Çaylak Model

Bu ilk uçağınız ve ilk uçuşunuz olacaksa bolca dihedral vermenizi tavsiye ederim, çok az dihedral vererkte bi model denedim cidden çok fark var kontrol etmekte zorlanırsınız.
Biraz ustalaşmak lazım yoksa dihedral olmadan çok kıvrak hareketler yapıyor uçak daha keyifli oluyor.
 
Bu ilk uçağınız ve ilk uçuşunuz olacaksa bolca dihedral vermenizi tavsiye ederim, çok az dihedral vererkte bi model denedim cidden çok fark var kontrol etmekte zorlanırsınız.
Biraz ustalaşmak lazım yoksa dihedral olmadan çok kıvrak hareketler yapıyor uçak daha keyifli oluyor.
Yanlış bilmiyorsam Cankut hocamın ilk uçuşu ya da ilk uçağı değil. O yüzden çok da zorlanacağını düşünmüyorum. Dediğiniz gibi dihedral açısı olmadığında uçak daha kıvrak olur zevkli uçuşlar da çıkabilir:):)
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Burda konu Pilotun zorlanması veya uçurup uçuramaması değil.İstenilen özelliğe göre bir Uçağın Aerodinamik yapısı tasarlanır.Bugün bir Airbus A321NEO'yu incelediğinizde Dihedral'e sahip olduğunu görürsünüz.Bunun nedeni Airbus A321NEO'yu ilk defa uçuracak bir First Officer'in daha önce hiç Uçak uçurmamış olması değildir.Öncesinde yüzlerce saat Cessna,DA,...vb gibi uçaklarla uçmuştur.Olmazsa uçmaz mı peki? Elbette uçar yeter ki Aerodinamiği ve ayarları düzgün yapılmış olsun.Dihedral olmalı mı derseniz benim fikrim olmalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Bu ilk uçağınız ve ilk uçuşunuz olacaksa bolca dihedral vermenizi tavsiye ederim, çok az dihedral vererkte bi model denedim cidden çok fark var kontrol etmekte zorlanırsınız.
Biraz ustalaşmak lazım yoksa dihedral olmadan çok kıvrak hareketler yapıyor uçak daha keyifli oluyor.
İlk uçağı iki yıl önce yapmıştım hocam 108 cm kanat açıklığına sahip idi ve bolca kaza kırım yaptık emektarla.Ama boyutlar değişince bazı dinamikler de değişiyor haliyle.Parça kombinasyonları,ağırlık vb.Şuan kullandığım uçak 140 cm kanat açıklığına sahip,1450 gr ve dönüşlerde hafif stalla düşme durumu oluyordu onu çözmeye çalışıyorum.Düz uçuşlarda tam bir trainer.dihedralli kanat da yapmıştım deprondan.Şuan denediğim ise köpük kanat deneysel.Ağırlığa ve uçuşa ne derece etki edecek göreceğiz.Uçurmadan bilemeyiz :)))))
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
İlk uçağı iki yıl önce yapmıştım hocam 108 cm kanat açıklığına sahip idi ve bolca kaza kırım yaptık emektarla.Ama boyutlar değişince bazı dinamikler de değişiyor haliyle.Parça kombinasyonları,ağırlık vb.Şuan kullandığım uçak 140 cm kanat açıklığına sahip,1450 gr ve dönüşlerde hafif stalla düşme durumu oluyordu onu çözmeye çalışıyorum.Düz uçuşlarda tam bir trainer.dihedralli kanat da yapmıştım deprondan.Şuan denediğim ise köpük kanat deneysel.Ağırlığa ve uçuşa ne derece etki edecek göreceğiz.Uçurmadan bilemeyiz :)))))
Ben Çaylağı yaptığım zaman ilk uçuşta tereddüt etmiştim ancak bırakın Uçağa ayar yapmayı Uçak trim bile istemedi bıraksanız kendi kendine uçuyordu.Israrla bu tip bir Uçağı tavsiye etmemin sebebi bu.Çünkü uçmayı öğrenen birinin kırım yaşama riski bu Uçakta daha az olduğu gibi uçmayı da daha kolay öğrenir.Daha küçük modele yönelmeyi tercih eden insanlara da saygımız sonsuz elbette.Bizim amacımız insanlara kendi fikirlerimizi kabul ettirmek değil yol göstermektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Ben Çaylağı yaptığım zaman ilk uçuşta tereddüt etmiştim ancak bırakın Uçağa ayar yapmayı Uçak trim bile istemedi bıraksanız kendi kendine uçuyordu.Israrla bu tip bir Uçağı tavsiye etmemin sebebi bu.Çünkü uçmayı öğrenen birinin kırım yaşama riski bu Uçakta daha az olduğu gibi uçmayı da daha kolay öğrenir.Daha küçük modele yönelmeyi tercih eden insanlara da saygımız sonsuz elbette.Bizim amacımız insanlara kendi fikirlerimizi kabul ettirmek değil yol göstermektir.
Kesinlikle.Bu arada ilk uçağın küçük olması tamamen bilgisizliktendi :))) Kaza kırımlar psikolojik olarak biraz yıpratıyor evet ama teknik olarak da oldukça faydası oldu diyebilirim.Tabi herkes aynı motivasyonda olmayabilir, kaza kırım ihtimali daha düşük modellerle başlamak dediğiniz gibi önemli.
 
Kesinlikle.Bu arada ilk uçağın küçük olması tamamen bilgisizliktendi :))) Kaza kırımlar psikolojik olarak biraz yıpratıyor evet ama teknik olarak da oldukça faydası oldu diyebilirim.Tabi herkes aynı motivasyonda olmayabilir, kaza kırım ihtimali daha düşük modellerle başlamak dediğiniz gibi önemli.
Sizi suçlamak için söylemedim bu arada yanlış anlaşılmasın.Sizi çok iyi anlıyorum bizler de aynı yollardan geçtik.Keşke zamanında beni de böyle bilgilendiren olsaydı da o hataları yapmasaymışım.Sizin de belirttiğiniz gibi herkesin psikolojisi aynı olmayabilir, yeni başlayan biri kırım yaşaması durumunda keyfi kaçıp hobiye başlamadan veda edebilir.Öte yandan yeni başlayan biri bu süreci ne kadar kolay atlatırsa o kadar çok keyif alabilir.Kırım elbette ilerleyen zamanlarda olabilir ve öğrenme hayat boyu devam eden bir şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Cankut hocam videoda 3cm'lik köpükten kanadı kesiyor, Airfoil de sizin dediğiniz gibi 3cm'yi karşılıyor.İsterseniz Airfoil'i kesip bir gözlemleyin.Evdeki metreyle de kontrol ettim bence 30mm uygun olacaktır.Sizden ricam yapım aşamalarını bizlerle paylaşırsanız çok sevinirim.Bu Uçağın ben de dahil bir çok modelci için ayrı bir hikayesi var.🙂
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Tamer Ağabey bugün tek başıma uçuşa çıktığım için çekim yapamadım.Eski kanat deprondu ve gri tamir bandı kaplamalıydı,ayrıca 6 derece dihedralliydi.yatışlarda stall olunca dönüşleri hep rudder ile yapmak zorunda kalmıştım (dihedraller ruddera aileron etkisi kazandırır) Bugün dihedralsiz ve yeni köpük kesim kanatlarla uçtum ve dönüşlerde çok stabil aileron+elevator hareketi yaptı.Rudder kullanmadım desem yeridir (kullanılmalı tabiki ancak ilkinde rudder kullanmak adeta mecburiydi) Ya dihedralsiz uçtuğumdan,ya da köpük kanat hafif oldu ondan kaynaklandı diye düşünüyorum.Gövde ve kanatlardan gri tamir bandını söküp karbon görünümlü ince kaplama yaptım,sürtünmenin azalmasının da minik bir etkisi olmuş olabilir.En stabil ve beklediğim kontrollü uçuşu gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.İleride video paylaşacağım.
 
Tamer Ağabey bugün tek başıma uçuşa çıktığım için çekim yapamadım.Eski kanat deprondu ve gri tamir bandı kaplamalıydı,ayrıca 6 derece dihedralliydi.yatışlarda stall olunca dönüşleri hep rudder ile yapmak zorunda kalmıştım (dihedraller ruddera aileron etkisi kazandırır) Bugün dihedralsiz ve yeni köpük kesim kanatlarla uçtum ve dönüşlerde çok stabil aileron+elevator hareketi yaptı.Rudder kullanmadım desem yeridir (kullanılmalı tabiki ancak ilkinde rudder kullanmak adeta mecburiydi) Ya dihedralsiz uçtuğumdan,ya da köpük kanat hafif oldu ondan kaynaklandı diye düşünüyorum.Gövde ve kanatlardan gri tamir bandını söküp karbon görünümlü ince kaplama yaptım,sürtünmenin azalmasının da minik bir etkisi olmuş olabilir.En stabil ve beklediğim kontrollü uçuşu gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.İleride video paylaşacağım.
Cankut hocam günaydın.Uçağın stall olmamasının nedeni ve dönüşlerde Rudder'a ihtiyaç duymamanızın nedenleri Dihedral olması veya olmaması değil bunu belirteyim.Bu Uçağın Aerodinamiği ve ayarları ile ilgili bir durum.Gördüğüm kadarıyla Çaylak planına sadık olmadan, Çaylak&FT Simple Storch karışımı(Çaylakımsı) bir Uçak yapmışsınız.:lol: Şaka yapıyorum üzerinize alınmayın.Uçakta ki yapısal farklılıklar Aerodinamiği değiştireceğinden çok farklı etkiler ortaya çıkabilir bu her Uçak için geçerli bir şey.Memnun kaldıysanız ve keyif aldıysanız problem yok.Rudder kullanma konusunda bazı modelciler sadece yan rüzgar olduğunda Uçağı düzeltmek için kullanılır olarak tanımlayabiliyorlar ancak bu doğru değil.Uçağın bir çok uçuş safhasında Uçağı düz bir hatta tutabilmek için Rudder kullanmak gerekmektedir.Mesela Aileron ile dönüşlerde bile bu maksatla Uçağı Rudder ile destekleriz.Bir Pilot, Rudder kullanmayı çok çok iyi bilmeli ve kumandalara hakim olmalı.Uçuş videosu da bekliyoruz, kırımsız uçuşlar dilerim.