- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,579
- Tepkime puanı
- 6,176
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Monsun'un ilk uçuşunu da yaptığımıza göre, artık bir kaç kelam edip bir iki resim koysam iyi olacak.
Model Black Horse'un üretimi bir ARF. Kanat açıklığı 220 cm, boy 164 cm, motor 26-35 cc benzin. Ben bir iki uçuş yapmış, ama boş kasa olarak 2. el aldım. Elimde 32 cc DLA32 motorum vardı. Biraz değişik bir şey olsun diye uzun zamandır uçakla çekerek planör kaldırmayı düşünüyordum. Denk geldi, bu iş için uygun olduğunu düşündüm, ki daha sonra incelediğimde çekme yerinin mevcut ve yapısının buna göre tasarlandığını gördüm. Ama çekme mekanizması yok, bir şekilde halletmem lazım. Yalnız şu an için amacım zayıf taraflarını tespit edip, düzeltmeleri yapmak. Örneğin, sahamız çok engebeli ve modelin burnu yere yakın olduğu için, yerde öne kapaklanma eğilimi vardı. Bu nedenle sanayide 2cm daha uzun yeni ön iniş takımı yaptırdım. (Buna rağmen şimdiden taksi esnasında bir pervane kırdım).
Öte yandan benzinli motor çok sarsıntılı çalıştığı için, motor rodajı sırasında, gövdeye kanat gibi boru ve vida ile bağlanan yatay dengeleyicinin gevşek bir şekilde sallandığını gördüm. Bunu önlemek için borunun etrafına elektrik bandı sarıp, gövde içindeki borunun geçtiği fiberglass boruya vidaladım.
Bunun dışında planörü çekerken dengeli bir kalkış için elimde mevcut heli cayrolarından takmayı düşünüyorum. Bakalım ne olacak.
Bu arada, çekmeyi düşündüğüm planör, Seagull KA8B, uçuşa hazır bekliyor. Bir ara onun içinde bir iki şey yazarım.
Şimdi birkaç foto ekleyeyim. Önce motor;
Motoru yerleştirirken karşılaştığım bir sorun, karbüratörün üzerindeki gaz kolunun konumu idi. Mevcut konumunda gaz servosunu yerleştirecek yer bulmak çok zordu. Karbüratörün gövdeye bağlantısının simetrik olduğunu görünce, karbüratörü söküp, 180 derece çevirerek motora yeniden taktım. Motorun çalışmasıda hiç bir sorun yok! 18x8 pervane ile yerde 8,5 kg çekiş sağlıyor.
Özgün konumu,
Yeni konumu;
Bu da gaz koluna servo kolundan yaptığım uzatma,
Modeli toplarken başka resim çekmedim. Yalnız hoşuma giden tarafı, ben flap servoları için alıcıda bir kanal daha lazım derken, kanatlardaki flap servo yuvalarının her iki kanatta farklı konumda olduğunu fark ettim. Böylece doğrudan Y kablo ile sinyal dönüştürücüye ihtiyaç duymadan tek kanal ile hallettim. Yalnız elevatör iki parçalı ve iki servolu olduğu için, Y kabloya bir servo sinyal dönüştürücü gerekti. (Burada elindeki sinyal dönüştürücüyü hibe ettiği için Mehmet'e (Küçüksarı) teşekkür ederim). Bir de, rudder ve ön iniş takımı da çift servolu olduğu için, bir sinyal dönüştürücü de burada gerrekti. (Burada da hızır gibi yetişen Sümer (Yamaner) bey'e teşekkürü borç bilirim).
Bunlar da bahçede çektiğim bitmiş halinden resimler, idare edin.
Maiden videomuz yok ne yazık ki. Ama o güne ait sahadan birkaç resim..
Model Black Horse'un üretimi bir ARF. Kanat açıklığı 220 cm, boy 164 cm, motor 26-35 cc benzin. Ben bir iki uçuş yapmış, ama boş kasa olarak 2. el aldım. Elimde 32 cc DLA32 motorum vardı. Biraz değişik bir şey olsun diye uzun zamandır uçakla çekerek planör kaldırmayı düşünüyordum. Denk geldi, bu iş için uygun olduğunu düşündüm, ki daha sonra incelediğimde çekme yerinin mevcut ve yapısının buna göre tasarlandığını gördüm. Ama çekme mekanizması yok, bir şekilde halletmem lazım. Yalnız şu an için amacım zayıf taraflarını tespit edip, düzeltmeleri yapmak. Örneğin, sahamız çok engebeli ve modelin burnu yere yakın olduğu için, yerde öne kapaklanma eğilimi vardı. Bu nedenle sanayide 2cm daha uzun yeni ön iniş takımı yaptırdım. (Buna rağmen şimdiden taksi esnasında bir pervane kırdım).
Öte yandan benzinli motor çok sarsıntılı çalıştığı için, motor rodajı sırasında, gövdeye kanat gibi boru ve vida ile bağlanan yatay dengeleyicinin gevşek bir şekilde sallandığını gördüm. Bunu önlemek için borunun etrafına elektrik bandı sarıp, gövde içindeki borunun geçtiği fiberglass boruya vidaladım.
Bunun dışında planörü çekerken dengeli bir kalkış için elimde mevcut heli cayrolarından takmayı düşünüyorum. Bakalım ne olacak.
Bu arada, çekmeyi düşündüğüm planör, Seagull KA8B, uçuşa hazır bekliyor. Bir ara onun içinde bir iki şey yazarım.
Şimdi birkaç foto ekleyeyim. Önce motor;
Motoru yerleştirirken karşılaştığım bir sorun, karbüratörün üzerindeki gaz kolunun konumu idi. Mevcut konumunda gaz servosunu yerleştirecek yer bulmak çok zordu. Karbüratörün gövdeye bağlantısının simetrik olduğunu görünce, karbüratörü söküp, 180 derece çevirerek motora yeniden taktım. Motorun çalışmasıda hiç bir sorun yok! 18x8 pervane ile yerde 8,5 kg çekiş sağlıyor.
Özgün konumu,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeni konumu;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da gaz koluna servo kolundan yaptığım uzatma,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modeli toplarken başka resim çekmedim. Yalnız hoşuma giden tarafı, ben flap servoları için alıcıda bir kanal daha lazım derken, kanatlardaki flap servo yuvalarının her iki kanatta farklı konumda olduğunu fark ettim. Böylece doğrudan Y kablo ile sinyal dönüştürücüye ihtiyaç duymadan tek kanal ile hallettim. Yalnız elevatör iki parçalı ve iki servolu olduğu için, Y kabloya bir servo sinyal dönüştürücü gerekti. (Burada elindeki sinyal dönüştürücüyü hibe ettiği için Mehmet'e (Küçüksarı) teşekkür ederim). Bir de, rudder ve ön iniş takımı da çift servolu olduğu için, bir sinyal dönüştürücü de burada gerrekti. (Burada da hızır gibi yetişen Sümer (Yamaner) bey'e teşekkürü borç bilirim).
Bunlar da bahçede çektiğim bitmiş halinden resimler, idare edin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Maiden videomuz yok ne yazık ki. Ama o güne ait sahadan birkaç resim..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol