Muhittin Şentürk
Çalışkan Uye
Şahit olduğum tarihi uçuş gayet güzeldi. Bu uçuştan sonra defalarca murat abi ve ömer abi uçtu hiçbirinde motorda sıkıntı çıkmadı. Bitcoinden sonra en hızlı değeri artacak şey bu buji olabilir.
Evet bu hafta sonu testimizi bir sonraki safhaya geçerek devam ettik. Eğitim uçağı üzerine motor montajından sonra yerde yaptığımız karbüratör ayarları ve devamındaki ilk uçuş videosu.
Özetle, toplamda sanırım 4 uçuş yaptık ve, en korktuğumuz havada stop hiç olmadı. Ayarlar dahil tükettiğimiz benzin ise 175 cc civarında oldu. Yani havada yakıt biterse diye endişe duymaya gerek yok. Bundan sonra bu motoru OS G5 buji ve benzinle kullanmaya devam edeceğiz. Bakalım ilk önce hangisi, buji mi, motor mu sorun çıkaracak ve ne kadar süre sonra.
Bu hafta da eğlenceli ortamı kaçırdım
Neyse artık bayram dönüşü acısını çıkarırız diyelim
...
Mükemmel. Ellerinize sağlık. Bütün güzel emojileri koyacaktım ama cepten nedense olmadı.
Hale Kocaeli'ndeyim ama sonunda bir aksilik daha çıkmaz ise bu haftasonu Burdur- Antalya'ya doğru yola çıkacağım abiBayram dönüşü mü? Nerelerdesin sen yahu?
ben acizane atesleme sitemiyle 52 asp motoruna uyguladım karbirator ayar sorunu rolanti sorunu var uzerine normal dle 20 karviratoru varbro karbirator taktım uzn bir sure uctum ama bir zaman sonra ringli motor yani segmansız oldugu için bistonu cabuk göturdu sıcaklık glow gibi olmuyor ama 32 motor ringli bunda randımanlı olcanı dusunuyorum basarılar dilerim
bakır kalorifer montaj borusundan aparat yaptım montaj ettim benimkisde deneydi dediğiniz gibi malıyete bakınca 20 cc motor alıyosun nasılsa ama benimkisi kucuk hacimli motoru kucuk ucaklarda benzin malıyetiyle ucurmaktı sizlerede deneylerinizde basarılar dilerim ayrıca align 90 lık heli motorunda sizin dediğiniz gibi arkadaşım benzinli uctu ama karburator sorun ayar sorun vabro karburatorle basın kontrollu yakıt verilmesi gerek gloc alkol motoru gibi degil benzin basarılar dilerimTeşekkür ederim! Evet, bizim motorların karbüratörü ile ayar zor. Havada bir kaç başarılı uçuş yaptık. Ama uçak biraz onarım gerektirince, şimdilik ara verdik. Benzin motor karbüratörü takarak siz çözmişsünüz. Ancak, bizim amacımız, basitçe, bir buji değişimiyle yakıt maliyetini düşürmek yönünde idi. Karbüratör veya diğer parça değişimleri işin içine girince yeni bir benzinli motorun maliyetini geçiyor. Üstelik ne ile karşılaşılacağı belli değil. Bizim kullandığımız motor da segmanlı değil, ABC motor. Biz uzun dönemde sorunun, rulmansız olduğu için, biyel kolu bağlantılarından çıkacağını düşünüyorduk doğrusu. Aslında ikinci aşamada segmanlı 90'lık bir motorda deniyecektik. Ama karbüratör yine sorun olacak.
Yeri gelmişken, DLE karbüratörünü 52 ASP motora nasıl oturttunuz? Boğazı falan uydu mu?
bakır kalorifer montaj borusundan aparat yaptım montaj ettim benimkisde deneydi dediğiniz gibi malıyete bakınca 20 cc motor alıyosun nasılsa ama benimkisi kucuk hacimli motoru kucuk ucaklarda benzin malıyetiyle ucurmaktı sizlerede deneylerinizde basarılar dilerim ayrıca align 90 lık heli motorunda sizin dediğiniz gibi arkadaşım benzinli uctu ama karburator sorun ayar sorun vabro karburatorle basın kontrollu yakıt verilmesi gerek gloc alkol motoru gibi degil benzin basarılar dilerim