Kv ile çekeceği akımın bir alakası yok.
Motorun sadece kv'sını bilmek yetmez, diğer sayılar da önemlidir. Örneğin 2212, 2618, 4025, 4530 gibi... Bunlar da elimizde olursa kabaca bir fikrimiz olur. Çekeceği sürekli akım değerleri ve anlık maksimum değerleri üreticiden alınabilir, üretici bilinmiyorsa benzer ölçüdeki motorların değerlerine göre bir tahmin yürütülebilir. Eğer hiçbir şey bilinmiyorsa log özelliği bulunan bir esc veya başka ara cihazlarla kendiniz test edebilirsiniz.
Kv ile üretilen gücün de bir alakası yok. Düşük kv daha güçlüdür demek yanlış. Dikkat ederseniz, genelde aynı ölçüde olan motorların farklı kv versiyonlarından kv'sı yüksek olanın ürettiği güç daha fazladır.
Motorun üreteceği gücü stator ölçüleri, sarım tekniği, sarım miktarı ve mıknatısların kalitesi belirler. Kv sadece motorun volt başına devrini, yani hızını verir.
Güç kavramı biraz kafa karıştırıyor, zira motorun kendi kendine ürettiği güç bizim için bir anlam taşımıyor. Bunun yerine işimize yarayacak olan birim thrust, yani itki kuvveti.
Thrust'ın bileşenleri ise motor devri ve pervane ölçüleri. Yani motorun gücünü değerlendirirken çevireceği pervaneyi de hesaba katmamız lazım. Buradan şöyle bir genellemeye gidebiliriz, düşük kv değerli motorlar daha büyük pervaneler ile, yüksek kv değerli motorlar daha küçük pervaneler ile kullanılır. Ama bu çok yüzeysel bir genellemedir.
İşin aslı, motorun üreticisi motorun özelliklerinde hangi pervane ile ve kaç voltta ne kadar thrust vereceğini, kaç amper akım çekeceğini verir. Kararı buna göre vermek gerekir.
Gecikme için özür dileriz...