Anlamadığım şey uçağın 4.5kg olması ile, 1800w lık motor pervane kombinasyonuna ihtiyacı olmasının alakası ne? Direk thrust ile alakalı olması gerekmez mi? Mesela 3d uçuş için 1kg/1.5kg thrust gibi, hard 3d için 1kg/2kg gibi.
Bu bahsettiğin ağırlık başına güç değerleri güzel ama kaba bir hesap başlangıcı ve tüm model çeşitleri için geçerli. Senin söylediğin çekiş ise özellikle 3D uçaklar için önem taşıyan bir kriter. Birisi seçim/hesaplama yolculuğunun ilk adımı diğeri son adımı
Önce yeterli güçte bir motor seçersin (güç ağırlık aralıkları burada kullanılır) sonra elindeki uçağın nasıl uçması gerektiğine göre de pervane seçip o motorun gücünü ne şekilde kullanacağını belirlersin. Verdiğin örnek tabloda bu görülüyor, aynı motor sadece 1inc farklı çaptaki pervane ile 500 gramlık daha fazla çekiş sağlayabiliyor, hem de daha az güç çekerek! Nasıl oluyorda daha az güçle daha çok çekiş elde ediyouz diye düşününce çoğu zaman görmezden gelinen şeyi görebiliriz, pervanenin hatvesi ve hatve hızı...
Bu çekiş değerleri her zaman statiktir, yani motor yerde hareketsiz bir konumdayken ölçülen çekiştir. 3D uçuş yapıyorsanız bu değerin bir anlamı vardır, yok eğer elinizdeki nesnenin bir uçak olduğunun farkındaysanız ve adam gibi, (uçak gibi) uçmak istiyorsanız kalkış koşusunun 5. metresinde bu değer çöp olmuş demektir çünkü uçak, dolayısıyla motor ve pervane de artık hareket ediyor! Yine bu iki pervane için konuşursak eğer, misal uçak 40km/saat hızla uçarkenki "dinamik" çekişlerini ölçme imkanı olsaydı ikinci pervanenin (statik çekişi yüksek olan) çekişinin ilkinden daha az olduğunu görürdük... Çünkü düşük hatveli pervane düşük hava hızlarında etkili iken model hız kazandıkça verimini kaybedecektir. Öte yandan yüksek hatveli bir pervane statik halde etkisizken model hız kazandıkça verimi artar daha iyi çekiş vermeye başlar. Bu iş tamamen "hücum açısı" kavramına bağlıdır. Aynı uçağın kanatlarında olduğu gibi, pervaneler de aslında birer kanattır. Ürettikleri çekiş (kanat için taşıma kuvveti) hücum açılarına bağlıdır. Hatvesi düşük bir pervane hücum açısı düşük bir kanattır, hatvesi yüksek olanbir pervane de tam tersine hücum açısı yüksek olan bir pervanedir. Bazen yüksek hatveli pervanelerin hücum açıları statik konumda kritik hücum açısına yakınve hatta fazla bile olabilir. Bu da statik halde pervanenin aslında stall olduğu haliyle de verimli bir çekiş üretemediği anlamına gelir. Ama model ileri doğru hızlandıkça pervaneye giren hava vektörünün pervane düzlemine göre açısı da değişeceği için hücum açısı azalacak, verimli banda ulaşacaktır. Tam tersi durumda, yerde (veya havada) sabit bir konumda dönen düşük hatveli bir pervane nispeten düşük hücum açısıyla mis gibi çekiş üretirken model ileri doğru hareket etmeye başladığında düşen hücum açısı nedeniyle ürettiği çekiş de hızla düşecektir... Bu sorun gerçek uçaklarda değişken ve pilot tarafından kontrol edilebilen hatveli pervanelerle çözülür ve uçağın motorunun uçuşun her aşamasında olabildiğince yüksek bir verimle kullanılmasını sağlar. Ama bizim model uçaklarımızda henüz bu teknoloji olmadığı için biz modelimizin uçuş tarzına göre optimum bir pervane seçmek zorundayız. Misal hızlı uçması gereken bir modelde sırf çekişe bakarak düşük hatveli bir pervane seçmek o modeli kasten çakmak için uçuşa çıkarmak demektir...
Not: Farklı bir motor 1600w ve 5500g thrust üretiyor. Arada 1 buçuk kg fark var.
4.5 kW güç çekip sadece 5 kg itki üreten motorlar da var
ama bu motorla 6-7 kg lık uçak uçurabilirsin
(tekrar ediyorum, pervane bilgisi olmadan ne motor ne güç verisinin bir anlamı yoktur, mesela benim verdiğim örnek bir EDF sistemine ait)
Şimdi bu motorla güvenli tarafta kalırsak kaç kglık bir uçakla hard 3d veya 3d yapılabilir? Ek olarak motor hakkında yorumu olan varsa memnun olurum.
Verilerin doğru olduğunu kabul edersek 18x8lik pervane ile 3.5 kglık bir modelle yapabilirsin. Ama bu rakamlara güvenmemek ve sağlam bir güvenlik payı koymayı tavsiye ederim. Tabi bizzat bu motora sahipsen ve kendin test ettiysen o zaman ayrı
Bu motor hakkında hiçbir fikrim yok
taş çatlasa iki üç yılda bir yeni bir model yaptığım için, o modele de yüzlerce adam saat mesai harcadığım için motor olarak da macera aramam sadece bildiğim güvendiğim motorları (Scorpion) seçerim