esc kalibrasyon sorunu

SafakBugraa

Yeni Uye
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Yaş
27
kumanda markası flysky fs-T6 esc kalibrasyonu için gaz kolu yukarı olacak biçimde kumandayı açmam gerekiyor ancak kumanda güvenlik gerekçesiyle gaz kolu minimumda olmadığı sürece açılmıyor dolayısıyla kalibrasyonu yapamıyorum bu sorunu nasıl çözebilirm
 
esc kalibrasyon sorunu

Model kapalı olsun.
Kumandayı tüm kontroller kapalı olarak aç.
Açıldıktan sonra gaz kolunu sonuna kadar aç.
Modeli aç.
Model açıldıktan sonra açılış sesi ile birlikte Lipo pil deki hücre sayısı kadar 'bip' sesi duyman gerekir. 1-3 saniye sonra sabit düzende bib sesi duymaya başlaman gerekir. Bu sesten en fazla üç tane (garanti olsun diye) duyduktan hemen sonra gaz kolunu kapat ve onay sesini bekle. Ardından modeli kapat. Esc kalibrasyonu yapılmıştır.
 
esc kalibrasyon sorunu

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Model kapalı olsun.
Kumandayı tüm kontroller kapalı olarak aç.
Açıldıktan sonra gaz kolunu sonuna kadar aç.
Modeli aç.
Model açıldıktan sonra açılış sesi ile birlikte Lipo pil deki hücre sayısı kadar 'bip' sesi duyman gerekir. 1-3 saniye sonra sabit düzende bib sesi duymaya başlaman gerekir. Bu sesten en fazla üç tane (garanti olsun diye) duyduktan hemen sonra gaz kolunu kapat ve onay sesini bekle. Ardından modeli kapat. Esc kalibrasyonu yapılmıştır.
quadı kapattım kumandayı her şey kapalı şekilde açtım gaz kolunu yukarı yukarı kaldırdım quadı açtım sadece açılış sesi geldi sonra hiç bir şey olmadı . şuan denedim
 
esc kalibrasyon sorunu

Multikopter konfigürasyonun nedir?

Naza ise onda esc kalibrasyonunu naza üzerinden yapamazsın.

Apm ise aşağıdaki videoyu öneririm

https://youtu.be/gYoknRObfOg

DragonFLY
 
esc kalibrasyon sorunu

Calibrate Esc sayfasında Set param error.Please ensure yout version is AC3.3+ gibi bi hata aldınız mo acaba
 
Ercan ÇINAR' Alıntı:
Multikopter konfigürasyonun nedir?

Naza ise onda esc kalibrasyonunu naza üzerinden yapamazsın.

Apm ise aşağıdaki videoyu öneririm

https://youtu.be/gYoknRObfOg

DragonFLY
naza m lite kullanıyorum esc emax Simonk 30a 5v bec li
Motor emax 2212 1400 kv kumanda flysky fs-t6 kalibrasyonu nasıl yapabilirim
 
esc kalibrasyon sorunu

Her bir ESC kalibrasyonu kontrol kartına takılmadan önce tek tek yapılmalı. Bu her kumanda /alıcı değişikliğinde genel kuraldır. Sonrası ise kontrol kartının esc kalibrasyonu. Bu ikisi ayrı işlemlerdir. Kontrol kartının esc kalibrasyonu markasına göre değişir.
 
esc kalibrasyon sorunu

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Her bir ESC kalibrasyonu kontrol kartına takılmadan önce tek tek yapılmalı. Bu her kumanda /alıcı değişikliğinde genel kuraldır. Sonrası ise kontrol kartının esc kalibrasyonu. Bu ikisi ayrı işlemlerdir. Kontrol kartının esc kalibrasyonu markasına göre değişir.
Hocam iznimizle bir soru sormak isterim.apm esc kalibre ederken Set param error.Pls ensure your version AC 3.3+ diyor.Apm V 3.2.1 mevcut initial setup kısmından V 3.4.6 yüklememe rağmem versiyon aynı kalıyor ve Esc sayfasında yine 3.3+ hhatasını alıyorum bilginiz var mıdır bu konuda
 
esc kalibrasyon sorunu

Maalesef yardımcı olamayacağım. Uzun süredir kontrol kartları ile uğraşmıyorum. Benim eskiden kullandığım kontrol kartları KK2, CC3D, MultWii ve Naze32. Diğerleri hakkında hiç bilgim yok. KK2'nin 2.1.9 versiyonunu kullandım. Ojinalinden epey farklı ve tüm ayarlarını kendi menüsünden yapıyordun. MultiWii'nin kendine has Arduino tabanlı bir arayüzünü kullandım, diğer kartalrda ise Cleanflight ve Betaflight yazılımları aracılığyla "wizard" kullanarak sorunsuz olarak yapabiliyordum. APM, Pixhawk ve Naza'yı hiç kurcalamadım. Artı neredeyse sadece patlar/benzin motorlu ve cereyanlı uçaklarla ilgileniyorum...
İşin mantığı ve kablolama, konfigürasyon konusunda belki yardımcı olabilirim.
 
esc kalibrasyon sorunu

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Maalesef yardımcı olamayacağım. Uzun süredir kontrol kartları ile uğraşmıyorum. Benim eskiden kullandığım kontrol kartları KK2, CC3D, MultWii ve Naze32. Diğerleri hakkında hiç bilgim yok. KK2'nin 2.1.9 versiyonunu kullandım. Ojinalinden epey farklı ve tüm ayarlarını kendi menüsünden yapıyordun. MultiWii'nin kendine has Arduino tabanlı bir arayüzünü kullandım, diğer kartalrda ise Cleanflight ve Betaflight yazılımları aracılığyla "wizard" kullanarak sorunsuz olarak yapabiliyordum. APM, Pixhawk ve Naza'yı hiç kurcalamadım. Artı neredeyse sadece patlar/benzin motorlu ve cereyanlı uçaklarla ilgileniyorum...
İşin mantığı ve kablolama, konfigürasyon konusunda belki yardımcı olabilirim.
az kalsın bi kazaya kurban gidiyordum motorlar çalıştı 2 pervaneyi taktım daha sonra diğer mıtor yönleri unuttum pervane takılıyken çalıştırınca havalandı yerdeki ne var ne yok kesti,üstüme gelseydi ben gidecektim
 
esc kalibrasyon sorunu

Çok ucuz atlatmışsın! Geçmiş olsun.
Ben multikopterlerimi topladıktan sonra ayar ve ilk çalıştırma öncesinde ütü tahtasına sıkıca bağlıyordum. Herhangi bir aksilik durumunda "uçup" bir taraflara zarar vermesin diye. Çok da faydasını gördüm. Pervaneleri takmadan önce motor yönleri dahil tüm konfigürasyon ayarlarını tamamlamak gerekir.
Senin yukarıda paylaştığın videoyu inceledim. Emin olmamakla beraber şunları sayabilirim:
Sorun sadece ESC kalibrasyonu değil. "PID settings" diye youtube ve google'da aratırsan epey örnek çıkar karşına. Önceki mesajımda belirttiklerimin dışındaki kontrol kartlarını hiç bilmiyorum ama tüm kontrol kartalrında farklı şekilde yapılması gereken PID ayarlarının çok ama çok önemli olduğunu biliyorum. Gazı yavaş verdiğin halde beklenmedik bir hızda tepki veriyorsa, bu o ayarların uygun olmadığı anlamına gelir. PID ayarları ya gerektiği kadar hareketi karşılamak için yetersiz tepki vermesi ya da aşırı tepki vermesine sebep olur. Doğru ayarlara yaklaştıkça saçmalamaya başlamadan önce bir kaç saniyeliğine de olsa kontrol edebilmelisin. İlk olarak akla gelen kalibrasyon olsa bile, buradaki durum için en son düşüneceğin hata.
Ayrıca değişik bir tasarım var ortada. Klasik bir Quad'ın konfigürasyonu ya "H" ya da "+" şeklindedir ve kontrol kartının ilk kurulum ayarlarında bunu belirtmen gerekir. Buna göre pervane ve motor yönleri de değişiklik gösterir. Ağırlık merkezinin tam ortada olmaması bu noktada çok da belirleyici değil. PID ayarları sayesinde bunu kompanse edersin. Gyro'ların hareket öncesi kalibrasyonları ve kontrol kartının istikameti ve kalibrasyon düzlemi ne paralleliği ile ne kadar titreşime maruz kaldığı da ilk ayarların en önemlilerindendir. Habire "şu ayar en önemlilerindendir" diyorum ama saydığım bütün unsurların hepsinin önemi eşit derecede büyük.

EDİT:

Bu yazıyı yazarken iki farklı (ama benzer konudaki karmaşayı anlatan) başka bir konu ile karıştırdım. Metni kopylayayıp o mesajın da altına ekleyeceğim. Affınıza sığınıyorum karışıklık için...
 
esc kalibrasyon sorunu

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Çok ucuz atlatmışsın! Geçmiş olsun.
Ben multikopterlerimi topladıktan sonra ayar ve ilk çalıştırma öncesinde ütü tahtasına sıkıca bağlıyordum. Herhangi bir aksilik durumunda "uçup" bir taraflara zarar vermesin diye. Çok da faydasını gördüm. Pervaneleri takmadan önce motor yönleri dahil tüm konfigürasyon ayarlarını tamamlamak gerekir.
Senin yukarıda paylaştığın videoyu inceledim. Emin olmamakla beraber şunları sayabilirim:
Sorun sadece ESC kalibrasyonu değil. "PID settings" diye youtube ve google'da aratırsan epey örnek çıkar karşına. Önceki mesajımda belirttiklerimin dışındaki kontrol kartlarını hiç bilmiyorum ama tüm kontrol kartalrında farklı şekilde yapılması gereken PID ayarlarının çok ama çok önemli olduğunu biliyorum. Gazı yavaş verdiğin halde beklenmedik bir hızda tepki veriyorsa, bu o ayarların uygun olmadığı anlamına gelir. PID ayarları ya gerektiği kadar hareketi karşılamak için yetersiz tepki vermesi ya da aşırı tepki vermesine sebep olur. Doğru ayarlara yaklaştıkça saçmalamaya başlamadan önce bir kaç saniyeliğine de olsa kontrol edebilmelisin. İlk olarak akla gelen kalibrasyon olsa bile, buradaki durum için en son düşüneceğin hata.
Ayrıca değişik bir tasarım var ortada. Klasik bir Quad'ın konfigürasyonu ya "H" ya da "+" şeklindedir ve kontrol kartının ilk kurulum ayarlarında bunu belirtmen gerekir. Buna göre pervane ve motor yönleri de değişiklik gösterir. Ağırlık merkezinin tam ortada olmaması bu noktada çok da belirleyici değil. PID ayarları sayesinde bunu kompanse edersin. Gyro'ların hareket öncesi kalibrasyonları ve kontrol kartının istikameti ve kalibrasyon düzlemi ne paralleliği ile ne kadar titreşime maruz kaldığı da ilk ayarların en önemlilerindendir. Habire "şu ayar en önemlilerindendir" diyorum ama saydığım bütün unsurların hepsinin önemi eşit derecede büyük.

EDİT:

Bu yazıyı yazarken iki farklı (ama benzer konudaki karmaşayı anlatan) başka bir konu ile karıştırdım. Metni kopylayayıp o mesajın da altına ekleyeceğim. Affınıza sığınıyorum karışıklık için...
Esc kalibre videolarını izledim .en son kolu yukarı kaldırırken mıtorlar çalışıyor videolarda ama ben kolu sağ alta beş sn ateşledikten sonra motorlar çalılıyor ve kalinre olmuyor.Direk kılu yukarı kaldırınca neden çalışmadı ben de her defasında ateşlemem mi gerekiyor.Pid ile ilgili video izliyeceğim
 
esc kalibrasyon sorunu

Arkadaşlar günlerdir kumandalarla, kalibrasyonlarla, esclerle, motorlarla debelenmeleri takip etmeye çalışıyorum. Son bir haftadır benzer konularda sorun yaşanıyor, ardarda konular açılıyor, bişeyler yazılıyor, ancak yeni yazılanlar olsun, eskiden yazılmış olanlar olsun, okunmuyor, anlaşılmıyor, dikkat edilmiyor, sonuç olarak sorunlar çözülemiyor.

Ben de Deniz bey gibi konuların ipinin ucunu kaybettim, zira benzer konular peş peşe açılıyor, ortalık karışıyor. Bir arkadaşımızı biraz yavaşlatmak için kapıdan gönderdik, bacadan geri geldi... İşin kötüsü verilen cevaplar da anlaşılamıyor, çünkü temel olmadan üzerine kat çıkılmaya çalışılıyor.

Her ne kadar multikopter işleri ve özellikle apm, iyi anlarım dediğim konular olmasa da, genel olarak rc cihazlar ve bir miktar quad tecrübeme dayanarak şöyle bir yol haritası çizeyim.

- Öncelikle kumandaya hakim olmalısınız. Kumanda ayarlarını ne yaptığınızı tam olarak bilerek yapmalısınız.
- Kullanacağınız kontrol kartının en güncel, en stabil (beta olmayan) versiyonunu yüklemelisiniz.
- "Wizard" olarak adlandırılan, yol gösterici kurulum adımlarını "anlayarak" ve tam olarak yapmalısınız. Bu adımlar başlangıçta size ortalama ayarlar sunar, işleyişi anlatır ve en azından cihazı havalandırmanızı sağlar. İnce ayarlara girmeyin, daha ne olduğunu anlamadan bir şeyi ince ayarlamak mümkün değildir.

Yeni nesil kontrol kartlarında temel mantık şudur:

- Kumandayı kontrol kartına uydur; yani, kumandanın gönderdiği değerleri kontrol kartının görmek istediği hale getir.
- Kontrol kartını mekanik aksama uydur; yani kontrol kartının vereceği komutları uçurmak istediğiniz cihaza uygun hale getirin. Quadlar için bunlar kaç kollu, kaç motorlu olduğunu karta tanımlamak kadar basittir. Motor ve pervane yönlerine de dikkat edilmesi yeterlidir.
- Kullanılan kart ve esc tipine göre, ya escleri karta uydur, ya da kartı esclere... Yani esc kalibrasyonu.

Forumda şu anda KK2'den APM'e, CC3D'den Naze32'ye, SP3'den Naza'ya her türlü kart için baştan sona detaylı Türkçe anlatım var. Kimi kendi başlığında, kimi konu arasında geçiyor, ama hepsi var. Forumun arama motorunu kullanın.

Açık konuşmak gerekirse, sadece biraz zaman ayırıp okumanız gerekiyor. Uçmak kolay iştir, sadece biraz sabır ve dikkat ister. Eğer bunları veremeyecekseniz boşa zaman ve para kaybetmeyin. Şimdilik insanlar iyi niyetle sorulara cevap vermeye gayret ediyor, ancak 3-5 gün sonra halen bir ilerleme olmadığını görünce onlar da sıkılacaklar.

Burada hepimiz maddi bir karşılık beklemeden diğerlerine yardım etmeye çalışıyoruz. Beklediğimiz tek karşılık, söylediklerimizin boşa gitmediğini, işe yaradığını görmek.
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
Emre çok uzun yazmışsın. Okuyamadım. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Senin bildiğin şeyler abi.. Bilmeyenler okusun diye yazdım. Belki bu sefer olur :D