Foto Elevetor ve Rudder kanatçık açıları

Katılım
24 Eyl 2020
Mesajlar
65
Tepkime puanı
36
Yaş
20
Konum
Kayseri
İlgi Alanı
Uçak
Hocalarım merhaba. Modelim ft explorer. O herkesin bildiği videoyu referans olarak yaptım uçağı fakat birkaç sorum var. Sırasıyla soruyorum izninizle.
1: Elevator ve rudder açıları fotoğraftaki gibi yeterli mi? 10-12 derece arasında olması gerektiğini biliyorum fakat dereceyi ölçemiyorum. O videoda da bir kalıp ölçü ile ölçüyorlar ama planlarda onun planı yoktu. Bana biraz fazla gibi geldi. ( sol rudder biraz fazla sanırım telin servoya bağlı yeri biraz gevşek hareket ediyor onu sıkılaştıracağım)

2: Kanadın tek başına ağırlık merkezi tam ortada değil, kanatların birleşim yerinden yaklaşık olarak 5-7cm sağ tarafında. Bu sorun olur mu? uçak üstünde bakmadım henüz ağırlık merkezine.

3: Uçağın plan sitesinde kanat açıklığı 1447mm yazıyor fakat ben uçağın kanatlarını dihedral açısı vermeden önce 157cm ölçtüm, sanırım uçağı belli bir oranda büyük yaptım. Planın tiled versiyonunu pdf indirip a4 e çıktısını alıp çıktıya göre kestim parçaları, yani neden böyle oldu bilmiyorum fakat bu bir sorun oluşturabilir mi?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Rudder ı düzelttim ama bu kez de elevator da sorun var. Yukarı elevator acısı ile aşağı açısında gözle görülür fark var. En azından tırmanış sakin olur diyerek uçacağım bakalım ama inişte sorun olacağa benziyor iniş açısı fazla gibi ama saatlerdir uğraştım çok az düzeltebildim. Biz de kolu ince ince oynatarak ineriz. İlk uçuşum olacak.
 
Uçağın genel fotoğrafını da görmek güzel olurdu :) Eline sağlık. Bence açılar yeterli. Hani bir tık elevatör yukarı doğru daha fazla açı alsa daha iyi olacak gibi. Ağırlık dengesine dikkat%p
 
Birde teller servo hareketlerinde yamulacak gibi duruyor sanki. Eğer öyle bir durum olursa hiç hoş olmaz. Ayrıca Z bükümlerin olmamış gibi. Tam köşeli Z büküm yapman lazım. Hareket halinde çıkma veya kayma yapması uçuşu aşırı etkileyebilir.
 
2. Sorunun cevabından önce nasıl olduğunu merak ettim açıkçası. 7cm fark biraz aşırı ama uçuşta ciddi bir sorun olacağını düşünmüyorum. Uçağı burundan ve kuyruktan tutarak dengede veya dengeye yakın hale gelene kadar hafif kanadın ucuna küçük ağırlıklar ekleyeblirsin. Mesela sıcak slilon. Eğer fark fazlaysa 10g kurşun gibi.
3. Sorunun cevabı büyük uçak iyidir :)
 
Soru 2: Kanadın tek başına ağırlık merkezi olmaz. Kanat kendi başına mı uçuyor? Uçağın ağırlık merkezi olur.
ben de bunu merak ediyordum Sümer hocam sağolun. Daha önce çok kez denk geldim ağırlık merkezinin önemine fakat kanadın tek başına böyle olması korkuttu biraz beni.
 
Birde teller servo hareketlerinde yamulacak gibi duruyor sanki. Eğer öyle bir durum olursa hiç hoş olmaz. Ayrıca Z bükümlerin olmamış gibi. Tam köşeli Z büküm yapman lazım. Hareket halinde çıkma veya kayma yapması uçuşu aşırı etkileyebilir.
o z bükümlerden dolayı sorun yaşadım ama şuan hallettim sorun yok gibi. Havada çıkarsa da süzülerek ineriz hem uçuş alanım oldukça geniş hem de dihedral açılı 157cm kanatlı bir uçak sonuçta. Bi nevi planör gibi
 
Bu soru bana biraz provokasyon gibi geldi ama yine de cevaplayayım naçizane:
Pilotajının iyi olduğunu var sayıyorum. Kontrol yüzeyleri de güzel çalışıyor. Uçağa da hakim oluyorsun haliyle. Kontrol yüzeylerini idare etmeni sağlayan tellerden biri yerinden çıkarsa kontrol yüzeyi maruz kaldığı kuvvet oranında "kafasına göre" takılır. Yani kontrol edemezsin. Misal: sol aileron serbest olursa nasıl ve ne kadar çabuk kumanda düzeltmesi verebilirsin ki? Kaldı ki tek taraflı ne kadar verimli çalışır?
Benim tecrübeme göre sadece rudder, yani kuyruk dikmesi çalışmazsa veya sıkışıp kalırsa diğer yüzeyleri koordineli bir şekilde kullanarak (ama motor gücü şart bu noktada) uçağı indirebilirsin. Başıma da geldi: rudder tam solda takılı kaldı, knife egde'te piste kadar getirebildim ve "çakılma" öncesi uçağı düzeltip sadece iniş takımı hasarıyla kurtarabildim. Ama motor gücü olmasaydı mümkün olmazdı bu. Aileronu, elevatörü (yüzeyi veya servosu) bozulan bir kaç olaya şahit oldum. Hiç biri kontrollü bir şekilde inemedi. Simülatörde denemenizi öneririm.
Kontrolsüz süzülme diye bir şey yoktur. Basit (özellikle köpük) modellerde motor çalıştırmadan elle atabilirsin süzülmesine bakarak ağırlık merkezinin doğru olup olmadığına bakmak için. Ama o modellerde bile kontrol yüzeyleri sabitlenmiştir. Kontrol yüzeyleri kafasına göre hareket edebilecek uçaklar süzülemez. Şans faktörünü her zaman hariç tutarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalçın Aydın
Bu soru bana biraz provokasyon gibi geldi ama yine de cevaplayayım naçizane:
Pilotajının iyi olduğunu var sayıyorum. Kontrol yüzeyleri de güzel çalışıyor. Uçağa da hakim oluyorsun haliyle. Kontrol yüzeylerini idare etmeni sağlayan tellerden biri yerinden çıkarsa kontrol yüzeyi maruz kaldığı kuvvet oranında "kafasına göre" takılır. Yani kontrol edemezsin. Misal: sol aileron serbest olursa nasıl ve ne kadar çabuk kumanda düzeltmesi verebilirsin ki? Kaldı ki tek taraflı ne kadar verimli çalışır?
Benim tecrübeme göre sadece rudder, yani kuyruk dikmesi çalışmazsa veya sıkışıp kalırsa diğer yüzeyleri koordineli bir şekilde kullanarak (ama motor gücü şart bu noktada) uçağı indirebilirsin. Başıma da geldi: rudder tam solda takılı kaldı, knife egde'te piste kadar getirebildim ve "çakılma" öncesi uçağı düzeltip sadece iniş takımı hasarıyla kurtarabildim. Ama motor gücü olmasaydı mümkün olmazdı bu. Aileronu, elevatörü (yüzeyi veya servosu) bozulan bir kaç olaya şahit oldum. Hiç biri kontrollü bir şekilde inemedi. Simülatörde denemenizi öneririm.
Kontrolsüz süzülme diye bir şey yoktur. Basit (özellikle köpük) modellerde motor çalıştırmadan elle atabilirsin süzülmesine bakarak ağırlık merkezinin doğru olup olmadığına bakmak için. Ama o modellerde bile kontrol yüzeyleri sabitlenmiştir. Kontrol yüzeyleri kafasına göre hareket edebilecek uçaklar süzülemez. Şans faktörünü her zaman hariç tutarım.
anladım çok teşekkür ederim. İlk uçuşum olacağı için hiç tecrübem yok, bilgisi olmadığımız bazı konularda varsayım yapıyoruz ve o da yanlışmış. Neyse doğrusunu öğrendim tekrar teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Soru 2: Kanadın tek başına ağırlık merkezi olmaz. Kanat kendi başına mı uçuyor? Uçağın ağırlık merkezi olur.
kanadı uçağa taktım ama kanat komple uçağı sol tarafa doğru yatırıyor. Çözmek için dengede durana kadar kanadın diğer tarafına ağırlık olması açısından koli bandı sarsam mantıklı mı? Başka önerinize de açığım.