Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Filo belki bir şekilde temin edilir . Para , Türkiye koşullarında öngürülemeyen şekillerde insanların eline geçebiliyor . Benim en rahatsız olduğum kısım bu parayı harcayıp ağız tadıyla uçuş yapacağınız bir alan bulamamak . Helede mevzu İstanbul gibi şehirler olduğunda .
 
Bunca yıl sonra bana deseler ki " Özgürsün, ekonomi falan yok :laugh: Kendine en ideal filoyu kur. " ne yapardım diye düşündüm.

1) 700 sınıfı bir nitro modelim olsun isterdim. Sport uçuş, duman ve ses rolünde olurdu,
2) 700 sınıfında 12S 5000mah bir makinam agresif uçuş keyfi 3D için filoya girerdi,
3) 520 - 580 pal çeviren 6S 5000mah (yukarıdaki makinanın pili ile kullanılacak elbette) genel uçuş için hazır olurdu.
4) 6S 5000mah uçan mümkün olduğunca büyük bir Low RPM makinesi isterdim. (Logo 690 mesela:laugh: )Piller elbette aynı;)
5) Son olarak safkan bir mikro ile listeyi tamamlardım.

Şöyle bir bakıyorumda bir servetten mi bahsediyoruz acaba :embarras:

Minimum 4 adet 6S 5000mah pil gerekiyor zaten bu durumda, onu bile çözmek zor iş. :(
İyide sende var zaten bunların çoğu abi :laugh: çokta bir şey kalmamış tamamlamana
 
Konu hortlanmadan önce yani 6 sene önce de aslında tam olarak bitmemiş diye düşünüyorum. Herkes birşeyler söyleyecekmiş ama fırsatını bulamadan araya yıllar girmiş. :D Birde 6 sene önceki dolar kuru ile şimdiki dolar kuru birbirinden çok farklı :(

Mesela şöyle ufak tefek bakındım. 700 lük bir helikopter alacak olsak 12s güzel bir esc ile motor alana kadar neredeyse bir nitro motor alabiliyoruz. Align süper kombo paketlerinde elektrikliler biraz daha ucuza geliyor tabi.
12s setup için en az 4 tane 6s pile ihtiyacımız olacak. Hatta belki 6. Aynı zamanda Jeneratör ve güzel bir şarj cihazı vede güzel bir güç kaynağına ihtiyacımız olacak. Ve 2 Max 3 sene sonra pilleri yenilememiz gerekecek.
3 senelik pil masrafı 4 tane alınsa 4000 lira. Elektrik olarak ne yakar bilmiyorum :D Hazır nitroda 5 litresi 200 lira desek 3 sene içinde sadece pil masrafı ile 100 litre yakıt alabiliyoruz.
Şimdi ben bunları düşününce nitro daha ucuza geliyor gibi düşünüyorum. Biryerlerde hata mı yapıyorum. İşin içine kişinin kendi yakıtını yapması girince biraz daha ucuza geliyor.
Üstadlardan hem nitro model hemde elektrikli model toplayıp bol bol uçanlar var. Onlar maliyetleri daha iyi bilir ve kıyaslamayı daha doğru ve detaylı bir şekilde yaparlar. Birde bizimle paylaşırlarsa sevinirim :D
Mesela @Ali Yalçın abi. Senden şöyle güzel detaylı bir mesaj çok hoş olur :)
Ali boşver kardeşim unut gitsin, nitroyu ? Bi motor yesen 1500 den kapı açılıyor ?
 
İlk nitromda motora alarmlı sıcaklık sensörü bağlamıştım, sonra Spektrum tm1000 çıkar çıkmaz alıp takmıştım. Telemetri nedeniyle hiç motor yemedim :)
Bize Telemetri deme @Kağan Kazancı :lollol: İPad baglantısı dahil set halinde alıp ne hayaller kurmuştuk değil mi @Türker Akgün kardeşim ;D Hatta 2-3 tane de detaylı inceleme konusu açmıştık zamanında :)
 
Bize Telemetri deme @Kağan Kazancı :lollol: İPad baglantısı dahil set halinde alıp ne hayaller kurmuştuk değil mi @Türker Akgün kardeşim ;D Hatta 2-3 tane de detaylı inceleme konusu açmıştık zamanında :)
Abi öyle deme ben çok severim telemetriyi, model üzerinde ne olup bitiyor bilmek çok güzel hissiyat. İlk nitro helim haricinde hiç telemetrisiz nitro uçurmadım mesela, sonrasında Spirit-telemetri integrasyonları çıktıktan sonra baya telemetriyle uçtum elektriklide bile, telemetri güzeldir, candır :)
Şimdi vcontrol - hobbywing ikisili ile uçuyorum, timer'a göre değil pilin bitmesine göre uçuş süresi ayarlamayı mümkün kılıyor, bunun yanında rpm gösteriyor ve esc sıcaklıklığına alarm kurulabiliyor. Ben seviyorum telemetriyi, hele de yakıtlı helikopterde telemetri çook önemli.
 
Bize Telemetri deme @Kağan Kazancı :lollol: İPad baglantısı dahil set halinde alıp ne hayaller kurmuştuk değil mi @Türker Akgün kardeşim ;D Hatta 2-3 tane de detaylı inceleme konusu açmıştık zamanında :)
Aynen Mehmet abi. Hayaller ve yer testleri gayet güzel geçmişti. O zaman için konuda epey güncel bir konuydu. :coolxf:

Fakat sahada o derece ar-ge yapmak pek pratik olmadı ve sensörler nedense çok sağlıklı bir veri akışı sağlamadılar.
Ne yalan söyleyeyim çok fazlada üzerine gitmedik. :laugh:

Şimdi artık standart birşey olarak görüyorum sıcaklık, voltaj, akım takibini, olmazsa olmaz bencede. :saygilar:
 
Ben de seviyorum ama, uğraşmaya üşeniyorum?

Ben sıcaklıktan dolayı motor yemedim hiç, bir kere ön rulman dağıldı moturun, bir kere de fan üzerindeki gov mıknatıslarından birisi karbüratör boğazından içeri girip içeriyi dağıtmıştı.