Alkol motorunda O.S. G5 kızdırma buji ile benzin kullanımı

Motorumuzu sehpa üzerinde denememizdeki gelişmeden cesaret alarak, dün uçak üzerinde deneme şansı bulduk. Murat motoru modele monte etmiş. Aslında bu motor bu modelin ilk motoru. Ama alkolde beni çok uğraştırmıştı. Sehpada radyo ve servo bağlantımız olmadığı için, karbüratör ayarı, gaz geçişleri ve rölanti denemelerini sağlıklı yapamamıştık. Dün önce tam gazdaki yüksek devir iğne ayarına baktık. Yakıtın zengin olması ile fakir olması arasındaki aralık, alkoldeki kadar geniş değil. Ayarlarken devire bakıp iğneyi kısarken devir düşerek stop etmiyor, aniden stop ediyor. Bir iki tık açarak güvenli tarafa ayarladık. Düşük devir iğnesini ise az bir şey kısmamız gerekti. Bu durumda gaz geçişlerini oldukça tatmin edici gördük. Rölantiyi ise mümkün olduğu kadar stop etmeden düşürmeye çalıştık, ama yine güvenli taraf olması için biraz yüksek bıraktık. Yağ olarak yine %4 karıştırdık.
Yerde yapabileceğimizi yaptıktan sonra heyecanla havada denemeye geçtik. Motorun havadaki performansı oldukça tatmin ediciydi. Ama yarım gaz ile tam gaz arasında çok bir fark yoktu. Bunda karbüratörün alkolün oksijen ihtiyacına göre tasarlanmış olmasının etkisi var elbette. Rölantinin yüksek olması da inişlerde yaklaşma hızının yüksek olmasına neden oluyor. Ama dün rüzgarın fazlaca olması bu konuda bize oldukça yardımcı oldu.

Özetle, toplamda sanırım 4 uçuş yaptık ve, en korktuğumuz havada stop hiç olmadı. Ayarlar dahil tükettiğimiz benzin ise 175 cc civarında oldu. Yani havada yakıt biterse diye endişe duymaya gerek yok. Bundan sonra bu motoru OS G5 buji ve benzinle kullanmaya devam edeceğiz. Bakalım ilk önce hangisi, buji mi, motor mu sorun çıkaracak ve ne kadar süre sonra.
 
Evet bu hafta sonu testimizi bir sonraki safhaya geçerek devam ettik. Eğitim uçağı üzerine motor montajından sonra yerde yaptığımız karbüratör ayarları ve devamındaki ilk uçuş videosu.
Özetle, toplamda sanırım 4 uçuş yaptık ve, en korktuğumuz havada stop hiç olmadı. Ayarlar dahil tükettiğimiz benzin ise 175 cc civarında oldu. Yani havada yakıt biterse diye endişe duymaya gerek yok. Bundan sonra bu motoru OS G5 buji ve benzinle kullanmaya devam edeceğiz. Bakalım ilk önce hangisi, buji mi, motor mu sorun çıkaracak ve ne kadar süre sonra.

Bu hafta da eğlenceli ortamı kaçırdım :embarras: Neyse artık bayram dönüşü acısını çıkarırız diyelim :)

Sadece bir buji değişimi ile ortaya şaşırtıcı ve güzel bir sonuç çıktı :thumbup:
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
ben acizane atesleme sitemiyle 52 asp motoruna uyguladım karbirator ayar sorunu rolanti sorunu var uzerine normal dle 20 karviratoru varbro karbirator taktım uzn bir sure uctum ama bir zaman sonra ringli motor yani segmansız oldugu için bistonu cabuk göturdu sıcaklık glow gibi olmuyor ama 32 motor ringli bunda randımanlı olcanı dusunuyorum basarılar dilerim
 
ben acizane atesleme sitemiyle 52 asp motoruna uyguladım karbirator ayar sorunu rolanti sorunu var uzerine normal dle 20 karviratoru varbro karbirator taktım uzn bir sure uctum ama bir zaman sonra ringli motor yani segmansız oldugu için bistonu cabuk göturdu sıcaklık glow gibi olmuyor ama 32 motor ringli bunda randımanlı olcanı dusunuyorum basarılar dilerim

Teşekkür ederim! Evet, bizim motorların karbüratörü ile ayar zor. Havada bir kaç başarılı uçuş yaptık. Ama uçak biraz onarım gerektirince, şimdilik ara verdik. Benzin motor karbüratörü takarak siz çözmişsünüz. Ancak, bizim amacımız, basitçe, bir buji değişimiyle yakıt maliyetini düşürmek yönünde idi. Karbüratör veya diğer parça değişimleri işin içine girince yeni bir benzinli motorun maliyetini geçiyor. Üstelik ne ile karşılaşılacağı belli değil. Bizim kullandığımız motor da segmanlı değil, ABC motor. Biz uzun dönemde sorunun, rulmansız olduğu için, biyel kolu bağlantılarından çıkacağını düşünüyorduk doğrusu. Aslında ikinci aşamada segmanlı 90'lık bir motorda deniyecektik. Ama karbüratör yine sorun olacak.

Yeri gelmişken, DLE karbüratörünü 52 ASP motora nasıl oturttunuz? Boğazı falan uydu mu?
 
Teşekkür ederim! Evet, bizim motorların karbüratörü ile ayar zor. Havada bir kaç başarılı uçuş yaptık. Ama uçak biraz onarım gerektirince, şimdilik ara verdik. Benzin motor karbüratörü takarak siz çözmişsünüz. Ancak, bizim amacımız, basitçe, bir buji değişimiyle yakıt maliyetini düşürmek yönünde idi. Karbüratör veya diğer parça değişimleri işin içine girince yeni bir benzinli motorun maliyetini geçiyor. Üstelik ne ile karşılaşılacağı belli değil. Bizim kullandığımız motor da segmanlı değil, ABC motor. Biz uzun dönemde sorunun, rulmansız olduğu için, biyel kolu bağlantılarından çıkacağını düşünüyorduk doğrusu. Aslında ikinci aşamada segmanlı 90'lık bir motorda deniyecektik. Ama karbüratör yine sorun olacak.

Yeri gelmişken, DLE karbüratörünü 52 ASP motora nasıl oturttunuz? Boğazı falan uydu mu?
bakır kalorifer montaj borusundan aparat yaptım montaj ettim benimkisde deneydi dediğiniz gibi malıyete bakınca 20 cc motor alıyosun nasılsa ama benimkisi kucuk hacimli motoru kucuk ucaklarda benzin malıyetiyle ucurmaktı sizlerede deneylerinizde basarılar dilerim ayrıca align 90 lık heli motorunda sizin dediğiniz gibi arkadaşım benzinli uctu ama karburator sorun ayar sorun vabro karburatorle basın kontrollu yakıt verilmesi gerek gloc alkol motoru gibi degil benzin basarılar dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
bakır kalorifer montaj borusundan aparat yaptım montaj ettim benimkisde deneydi dediğiniz gibi malıyete bakınca 20 cc motor alıyosun nasılsa ama benimkisi kucuk hacimli motoru kucuk ucaklarda benzin malıyetiyle ucurmaktı sizlerede deneylerinizde basarılar dilerim ayrıca align 90 lık heli motorunda sizin dediğiniz gibi arkadaşım benzinli uctu ama karburator sorun ayar sorun vabro karburatorle basın kontrollu yakıt verilmesi gerek gloc alkol motoru gibi degil benzin basarılar dilerim

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Yalnız, sizden rica etsem, yazarken cümle başı, cümle sonu vs gibi noktalama işaretlerine dikkat etseniz... O zaman yazdıklarınızı daha iyi anlıyacağım.