Sumer Yamaner
Moderator
- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,037
- Tepkime puanı
- 23,650
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Motorların "kaldırma kapasitesi" ve servoların "kaldırma kuvveti" diye kavramlar yok. Madem mühendislik öğrencisisiniz, bu detaylara dikkat etmelisiniz.
Motorda verilen rakam "itki" ya da "thrust" değeridir ve bunun uçağınızın ağırlığı ile doğrudan bir alakası yoktur. Zahmet edip biraz araştırırsanız uçakların ağırlıklarının kaçta kaçı bir itki ile uçtuğunu bulursunuz.
Servolarda ise iş daha da farklı çünkü söz konusu olan rakam bir kaldırma kuvvetini değil bir torku yani döndürme momentini belirtmekte. RC servolarda bu değerin birimi de ya Newton cm, ya kgf cm ya da oz inch şeklindedir.
Aileronların flap olarak kullanılması uzak durulması gereken bir uygulama olup uçağın son yaklaşmada tip stall sonucu viril ile kaybına yol açabilir. Hiçbir uçakta flapların kanat ucuna uzanmadığını biraz araştırırsanız göreceksiniz. Sadece Airbus gibi tamamen bilgisayar yönetimindeki fly by wire uçaklarda aileronlar gerektiğinde birkaç derece aşağı saptırılarak flaplara destek olurlar.
Servo sayısı ve marka / model önerisi olarak daha önce detaylı bir bilgi vermiş olduğum için onları tekrar yazmıyorum. Muhtemelen okunmuyor...
Motorda verilen rakam "itki" ya da "thrust" değeridir ve bunun uçağınızın ağırlığı ile doğrudan bir alakası yoktur. Zahmet edip biraz araştırırsanız uçakların ağırlıklarının kaçta kaçı bir itki ile uçtuğunu bulursunuz.
Servolarda ise iş daha da farklı çünkü söz konusu olan rakam bir kaldırma kuvvetini değil bir torku yani döndürme momentini belirtmekte. RC servolarda bu değerin birimi de ya Newton cm, ya kgf cm ya da oz inch şeklindedir.
Aileronların flap olarak kullanılması uzak durulması gereken bir uygulama olup uçağın son yaklaşmada tip stall sonucu viril ile kaybına yol açabilir. Hiçbir uçakta flapların kanat ucuna uzanmadığını biraz araştırırsanız göreceksiniz. Sadece Airbus gibi tamamen bilgisayar yönetimindeki fly by wire uçaklarda aileronlar gerektiğinde birkaç derece aşağı saptırılarak flaplara destek olurlar.
Servo sayısı ve marka / model önerisi olarak daha önce detaylı bir bilgi vermiş olduğum için onları tekrar yazmıyorum. Muhtemelen okunmuyor...