Aslında yönetmeliğin ne kadar hukuki anlamı var onu bile bilmiyoruz.
Sonuçta ülkenin önemli bir havacılık kurumunun vereceği bir sertifika söz konusu. Ama Sivil Havacılık tarafından yayımlanan ve yayımlanacak olan talimatların etkinliğini değiştirmez. Şu farkı kaçırmayalım. Sivil Havacılık'ta yaptırdığımız şey aslında bir "kayıt". Bu bizim yetkinliğimizi değil tamamen idari anlamda bu işi yapabileceğimizi gösteriyor. THK sertifikası ise bir tür yetkinlik belgesi. Olsa olsa birbirlerini tamamlayan belgeler demek mümkün.
Örneğin (bu ülkede kervan yolda düzülmese ve her şey akıllı mantıklı bir düşüncenin ürünü olsaydı) şu yapılabilirdi. SHGM gelen başvurularda THK sertifikası zorunluluğu getirebilirdi. Ama öyle bir şey yapılmadı. Her şey çorba oldu.
THK'dan alınacak sertifikanın bence tek işlevi, Allah korusun ama kötü bir kaza durumunda hukuksal açıdan pilotu bir nebze koruması olabilir. Yani suçlamanın belki bilinçli taksirden taksire inmesi gibi bir faydası olabilir.
Sonuçta çok fazla ciddiye alınacak bir belge değil. Ama bir araya gelip ufak da olsa bir heyecan yaşanması, sohbet, muhabbet falan güzel olacak.
Multikopterlere gelince... SHGM düzenlemesinin temelinde onlar vardı zaten. Onlara hayatı zorlaştırmak için gereken her şey yapılacak.
Dolayısıyla bu sertifikasyonda onların adı yok.