Benzinli motorlar hakkında birkaç soru

Berkay Uçan

Yeni Uye
Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
9
Yaş
26
Konum
Manisa
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar uzun zamandır foruma uğramıyordum. Pandemi döneminde zorda olsa uçuş yapmaya zaman bulabildim dünkü son uçuşumda pekte hoş olmayan bir kaza yaşadım inişte ani bir rüzgar nedeniyle bir dengesizlik yaşadım gaz verip tekrar yükselmeye çalışsamda başaramadım düştüm dışarıdan bakınca pek birşey gözükmüyordu tek anormallik gaz kapalı olmasına rağmen motor halen dönmeye çalışıyordu. Uçağın yanına yaklaştığınmda duman çıktığını gördüm ve uçak gözümün önünde bir kismi yandı Açıkçası baya moralim bozuldu lipo motor ve alıcı erimiş plastiğe dönmüştü. Neyse bu gün uçağı toparlamak isterken sahibindende uygun fiyata hazır balsa trainer kitleri gördüm 40 70 lik arası kitler vardı onlardan alıp onları yapsam hemde depron dan balsaya geçiş yapmış olurum hemde patlar motorlu hir model toplarım dedim küçük bir bütçe fiyat araştırması yaptım. Ve şunu gördüm nitro yakıtlar çok pahalı ve bulması zor gibi girdiğim çoğu yerde stok yok gibiydi bende benzin motorlara baktım fiyat açısından daha uygun gözüktü rcgf nin 10cc lik motoru 1600tl civarında alınabiliyor gibi. Yakıt olarak ta benzin ve yağ kullanıyormuş nitroya göre ucuz ve kolay erişilebilir.

Ama forumda şunu gördüm titreşim nedeni ile nitro modellerde benzinli kullanılamiyormuş. Bu konuda şunu anlayamadım
Titreşim tam olarak ne yapıyor? havada uçak dağılacak değilya
Küçük boyutta motorlarda o kadarda sorun olur mu?
Motorla gövde arasına titreşimi absorbe edece birseyler koyulabilir mi?
Beni baya etkiledi nitroya göre daha az ayar istemesi ateşlenme sistemi olsun
sesi bile nitroya göre daha güzel. Bu konuda ne yapılabilir büyük boyuttaki uçaklar da güçlendirme yapılıyormuş ama küçük boyutlarda bu mümkün mü?
 
İlk içten yanmalı motorun olarak benzinliyi düşünme. Hele hele 10 cc, 9 cc gibi bir benzinliyi asla düşünme. Çünkü bu boyuttaki benzinl motorların hem ayarı hem idamesi oldukça zordur. Kişisel deneyimime göre benzinli motorda alt sınır 20 cc (daha da iyisi 30 cc) olmalı.
Zaten 10 cc motoru takacağın model küçük bir model olacak ve sen o modele ekstradan bir ateşleme ünitesi hatta belki de bir ateşleme pili eklemek zorunda kalacaksın. Bir başka dezavantaj, küçük hacimli benzinli motorlarda kullanılan mini bujiler. Normal bir bujiyi nispeten kolayca piyasadan bulabilirken bu bujiyi güç bela yurt dışından getirteceksin ihtiyaç olduğunda.
Titreşime gelirsek... Evet havada uçak dağılıyor!!! Benzinli motorlar dört zamanlı nitro motorlardan bile daha fazla titreşim oluşturuyorlar ve iki uçuş sonrasında örneğin elevatör menteşeleri çıkıyor, iniş takımında tekerlek stoperleri düşüyor, aileron servosu yerinden çıkıyor vs vs vs. Küçük bir uçakta bu etkiler çok daha belirgin olacaktır. İdeal koşullarda bir uçağın benzinli motora göre tasarlanmış olması istenir. Standart bir trainere benzinli motor taktığında kısa sürede uçağı birkaç parça olarak eline alırsın.
Sonuçta 120 size altında benzinli motoru asla önermem. 120 size civarında da 20 cc benzinli motoru ancak içten yanmalı motorlarda deneyim kazanmış modelciye öneririm.
Glow motor kullanırsan yakıtını kendin yapabilirsin. Bunun için gereken kimyasallar piyasadan bulunabilir. Bununla ilgili bu forumda yeterli bilgi var.
 
İlk içten yanmalı motorun olarak benzinliyi düşünme. Hele hele 10 cc, 9 cc gibi bir benzinliyi asla düşünme. Çünkü bu boyuttaki benzinl motorların hem ayarı hem idamesi oldukça zordur. Kişisel deneyimime göre benzinli motorda alt sınır 20 cc (daha da iyisi 30 cc) olmalı.
Zaten 10 cc motoru takacağın model küçük bir model olacak ve sen o modele ekstradan bir ateşleme ünitesi hatta belki de bir ateşleme pili eklemek zorunda kalacaksın. Bir başka dezavantaj, küçük hacimli benzinli motorlarda kullanılan mini bujiler. Normal bir bujiyi nispeten kolayca piyasadan bulabilirken bu bujiyi güç bela yurt dışından getirteceksin ihtiyaç olduğunda.
Titreşime gelirsek... Evet havada uçak dağılıyor!!! Benzinli motorlar dört zamanlı nitro motorlardan bile daha fazla titreşim oluşturuyorlar ve iki uçuş sonrasında örneğin elevatör menteşeleri çıkıyor, iniş takımında tekerlek stoperleri düşüyor, aileron servosu yerinden çıkıyor vs vs vs. Küçük bir uçakta bu etkiler çok daha belirgin olacaktır. İdeal koşullarda bir uçağın benzinli motora göre tasarlanmış olması istenir. Standart bir trainere benzinli motor taktığında kısa sürede uçağı birkaç parça olarak eline alırsın.
Sonuçta 120 size altında benzinli motoru asla önermem. 120 size civarında da 20 cc benzinli motoru ancak içten yanmalı motorlarda deneyim kazanmış modelciye öneririm.
Glow motor kullanırsan yakıtını kendin yapabilirsin. Bunun için gereken kimyasallar piyasadan bulunabilir. Bununla ilgili bu forumda yeterli bilgi var.
Öneri için teşekkürler rckolik youtube kanalında görmüştüm bu boyutlarda benzinli motor o sebeple bunu düşünmüştüm.
Kendi yakıtı yapma başlığını okumuştum küçük miktarlara yakıt yapmak sanırım biraz zor . Acaba türkiyede hazir markalara göre daha ucuza yakıt yapıp satan kişiler var mı?
Birde nitro motorlara bakarken bir sürü farklı marka gördüm. Benim bildiğim kaliteli olanlar saito ve Os. Bunların fiyatı biraz yüksek bir alt segmentte alınabilecek motor markaları nelerdir.
 
Öneri için teşekkürler rckolik youtube kanalında görmüştüm bu boyutlarda benzinli motor o sebeple bunu düşünmüştüm.
Kendi yakıtı yapma başlığını okumuştum küçük miktarlara yakıt yapmak sanırım biraz zor . Acaba türkiyede hazir markalara göre daha ucuza yakıt yapıp satan kişiler var mı?
Birde nitro motorlara bakarken bir sürü farklı marka gördüm. Benim bildiğim kaliteli olanlar saito ve Os. Bunların fiyatı biraz yüksek bir alt segmentte alınabilecek motor markaları nelerdir.
Magnum, ASP, Thunder Tiger, Super Tigre, bulunabilirse Webra.
 
Merhaba,

Asagidaki linkleri inceleyebilirsin.



 
OS candır, evladiyeliktir, biraz pahalıdır ama hakkını verir.
ASP de fena değildir, ve fiyat olarak nispeten hesaplıdır.
Motor ve kumandada paraya kıyma taraftarı olanlardanım.
1600 tl yi gözden çıkarıyorsan os55 ax motorlu stick modeli var 2. el sitelerinde. Stick pek güzel teyyaredir, üstten kanatlı olmakla beraber hafiften kıvraklık da yapar havada. Tam trainer dersen Phoenix Classic 40 görmüştüm yine, o da iyi trainerdir. OS 55 güçlüdür, 40-60 lık aralığında pek çok teyyareye bağlanır ve güzel iş yapar. Tabi motorun durumuna bakmak lazım.
Bunun dışında Sümer beyin açıklamaları olayı net olarak ortaya koymuş.
 
Cereyanlı fırçasız motor tahrikli pompalar roket motorlarındaki turbopump'larin bile yerlerini alıyorlar. Bu saatten sonra benzinli tayyare isi , hele ki cereyanlı alternatiflerine göre çok az avantajı olan küçük boyutlarda, yanlış yönde kuantum sıçraması gibime geliyor :)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme: