Model teyyareler icin ucus tipine gore tavsiye edilen guc/agirlik oranlari (watt/kg genelde) var buradaki guc kismindan endurans hakkinda tahminde bulunmk mumkun. Ama illa analitik olarak incelemek gerekirse ve en basit haliyle:
Duz ucus durumunda: ucagin agirligi X yercekimi ivmesi = 0.5 X ucak kanat alani X kaldirma katsayisi X hava yogunlug X knat ustunden gecen hava hizinin karesi olark aciklanabilir. Buradan anlasilacagi uzere motor ve pervanenin yapmasi gereken sabit kanatli teyyareyi airfoil yonunde hareket ettirerek kanadin kaldirma kuvveti urtmesini saglamak. Bu yuzden en az 1/1 agirlik thrust orani yakalamak sart degil. Yine ayni formule bakarsan kaldirma kuvveti ucus hizinin karesi ile dogru orantili ve bu sekilde cok kucuk kanat alani olmasina ragmen buyuk pillerle gayet guzel ucuyorlar. Senin soruna gelirsek eger ucagin ne kadar agirsa duz minimum ucus hizi o kadar artacak ve endurans o kadar dusecek. Ama ayni sekilde pil buyudukce kapasitesinin (watt/saat) artacagindan hangi pili secemeliyimin cevabini pillerin birim girlik basina dusen enerji yogunlugu olacaktir. Bir fikir vermesi acisindan asagidaki grafigi inceleyebilirsin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Lion piller enerji yogunlugu bakimindan hem hacim hem de agirlik mukayesesi olarak ondeler. Hala lipo pillerin C dgerini yakalayamasa bile bircok arkadas yuksek discharge orani gerektirmeyen fpv uygulamalarinda lion kullaniyor. Ben de denemek icin 6s2p pil ve dusuk kvli motor kullanarak 2 metrelik bir trainer ucurdum. Birincisi teoride discharge 60 olmasi gerekirken esc telemetisinde 50nin ustune cikmadigini gordum. Ikinci sorun ise 12 tane pilden olusan bir battery pack pek de ucuz olmuyor.