ANKA-S İHA’dan esinlenerek modellediğim modelim...

Bence ya düz dursun ya da aşağıya yani pervane tarafı aşağı olacak şekilde 1 derece kadar açı verilebilir.
Pervane akımı stabardan geçmeyeceği için açı çok kritik olmayacaktır diye düşünüyorum. Düz bırakılıp ilk uçuşlardan sonra ince ayar daha mantıklı olabilir.
Sağa veya sola açı vermek gereklimi?
 
Bence pusher uçaklarda traktör uçaklarının tam tersini yapmak gerekir. Neticede pervanenin tork etkisi azalmıyor.
Emin değilim, araştırmak lazım. Ama şu an için çok üşeniyorum....

Sanki deneme yanılma yöntemi en iyi sonucu verecektir.
 
Bence pusher uçaklarda traktör uçaklarının tam tersini yapmak gerekir. Neticede pervanenin tork etkisi azalmıyor.
Emin değilim, araştırmak lazım. Ama şu an için çok üşeniyorum....

Sanki deneme yanılma yöntemi en iyi sonucu verecektir.
La Casa de Papel izliyorum, sonra detaylıca yazarım. :)
 
Ben bunları bu forumda bir yerde yazmıştım ama kısaca hatırlayalım...
Sağ sol açısı:
Burundaki pervanenin bazı etkileri var. Bunlar slipstream, tork etkisi, p-factor ve gyroskopik precession olarak sıralanabilirler.
Slipstream: Kokpitten bakıldığında saat yönünde dönen bir pervane (hem modellerde hem gerçektek motorlu uçaklarda sıklıkla böyledir) havayı geriye doğru bir spiral şeklinde atacaktır. Bu spiral hava akımı dikey stabın soluna vuracak, kuyruğu sağa burnu sola itecektir. Spirali bir yay olarak düşünün. Nekadar gererseniz etki o kadar az olur. Yani uçak ne kadar hızlanırsa slipstrem etkisi o kadar azalır. Bu nedenle örneğin yüksek güç düşük hız kombinasyonu olan tırmanışta sağ rudder basılır (hem gerçekte hem modelde).
Tork etkisi: Pervane kütlesi döndrülürken gövde de bunun tersine dönmek ister (roll!). Yani gaz açınca uçak sola yatmak ister.
P-Factor (asimetrik pal yüklemesi): Uçağın hücum açısı artınca pervanede uçağa bağlı olduğu için havayı karşılama açısı değişir. Bunun sonucunda yukarı hareket eden pal ile aşağı hareket eden palin havayı arşılama açıları değişir. Uçak bunun sonucunda sola gitmeye meyleder.
Gyroskopik precession: Dönmekte olan pervane diskinin burun yukarı harekete verdiği yanıt. Bu diğerlerinin aksine sağa dönüş eğilimi oluşturur ama sadece anlık bir harekettir.

Bu dört etkiden en güçlüsü slipstream etkisidir. O nedenle burundan pervaneli uçaklar düz ve ufki uçuş rejiminde herhangi bir kontrol girdisi gerektirmesinler diye motorda sağa birkaç derecelik açı olur.

Pervanesi kuyrukta olan bir uçakta slipstream etkisi olmaz, tork etkisi olur, P-factor etkisi olur, gyroskopik precession etkisi olur. Slipstream olmadığı için bu etkiler çok küçük boyutta kalırlar ve kuyruktan pervaneli bir uçakta motora sağ sol açı verilmesi genelde gerekmez.
 
Yukarı aşağı açısı:
Tek motorlu ve motor çekiş hattı gövde ekseninde olan uçaklarda motor devri arttıkça uçak hızlanır ve tırmanmaya meyleder. Bu normal ve beklenen bir durumdur. Bunun detayına girmeyelim... Bu davranış eğer abartılı olursa motora birkaç derece aşağı açı verilir. Pervane kıçtaysa yine aşağı açı verilir ki pervane uçağın kuyruğunu yukarı itsin. Bunun derecesine de havada karar vermek en iyi yöntemdir. İlk uçuşta uçağın burun dikmesine karşı hazırlıklı olunmalı ve böyle bir durumda hemen down elevatör ile burun kontrol eltına alınmalıdır.
 
Model kırılmaz ve yeterli deneme yapacak kadar sağlam kalırsa değil mi abi :D;D
Kırım riski her zaman var ama motorun 2 derece açısı yok diye de kolay kolay uçak kırılmaz. :)
Daha önce yapılıp uçurulmamış bir uçağı sıfırdan yapıyorsak zaten her türlü riski baştan göze aldık demektir.
 
Ben bunları bu forumda bir yerde yazmıştım ama kısaca hatırlayalım...
Bulunması kolay olsun diye senin mesajı yeni konu olarak PERVANE bölümünde paylaştım abi :saygilar:

 
Merhaba uzun bir süreden sonra maiden için gittim ama hava rüzgarlıydı deneyemedim. İlk fırsatta maiden/Kırım için tekrar gideceğim ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhaba uzun bir süreden sonra maiden için gittim ama hava rüzgarlıydı deneyemedim. İlk fırsatta maiden/Kırım için tekrar gideceğim ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ağzından yel alsın, Almancada bir deyim vardır, Türkçesi: Şeytanın resmini duvara çizme! Harika bir maiden olacak!
 
Merhaba uzun bir süreden sonra maiden için gittim ama hava rüzgarlıydı deneyemedim. İlk fırsatta maiden/Kırım için tekrar gideceğim ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hadi hayırlısı. :saygilar:
Daha önce yazmıştım, Ana iniş takımı hayli geride olduğu için kalkış koşusu uzun sürebilir. Modeli pistte tutmak zorlaşabilir.
Videodaki son saniyelerdeki hız kalkış hızı civarı gibi.... :rolleyes:
Kalkış zorlarsa telleri kıvırarak tekerlekler bir miktar öne çekilebilir.
Sümer beyin önerisi doğrultusunda ön tekerlek telini biraz uzatabilirseniz koşu kısmen kısalabilir.
Kolay gelsin.;)