Maalesef kırım. Uçuş öncesi ışıklandırma ne yaptıysam çalışmadı. Sümeronics'in müşteri hizmetleri kullanıcı hatası diyerek sıyrıldı işin içinden ama neyse...
Uçuş öncesi kontrollerde aileronların ters olduğunu farkettim. Aileronları düzelttim ama "Rudder to Aileron" miksini düzeltmeyi unuttum. Piper yan rüzgara karşı çok hassas bir uçak, özellikle kalkışta. Kalkış koşusunda hafif yan rüzgarda hızını alıp 70-80 derece yan dönünce bir yandan rudder ile düzeltme vermeye çalışıyordum. Yüksek ve ağaç gibi sert gövdeleri olan mısır yavrularına doğru dönünce hafif elevatör çektim, otlara burunla girmesin, havada aileronu düzeltirim diye düşündüm. Ama yerden kesildiğinde miks fazlasıyla (ters) olarak görevini yaptı ve o anda hatayı henüz farketmediğim için olması gereken komutu veremedim. Motor mount, cowling kırıldı, yeni yaptığım burun gövdeye birleşim yerinden kırıldı. Yeterince güçlendirmemişim, ya da en zayıf yerinden kırılıp daha büyük bir hasar oluşmadı. Kanat sağlam, işin ilginç tarafı ışıklandırma çalışmaya başladı!
Tamir için tezgaha aldığımda ilgili konudan fotolarıyla devam ederim. Şimdilik cezalı. Sağ kolum geçirdiğim motosiklet kazası sonrası henüz tam olarak iyileşmedi, pek kullanamıyorum. Biraz zamana ihtiyacım var.