Aracı firma ile Yurt dışından ürün getirtme tecrübelerim

Berk Eksin

Tecrübeli Uye
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
976
Tepkime puanı
718
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Uçak
Başka bir konun altına yazmıştım ama istek olunca ayrı bir konu açıyım dedim.
Son gümrük düzenlemesinden sonra aliexpressde birçok ürünü Türkiye'ye göndermemeye başlayınca farklı bir yöntem keşfettim.
Aslında bu yöntemi başka bir forumda yıllar önce görmüştüm. İlk 2 sene önce spesifik özellikte aradığım bir lipoyu getirtmek için kullandım. Şuanda bir elektronik getirmek için kullanıyorum.
Kısaca süreç şu şekilde. Siz kargoyu dünyanın herhangi bir yerinden aracı firmaya yolluyorsunuz onlarda size yolluyor.
Ben ilk seferimde Amerika postam kullanmıştım. Sorun yaşamadım ama maliyetliydi sipariş geçmişinde ayrıntı göremedim ama 3 adet lipo için aracı firmaya 47 dolar ödemişim yanlış hatırlamıyorsam bunun içine gümrük vergiside dahildi.

Şuan ise süreç nasıl gidiyor ona değiniyim. Öncelikle burda bahsettiğim ve bahsedeceğim hiçbir firma ile bağlantım yoktur.
Şuan amerikasepetim firmasını kullanıyorum. Öncelikle hesap oluşturuyorsunuz. Ve size Amerika'daki ofislerinin adresini ve telefon numarasını veriyorlar bunları düzgünce sipariş verirken girmeniz gerekiyor yoksa siparişiniz yanlış bir yere gider ve geri alamazsınız.
Daha sonra siteleri üzerinden paket oluştur sekmesinden paket oluşturmanız gerekiyor. Burda paketin nerden geleceği siparişin onaylandığını ve ürünün fiyatının gözüktüğü bir ekran görüntüsü gibi basit şeyler eklemenizi istiyor. Bundan sonra paketin onlara ulaşmasını bekliyorsunuz.

Ben siparişi Çin'den verdim. Verdiğim tarih Çinlilerin bir bayramına denk geldiği için geç kargoya verildi.Kargoya veridikten sonra Çin'den Amerika daki adrese ulaşması 11 gün sürdü. Türkiye saati ile dün gece onlara paket ulaştı. Siteye baktığımda hala paket bekleniyor yazıyordu bu gün akşam pakettin ellerine ulaştığını ve çıkan ücretle ilgili bana ulaştılar.

Ücretlendirme kısmı iki bölüm gümrük vergisi ve kargo ücreti. Gümrük vergisi kısmında ısrarla sitenin her yerinde fiyat sınırı yok istediğiniz gibi verebilirsiniz demişler. Ben müşteri hizmetlerini şunu sordum benim ürünüm 26 dolar üzerine 11 kargo ödedim alırken siz vergilendirmeyi ne üzerinden yapıcaksınız 26 dolar olduğunu belirttiler. Kargomun boyutu alışveriş yaptığım sitede belirtilmiş bunun kargoculardaki karşılığı 1lbs. Bununda kargo ücreti Amerikasepetimde 14 dolar. Sitelerine girerseniz ayrıntılı bir vergi ve kargo hesaplama aracı var.

Bu gün başta bana çıkan ücret 14.4 dolar gümrük + 18 dolar kargo. Yani ürünü kargo dahil fiyatı 37 dolar üzerinden vergilendirmişler ve 2lbs kargo ücreti istemişler.Müşteri hizmetlerine yazdım. Hızlı bir şekilde geri dönüş yaptılar ve hem vergilendirmeyi hemde kargo ücretini düzelttiler. Yaklaşık 10.4 dolar vergi + 14 dolar kargo ücreti ödedim. Burda aklıma gönderdiğim ekran görüntüsünde ürün 5 dolar yazsa sorgulucaklar mıydı öğeyi denetle 26 yı sil 5 yaz ekran görüntüsü al yaparsak ne olur.

Ürünü Amerikada ne zaman kargolayacaklar merak ediyorum şikayet var da en fazla şikayet Amerika'dan kargolamanın gecikmesi ile ilgiliydi.

Son olarak gözlemlerim şu şekilde. Öncelikle firma çok fazla kurumsal bir firma değil. Firmanın verdiği Amerika adresine Google streetde baktığımda klâsik müstakil bir Amerikan evi gördüm sanırım kendi garajlarında falan yapıyorlar. Müşteri hizmetleri numarası Amerika ama Türkiye saati ile Türkiye'de çalışıyorlar. Anladığım kadarıyla müşteri hizmetleri kısmı Amerika'ya soruyor onlardan geri dönüş geliyor saat farkı falan derken çoğu zaman biraz uzun sürüyor.
Ama fiyatları uygun daha önceden kullandığım Amerika postamda 1lbs 21 dolar iken burda 14 dolar.
Gelişmeleri burdan yazmaya devam edicem
 
Öncelikle esasen burada vergi olarak nitelendirilen şey zannedersem aracının aldığı komisyon (hizmet bedeli) olsa gerek. Süreçte gümrükle, vergiyle ilgili bir durum olması halinde satınalmanız zaten yasal limite takılacak ve ürünü alamayacaktınız. Benim anladığım yapılan şey satın aldığınız ürünün amerikadaki bir arkadaşınız tarafından size şahsi bir postaymış gibi gönderilmesi şeklinde. Eğer işler yolunda gider ve paketiniz gümrük incelemesine takılmadan standart bir posta olarak nitelendirilirse hiçbir şey yapmanıza gerek kalmadan paketiniz elinize ulaşacaktır. Fakat bu yöntemi kullanarak bir risk aldığınızı tahmin ediyor olduğunuzu düşünüyorum. Eğer paketiniz incelemeye girerse ürünlerinizi gümrükten alamayabilirsiniz. Eğer aracı firmayla aranızda bir sigorta falanda yoksa süreç istenmeyen bir şekilde sonuçlanabilir maalesef. :embarras:

Ben bu yöntemin orijinal versiyonunu kullanmıştım zamanında. :) Gerçekten amerikada yaşayan bir arkadaşıma internetten satınaldığım bir helikopter motoru göndermiştim. Adresine ulaşınca oda benim adresime paketin içerisine herhangi bir resmi belge koymadan (fatura) motoru kargoladı. Fakat bende işler pek yolunda gitmemişti ve paketim gümrük incelemesine takılmıştı. Gümrüğe gitmek, malzemenin faturasını göstermek ve hesaplanan vergiyi ayrıca ödemek zorunda kalmıştım. İşin kötü tarafı gümrük memuru eğer isterse ürünü size vermeyedebiliyor ve ithalat işlemlerini başlatmanız için sizi müşavir firmalara yönlendirebiliyor. :rolleyes: Bu durumda ürünü gümrükte bırakarak arkanızı dönüp gitmekten başka çare kalmıyor. Epey stresli ve uğraşmalı bir süreç maalesef. Muhtemelen her paketin bu şekilde incelemeye girmesi mümkün değil, örnekleme yapılıyordur. Sizde süreç nasıl devam edecek merakla bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Küçük bir güncelleme yapıyım. Ürünün onlara 21 Ekim'de ulaştı ama hala kargoya verilmedi. Müşteri hizmetlerine sürekli mesaj atıyorum. İlk başta en geç 4 Kasım'da Türkiye'de kargoya verilecektir dediler. 4 Kasım oldu daha sonra 6 Kasım dediler. 6 Kasım geçti işlemler devam ediyor 8 Kasım veya en geç pazartesi günü veririz dediler. Aldığım ürünün üzerine konacaklarını sanmıyorum. Ama bu gecikme rahatsız etmeye başladı. 7dolar daha ucuz olsun diye Amerikapostam tercih etmedim orası daha hızlı çalışıyor. Direk UPS ile kapınıza geliyor. 7 dolar az bir fiyat farkı değil 1lbs bir ürün için ama acil bir ihtiyacım olsa bir daha burayı kullanmam.
Eğer pazarteside kargoya verilmezse şikayetvar da şikayet oluşturcam. Orda şikayet oluşturan herkesin şikayeti çözülmüş.
 
Yine bir güncelleme yapıyım. En son pazaretsi kargoya verilcek dendi o gün mesaj attım. Bugün vericegimizi öngörüyoruz dendi. Ama yine verilmedi. Daha sonra attığım mesajlara cevap verilmedi.
En son şikayet varda şikayet oluşturdum. Oluşturduktan 2 gün sonra. Söyle bir mesaj attılar.

[14/11 09:18] +1 (424) 335-1456: Merhaba Berk Bey, Önceliikle yaşanan gecikme için yeniden özür dileriz. Siparişinizin detaylı kontrolunu sağladım. Siparişinizin işlemleri uzamış. Ancak bu hafta bitecektir. Ardından tarafınıza kargolanacaktır. Haftaya tarafınıza ulaşmış olur. Siparişiniz ile bizzat ilgilenmekteyim. İlk siparişinizde yaşadığınız bu gecikme için özür dileriz.
[14/11 09:19] +1 (424) 335-1456: Açık bir siparişinizin olduğunu görüntülemekteyiz. Açık şikayeti bulunan kullanıcılarımızın işlemleri sistem tarafından otomatik olarak durdurulmaktadır. Sizden şikayetinizi kaldırmanızı rica ederiz. Tüm sorun ve soruların cevabına buradan ulaşabilirsiniz. Siparişiniz en geç haftaya tarafınıza ulaşacaktır. Pazartesi günü kargoya verilmesi öngörülmektedir. Bizzat takibini yapacağım.


Mesajda da görüldüğü gibi kısaca dedikleri şu şikayetinizi kaldırmassanız ürününüzü göndermeyiz.
Şiddetle bu firmadan uzak durmanızı tavsiye ediyorum.
 
Yine bir güncelleme yapıyım. En son pazaretsi kargoya verilcek dendi o gün mesaj attım. Bugün vericegimizi öngörüyoruz dendi. Ama yine verilmedi. Daha sonra attığım mesajlara cevap verilmedi.
En son şikayet varda şikayet oluşturdum. Oluşturduktan 2 gün sonra. Söyle bir mesaj attılar.

[14/11 09:18] +1 (424) 335-1456: Merhaba Berk Bey, Önceliikle yaşanan gecikme için yeniden özür dileriz. Siparişinizin detaylı kontrolunu sağladım. Siparişinizin işlemleri uzamış. Ancak bu hafta bitecektir. Ardından tarafınıza kargolanacaktır. Haftaya tarafınıza ulaşmış olur. Siparişiniz ile bizzat ilgilenmekteyim. İlk siparişinizde yaşadığınız bu gecikme için özür dileriz.
[14/11 09:19] +1 (424) 335-1456: Açık bir siparişinizin olduğunu görüntülemekteyiz. Açık şikayeti bulunan kullanıcılarımızın işlemleri sistem tarafından otomatik olarak durdurulmaktadır. Sizden şikayetinizi kaldırmanızı rica ederiz. Tüm sorun ve soruların cevabına buradan ulaşabilirsiniz. Siparişiniz en geç haftaya tarafınıza ulaşacaktır. Pazartesi günü kargoya verilmesi öngörülmektedir. Bizzat takibini yapacağım.


Mesajda da görüldüğü gibi kısaca dedikleri şu şikayetinizi kaldırmassanız ürününüzü göndermeyiz.
Şiddetle bu firmadan uzak durmanızı tavsiye ediyorum.
Kötü bir tecrübe olmuş, umarım siparişiniz en kısa sürede elinize ulaşır. Geçmiş olsun
 
Sonunda kargom bu gün elime ulaştı. Müşteri hizmetleriyle yazışmalarda 7 kere bana farklı tarih verilmiş teslimat için. Zaten konuyu okuyunca anlarsınız bu firmayı kesinlikle önermiyorum bunun yerine 2-3 dolar fazla verirseniz daha iyi firmalar var. Amerikasepetimin tek özelliği var insanlarda zaten bunun için kullanıyor büyük ihtimal. Takviye gıdaları, kozmetik ürünler vb gümrükten geçmesi yasak olan ürünleri getirebiliyorlar özellikle sitellerinde de yazmışlar. Tahminimce ortada yok gümrük işlemleri vb falan bişey yok. Adamın biri Türkiye'ye gelip giderken valizine atıp getiriyor.
Düzenleme: Eklemeyi unutmuşum yanına bide jelibon koymuşlar müşteri memnuniyeti için. 🙃
 
Son düzenleme: