Çöpe atılırken yakaladım

Bu modele 2S lipo yetersiz gelecektir.Stok motor 3S lipo ve 10x4.7 pervane ile 170 Watt güç üretiyor ki 1 kg civarındaki ağırlığı olan uçak için zayıf kalıyor.Ben Turnigy marka 330 Watt lık 1300KV motor ve 9x6 Pervane ile çok iyi sonuç almıştım.Lipo olarak da 3S 2200mAh 25 - 30C arası öneririm.
 
Bu modele 2S lipo yetersiz gelecektir.Stok motor 3S lipo ve 10x4.7 pervane ile 170 Watt güç üretiyor ki 1 kg civarındaki ağırlığı olan uçak için zayıf kalıyor.Ben Turnigy marka 330 Watt lık 1300KV motor ve 9x6 Pervane ile çok iyi sonuç almıştım.Lipo olarak da 3S 2200mAh 25 - 30C arası öneririm.
Teşekkürler ben tam yazdıgınız özelliklerde bir ürün sipariş verdim mesajınızı görmemişim şanslıyım yanlış almamış oldum :)
 
Wingtiger modelini hatırladım. Zamanında THK wingdragon satışı yaptığı dönemler de getirmişti. 2009-2010 döneminden kalma olması lazım bu model. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama hızlı bir modeldi düşük hızda stall olmaya yatkındı.

Soaraction geldikten sonra bu modelin pabucu dama atılmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa kedik
Teşekkürler ben tam yazdıgınız özelliklerde bir ürün sipariş verdim mesajınızı görmemişim şanslıyım yanlış almamış oldum :)
Hayırlı olsun güle güle kullanın.Bir de dikkat edilmesi gereken nokta motor verilerindeki değerler yanıltıcı olabiliyor.Örneğin 1000KV X bir motorun teknik bilgilerinde Maximum Power: 300 W olduğunu bazen görüyoruz.Ancak o değer 11 inch lik pervaneyle elde edilmiştir. 11 inch pervane o KV değerindeki motorun ısınmasına sebep olabilir kesin olmamakla beraber.En sağlıklı yöntem deneme yanılma yolu kanımca.Bu durumda bir tık küçültürüz pervaneyi ancak 300W olan motor gücü 240W olur.Bu nedenle motor seçimi yaparken benim prensip olarak benimsediğim yöntem diğer kullanıcıların geri bildirimlerine bakmak.Bir de işin şu boyutu var modelcilik camiasında son zamanlarda bilgi kirliliğinin arttığını gözlemlemek mümkün.Genelde insanlar elektrikli motor önerisinde bulunurken sadece KV değerini söylerler hatta KV değerini motor gücü sananlar da vardır ancak unuttukları birşey vardır o da motor gücü.Elektrikli motorlarda güç genellikle Watt(W) ile ifade edilir.Motor gücü dikkate alınmadığında bana verimli olan X bir motor bir başkası için güçsüz gelebilir.KV ise motor devri ve tork ile ilişkili.Bilenler bilir ancak bilmeyenler de öğrenebilir diye düşünerekten hatırlatmak istedim.Kırımsız uçuşlar.
 
Bu modele 2S lipo yetersiz gelecektir.Stok motor 3S lipo ve 10x4.7 pervane ile 170 Watt güç üretiyor ki 1 kg civarındaki ağırlığı olan uçak için zayıf kalıyor.Ben Turnigy marka 330 Watt lık 1300KV motor ve 9x6 Pervane ile çok iyi sonuç almıştım.Lipo olarak da 3S 2200mAh 25 - 30C arası öneririm.
Tamer bey
aşağıdaki ürünü aldım fakat yuvaya pil büyük geldi. Pili değiştirmeyi düşündüm 2200 mah oraya göre uygun boyutta pil bulamadım pilin yerinimi değiştireyim yoksa başka pil mi alayım ? teşekkürler

 
Tamer bey
aşağıdaki ürünü aldım fakat yuvaya pil büyük geldi. Pili değiştirmeyi düşündüm 2200 mah oraya göre uygun boyutta pil bulamadım pilin yerinimi değiştireyim yoksa başka pil mi alayım ? teşekkürler

Yuvayı öne doğru genişletin sorun olmayacaktır.Zamanında ben de öyle yapmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa kedik
Yuvayı öne doğru genişletin sorun olmayacaktır.Zamanında ben de öyle yapmıştım.
Tamer Bey,

Bu attıgım resimdeki işaretli yer uçağın denge noktasımıdır acaba ?
eğer denge noktası burası ise uçak pili takmadan öne dogru eğilme gösteriyor pili arkaya dogru vermem gerek diye düşünüyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
motoru bağladığım zaman dıt dıt ditye sürekli motordan ses geliyor motor ileri geri çok küçük dönüyor ve kumandadan motoru yönetemıyorum servoları yönetebiliyorum sorun ne olabilir.
 
Mustafa bey. Konuyu en başından beri takip ediyorum. Çok normal bir sorun yaşıyorsunuz :) Ve buna benzer çok normal bir sürü sorun yaşamaya devam edeceksiniz. Bol bol sim çalışmanızı tavsiye ediyorum. Bol bol okumanızı tavsiye ediyorum. Burada her sorunuza cevap verebiliriz. Ve hepsi çözülür. Ama sahaya gittiğinizde asıl sorun başlıyor. Modelin havalanması en basit şey. Ama havada ne kadar durduğu ve nasıl iniş yaptığı önemli olan :)
Forumda acemilerin uçak konularını dikkatlice inceleyin.
Sorularınıza gelince; model uçuşa hazır olduğunda kanat genişliğinin 3de 1lik ön kısmından tuttuğunuzda dengede durmalı. Pili buna göre ileri geri ayarlayabilirsiniz.
Motorun dönmesi için şunları deneyin. Tabi pervane takılı olmasın. İlk olarak gaz kanalını reverse edin. Motor çalışırsa esc kalibrasyonunu yapın.
Hatta 35 liraya 2 fotoblok alıp güzel bir uçak kesip biçebilirsiniz. Böylece kırım yaşadığınızda sizi üzmez.
 
Son düzenleme:
motoru bağladığım zaman dıt dıt ditye sürekli motordan ses geliyor motor ileri geri çok küçük dönüyor ve kumandadan motoru yönetemıyorum servoları yönetebiliyorum sorun ne olabilir.

Mustafa kardeşim,
1- THR kanalı Muhtemelen ters çalışıyor, ayarlara bakın "Normal" ise "Reverse" yada tam tersini yaparak deneyin, ta ki gaz kolu en altta olacak şekilde motor normal çalışana kadar. Bu arada pervane mutlaka sökülü olsun.
2- Motor normal olarak çalışmaya başlayınca da; Gaz kalibrasyonu yapmanız lazım.
Şöyle olacak: Kumandanın gaz kolunu en üste alacaksınız ve kumandanızı açacaksınız. Daha sonra modelin pilini takacaksının ve motordan gelen ilk biplemele kesilince çabuk bir şekilde gaz kolunu en alta alacaksınız ve motordan yine bir takım biplemele gelecek ve bu biplemeler kesildiğinde, modelin pilini sökeceksiniz, böylece "THR Calibration" bitmiş olacak.

Uçak ve yeni başlayanlar konularını bol bol okuyun ve terminolojiyi de iyice öğrenin öncelikle, acele de etmeyin.
Kırımsız uçuşlar ve başarılar.;)
 
Tamer Bey,

Bu attıgım resimdeki işaretli yer uçağın denge noktasımıdır acaba ?
eğer denge noktası burası ise uçak pili takmadan öne dogru eğilme gösteriyor pili arkaya dogru vermem gerek diye düşünüyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Mustafa bey ağırlık merkezi tam olarak beyaz borunun olduğu yerde ağırlık merkezini bu noktaya göre ayarlamalısınız.Ancak yanlış yapıyorsunuz bu şekilde ağırlık merkezini kontrol edemezsiniz.Uçak uçuşa hazır vaziyetteyken(batarya,kanat,vs herşey takılı iken) ağırlık merkezinin olduğu olduğu yerden gövdeden biraz dışa doğru parmakla tutup kaldırılır.Eğer kuyruk aşağı çöküyorsa ağırlık merkezi arkada kalıyor demektir ya bataryayı öne kaldıracağız ya da en son çare buruna doğru ağırlık eklenecek.Eğer burun çok ağır ise ağırlık kuyruğa doğru kaydırılacak ya da ağırlık eklenecek.Bu iş için lastikçilerde satılan ve rod balans için kullanılan yapışkanlı ağırlıklar idealdir.Henüz işimiz bitmedi bir de yatay eksende ağırlık merkezi kontrol edilecek.Kuyruktan ve motor kısmından ip türü birşeyle model dik bir şekilde havaya kaldırılır.Eğer uçak bir tarafa yatıyorsa diğer tarafa ağırlık eklenip dengelenir.Bununla ilgili araştırma yapmanızı öneririm az çok fikir verecektir.
 
Mustafa kardeşim,
1- THR kanalı Muhtemelen ters çalışıyor, ayarlara bakın "Normal" ise "Reverse" yada tam tersini yaparak deneyin, ta ki gaz kolu en altta olacak şekilde motor normal çalışana kadar. Bu arada pervane mutlaka sökülü olsun.
2- Motor normal olarak çalışmaya başlayınca da; Gaz kalibrasyonu yapmanız lazım.
Şöyle olacak: Kumandanın gaz kolunu en üste alacaksınız ve kumandanızı açacaksınız. Daha sonra modelin pilini takacaksının ve motordan gelen ilk biplemele kesilince çabuk bir şekilde gaz kolunu en alta alacaksınız ve motordan yine bir takım biplemele gelecek ve bu biplemeler kesildiğinde, modelin pilini sökeceksiniz, böylece "THR Calibration" bitmiş olacak.

Uçak ve yeni başlayanlar konularını bol bol okuyun ve terminolojiyi de iyice öğrenin öncelikle, acele de etmeyin.
Kırımsız uçuşlar ve başarılar.;)
dediğiniz gibi kalibrasyon yaptıktan sonra düzgün bir şekilde çalıştı fakat bana motorun hızı tatmin edici gelmedi. Pili full sarj yapıp denedikten sonra hızda herhangi bir değişim olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
dediğiniz gibi kalibrasyon yaptıktan sonra düzgün bir şekilde çalıştı fakat bana motorun hızı tatmin edici gelmedi. Pili full sarj yapıp denedikten sonra hızda herhangi bir değişim olmadı.
Yanlış hatırlamıyorsam zaten modelin üzerinde stock halinden daha düşük güçte bir motor var.