek duramadım heyecan yaptım :) ama mikroda invert nose-in ve side-in hoverda da sorunum yok. Yavaş yavaş ilerlemeye çalışıyorum.

Bende tail-in %100, Side-in %50, Nose-in %10 falan ;D Neden hover çalışmıyorsun uzun uzun derseniz, zevk alamıyorum, kaşıntı tutuyor, bedelini göze alıyorum :D

İlker Sönmez' Alıntı:
Genede imkan varsa ben önce X4II diyorum mikrodan sonra 500 size model daha kalıcı olacaktır. Diğer 500 lere olan avantajı alttan kaydırmalı pil tepsisi ile her türlü pili kullanabilmesi. Daha pahalı olmasına rağmen uzun vadede sadece pilden ettirdiği kar ile bile parasını çıkaracaktır. Daha sonra sadece kuyruk uzatılarak (x5 boom) 470 pal çevirebilir , + pal tutacakları değiştirilerek 520 pal çevirebilir. Transmisyon sistemi bu kadar genişlemeye müsait. Adım adım zaman içinde tamamlanabilir.

İlker hocam, ben o modelin tipini tam sevemedim yaa. Frame, kanopi falan bir değişik geldi gözüme. Belki bendedir sorun. Keşke Gaui x5 v2 çıksa, bazı tasarım güzellikleri x5'e kazandırılsa, efsane olurdu...
 
Bnece x5 v2 yerine bunu çıkardılar , daha çok yönlü bir model. X5 ile motor esc transmisyon kuyruk kalınlığı falan hep aynı zaten. sadece pil yuvasını aşağı aldılar e mecburen alt tarafı genişletiler. X5 de çektiğimiz pil sınırlaması ve ağırlık merkezi ayarlama problemleri ile motora değdimiacaba derdi böylece ortadan kalktı. Kanopi konusunda benim tercih edeceğim aşağıdaki kanopidir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

İlker Sönmez' Alıntı:
Hayırlı uğurlu olsun , Gaui X3 her zaman trex 450'ye tercih edilecek bir model. Elektroniğide pek birşey tutmuyor. Dayanıklılığı zaten kıyaslanmaz bile. Frame içine elimizi sokmak gerekmemesi de küçük modellerin oluşturduğu montaj bakım vs kolaylaşıyor.

Genede imkan varsa ben önce X4II diyorum mikrodan sonra 500 size model daha kalıcı olacaktır. Diğer 500 lere olan avantajı alttan kaydırmalı pil tepsisi ile her türlü pili kullanabilmesi. Daha pahalı olmasına rağmen uzun vadede sadece pilden ettirdiği kar ile bile parasını çıkaracaktır. Daha sonra sadece kuyruk uzatılarak (x5 boom) 470 pal çevirebilir , + pal tutacakları değiştirilerek 520 pal çevirebilir. Transmisyon sistemi bu kadar genişlemeye müsait. Adım adım zaman içinde tamamlanabilir.

Stretch X5 fikrini daha önceden bir abimiz aklıma sokmuştu aslında, baya bi aklıma yatmıştı da. Kullananlar da çok memnun okuduğum kadarıyla. Pil yuvasının X5 den daha büyük pillere de uygun olması ve kalın kuyruk "hiç durma, uzat beni" diye gözünün içine bakıyor insanın. Kanopi konusunda Rasim'leyim, sevmedim kanopiyi. Yine de X5'ten önce aklımda X4II alıp uzatmak vardı ama uygun fiyatlı kit ve yedek parça avantajından X5'e karar verdim. Sırada onun maiden uçuşu var, atölyeyi didiklemeye devam ediyorum satılacak yeni bişeyler bulurum diye, malum servo lazım, fbl lazım :laugh:
 
Ya arkadaşlar etmeyin eğlemeyin yok GAUI X3, yok X5, X7 derken bir de X4II çıktı. İlla zorla bana da bir GAUI aldıracaksınız :laugh: :D

Bu arada Emre senin GAUI X5 maiden henüz yapılmadı mı yani :rolleyes: Bir de kendime kızıyordum 2 ay oldu hala Goblin 570 maiden yapamadım diye :lol: :lollol:
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Yok abi, henuz yapmadim. Modeli planli olarak almadim, fiyati gorunce atladim uzerine :) Servo seti ve fbl almam lazim, fes kafa ve birkac parca daha dusunuyorum. Iki ay falan var sanirim daha.
 
Bursa'dan arkadaşlarım geldi, haftasonu mobil durumdayız. Ama mikro demek pratiklik demek. Mekan Eskişehir Sazova Parkı...

V977 ile güzel bir video çektik, kısa fakat 12 takla içeren yoğun bir çalışma oldu. Lütfen 1080p izleyiniz ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Izmitte sekapart var, alan oraya cok benziyor. Ben de su an Bursa'ya bir düğün ıcın geldim ama yanımda mikro olmadan :)

Rasim bence gayet iyi gidiyorsun, aynen devam kardeşim.

Sadece takla atarken insan refleks olarak hemen artı veriyor. Özellikle mikroba havada dururken Extra artı pitch vermeden yakalaya başka ve biraz eksi ver o zaman model ip gibi oldugunu yerde Deplase olmadan daha guzel takla atıyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sonu ağaçta biten bir alan turumsu 6G modda (4 kanal) uçuş... Dönüşleri yer yer simdeki gibi yapabilmeye başladım sanırım da yine de çoğunlukla tail-in'e devam :laugh:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Ahaha :D Yapraklar super olmus :D :D alabildin mi heliyi agactan??
 
[Video]: Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Emre Kaman' Alıntı:
Ahaha :D Yapraklar super olmus :D :D alabildin mi heliyi agactan??

Aldım tabii abi, bırakır mıyım :laugh: Az biraz devir verdim, kendini bıraktı zaten ;) Öyle kötü bir takılma değildi...