Güncelleme yapayım. Bu haftasonu sınavım olduğu için rafa kaldırmıştım koca oğlanı. Bundan önce de kaldırdığımda yaklaşık 3 gün kanat gövdeye takılı şekilde durdu. Bir gün kafamı kaldırıp baktığımda dihedral açısını sanki sıfırlanmış gibi gördüm ve acaba gözüm mü bozuk diye bir kontrol ettim. Farkettim ki orta kısmı birleştiren silikon lastiklerin etkisiyle açılmış ve kanat düzleşmiş. Uzun süre duracaksa kanadı gövdeden ayırmak gerektiğini de bu şekilde tecrübe ettim.
Bugun de sınavdan kurtulmanın verdiği rahatlıkla bir el atayım dedim. Kanat boştayken kendisinin ağırlığı sağ taraftaydı ve gövdeye takınca gövdeyi bile yan çeviriyordu. Zor zanaat dengeli duruyordu ama bu kez de %30 gaz verince yine yatıyordu. Sağ tarafa biraz ince ince ahşap kesip uygun ağırlığı bulana kadar gerekli tahtaları ekleme yöntemiyle kanatların ağırlık noktasını büyük oranda merkeze çektim. Gövdeye takınca ve gaz verince gövdenin yatmadığını görünce hissettiğim mutluluk çok iyiydi. Bunun dışında dikey kanatçık, motor %30 u geçince çok aşırı titreyip sallanıyordu. Zaten uçağın planında da bunu sağa ve sola 45 derece tahta şişlerle yatay stab a sabitleyerek çözüyorlardı. Elimde o kadar incelikte şiş vs bir parça yoktu. Bende ip ve silikon ile hallettim çok da iyi oldu. Şu anda büyük oranda bitti uçak sadece ağırlık merkezi modelde olması gereken yerden 2-3cm kuyruk tarafında. Bunun için yine küçük ahşap parçaları burna koymayı denedim ama yeterli gelmedi ve gerekli ağırlığı ölçmek istedim. Burna 8 adet 1tl koyunca uçak denge konumuna geliyor. 1 tl'nin 8.3gr olduğunu düşünürsek yaklaşık 65-70gr bir eksiğimiz var ön tarafta. Bu eksikliği büyük oranda pile bağlıyorum. model planında minimum 3s 2200 mah pil öneriliyor ama stok durumundan dolayı ben 1800mah bulabilmiştim. Stok eksikliğinden dolayı alamadığım 2200 mah pil ile benimkinin arasında ki ağırlık farkı da (yanlış ürünlere bakmadıysam eğer, kısaca bu konuda emin değilim) 66 gram çıkıyor. Sonuç olarak ağırlık noktasını da hallettikten sonra ilk uçuşa hazır olacağım.