Sumer Yamaner
Moderator
- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,084
- Tepkime puanı
- 23,743
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Her ne kadar nitro yakıt pahalı olsa da model motoru seçerken yakıt tüketimine bakmayız. Evet 4 zamanlı motor çevrim esnasında piston strokunun daha büyük bir bölümünü kullandığı için ve giren ile çıkan karışımı daha iyi ayırdığı için termodinamik açıdan daha verimlidir ve aynı gücü daha az yakıtla sağlayacaktır. Ama bu durum motorun markası, modeline daha doğrusu tasarımına da çok bağlıdır. Örneğin Saito 82 dört zamanlı motor yakıtı genelde içer! ASP FS91 ise koklar.Bir sorum daha olacak 4 zamanlı motorlar 2 zamanlı motorlara göre nerdeyse yarı yarıya daha az yakıt kullanır diye bir yazı okumuştum. Bu aynı hacimdeki motorlar için mi geçerli yoksa 91 lik 4 zamanlı ve 65 lik 2 zamanlı motor arasında da ciddi bir yakıt farkı oluşur mu
Dört zamanlı motorda buji tartışmasız OS F Type olmalıdır. Ben asla başka buji kullanmam. Yedek parça olarak neye ihtiyacın olacağını öngörmek zor. Ben silindir kafası değiştirmiştim. Niye bunu yapmak zorunda kaldığımı inan şu an hatırlamıyorum. Segman ve gömlek ile piston nispeten sık zarar görebilir. Bir de rulmanlar. Pervane somunları kaybedilebilir ve yedekte bulunması iyi olabilir. Dört zamanlılarda egzost sık sık gevşeyebilir ve havada düşüp kaybolabilir. Yani o kadar çok ve farklı senaryo var ki...Hocam ben fs91ar da karar verdim gibi
Alacağım satıcıda yedek parçalarıda var sizce yedekte durması iyi olur sorunçıkarta bilir dediğiniz bir parçası var mı
Ve üzeride gelen buji iyi midir yoksa farklı marka daha kaliteli bir buji almalı mıyım