Merhaba, öncelikle elinize sağlık
Adminimizin paylaştığı cam elyafı uygulama videolarım uçaklar için, haliyle ağırlık önemli olduğu için ahşaba önceden epoksi emdirmekten kaçınıyorum. Hatta ağırlığın daha da önemli olduğu çok hafif olması elzem olan işlerde ahşabı önce ince bir dolgu verniği ile kaplıyorum ki kumaş uygulaması sırasındaki epoksi emilimini en aza indirebileyim. Ayrıca kullandığım kumaş da çok ince olduğu için ıslak yüzeye yatırmam halinde banahiçbir ayarlama şansı sağlamaz. Bu nedenle önce kumaşı serip, tüm yüzeye oturmasını sağlayıp sonradan epoksiyi uygulamak daha pratik oluyor.
Sizin örneğinizde ağacın epoksi emmesi dezavantaj değil avantaj, sonuçta suya koyacaksınız
ama yine de benim tercihim önce yüzeye kumaşı yatırıp sonra üzerinden epoksiyi uygulamak olurdu (eğer kumaşı dışarıdan ve büyük parçalar halinde uygulamak niyetinyeseniz). Neden derseniz, kumaşı yüzeye kuruyken sermek ince ayar yapmak mümkün olur, sonrasında dışardan epoksiyi kumaşa yedirirebilirsiniz, tabi sizin kumaşınız daha kalın, biraz daha yavaş olur ama olur. Kumaşın emdiği epoksi alta ahşaba da geçer ve işler, sonuç sağlam ve başarılı olur. Kalın kumaşla çalıştığınız için epoksiyi fırçayla işleme imkanınız da olacaktır. Tüm kumaş ıslatıdıktan sonra benim uygulamalarımdaki gibi bir plastik kart ile dikkatlice bastırarak hem epoksiyi yaymak hem de kumaşı dahtaya iyice bastırmak da yine faydalı olabilir. Bu tür büyük alanları kaplarken kumaşı dışarda ıslatıp yüzeye taşımanızı tavsiye etmem, direk yerinde ıslatmak en güzeli olacaktır.
Tabi burda Emre Bey'in tavsiyesini de gözardı etmemek gerek, amacınız sadece su sızdırmazlığı ise 200 gram çok kalın ve gereksiz ağır, bunu uyguladığınız zaman metrekare başına toplamda 500 gram gibi bir ağırlık ilavesi ile çıkabilirsiniz aklınızda olsun. Amaç sadece su sızdırmazlığı ise 100 hatta 50grlık kumaş bile fazlasıyla yeterli olacaktır. bu kumaşlarla benim uçaklarda uyugladığım prensiplerle kaplama yaparsanız daha hafif, 100 gramlık kumaş için 200-220 gr/m2, 50 için de 100-110 gr/m2 lik ağırlıkla işi bitirmek mümkün olabilir. Teknenizin kaplanacak alanını ölçüp ağırlığınızı kendiniz hesaplayabilirsiniz.
Kalınlık konusuna gelirsek, her 100 gramlık kumaş doğru uygulandığında kabaca 0.1 mm kalınlık yapar, yani 200 gramlık kumaş beklediğiniz gibi 1mm lik bir kalınlık yapmaz, doğru uygulanırsa 0.2, gevşek uygulanırsa 0.3 mm civarında bir kalınlık olur elinizde bilgi olsun. Tabi her zaman olduğu gibi kaplama öncesindeki yüzeyin pürüzsüz ve boşluksuz olduğundan emin olun. Kolay gelsin.